Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Electrical and magnetic propertiesСодержание книги
Поиск на нашем сайте
"I have not failed, I've just found 10,000 ways that won't work." Thomas Edison 1. Запомните следующие слова и выражения: reciprocal resistivity - взаимная сопротивляемость deflect - отклонить scatter - разгонять; рассеивать atomic arrangement - расположение атомов impurity atom - посторонний атом grain boundaries - границы зерен random oscillation of atoms - беспорядочное колебание атомов induced by thermal energy вызванный тепловой энергией thousandfold - тысячекратно 2. Соотнесите термины и определения:
3. Распределите слова по частям речи и переведите:
4. Запомните следующие выражения: under the influence of – под влиянием with falling temperature – при снижении температуры to pass through a coil – проходить через катушку within a short period of time – за короткий период времени shortly thereafter – вскоре после этого to increase by 1 percent – увеличиваться на 1 процент
Прочитайте и переведите текст, скажите, верны ли следующие утверждения, используя слова ”TRUE”, ”FALSE”. 1. Gold is a poor conductor. 2. For the majority of metals the ability to conduct electricity increases with temperature. 3. The superconductivity hasn’t been implemented until the 1980th for it was achievable only at extremely low temperatures. 4. Superconducting materials still have limited commercial application so far because of the expenses.
Conductivity and superconductivity The electrical conductivity of a metal (or its reciprocal, electrical resistivity) is determined by the ease of movement of electrons past the atoms under the influence of an electric field. This movement is particularly easy in copper, silver, gold, and aluminium. The conductivity of a given metal is decreased by phenomena that deflect, or scatter, the moving electrons. These can be anything that destroys the local perfection of the atomic arrangement—for example, impurity atoms, grain boundaries, or the random oscillation of atoms induced by thermal energy. This is why the conductivity of a metal increases substantially with falling temperature: in a pure metal at room temperature, most resistance to the motion of free electrons comes from the thermal vibration of the atoms; if the temperature is reduced to almost absolute zero, where thermal motion essentially stops, conductivity can increase several thousandfold. Superconductivity was first discovered by Dutch physicist Heike Kamerlingh Onnes (1853–1926) in 1911. While studying the properties of materials near absolute zero (0 K, −273°C, or −459°F), Kamerlingh Onnes found that some materials lose all resistance to the flow of electric current at these temperatures. The applications for superconducting materials fall into two general categories: electronics and magnets. All electronic devices will operate more efficiently if they are made from superconducting materials. However, those materials have to be kept at low temperature. Those applications have only a limited commercial application so far. The situation is very different with magnets. The most powerful magnets are electromagnets —magnets that owe their magnetic properties to the flow of electric current through a metal core. The traditional way to make a more powerful magnet is to make the metal core larger and larger. The problem with this approach, is that the core needed to make very powerful magnets is larger than can be used on a practical basis. Using superconducting materials, however, the flow of electric current is more efficient, and a more powerful magnet can be made with a smaller metal core. 6. Проверьте усвоенную информацию ответив на следующие вопросы на английском языке: 1. What metals easily conduct electricity? 2. How do impurity atoms and grain boundaries affect the flow of electrons? 3. Why does conductivity of most metals increases with falling temperature? 4. Where are superconducting materials applied? 7. Дайте как можно больше производных от следующих слов, добавляя подходящие суффиксы: Например: add addition additional additionally additive differ combine act identify practice special equip procedure investigate pure afford expand solve attract complete extend pollute distribute conduct classify resist vary apply consider strong probable resistance use apply
GRAMMAR CHALLENGE Complex Object. Сложное дополнение представляет собой сочетание существительного в общем падеже или личного местоимения в объектном падеже с инфинитивом. Эта конструкция строится по следующей схеме:
Complex object употребляется: 1. После глаголов, выражающих желание: to want, to wish, to desire, would like;
2. После глаголов, выражающих предположения: to expect, to believe, to think, to suppose, to consider, to find;
3. После глаголов, выражающих приказание, просьбу: to command, to order, to ask, to allow;
4. После глаголов, выражающих чувственное восприятие: to see, to hear, to notice, to feel, to watch, to observe;
5. После глаголов, выражающих побуждение: to make, to force, to have, to let.
8. Выполните следующее задание в парах, закрывая поочередно левую и правую колонки:
9. Верните слова с окончанием –ing в предложения: forming, containing, adapting, glowing, settings, heating, engineering, turning, making, clothing 1. Matter in the gaseous state has both variable volume and shape, _______ both to fit its container. 2. The Earth and its lower atmosphere is an exception, _______ a plasma-free oasis in a plasma universe. 3. He graduated with a B.S. in metallurgical _______ from the Columbia University School of Mines in 1903. 4. Space shuttle tiles _______ amorphous, porous silica (SiO2) can be held at the corners, even when _______ at 1000 °C. 5. A lot of experiments were geared toward _______ rubber stable enough that it would be reliable in industrial _______. 6. No matter what scientists tried summertime heat destroyed the rubber, _______ it into a mass of sticky, smelly gum. 7. By _______ sulfur- and lead-fortified rubber at a low temperature, it is possible to make the substance melt-proof. 8. Vulcanized rubber is used to manufacture waterproof _______.
