Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Grammar Focus: The Definite Article The with Geographical Names and PlacesСодержание книги
Поиск на нашем сайте
4. Complete the sentences with the correct article. Use a or the. If no article is necessary, write –. Example: The statue stands on an island in – New York Harbor. 1. … Statue of … Liberty was … gift to … United States from … people of … France. 2. Over … years … France and … United States had … special relationship. 3. In … 1776 … France helped … American colonies to gain … independence from … England. 4. … French paid for … statue. 5. … American people paid for … pedestal. 6. We saw…. Buckingham Palace and …. Houses of Parliament on our tour yesterday. 7. … British Museum and … Louvre hold the collections of art treasures. 8. We’ll get off at … Waterloo Station. 5. Work in pairs. a) Look for main ideas andcircle the letter of the best answer. 1. The Statue of Liberty is a famous statue in …. a. France b. The United States 2. The Statue of liberty was a gift …. a. form the people of France to the USA b. from Laboulaye and Eiffel to the USA 3. The Statue of Liberty symbolizes …. a. a woman with a torch b. land of freedom b) Look for details andcircle T if the sentence is true or circle F if the sentence is false. 1. Twelve people can stand inside the torch of the Statue of Liberty. T F 2. The United States helped France to gain its independence in 1776. T F 3. Alexander Eiffel was among the guests at Laboulayes’s house. T F 4. Frederic Auguste Bartholdi was a French engineer. T F 5. Alexander Eiffel figured out how to make the statue stand. T F 6. Americans designed the pedestal for the statue. T F 6. Discuss the answers to these questions with your group-mates. 1. What other famous statues or monuments can you think of? 2. When we think of New York, we think of the Statue of Liberty and the Empire State Building. List five other cities and the buildings, statues, and places they make you think of. 3. Do you have any famous statues or monuments in your country? What are they? Description Tips To describe a place, a building or a monument a) first, you should give the name and location of the place, building or monument and the reason for choosing it; b) second, you should describe the main aspects of the place, building or monument in detail – for example what you can see and do there, the exterior and the interior and the historical facts about it, tell who built the house or erected the monument; c) then give your comments/feelings/ recommendations. MODULE 4 SCIENCE AND TECHNOLOGY UNIT 8 GREAT SCIENTISTS Focus: Vocabulary Study: verbs to discover and to invent; science (general notion) Focus: Great Scientists: Ernest Rutherford; Zhores Alferov – Nobel Prize Winner
|
|||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-12-12; просмотров: 544; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.141.192.174 (0.009 с.) |