ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

При аналізі образів сновидіння Фрейд побачив кілька прийомів, до яких вдається наше несвідоме, щоб вивести у свідомість той чи інший сон.



1. Згущення, яке відбувається завдяки тому, що а) певні приховані елементи взагалі опускаються; б) в явне сновидіння переходить тільки частина деяких комплексів прихованого сновидіння; в) приховані елементи, що мають щось спільне, в явному сновидінні з'єднуються, зливаються в одне ціле.

2. Змішування, яке відбувається для підкреслення загального для різних осіб або подій, освіта нового і швидкоплинного поняття з цим загальним в якості ядра. Завдяки накладання один на одного окремих згущаємо одиниць виникає неясна, розпливчаста картина, яка виходить, за висловом Фрейда, якщо на одній фотопластинці зробити кілька знімків

У способі роботи сновидіння думки, які можуть бути непристойними і неприйнятними, але правильно освічені та виражені, переводяться завдяки роботі сновидіння в іншу форму, як в інший шрифт. «Робота сновидіння, - пише 3. Фрейд, - прагне до цілком протилежного: згустити дві різні думки таким чином, щоб знайти багатозначне слово, в якому обидві думки можуть з'єднатися, аналогічно, як це робиться востроте ».

1. Наочне зображення слова - перетворення думок у зорові образи. Не всі думки в сновидіннях підлягають цьому перетворенню. Дещо зберігає свою форму і з'являється в явному сновидінні як думка або знання. «Ясно, що це нелегка робота, - пише Фрейд. - Щоб скласти поняття про її труднощі, уявіть собі, що ви взяли на себе завдання замінити політичну передовицю якийсь газети поруч ілюстрацій, тобто повернутися від літерного шрифта до листа малюнками ...

... Робота сновидіння згущення, змішування, регресивні перетворення думок в образи є новими об'єктами, пізнання яких уже досить винагороджує зусилля психоаналізу. З проведених паралелей до роботи сновидіння ви можете також зрозуміти, які зв'язку відкриваються між психоаналітичними дослідженнями та іншими областями, зокрема між розвитком мови і мислення.

К. Юнг, пов'язаний з поняттям «архетип», за допомогою якого була зроблена спроба пояснити світ через його співвідношення з людиною. Архетип, вважає автор, виростає не з форм, фігур або об'єктивно наявних істот, а з образів, присутніх в глибині людського духу, з неспокійних глибин несвідомого. Архетип, перш за все, являє собою епітафію, тобто одкровення потаємного допомогою прихованого: бачення, сну, фантазії, міфу ... Психічна енергія розквітає у вигляді образу, сутності, яка проводить справжні кордони між неформальним і концептуальним, між темрявою і кольором.

Юнг користується словом «архетип» для позначення тих універсальних символів, які володіють найбільшим постійністю і дієвістю, максимальним потенціалом для психоаналітичної еволюції і які вказують в напрямку від нижчого до вищого. К. Юнг пов'язує архетип зі структурою психіки, вважаючи їх її структурними елементами, що володіють певною автономією, а також психічною енергією, яка дає їм можливість притягати з свідомої частини душі найбільш підходящі для них змісту. Це є синтез, що перетворює системи вібрацій, які є відгомонами єдиної базової початкової «моделі», в духовний мову.

ВодаОдин з найбільш частих і важких для інтерпретації образів. Символізує багато різних речей, серед яких - народження, смерть, очищення. З'являється в формі озера, ставка, річки, струмка, часто символізує жіночі геніталії (див. відповідні символи). Вода - гомеостатичний, що дає життя, елемент, взаімодеіствующій з навколишнім середовищем. Якщо головна дійова особа відчуває себе у воді як вдома, це означає егоїстичне впровадження в навколишнє середовище (і це позитивно, незважаючи на те, що людина може усвідомлювати наявність проблем). Якщо людина падає у воду, тоне і відчуває себе ніяково у воді, це вказує на невигідне становище людини і на дефіцит врівноваженості. Важливо звертати увагу на характеристики води: чиста, брудна, що біжить, спокійна - в цих характеристиках можуть відображатися можливі непередбачені ситуації.

ВітерВітер - зовнішній динамічний елемент. Якщо бачиться дуже сильний вітер, то це може символізувати спрямованість на зміну, переворот в індивідуальності. Вітер завжди вказує на якісь зовнішні дії або взаємодії, стимулюють людину до усвідомлення того, щоб прийняти рішення про відмову або про необхідність особистісних витрат. В принципі - це скоріше негативний символ. Елемент, який часто приносить турботи і лиха.

Дощ Дощ - це стихія, перешкода, небажаний вплив, що спонукає людину закритися, сховатися. Тому образ дощу - це часто індикатор наявності депресивного освіти або надмірно вираженої інтроверсії («відхід у себе»),

відчуття неповноцінності, аж до формування комплексів.

ВогоньПозначає палаючу енергію. Пов'язаний з інстинктом полум'я, символізує два моменти: смерть і сексуальний акт. Якщо людина бачить керований вогонь (в каміні, обігрівачах, вогонь, який дає тепло, світло, використовується для прикраси свята або для знищення чудовиськ) - це символ точних, адекватних дій людини, які можуть увінчатися успіхом. Якщо цей вогонь стихійний, то він символізує порожні, непотрібні дії людини, її гіперактивну поведінку, що призводить до негативних наслідків, нещасть як через вчинків самої людини, так через дії оточуючих його людей. Якщо людина бачить себе чи іншої у вогні - то це означає смерть бажань

або страх смерті. Можлива й інша трактовка - сексуальне бажання або страх за об'єкт, який може бути зруйнований.

