Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Опишіть трактування атрибутивного значення відображення «фігури», «голови», «волосся»,

Поиск

Голова. Сфера інтелекту (контролю). Сфера уяви. Голова велика - неусвідомлене підкреслення переконання про значення мислення в діяльності людини.

Голова маленька - переживання інтелектуальної неадекватності. Нечітка голова - сором'язливість, боязкість. Голова зображується в самому кінці - межперсонального конфлікт. Велика голова у фігури протилежної статі - уявне перевагу протилежної статі і більш високий його соціальний авторитет. Шия. Орган, що символізує зв'язок між сферою контролю (головою) і сферою потягів (тілом). Таким чином, це їх координаційний ознака.

Підкреслена шия - потреба у захисному інтелектуальному контролі. Надмірно велика шия - усвідомлення тілесних імпульсів, старання їх контролювати. Довга тонка шия - гальмування, регресія. Товста коротка шия - поступки своїм слабкостям і бажанням, вираз неподавленной імпульсу. Плечі, їх розміри. Ознака фізичної сили або потреби у владі. Плечі надмірно великі-відчуття великої сили або надмірної стурбованості силою і владою. Плечі дрібні - відчуття малоцінності, нікчемності. Плечі дуже незграбні - ознака надмірної обережності, захисту. Плечі похилі - смуток, відчай, відчуття провини, недолік життєвості. Плечі широкі - сильні тілесні імпульси. Тулуб. Символізує мужність.Тулуб вугласте або квадратне - мужність. Тулуб занадто велике - наявність незадоволених, остроосознаваемих суб'єктом потреб. Тулуб ненормально маленьке - відчуття приниження, малоцінності. Особа. Риси обличчя включають очі, вуха, рот, ніс. Це сенсорний контакт з дійсністю. Особа підкреслено - сильна заклопотаність відносинами з іншими, своїм зовнішнім виглядом. Підборіддя занадто підкреслять-потреба домінувати. Підборіддя занадто великий - компенсація відчутною слабкості і нерішучості. Вуха занадто підкреслені - зустрічаються у особливо чутливих до критики. Вуха маленькі - прагнення не приймати ніякої критики, заглушити її. Очі закриті або заховані під полями капелюха - сильне прагнення уникати неприємних візуальних впливів.Очі зображені як порожні очниці - значиме прагнення уникати візуальних стимулів. Ворожість. Очі вирячені - грубість, черствість. Очі маленькі-заглибленість у себе. Підведені очі - грубість, черствість. Довгі вії - кокетливість, схильність зваблювати, спокушати, демонструвати себе. Повні губи на обличчі чоловіка - жіночність. Рот клоуна - вимушена привітність, неадекватні почуття. Ніс широкий, видатний, з горбинкою - зневажливі установки, тенденція мислити іронічними соціальними стереотипами. Зуби чітко намальовані - агресивність. Особа неясне - боязкість, сором'язливість. Обличчя, схоже на маску - обережність, скритність, можливі почуття деперсоналізації і відчуженості. Волосся сильно заштриховані - тривога, пов'язана з мисленням або уявою.

Волосся не заштриховані, що не зафарбовані, обрамляють голову - суб'єктом управляють ворожі почуття.

Кінцівки. Руки - знаряддя пристосування до оточення, головним чином у межперсональних відносинах.

