Від спів буття до співтворчості



Мы поможем в написании ваших работ!


Мы поможем в написании ваших работ!



Мы поможем в написании ваших работ!


ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Від спів буття до співтворчості



Існує ще чимало цікавих і ефективних методів та способів, що сприяють розвитку креативного у дошкільників. Головне, щоб використовуючи їх, ми всяко підтримували прояви дитячої творчості — навіть найпростіші, відзначали знахідки дітей — нехай і незначні, цінували їхні особисті думки. Ось що стимулює розвиток креативного підходу до навколишнього світу.

Сподіваюсь, що наша любов до дітей, бажання використовувати у своїй роботі прогресивні методи та способи, досконало оволодіти мистецтвом виховання, посилені високим професійним заповзяттям, допоможуть музичним керівникам подолати непростий шлях від спів буття до співтворчості як вершини спільності дорослого і дитини.

Це і є наш найвищий пріоритет, наш педагогічний Олімп.

 

 

 

 

Заключне слово

 

 

Висновки

За роки роботи з дітьми по розвитку в них креативності я переконалась у доречності використання різноманітних музичних ігор [*] — ефективних інструментів формування креативності у дітей дошкільного віку.

Багаторічний досвід переконує, що музичні заняття потребують особливої організації, різних методичних заходів та наочних засобів, багатшого дидактичного наповнення. Сьогодні за Базовою Програмою „Я у світі” автори пропонують чимало музичного матеріалу по розвитку креативності у дітей дошкільного віку. Звісно, можна скористатися їхніми доробками, а можна проявити власну творчість і підготувати для дітей оригінальні ігри: музично-дидактичні, народні, ігри-імпровізації, ігри-інсценізації. Проте, добираючи їх для кожного наступного музичного заняття, треба обов’язково враховувати наявність у цих іграх, хоч би одного з обов’язкових елементів:

s несподіванку;

s загадку;

s рух;

s змагання (За методикою Фані Блехер).

За роки роботи з дошкільниками я переконалась, що для розвитку у них креативності необхідно планомірно і системно проводити роботу в усіх видах діяльності (ігровій, предметно-практичній, навчальній, спілкуванні) та формах активності (фізичній, соціальній, моральній, емоційній, пізнавальній, мовленнєвій, художній), використовуючи різноманітні наочні матеріали: музичні інструменти, кросворди, головоломки, репродукції картин, картки з ілюстраціями. Метою роботи має бути виконання дітьми основного дидактичного завдання для залучення їх до світу мистецтва, де вони відчували б себе і музикантами-виконавцями, і талановитими композиторами, і художниками, і вдумливими мистецтвознавцями та збагачувалися творчо. Адже дітям цього віку важко зберігати зосередженість та увагу тривалий час, вони швидко стомлюються, особливо під кінець заняття. Ось тут і стануть у пригоді цікаві неординарні творчі музичні завдання з розвитку креативності, які допоможуть дітям забути про втому, проявити ініціативу, винахідливість, вигадку, фантазію; а музичному керівнику — зацікавити увагу вихованців, розвинути уяву, фантазію і цікаво провести час, відведений для їх музичного розвитку в непередбаченій нерегламентованій ситуації, сформувати інтелектуальні та особистісні якості, сприяючі у подальшому становленню та прояву творчості.

 

 

Додатки

 

 

 

ЗМІСТ

 

ЛІТЕРАТУРА ДО ТЕМИ

 

  1. Базова програма розвитку дитини дошкільного віку „Я у світі”/ М-во освіти і науки Укр.; Акад. пед. наук України ― 3-е вид., вип. ― К.: Світич, 2009.
  2. Діти і соціум. Особливості соціалізації дітей дошкільного та молодшого шкільного віку: монографія / Укладачі: А.М.Богуш, Л.О.Варяниця, Н.В. Гавриш , С.М. Курінна , І.П.Печенко / Наук. ред. А.М. Богуш / За ред. Н.В. Гавриш. ― Луганськ: Альма-матер, 2006.
  3. Коментар до Базового компонента дошкільної освіти в Україні: наук.-методич. посібник / Наук. ред. О.Л. Кононко. ― К.: Ред. журн. „Дошкільне виховання”, 2003.
  4. Кононко О.Л. Соціально-емоційний розвиток особистості (в дошкільному віці): навч. посібник. ― К.: Освіта, 1998.
  5. Кононко О.Л. Психологічні основи особистісного становлення дошкільника. ― К.: Стирос, 2000.
  6. Особистість дошкільника: надії та перспективи розвитку. Психолого-педагогічне проектування взаємодії педагога з дітьми дошкільного віку: наук.-методич. посібник / Ред. Т.О.Піроженко. ― Житомир, 2002. ― Ч. 1, 2.
  7. Кращі музичні ігри. ― Х.: Вид. група „Основа”, 2010.
  8. Кузьменко В. Індивідуалізація виховання і навчання в дошкільних закладах: методичні рекомендації для дошкільних працівників. ― К.: КМІУВ ім.. Б.Грінченка, 2002.
  9. Луценко І.О. Дитина і дорослий: вчимося спілкуватися. Готуємося до мовленнєвого спілкування з дошкільниками: навч. посібник. ― К: Світич, 2008.
  10. Методичні аспекти реалізації Базової програми розвитку дитини дошкільного віку „Я у світі”/ М-во освіти і науки Укр.; Акад.пед. наук України ― К.: Світич, 2009.
  11. Музичне виховання у дошкільному навчальному закладі. ― Т.: Мандрівець, 2007.
  12. Музичний керівник :щомісячний спеціалізований журнал ― 2010. ― Жовтень
  13. Музичний керівник. ― 2011.
  14. . Науменко Т. Музичне виховання найменших: Інтегроване заняття.― К.: Шкільний світ, 2007.
  15. Поніманська Т.І., Козлюк О.А., Марчук Т.В. Виховання людяності (До Базової програми розвитку дитини дошкільного віку „Я у світі”): методич. посібник ― К.: Міленіум, 2008.
  16. Свята та розваги в дитячому садку. ― Х.: Вид. група „Основа”, 2009.
  17. У світі музики. Розробки занять для дітей 4-6 років. ― Х.: Вид. група „Основа”, 2009.
  18. Усі розробки ігор та вправ. До Базової програми „Я у світі”. ― Х.: Вид. група „Основа”, 2010.

.

 

 


[*] Практичні розробки ігор дивись у кінці роботи, розділ „Додатки”.



Последнее изменение этой страницы: 2016-06-29; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.239.50.33 (0.011 с.)