Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Проективна корекційно-розвивальна методика «Я малюю школу»

Поиск

Мета: корекція страхів у дітей перед навчанням у школі.

Інструкція: «Сьогодні ми всі будемо малювати різні ситуації, події, які можуть відбутися у школі. Нехай кожен з вас візьме олівець і намалює те, що йому подобається чи не подобається у школі». Після того, як всі намалюють, діти повинні помінятись місцями і домалювати щось на малюнку сусіда і т.д. Після цього малюнки обговорюються, пояснюються елементи.

Обладнання: великий аркуш паперу, олівці.

Гра «Школа-казка»

Мета: зняття страху і сильного напруження, тривожності перед шкільним навчанням.

Інструкція: Діти читають (чи їм читають уривки з книги Є. Успенського «Школа клоунів»), розповідають про правила, вимоги в цій школі, придумують уроки, оцінки (дорослий бере в цьому процесі активну участь). Кожна дитина повинна обов’язково щось розповісти і показати. Клас попередньо домовляється, яке правило для «школи» буде виконуватись, і воно включається в хід «навчальних», «ігрових» занять, що сприяє довільності. Це необхідно для того, щоб діти побачили, де добре, а де погано, для чого потрібні правила. Таким чином з’являється бажання завжди і в усьому діяти за правилом. Напрямом цієї роботи також є розвиток у дітей бажання бути компетентним, як одного з центральних мотивів навчання, бажання бути не гіршим за інших.

 

Заняття 3

Гра «Сокіл і лис»

Мета: моделювати навчальну ситуацію і розвивати довільність.

Інструкція: Обираються сокіл і лис. Інші діти – соколята. Сокіл вчить своїх соколят грати. Він бігає в різних напрямках і одночасно робить різні рухи руками (вверх, в сторони, вперед тощо). Зграйка соколят біжить за ним і слідкує за його рухами, намагаючись точно скопіювати їх. В цей час з нори вискакує лис. Соколята швидко присідають, щоб лис їх не помітив. (Лис з’являється по команді ведучого і ловить лише тих, хто не встиг присісти.) соколята, яких спіймали на деякий час вибувають з гри. Після гри всі сідають у коло і вислуховують пояснення, чому лис зловив соколят (неуважність на уроках призводить до погіршення навчання, нерозуміння предметів, відставання і отримання поганих оцінок, щоб цього не сталось треба бути уважним і, якщо щось не зрозуміло, попросити пояснити ще раз).

Гра «Пташка»

Мета: розвивати самоконтроль.

Інструкція: Перед початком гри ведучий знайомить дітей з різними породами дерев. Можна показати їх на малюнку, розповісти, де вони ростуть. Перед грою всі підбирають для себе фант – іграшку чи будь-що інше. Гравці сідають у коло і обирають дитину, яка буде збирати фанти. Вона сідає в середину кола і всім гравцям дає назви дерев (дуб, клен, береза, ялинка, липа, каштан, горіх, вишня, тополя, акація, яблуня, груша, черешня, слива, абрикос, алича, пальма і ін.). кожен повинен запам’ятати свою назву.

Дитина, що збирає фанти, каже: «Прилетіла пташка і сіла на дуб». Дуб повинен відповісти: На дубі трошки посиділа, а потім на березу полетіла». Береза називає інше дерево і т. п. Хто програв, віддає фант. Наприкінці гри фанти розігруються. Потрібно уважно слідкувати за ходом гри і швидко відповідати. Підказувати не можна.

Вправа «Я не можу – я можу – я спробую»

Мета: розвивати мотивацію до навчання.

Інструкція: Якщо дитина відмовляється виконувати якесь завдання, говорячи, що вона точно з ним не впорається, дорослий просить ї уявити іншу дитину, яка знає набагато менше ніж вона, і, дійсно, не може впоратись із завданням (не знає літер, цифр, не вміє говорити). Потім пропонують уявити дитину, яка зуміє впоратись із завданням. Дітей запевняють, що вони при цьому зможуть, якщо спробують, зробити все правильно. Дитина кладе руки на відкриті долоні дорослого, і весь клас, група говорять «чарівні слова»:

«Я не можу..., – і кожен по черзі каже, чому це завдання для нього важке;

«Я можу...», – діти по черзі кажуть, що вони можуть зродити;

«Я спробую і зумію...» – кожен намагається сказати якою мірою він зможе виконати завдання, якщо докладе зусиль.

Правильність чи неправильність реплік дітей не коментується, підкреслюється лише, що кожен чогось не вміє, чогось не може, але кожен зуміє, якщо спробує, схоче це зробити і бути не гіршим за інших.

Заняття 4

Гра «Підніми руку»

Мета: виховувати довільність, розвивати навички дотримуватись правил і бути уважним до «однокласників».