Широкі руки (розмах рук) - інтенсивне прагнення до дії. Руки, зображення не злито з тулубом, а окремо, витягнуті в сторони - суб'єкт іноді ловить себе на діях або вчинках, які вийшли у нього з-під контролю. Руки схрещені на грудях - ворожо-недовірлива установка.Руки за спиною - небажання поступатися, йти на компроміси (навіть з друзями). Схильність контролювати прояв агресивних, ворожих потягів.Руки довгі і м'язисті - суб'єкт потребує фізичній силі, спритності, хоробрості як в компенсації. Руки занадто довгі - надмірно амбітні прагнення. Руки дуже короткі - відсутність прагнень разом з почуттям неадекватності. Руки занадто великі - сильна потреба в кращій пристосовності в соціальних відносинах з почуттям неадекватності й схильністю до імпульсивної поведінки.Відсутність рук - відчуття неадекватності при високому інтелекті. Деформація або акцентування руки або ноги на лівій стороні-соціально-рольовий конфлікт. Пальців більше п'яти - агресивність, амбіції.Пальці без долонь - грубість, черствість, агресія. Пальців менше п'яти - залежність, безсилля. Пальці довгі - прихована агресія. Пальці стиснуті в кулаки - бунтарство, протест. Кулаки притиснуті до тіла - витіснений протест. Ноги непропорційно довгі-сильна потреба незалежності і прагнення до неї. Ноги дуже короткі - почуття фізичної або психологічної незручності. Малюнок розпочато зі ступень і ніг - боязливість. Ступні не зображені - замкнутість, боязкість. Ноги широко розставлені - відверта зневага (непокора, ігнорування або незахищеність).Ноги неоднакових розмірів - амбівалентність в прагненні до незалежності. Ноги відсутні - боязкість, замкнутість. Ноги акцентовані - грубість, черствість. Ступні - ознака рухливості (фізіологічної або психологічної) в межперсональних відносинах. Ступні непропорційно довгі - потреба безпеки. Потреба демонструвати мужність. Ступні непропорційно дрібні - скутість, залежність. Поза. Обличчя зображено так, що видно потилицю - тенденція до замкнутості. Голова в профіль, тіло анфас - тривога, викликана соціальним оточенням і потребою в спілкуванні. Людина, що сидить на краєчку стільця - сильне бажання знайти вихід із ситуації, страх, самотність, підозру. Людина, зображений біжучим - бажання втекти, сховатися від будь-кого. Людина з видимими порушеннями пропорцій по відношенню до правій і лівій стороні - відсутність особистого рівноваги. Людина без певних частин тіла вказує на відкидання, невизнання людини в цілому або його відсутніх частин (актуально або символічно зображених). Людина у втечі - можливі панічні страхи. Людина в плавному легкому кроці - хороша пристосовність. Людина - абсолютний профіль - серйозна відчуженість, замкнутість і опозиційні тенденції. Неврівноважена стояча фігура - напруга. Ляльки - поступливість, переживання домінування оточення. Робот замість чоловічої фігури - деперсоналізація, відчуття зовнішніх контролюючих сил. Фігура з паличок - може означати увіліваніе і негативізм.

Клоун, карикатура - властиве підліткам відчуття неповноцінності. Ворожість, самопрезирство.


41.Експлікуйте принципи та правила реалізації проективних методик: «Рисунок сім’ї»

"Малюнок сім'ї".

Мета застосування даної проективної методики: виявлення особливостей внутрішньо-сімейних відносин.

Завдання: на основі виконання зображення, відповідей на питання оцінити особливості сприйняття і переживань дитиною стосунків у сім'ї. Інструкція 1: "Намалюй свою сім'ю". Інструкція 2: "Намалюй свою сім'ю, де всі зайняті звичайною справою". Інструкція 3: "Намалюй свою сім'ю, як ти її собі уявляєш". Інструкція 4: "Намалюй свою сім'ю, де кожен член сім'ї зображений у вигляді фантастичної істоти". Інструкція 5: "Намалюй свою сім'ю у вигляді метафори, якогось образу, символу, який виражає особливості вашої родини". При індивідуальному тестуванні слід відзначати в наступне: а) послідовність малювання деталей; б) стирання деталей; г) коментарі дитини; Після виконання завдання слід прагнути отримати максимум додаткової інформації (вербальним шляхом). Зазвичай задаються питання, провокують дитину на відкрите обговорення почуттів, що не кожна дитина схильний робити.

ІНТЕРПРЕТАЦІЯ ТЕСТУ "Малюнок сім»ї" Методика "Малюнка сім'ї" доступна і зручна в застосуванні в умова психолог псологічного консультування.

Після того, як малюнок закінчено, з дитиною проводиться бесіда за наступною схемою:

1) хто намальований на малюнку, що робить кожен член сім'ї, 2) де працюють або навчаються члени сім'ї;

3) як в сім'ї розподіляються домашні обов'язки, 4) які взаємовідносини дитини з іншими членами сім'ї.

