Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Основне завдання художньо-естетичної освіти в УкраїніСодержание книги
Поиск на нашем сайте
Сьогодні основним завданням дошкільних закладів є гармонійний розвиток дітей, формування їх творчого потенціалу, створення умов для їхньої самореалізації. З огляду на це оптимально організованим розвивальним середовищем у дошкільному закладі можна вважати таке, що спрямовує пізнавальну активність дітей на сприймання прекрасного, емоційний відгук на красу навколишнього світу, на вміння помічати, бачити, чути й шанувати цю красу, на формування бажання та вміння відтворювати її різними мистецькими засобами, зокрема засобами музичного мистецтва. Такий принцип організації розвивального середовища ефективно реалізують педагогічні колективи багатьох дошкільних і навчальних закладів України, що ми можемо спостерігати через фахові періодичні видання, а також через взаємо відвідування методичних об’єднань. Запозичуємо передовий досвід наших колег. Зокрема, мені пригадується проведене для музичних керівників м. Києва метод-об’єднання у Будинку вчителя 1 грудня 2008 р., де я побачила комплексний і творчий підхід педагогів Гарнієтти Сімченко, Тетяни Іванівни Науменко, інших творчих особистостей і те, як вони органічно поєднують у своїй роботі такі доступні дітям види музичної діяльності, як слухання музики, співи, рухи під музику і гру на дитячих музичних інструментах, розвиваючи у дітей творчі здібності і самореалізацію в цих видах музичної діяльності. 24 лютого 2010 р. на базі ШДС „Едельвейс” переглядали концерт дітей „Весна крокує по землі” і дуже приємно відзначити, що, нараз, серед дошкільних навчальних закладів Деснянського району м. Києва з пріоритетними напрямами досвітньої діяльності є заклади творчо-розвивального, естетичного спрямування, в яких поглиблено здійснюється музичне виховання дітей, прикладом є ШДС „Едельвейс”, „Київські каштани”, дитячі колективи „Пізнайко”, „Подолянчик”. 29 Є у кого навчитись педагогічної майстерності у розвитку творчих здібностей дітей засобами музики. 14.04.2010 р. методоб’єднання музичних керівників відбулося на базі ДНЗ № 781 „Свято Великодня”, де музичний керівник Наталія Григорівна надала уроки великого професіоналізму, поваги до традицій і обрядів наших предків — українців; під музичний супровід баяна спостерігався високий рівень підготовки дітей і розвиток у них творчих здібностей, талантів засобами музичного фольклору. 19.05.2010 р. проводився кущовий огляд „Сузір’я дошкільнят”. 9.12.2010 р. проводився кущовий огляд на базі ДНЗ № 544 „Україна — це я!” Усі ці заходи сприяли тому, щоб музичні керівники дитячих садків, переглянувши музичну творчість дітей, плідно поповнювали скарбницю власного досвіду, рівень фахових знань; підвищували методичний рівень і педагогічну майстерність корисними порадами та цікавими творчими зразками музичної діяльності колег, їх вихованців, підготовлених на місцях костюмів; надавали повсякденному життю дошкільнят яскравого та неповторного змісту, залучаючи до прекрасного мистецтва музики. Проте недостатньо бачити, як інші люди працюють творчо з дітьми, недостатньо тільки бажати творити, треба діяти, виконувати святу місію — дбайливо відкривати дітям завісу потаємного світу мистецтва; прищеплювати любов до вічного і прагнути виховати у собі і у кожній дитині гармонійну, креативну особистість. Тому своїм педагогічним кредо як музичного керівника обрала цитату німецького поета і мислителя Й.В.Гете (1749-1832): „Сприймати і любити дитину потрібно такою, якою створив її Господь, а не прагнути формувати її на свій лад”. Планую свою роботу з розвитку творчих здібностей дітей в такій послідовності: 1. Назначаю завдання, які слід реалізувати через музичні види діяльності; 2. У перспективному плануванні музичних занять враховую ймовірність практичного виконання назначених завдань; 3. У календарному плануванні музичних занять вказую зміст і термін виконання завдання. Після чого системно, безперервно, а не час від часу працюю, використовуючи розробки вправ, ігор за Базовою програмою „Я у світі”. Розвиваю творчі здібності дітей поступово, в ігровій, образній, цікавій для дитячого музичного сприйняття формі Адже при збалансуванні цих трьох складових планування роботи з розвитку креативності дітей, музичний керівник може досягти за певний період певних результатів в формуванні творчих здібностей своїх вихованців шляхом розвивання в них креативності як базової якості особистості дошкільника. Оскільки в дошкільному віці провідним видом діяльності є, була і залишається ігрова діяльність, а одним із дуже важливих способів передачі інформації є спілкування дорослого з дитиною, то через гру і спілкування я у своїй роботі намагаюсь: § передавати дітям музичний матеріал, орієнтований за Базовою Програмою „Я у світі”; § врахувати вікові та індивідуальні особливості своїх вихованців; § застосувати диференційований підхід у роботі: ü з музично обдарованими дітьми; ü дітьми, немаючими сталого музичного досвіду (прибули в дитячий садок з іншого середовища); ü дітьми, не чисто інтонуючими (тобто в яких не розвинений музичний слух); ü дітьми, небажаючими приймати активну участь у музичній діяльності; ü дітьми, в силу певних обставин, байдужими.