10. Прочитайте и переведите текст, ответьте на вопросы: 1. Who was Kamerlingh Onnes? 2. What did he study after graduation? 3. What was his most praised contribution into science? 4. What was proven impossible after his death? Обратите внимание на перевод некоторых слов и выражений: distinguished for - получивший известность за graduate from - выпуститься из pursue - преследовать low-temperature physics - физика низких температур also known as - также известный, как relatively unknown - плохо известный succeed in - преуспеть в liquefy helium - сжижать гелий accomplishment meant that - достижение означало, что unattainable degree of cold - практически недостижимый холод at one’s disposal - в чьем-либо распоряжении characterized by - характеризуется complete absence of heat - полное отсутствие тепла equivalent to about равно примерно Celsius - Цельсий Fahrenheit - Фаренгейт set out to - начать in order to - для того, чтобы boil - кипятить numerous awards - многочисленные награды extend the range of his research - расширить диапазон его исследований yet another breakthrough - еще один прорыв various - различный approach - подход Despite - несмотря prove - доказывать experimental setting - экспериментальная установка articulate –сформулировать
Heike Kamerlingh Onnes Heike Kamerlingh Onnes was a Dutch experimental physicist distinguished for his work in the field of low-temperature physics. Kamerlingh Onnes was born in 1853 in Groningen, the Netherlands. He graduated from the University of Heidelberg in Germany. In 1882, at the age of twenty-nine, Kamerlingh Onnes became the director of the laboratory there, where he was able to pursue his interest in low-temperature physics, also known as cryogenics. At that time cryogenic physics was a relatively unknown science. In 1908, Kamerlingh Onnes finally succeeded in liquefying helium. The accomplishment meant that a previously unattainable degree of cold was now at their disposal. Liquid helium was found to have a temperature of -268.8 degrees Celsius, only about four degrees above absolute zero - absolute zero being a hypothetical temperature characterized by a complete absence of heat and equivalent to about -273.15 degrees Celsius or -459.67 degrees Fahrenheit. Kamerlingh Onnes now set out to solidify the liquid helium in order to reach even lower temperatures, and in 1910, by boiling liquid helium under reduced pressure, he reached just over one degree above absolute zero.This accomplishment won him the 1913 Nobel Prize in physics, in addition to numerous other awards. Kamerlingh Onnes used these temperatures to extend the range of his research into the properties of substances at low temperatures. In 1911, he made yet another breakthrough when he discovered superconductivity, the complete disappearance of electrical resistance in various metals at temperatures approaching absolute zero. Despite being known by his friends as "the gentleman of absolute zero," Kamerlingh Onnes died at in 1926 without ever having achieved it. German chemist Walther Nernst proved it was impossible to reach absolute zero in an experimental setting when he articulated the Third Law of Thermodynamics in 1905.
UNIT 6 Magnetism "Magnetism, as you recall from physics class, is a powerful force that causes certain items to be attracted to refrigerators".
1. Запомните следующие слова и выражения: metal wire - металлическая проволока magnetic field - магнитное поле coil - катушка ferromagnetism - ферромагнетизм permanent magnet - постоянный магнит rapid reversal of magnetization - резкое изменение намагниченности permanent magnetic moment - постоянный магнитный момент bar magnet - стержневой магнит at random - беспорядочно to align in the same direction - ориентироваться; выстраиваться в одном направлении atomic moment - атомный момент adjacent domains - соседние домены thermally induced oscillations термически вынужденные колебания Curie point - Точка Кюри; температура Кюри
2. Запомните следующие выражения, встречающиеся в научных текстах: known as – известный как to be useful as – быть полезным в качестве at random – беспорядочно, наугад to brake up into – разбиваться на at the expense of – за счет
3. Запомните перевод следующих глаголов встречающихся в научных текстах: pass through - проходить через place inside - разместить внутри increase by 1 percent - увеличится на 1 процент list above - перечисляться выше remove from - удалить из arrange at random - организовать беспорядочно align in the same direction - выровнять в том же направлении brake up into – подразделяться на line up - выстраиваться tend to – стремиться к cancel one another - отменить друг друга take on the same orientation – принять такую же ориентацию
4. Переведите следующие глаголы и приведите все возможные варианты перевода глаголов с окончанием –ing на русский язык как в примере:
develop - развивать developing – развитие, развивающий, развивая
5. Выполните следующее задание в парах, закрывая поочередно левую и правую колонки:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-18; просмотров: 456; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.12.41.179 (0.012 с.) |