Інструкція: Діти, стоячи, утворюють коло. Вибирають ведучого, який стає посередині кола. Він спокійно ходить по колу, потім зупиняється навпроти одного з гравців і голосно вигукує: «Сусід». Той гравець, до якого звертається ведучий, продовжує стояти, не змінюючи положення. Ведучий повинен зупинитись точно навпроти тієї дитини, до якої він звертається. Сусіди з боку повинні підняти ту руку, що ближче до обраної дитини. Якщо хтось з дітей помилився, тобто підняв не ту руку чи забув це зробити то він стає ведучим. Гравець програє навіть, якщо підняв не ту руку.

Гра «Складаємо фігури»

Мета: розвивати зорову пам’ять.

Інструкція: Для цієї гри необхідно мати 30-40 паличок (сірників). Ведучий каже: «Я покажу вам фігуру, складену з паличок». Через 1-2 секунди фігурки накривають аркушем паперу. «За цей короткий проміжок часу ви повинні скласти таку саму фігурку. Якщо паличка пропущена чи покладена неправильно, це визнається помилкою. Починаємо!

Перша фігура – «будинок», далі «зірочка», «сніжинка», «ялинка».

Заняття 5

Гра «Першокласник»

Мета: закріпити знання дітей про те, що потрібно для навчання в школі, виховувати охайність, бажання вчитись, привчати до порядку.

Інструкція: На столі ведучого лежать портфель і кілька різних предметів: ручка, пенал, зошити, книжки, ложка, тарілка, ножиці, щітка, карти. Після нагадування про те, що дитина незабаром піде до школи і буде самостійно складати свої речі, їй пропонують подивитись на розкладені предмети і якомога швидше і охайніше зібрати свій портфель. Гра закінчується, коли дитина складе всі речі і закриє портфель рахувати до 5.

Гра «Чорне – біле не бери, так і ні не говори»

Мета: виховувати зосередженість та збагачувати словниковий запас.

Інструкція: Грати можна у великій групі. Ведучий починає вести з партнером бесіду так, щоб дитина називала заборонені слова: чорний, білий, так, ні, той, хто неправильно відповість, вибуває з гри на деякий час. Відповідати потрібно швидко, всі діти уважно слідкують за виконанням правил. Бесіда має приблизно такий характер:

- Чи ходив ти коли-небудь у зоопарк?

- Один раз.

- Чи бачив ти там ведмедя?

- Бачив.

- Він був білий чи бурий?

- Полярний.

 

Заняття 6

День «відкритих дверей для друзів-дошкільнят»

Мета: продовжувати знайомити дітей зі школою, школярами, шкільними речами.

Інструкція:

Відвідування кабінетів з математики, української літератури і мови, природознавства, трудового навчання і художньої праці, музичного кабінету, спортивної зали.

Знайомство із школярами-початківцями, відвідування властивого уроку в першому класі з природознавства.

Розповіді учнів 1-го класу про своє шкільне життя. Бесіда з дошкільниками про їх враження, що сподобалось, а що ні.

Заняття 7

Вправа «Намалюй пароплав»

Мета: розвивати довільність.

Інструкція: Дитині пропонують якомога точніше скопіювати пароплав, окремі деталі якого складені з елементів прописних літер і цифр. Дорослий каже: «перед тобою лежить аркуш паперу. На цьому аркуші намалюй, будь ласка, такий самий малюнок, який ти бачиш перед собою».

«Не поспішай, намагайся бути уважним, щоб малюнок був точнісінько такий самий, як на зразку. Якщо ти щось не так намалюєш, ластиком не витирай, а намалюй зверху або поруч правильно». При порівнянні слід звернути увагу на:

• співвідношення розмірів деталей;

• присутність усіх елементів;

• правильність виконання (чи не переплутала дитини верх, низ малюнка);

• кількість деталей і спосіб виконання (чи рахує дитина клітинки або малює «на око»).

Гра «Три рухи»

Мета: розвивати вміння концентрувати увагу і виконувати вказівки дорослого.

Інструкція: Діти, будь ласка, запам’ятайте три рухи:

• руку зігнуті в ліктях: кисті на рівні плечей;

• руку витягнуті перед собою на рівні грудей;

• руку підняті вгору.

Потрібно продемонструвати дітям всі рухи, попросити їх повторити і переконатися, що вони запам’ятали не лише самі рухи, а й їх порядкові номери – перше, друге, третє.

Ведучий показує один рух, називаючи при цьому номер для зразка. Потім проговорює номери, а діти самостійно виконують рух.

Ведучий показує один рух і при цьому називає номер іншого. Діти повинні показати той рух, якому відповідає номер, той, хто помиляється, вибуває на деякий час з гри.

Заняття 8



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-08-12; просмотров: 390; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.145.41.108 (0.008 с.)