Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Денотуйте загальні принципи та підходи до інтерпретації рисунку в контексті опорних елементів. Експлікуйте опорні елементи рисунку в ключі того, що в рисунку виглядає дивним, «емоційний індикатор»Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Інкапсуляція психологічна (лат. incapsulatio «висновок у ящичок») - запобігання людиною переживання болючою ситуації. Ср, наприклад, відмова читати інформацію про звірячі вбивства, закривання очей, коли стає зрозуміло, що неминучий нещасний випадок з кимось, догляд при вигляді ллється крові і т. п. 38. Експлікуйте опорний елемент в ключі відсутності певних деталей у рисунку (відсутності значимих деталей у рисунку при зображені на рисунку людини; відсутності значимих деталей при зображені на рисунку будинку/дерева).. Проаналізуйте тенденцію підписів на рисунку, тенденцію повторюваності об’єктів у рисунку, промальованої лінії вздовж верхньої частини рисунку, тенденцію абстракції та тенденцію нашарування рисунків. Відсутність чола позначає, що дитина свідомо ігнорує розумову сферу. Співвідношення пропорцій голови і тулуба є відношення між фізичним і духовним в дитині. Відсутність зіниць, порожні очниці, ймовірно, говорять про крайній егоцентризмі, про те, що дитина не знаходить навколо нічого гідного своєї уваги. Відсутність носа може вказувати на деяку ступінь інтелектуальної недостатності. Відсутність шиї в малюнках дітей є ознакою незрілості. відсутність долонь свідчить про непристосованість, відсутності віри в свої сили, почутті непридатності. Відсутність рук - крайня ступінь пасивності, бездіяльності, некомунікабельності, боязкості, інтелектуальної незрілості. У поєднанні з такими особливостями малюнка, як відсутність рота, відсутність тулуба і загальна гротескність малюнка, відсутність рук свідчить про погану пристосованості дитини. Для дітей старшого віку відсутність рук - дуже незвичайний факт. Крім того, це може виражати почуття провини, яке відчуває дитина у зв'язку зі своїм агресивним, ворожим ставленням. відсутність стоп висловлюють почуття невпевненості. Стіна, відсутність її основи - слабкий контакт з реальністю (якщо малюнок поміщений внизу). двері Їх відсутність - суб'єкт відчуває труднощі при прагненні розкритися перед іншими (особливо у домашньому колі). а відсутність фіранок-відсутність прагнення приховувати свої почуття. Вікна відсутні на нижньому, але є на верхньому поверсі - прірва між реальним життям і життям у фантазіях. Відсутність труби - суб'єкт відчуває брак психологічної теплоти дому. Невідповідність пори року. Найчастіше спонтанні малюнки або малюнки-експромти відповідають тому часу року, коли вони були намальовані, якщо це має значення. Наприклад, взимку - малюнки на зимову тематику, влітку - на літню і т.д. Якщо ж відбувається невідповідність сезону, потрібно з'ясувати, чому це відбулося. Чому людина хоче наблизити зображене час року або переживає якісь спогади?
Наявність сильної штрихування, маленькі розміри часто свідчать про несприятливий фізичному стані дитини, ступеня напруженості, скутості і т.п., тоді як великі розміри, застосування яскравих колірних відтінків часто говорять про зворотне: гарному настрої, розкутості, відсутності напруженості і втоми; «рисунок людини» Цей тест -один знайбільш використовуваних діагностичнихметодів. Його можна проводити з трирічного віку. Висновкипро рівень розумового розвитку за результатами тестуваннянайбільш надійні стосовно дошкільного і молодшого шкільного віку. Як особистісного тесту методика успішноінтерпретується, починаючи зі старшого дошкільного віку, і не має вікових обмежень зверху. «Людина під дощем». Вона орієнтована на діагностику сили Его людини, її здатності долати несприятливі ситуації, протистояти їм. Вона дозволяє також здійснити діагностику особистісних резервів і особливостей захисних механізмів.Інструкція в класичному варіанті проста: на чистому аркуші паперу формату А4, який вертикально орієнтований, випробуваному пропонується намалювати людину, а потім, на іншому такому ж аркуші - людину під дощем. Зіставлення двох малюнків дозволяє визначити, як людина реагує на стресові, несприятливі ситуації, що він відчуває при утрудненнях. В процесі тестування важливо спостерігати за ходом малювання і звертати увагу на всі висловлювання випробуваного. Для отримання більш достовірної інформації необхідно провести додаткове інтерв'ю з тестованим. При інтерпретації малюнків рекомендується керуватися наступними положеннями. Коли малюнок готовий, важливо сприйняти його цілком. Необхідно «увійти» в малюнок і відчути, в якому настрої перебуває персонаж (радісному, радісному, пригніченому і т.д.), чи відчуває він себе безпорадним або, навпаки, відчуває в собі внутрішні ресурси для боротьби з труднощами, а можливо, спокійно і адекватно сприймає труднощі, вважаючи їх звичайним життєвим явищем.