Landscape architect’s professional activity 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Landscape architect’s professional activity



Unit 1

LANDSCAPE ARCHITECTURE

I. Warming up (Разминка)

Listening & Speaking

1. Group work. Reflect on the following quote about landscape architecture, interpret it and share your ideas with the class. Get ready to discuss different points of view answering questions and persisting in your own opinion. (See appendix 1):

"Landscape architecture is an extraordinary blend of science and art, proposition and thought." Jason Prior.

 

Useful terms and phrases

2. Read the following terms and phrases, mind their pronunciation:

to adorn украшать
to modify видоизменять, модифицировать
feature деталь, элемент
inanimate elements неживые элементы
animate elements живые элементы
masonry work работа с камнем
woodwork работа с деревом
to comprise включать
horticultural elements садовые, флористические элементы
tile patio плиточный дворик, патио
brick walkway кирпичная аллея, пешеходная дорожка, галерея
design замысел, план, проектировать, составлять план
to arrange gardens and parks обустраивать сады и парки
landscaping and site finishing благоустройство и озеленение территории
external conditions внешние условия
three-dimensional expanse трёхмерное, объёмное пространство
surroundings среда, окрестности
to tackle climate change заниматься вопросами изменения климата
sustainable and aesthetically pleasing places жизнеспособные и эстетически привлекательные места
to address issues изучать, решать проблемы/вопросы
to improve land благоустраивать территорию
to regenerate towns and cities обновлять/возрождать маленькие и большие города

 

Vocabulary Focus

3. Match the words to their explanations:

Environment To adorn or improve a section of ground by contouring and by planting flowers, shrubs, or trees.
Design The art of arranging or modifying the features of a landscape for aesthetic or practical purposes.
Space Consists of the inanimate elements of landscaping, especially any masonry work or woodwork.
Landscape architect Comprises the animate, horticultural elements of landscape design, i.e., plants. These elements are complemented by such design elements as stone walls, tile patios and brick walkways.
Landscape design A general plan or intention that someone has in mind when doing something.
Hardscape, or "hardscaping The unlimited three-dimensional expanse in which all material objects are located.
Softscape A person who designs gardens or parks so that they look attractive.
Landscape External conditions or surroundings, in which people live or work.

4. Match the words and phrases to their translation:

 a)

to adorn деталь, элемент
landscaping and site finishing ландшафт, благоустраивать участок, озеленять
feature живые элементы
external conditions трёхмерное, объёмное пространство
landscape среда, окрестности
animate elements улучшать качество жизни
three-dimensional expanse внешние условия
surroundings украшать
to arrange gardens and parks неживые элементы
inanimate elements благоустройство и озеленение территории
to improve the quality of life обустраивать сады и парки

b)

sustainable and aesthetically pleasing places изучать, решать проблемы/вопросы
to tackle climate change знания и опыт
to address issues садовые, флористические элементы
expertise место; участок
horticultural elements кирпичная аллея, пещеходная дорожка, галерея
site обновлять/возрождать маленькие и большие города по всему миру
to improve land жизнеспособные и эстетически привлекательные места
brick walkway пригодный для жизни
liveable благоустраивать территорию
to regenerate towns and cities across the world заниматься вопросами изменения климата

 

II. Evocation (Вызов)

Listening & Speaking

5. Group work. Reflect on the following questions about landscape architecture and share your ideas with the group:

1. What is landscape architecture and what does this profession deal with?

2. What does a landscape architect do?

3. What spheres of activity does the profession combine?

 

6. Group work. Report your ideas to the class in order to put them on the board.

7. Structure the received information in the form of the “ cluster ” (графическая организация материала, показывающая смысловые поля того или иного понятия):


8. Group work. Prepare a presentation about landscape architecture and deliver the presentation to the class. Get ready to discuss different points of view answering questions and persisting in your own opinion. (See appendix 1, 6.)



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-04-05; просмотров: 99; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.117.148.105 (0.007 с.)