РічкаПозначає життєвий курс. Характер її перебігу (стрімкість, повільність), характер потоку, повнота, чистота, каламутність, бруд і т. д. позначають «Поведінка» інстинктів. Типова природа навколишнього ландшафту характеризує

загальну ситуацію суб'єкта, особистісні та соціальні ефекти, які виникають в

результаті індивідуальної поведінки.

Якщо річка прозора і тече у напрямку до моря, то такий образ може

вказувати на самореалізацію суб'єкта і наближення його до онтовіденію (тобто баченню життя як цілого і кожної її частини). У цьому разі суб'єкт сприймає себе як воду або бачить себе знаходиться у воді в момент злиття річки з морем. Річка символізує також жіночі геніталії. Оскільки річка рухається, цей o6paз позначає ще й рух вперед (прогрecc), так і інші образи подібного типу. Ідентифікація з персонажами і дії, пов'язані з водою, більш важливі, ніж сам факт появи річки.

Якщо людина бачить себе переміщається вниз за течією річки, то це може

позначати відчуття, що сили, здоров'я і удача починають залишати його, труднощі, які він відчуває, як виникають на шляху досягнення поставленої мети, бажання ставитися до подій простіше і відчувати менше опорів, страх з приводу недостатньої волі. Якщо людина бачить себе пливли вгору по річці - це символ того, що все, що дається цій людині, вимагає великих затрат від нього та інших. Віра в свою завзятість, в те, що вдасться подолати всі перешкоди, які відокремлюють від

бажаної мети Відчуття, що інші люди наполегливо перешкоджають досягненням,

страх, що людина нещасливий по природі, віра в володіння сильною волею. Якщо бачиться

образ перетину річки - це відображає бажання досягти специфічну мету на

іншій стороні, бажання уникнути неприємну ситуацію, або неприємне або незручне справу, або тяжкі особисті взаємини, бажання бути більш компетентним і мудрим (особливо, якщо перетинає річку, щоб подивитися, що знаходиться на іншій стороні).

МісяцьМлява планета, не випромінюєш власний світ, а відбиває чужий. Це завжди негативний символ статичної минулого, що впливає на хід сьогодення.

СонцеСонце - символ життя. Позначає страх смерті, бажань, турбота про здоров'я, віру в те, що людина готова зробити якийсь ризикований дію по відношенню до свого здоров'я та життєвого стану. Це може означати

задоволеність цієї життєвої ситуацією в цілому (особливо, якщо людина бачить сонячне оточення - «все сяє»). Прагнення, завзяття, запал у здійсненні будь-якого проекту (особливо коли бачиться схід сонця). Бажання довести небудь проект до кінця (особливо, якщо бачиться захід сонця). Якщо зазвичай ви бачите все події вдень і під час сяючого сонця - це не настільки важливо для аналізу. Цей образ повинен аналізуватися з особливою увагою. Велике значення мають образи, характери, які присутні. Сонце - частина планетарної системи. символічний прототип законів побудови енергетичної структури. Символізує життя на початку «ін се» суб'єкта, надзвичайно позитивний символ.

Зірки«Ін її» земної людини асоціює образ зірок з негативністю. Внаслідок того, що зірки символізують не реальне життя («тут і зараз»), а лише натяки завдав. Образ зірок може нести в собі значення символічного звільнення від земнихпроблем, обмежень і колізій.

ГораГора - це частий образ. Сам по собі він не має істотного значення. Більш важливим є те дію, яке розгортається в цьому місці Образ якого-лібочеловека на вершині гори позначає, що ця людина перебуває за пределамідостіженія. Якщо об'єкт падає, скочується вниз з гори, це позначає, що об'ектможет бути досяжним. Якщо суб'єкт бачить самого себе падаючим з гори-етосімвол страху втрати удачі чи відображення проблем, пов'язаних зі здоров'ям. Образ гори, вершина якої повинна бути подолана, щоб підвищити рівень обозреваемостігорізонта, сигналізує про потребу в самореалізації. Підніматися па гору - 17обозначает репресоване почуття задоволення, розпад деяких блокованих функцій або інтенсивна взаємодія «ін се» і его, що свідчить про всебічному збільшенні онто-пропіцательності.

Ялинка. (Новорічна ялинка) О6paз, пов'язаний зі святом, початком нового життя, подарунками, радістю.

Однак це не зовсім так Образ ялинки, особливо без їстівних подарунків – символ лукавства, фальші, обману. Новорічна ялинка і свято навколо неї зовсім необов'язково пов'язаний з особистим внеском людини, це відображення бажання, щоб життя сама по собі змінилася і стала для нього більш приємною як «за помахом чарівної палички».

ХрестСимвол болю, страждань, приписів до відмови від власного «Я», регрессу (Накладення заборон. Заклик до смирення, символ важкої ситуації, в которуюпопалчеловек). Стріли Емоційний викид жорсткої агресії, символ «енергетичних розрядів» ненависті.





Последнее изменение этой страницы: 2016-04-26; Нарушение авторского права страницы

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 54.208.73.179 (0.01 с.)