Таким чином: 1) використовуючи творчі завдання, розробки вправ та ігор за Базовою Програмою „Я у світі” для формування креативності у дошкільнят намагаюсь творчо підійти до вирішення питань і забезпечити якість музичних, педагогічних методів; 2) реалізовую завдання творчого розвитку дітей, урізноманітнивши зміст традиційного музичного заняття, тобто використовую тематичні, індивідуальні, групові види, навчання епізодичного характеру, домінантні заняття з розвитку креативності з елементами імпровізації, пісенної і танцювальної творчості, музичну розповідь українських народних казок (як наприклад, „Рукавичка”) з використанням музичних інструментів чи гру на дитячих музичних інструментах. Отже, для успішної роботи по даній темі в ДНЗ № 50 Деснянського району м. Києва я чітко планую свою роботу і створюю відповідні умови на музичних заняттях для реалізації накреслених завдань з розвитку творчих здібностей засобами музики. Вважаю завданнями українських музичних керівників з розвитку творчих здібностей засобами музики: по-перше: підібрати яскравий, не важкий для виконання дітьми, мелодійний матеріал, найчастіше ― твори українського музичного мистецтва; по-друге: ввести творчі завдання для дітей у процес роботи, використовуючи методичний посібник „Усі розробки ігор та вправ за Базовою Програмою „Я у світі”. Саме методичний посібник „Усі розробки ігор та вправ за Базовою Програмою „Я у світі” допоміг мені як музичному керівнику зорієнтуватись на пошук різноманітних форм і методів роботи з дітьми, враховуючи потреби кожної дитини індивідуально. У посібнику доступно розписані творчі завдання різного типу, творчі ігри, вправи за сучасними вимогами Базової Програми „Я у світі”. Це і ü дидактичні ігри з врахуванням вікових особливостей дошкільнят за всіма сферами життєдіяльності дитини; ü ігри на розвиток емоційно-вольової сфери, що дуже корисно використовувати як і роботі з музичної діяльності та розвитку креативності, так і в повсякденному житті дітей для досягнення мети, яку вони передбачають; ü ігри та вправи на розвиток навиків спілкування, групової взаємодії; ü оздоровчі ігри, вправи на розвиток дихання, комплекси дихальної гімнастики, комплекси гімнастики після сну, самомасаж, вправи на позбавлення напруження та розслаблення — релаксації різного типу м’язів; ü арт-терапевтична техніка, що допомагає позбутися нервового напруження, комплекси психогімнастики, психоформули, пальчикова гімнастика; ü комплекси фізкультхвилинок; ü циклограми рухливих ігор тощо. Ось, наприклад, у розділі „Музичні рухи” „Базової Програми „Я у світі” з’явилась інновація „Рухові етюди”. Таке нововведення є корисним у розвитку креативної особистості, я використовую їх у музичних заняттях для зняття надмірної емоційної напруги (при потребі); для психологічного розвантаження; при переведенні уваги дітей з одного виду музичної діяльності на інший; для розвитку творчої активності; щоб посприяти позбавленню фізичної гіперактивності; для співвідношення вчинків дітей із проявом добра. У „Базовій Програмі” доступно розписані ігри, вправи (це і є етюди), що допомагають дітям тренувати емоції, самовиразити свій внутрішній стан під час перебування на занятті; переживання; враження від побаченого. 31 Так я вводжу в свою роботу по розвитку креативності у дітей творчі завдання „Базової Програми” і рекомендую використовувати ці вправи та ігри іншим музичним керівникам, бо переконана, що кожний педагогічний працівник сучасного дошкільного закладу, в якого з’являються можливості вільно визначати форму і зміст своєї роботи, повинен врахувати при перспективному і календарному плануванні змістове наповнення даного посібника, який є незамінним працюючим з дітьми у всіх сферах життєдіяльності. Усі рухові етюди, мовні психоформули, вправи-релаксації із вдало підібраним музичним оформленням подані із врахуванням послідовності і перспективності, наступності та систематичності, доступності подання програмового змісту та музичного репертуару дітей даної вікової гами, з якими маємо можливість працювати, розвиваючи в них креативність.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-06-29; просмотров: 213; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.147.42.34 (0.007 с.) |