В системі кількісної оцінки ВРХ враховуються формальні і змістовні аспекти малюнка. Формальними особливостями малюнка вважається якість лінії малює, положення об'єктів малюнка на папері, стирання малюнка або його окремих частин, затушовування окремих частин малюнка. Змістовними характеристиками малюнка є зображувана діяльність членів сім'ї, представлених на малюнку, їх взаємодія і розташування, а також ставлення речей і людей на малюнку.

При інтерпретації основну увагу звертається на наступні аспекти:

1) аналіз структури малюнка сім'ї (порівняння складу реальної і намальованої сім'ї, розташування і взаємодія членів сім'ї на малюнку);

2) аналіз особливостей малюнка окремих членів сім'ї (розбіжності у стилі малювання, кількість деталей, схема тіл окремих членів сім'ї); аналіз процесу малювання (послідовність малюнка, коментар, паузи, емоційні реакції під час малювання). Зазвичай він не малює тих, з якими перебуває у конфліктних відносинах. Розташування членів сім'ї на малюнку часто показує їх взаємини. Так, наприклад, важливим показником психологічної близькості є відстань між окремими членами сім'ї. Іноді між окремими членами сім'ї малюються різні об'єкти, які служать як би перегородкою між ними. Так, досить часто можна побачити малюнок, в якому батько сидить, сховавшись за газетою, або біля телевізора, що відокремлює його від решти родини. Мати частіше малюється біля плити, як би поглинає всю її увагу. Загальна діяльність членів сім'ї зазвичай свідчить про хороші, благополучних сімейних відносинах. Часто загальна діяльність з'єднує кілька членів сім'ї. Це може свідчити про наявність внутрішніх угруповань в сім'ї. Малюючи свою сім'ю, деякі діти зображують всі фігури дуже маленькими і розташовують їх на нижній частині листа. Це вже може свідчити про депресивність дитини, про його почутті неповноцінності в сімейній ситуації. На деяких малюнках переважають не люди, а речі, найчастіше меблі. Це також відображає емоційну заклопотаність дитини з приводу своєї сімейної ситуації, що вона турбує його, і він як би відкладає малювання членів сім'ї, а малює речі, які не мають настільки сильною емоційною значущістю.

Вважається, що дитина найбільш деталізує, найдовше малює і оздоблює фігуру його самого улюбленого члена родини. І навпаки, якщо він негативно ставиться до будь-кого, то малює цієї людини неповно, без деталей, іноді навіть без основних частин тіла. Коли відносини дитини конфліктні і тривожні, емоційно неоднозначно пофарбовані, він часто використовує штрихування в зображенні того члена родини, з яким у нього не склалися ефективні зв'язки. В аналогічних випадках можна спостерігати і перемальовування. У малюнках можна спостерігати кілька стилів малювання.

Аналіз процесу малювання дає багату інформацію не тільки про сімейні стосунки дитини, а й взагалі про стиль його роботи. Коли діти, особливо середнього шкільного віку і старше, відмовляє тим, що вони не вміють малювати, це цілком нормально і зрозуміло. Заспокойте їх, скажіть, що тут не стільки важливо красиво намалювати, скільки придумати діяльність для членів сім'ї. Але буває так, що численні відмовки, а також манера прикривати рукою намальоване можуть свідчити про невіру дитини у свої сили, про його потреби в підтримці з боку дорослого. Найчастіше свій малюнок діти починають із зображення того члена родини, до якого вони дійсно добре ставляться. Іноді спостерігаються паузи перед тим, як дитина починає малювати одну з фігур. Це в деяких випадках може свідчити про емоційно неоднозначному або навіть негативне ставлення дитини. У коментарях також може протягати її ставлення до членів сім'ї, але під час виконання тесту психолога не слід вступати в розмову з дитиною.

Для тіста ВРХ розроблена система кількісної оцінки. Було виділено п'ять симтомокомплекс:

1) сприятлива сімейна ситуація;2) тривожність;

3) конфліктність в сім'ї;4) почуття неповноцінності;

5) ворожість в сімейній ситуаці




Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-04-26; просмотров: 288; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.189.185.63 (0.01 с.)