Активизация навыков диалогической речи 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Активизация навыков диалогической речи



Now we know modern schools and schools of the past have a lot of differences. It is interesting to know what the members of your family remember about schools of their youth. It's time to open your textbooks on page 15, exercise 23.

— Who will read the task?

You will make some notes now. I'd like you to make up the questions for your family member. You have 3 minutes to look through the points and then we shall listen to your questions.

Who is ready to start?

 

Подведение итогов урока

It's time to say "Goodbye". You worked well during the lesson. Stand up, please.

Mind the clock and keep the rule: Try to come in time to school. Our lesson is over. Goodbye, boys and girls!

Домашнее задание

упр. 22 (провести опрос родственника, записать от­веты) (с. 15).

https://youtu.be/gKnDYtnp-s0


Урок 6. Проблемы в школе

Цели: развить навыки монологической речи по теме «Школь­ная жизнь»; активизировать лексические навыки; усовершенство­вать навыки аудирования.

Оборудование: набор карточек для игры «Цепочка слов»; же­тоны для игры «Назови рифму».

Ход урока

Организационный момент

Фонетическая зарядка

Игра «Назови рифму»

Let's play a new game. Be active and try to remember as many English words on the topic "School life" as you can.

(Учитель называет слово, ученики должны подобрать к нему рифму. Обязательное условие игры — использовать только слова по теме «Школьная жизнь». Ученик, назвавший слово, получает

жетон. Победителем является тот, кто набрал больше жетонов. Учитель может развесить на доске карточки со словами, которые должны употребить учащиеся.)

Form (uniform)

Selective (elective)

Port (report)

Object (subject)

Obvious (previous)

Roommate (classmate)

Rest (test)

Yard (card)

Admiration (education)

Room (classroom)

White (write)

Rule (school)

Речевая разминка. Активизация лексических навыков по теме «Школьная жизнь»

Игра «Цепочка слов»

All children like to play games. Now I want you to divide into two teams. Each team will have the cards with the words. You must put the words in the logical order to make a chain.

Словосочетания на карточках:

То worry about school exams/организовать свое время эф­фективно, to organize time effectively/внеклассные мероприятия, after-school activities/школьная форма, school uniform/испытывать усталость, experience tiredness/готовиться к экзаменам, to revise for exams/нервничать, to be really nervous/скучать по дому, to be homesick/обязательные предметы, compulsory subjects/предметы по выбору, elective subjects/строгие школьные правила, strict school rules/переживать по поводу школьных экзаменов.

Проверка домашнего задания

Let's listen to your stories about schools of the 20th century. One pupil will go to the blackboard to read his/her information. We shall listen to him/her carefully. Get ready to ask the questions about the school he/she will describe.

 

Активизация навыков аудирования

I'd like you to open your textbooks on page 16, exercise 25. Read the task, please. Let's listen to a teenager and choose the reason why she feels stressed

Are you ready to listen to?

Who will answer the question?

 

Физкультминутка

Совершенствование аудитивных навыков. Развитие навыков устной речи

The next task for you is exercise 26 on page 16. Listen to the audio again and complete the features of stress.

Have you finished yet?

Work in pairs and ask your partner some questions.

What problems does this girl have?

Let's listen to the second part of the dialogue and write down the doctor's advice. (ex. 28)

Затем ученики прослушивают вторую и тре­тью части беседы с доктором и выполняют соответствующие упр. 28—30 (учебник, с. 16—17).

 

Тренировка навыков работы в группе. Активизация навыков составления высказывания на основе прослушанной информации

Divide into groups of four, please. Read the task of exercise 31 on page 17. Now discuss the information from the dialogue and share your ideas.

 

Подведение итогов урока

 

Домашнее задание

прочитать раздел «How to give a perfect presentation» (с. 170); на следующий урок принести фотографии и картинки по теме «Школьная жизнь».



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-12-07; просмотров: 40; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.217.139.162 (0.007 с.)