IV. Reflection ( Рефлексия ) 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

IV. Reflection ( Рефлексия )



Listening & Speaking

11. Pair work. Role-play the following situation: your client wants to create a garden by his private house. Discuss his/her wishes concerning selection of flowers, soil, constructed elements and things.

Writing, Listening & Speaking

12. Create a “sinkwein” about flower gardening, ground and present it to the class. Get ready to discuss it answering questions and persisting in your own opinion. (See appendix 2.)

13. Write an essay entitled “My concept of the flower gardening”

 

Unit 8

POPULAR FLOWERS FOR THE GARDEN

 

I. Warming up (Разминка)

Listening & Speaking

 1. Group wo rk.  Reflect on the following quote about the garden, interpret it and share your ideas with the class. Get ready to discuss different points of view answering questions and persisting in your own opinion. (See appendix 1):

“Flowers always make people better, happier, and more helpful: they are sunshine, food and medicine to the soul.”   F lower quote by Luther Burbank.

Useful terms and phrases

2. Read the following terms and phrases, mind their pronunciation:

cut flower срезанный цветок, цветок на срезку
flower arrangement цветочная композиция, расположение цветов, составление букетов
zinnia цинния
fertile soil плодородная почва
morning glory вьюнок пурпурный
to cheer обрадовать
adaptable легко приспосабливаемый
climber вьющееся растение
to bear thorns иметь колючки
pollination опыление
to fade away отходить
herbs ароматические или кухонные травы
underground bulb подземная луковица
stolon подземный побег
potted plant горшечное растение
herbaceous border цветочный бордюр
shrub planting кустарниковое растение
woodland насаждение
carnation гвоздика
full sun максимально яркое солнце

Vocabulary Focus

3. Match the words and phrases to their translation:

a)

flower arrangement плодородная почва
easy to grow flowers выносливое растение
to come in various colors достигать высоты
cut flowers цветочная композиция
fertile soil листья сердцевидной формы
to decorate fences and walls созревать с различным цветом бутонов
heart shaped leaves легко растущие цветы
to reach the height украшать заборы и стены
hardy plant срезанные цветы

 

b)    

to sow wheat приносить радость, солнечный свет
adaptable to a garden с экономической точки зрения
to bring a lot of sunshine иметь колючки
potted plant вьющееся растение
to fade away ароматические или кухонные травы
to bear thorns легко приспосабливаемый к саду
climber сеять пшеницу
herbs горшечное растение
capability to grow обрадовать любой сад
to cheer any garden способность расти
from an economic point of view отходить

 

c)

to have an impact on независимо от цвета
overall result представлять сочетание цвета, формы и размера
regardless of the kinds or colors кустарниковое растение
to represent a combination of color, form, size оказывать влияние на
to express love and gratitude окончательный результат
shrub planting опыление
pollination выразить любовь и благодарность
rose petals подземная луковица
underground bulb цветочный бордюр
herbaceous border лепестки розы

d)

woodland выставить сад в выгодном свете
mid season гвоздика
to value for cut flower production максимально яркое солнце
to make the garden look attractive вьюнок пурпурный
Carnation цинния
full sun бархатцы, ноготки
stolon ценить за цветочную продукцию
Morning glory переходный сезон
Marigold лесонасаждение
Zinnia подземный побег

II. Evocation (Вызов)

Speaking & Listening

4. Group wo rk.  Reflect on the following questions about flower gardening and share your ideas with the group:

1. What types of garden flowers do you know?

2. When do these flowers bloom?

3. What are their outstanding characteristics?

4. What are the rules of flower caring?

 

5. Group wo rk. Create your clusters structuring the information about flowers and present them to the class.

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-04-05; просмотров: 65; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.146.34.191 (0.006 с.)