Таким чином, важливо відстежити глобальне враження від малюнка. Це інтуїтивний процес. Тільки після цього можна перейти до аналізу всіх специфічних деталей з точки зору логіки, спираючись при цьому на основні положення керівництва з інтерпретації. «Намалюйте людини, яка зриває яблуко з дерева». Матеріали: папір формату А4, набір фломастерів або олівців 12 кольорів, включаючи сірий і чорний. Зображення оцінюється по чотирнадцяти формальним критеріям (14 шкал). Ступінь вираженості кожного формального ознаки враховується кількісно (в балах від 0 до 5). Реєструється і підраховується частота народження ознаки (елементи), що відповідає категорії спостереження, далі проводиться змістовна інтерпретація результатів статистичного аналізу• «Персеверація». Дозволяє оцінити наявність неадекватно багаторазової відповідної реакції на стимул. «Намалюй себе» Методика може проводитися як фронтально, так і індивідуально. Інструкція: «Зараз ви будете малювати. Спочатку намалюєте поганого хлопчика або погану дівчинку. Будете малювати трьома олівцями. Виберіть ці олівці і покажіть їх мені, а решту три приберіть. (Необхідно переконатися, що всі діти це зробили). Знайдіть сторінку, вгорі якої написано «Поганий хлопчик / дівчинка». Після того, як всі діти закінчили малювати, дається наступна інструкція: «А тепер відкладіть ті олівці, якими ви малювали, і візьміть три залишилися. Цими олівцями ви намалюєте хорошого хлопчика або хорошу дівчинку. Починаємо малювати». Інструкція, що дається перед третім малюнком: «На останньому листку (на ньому зверху написано«Я») кожен з вас намалює себе. Себе ви можете малювати всіма шістьма олівцями. Після завершення всієї роботи з дитиною проводиться бесіда, яка містить питання про те, малювати який малюнок сподобалося найбільше, а який - найменше і чому? «дерево» Дитині пропонується намалювати листяне дерево.Використання кольору не передбачено. Повноціннезображення дерева увазі наявність трьох елементів: коренів, стовбура, крони. На стовбурі повинні розташовуватися гілки, на кроні - квіти і плоди. Коріння -частина дерева, безпосередньо пов'язана з землею, харчуванням, ростом, відновленням, витоками, природою, але в той же час коріння - це прихований елемент дерева і йогоопора, засіб заземлення, основа. Стовбур - Найпоширеніша форма - пряма, типово для дітей, які не досягли 12 років. Якщо дитина старше - незрілість іінфантилізм, він не просунувся у розвитку, відстає в школі. Він «загруз» у дитячих відносинах і звичках, застряг на якомусьетапі зростання і користується тими навичками, які придбавраніше, не просуваючись вперед. Підстава ствола має розширення - більш зріла форма. Якщо розширенняперенесено вліво - брак ініціативи та самостійності, м'якість,поступливість, боязкість. Підстава ствола, розширене вправо - розважливість, звичка все зважувати, знаходитикомпромісні рішення, наполегливість, бажання домагатисясвого. Припухлі, округлене підстава - пасивність, повільністьрухів і розуму, поміркованість, грунтовність, розміреність.Дитина не дуже діяльний, спокійний, не визнає поспішні і різкідії. Гілки. Двовимірні гілки (зображення двома паралельними лініями) -практичність, ясне мислення, реалістичний погляд на речі іявища. Енергійність, здатність знаходити рішення виникаючихпроблем, самостійність.Гілки, виходячи зі стовбура, розширюються, так що на кінці вони виявляються ширше, ніж спочатку. Дитина - порушник спокою. Він орієнтований на зовнішній світ, любить пригоди ізабави, не упустить випадок проявити себе, схильний до ризику, має духом авантюризму іздоровою агресією.Одномірні гілки увигляді павутини або нагадують бризкифонтану. У малюнках маленьких дітей - нормальне явище, у дітей старшого віку ознака крайньої невпевненості. Дитинущось турбує. В силу наявності проблеми вінвідчуваєнервозність, запальність, дратівливість. «Дім- дерево- людина» «Візьміть один із цих олівців. Я хочу, щоб ви якомога кращенамалювали будинок. Ви можете малювати будинок будь-якого типу, який Вам захочеться. Це повністю належить вирішити вам. Ви можете стирати намальоване скількизавгодно це нe позначиться на вашій оцінці. Ви можетеобдумувати малюнок стільки часу, скільки вам знадобиться.тільки постарайтеся намалювати будинок якнайкраще». так, як це роблять тепер і т. д., дослідник повиненпереконати випробуваного, що ДДЧ - не тест на художніздібності, що його не цікавлять здібності випробуваного до малювання як такі. Якщо випробуваний просить лінійку або намагається використовувати як лінійкинебудь предмет, дослідник повинен сказати йому, щомалюнок повинен бутивиконаний від руки. Потім слід аналогічні інструкції, що стосуються завдань, пов'язаних з малюнками дерева і людської фігури.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-26; просмотров: 238; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.222.161.57 (0.009 с.) |