Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Пошук організаційних форм консолідації
Безперечно, що розвиток теоретичної фольклористики у світі був би більш органічним, полегшився б, коли б і в наш час дослідники мали таку всесвітню фахову організацію, якою була Федерація фольклористів (FF) до першої світової війни (див.: 4.1). Aдже необхідно час од часу збиратися разом, обмінюватися свіжими думками, полемізувати, надрукувати, нарешті, в міжнародному часопису розвідку, справді цікаву для світового загалу колег-науковців. Теперішня FF для здійснення таких функцій непридатна, тому що давно перетворилася в редакційну раду, яка забезпечує спонсорство для видання FFC. З рупору "історико-географічної" школи FFC трансформувалися у фольклористичне видання широкого профілю, де друкуються й структуралістські праці, а також дослідження класичного антропологічного і антрополого-ритуалістичного напрямків. Але ж FFC і була утворена на початку XX ст. як організація з підкреслено вільною структурою, що не мала на службі чиновників, не передбачала навіть формального членства. Оскільки ж такі фундації можуть існувати лише на ентузіазмі засновників (справжнім "серцем" FF був К. Крон), не дивно, що організаційно-консолідуюча активність FF, що встигла навіть сформувати свої секції в окремих країнах Заходу, швидко згасла. 1937 р. фольклористи Заходу, зібравшись в Единбурзі, започаткували, виконуючи тим самим рішення фольклористичного конгресу в Лунді (1935), нове угрупування, за складом фахівців ширше за FF, а за географічним охопленням їх вужче, – Міжнародну асоціацію європейської етнології та фольклористики (IAEEF). Водночас було засновано щоквартальник "Folk" (редактор Я. де Фріс), однак наступного року він злився із щоквартальником "Folk-Liv", який для IAEEF почала була видавати шведська Королівська академія фольклористичних досліджень ім. Густава-Адольфа. Але зачинання ці з початком другої світової війни припинилися, а після неї вже не відновлювалися. Тепер функції науково-організаційні та, особливо, фахово-консолідуючі перейняли на себе дві всесвітні організації вужчого, ніж FF і IAEEF, спрямування. Перше з них, Міжнародне товариство дослідження фольклорної оповіді (ISFNR), створене після другої світової війни як об'єднання європейських фольклористів, у 80-ті рр., під енергійним головуванням Р. Квіделанда (Норвегія) перетворилося в організацію всесвітню, що доводить хоч би проведення його XI Конгресу на початку 1995 р. в Місорі (Індія). На цьому ж конгресі в члени ISFNR було прийнято двох перших українських фольклористів – дослідницю усної прози О. Ю. Бріцину та С. К. Росовецького. Праці членів ISFNR друкуються в часопису "Fabula" (Берлін), до 1998 р. діяльність товариства освітлював часопис "NIF Newsletter", що видавався Північним інститутом фольклору (NIF, з 1959), спільним науково-дослідним закладом скандинавських країн. Після припинення діяльності NIF його функції перейняв на себе Північний осередок фольклору (NNF), утворений на початку 1998 р. Бергенським університетом (Норвегія) і Академічним університетом Або (Фінляндія), котрий почав друкувати "NNF News", але видання це припинилося 2001 р. на № 3.
Якщо ISFNR ставить перед своїми членами широкі наукові завдання (так, XII конгрес ISFNR у Гетінгені влітку 1998 р. мав загальну тему "Обрії наративної комунікації", XIV конгрес у Тарту 2005 р. – "Теорії фольклорного наративу і сучасні практики"), то Міжнародне товариство дослідження сучасної легенди (ISCLR) об'єднує лише вчених, що вивчають один із чітко окреслених жанрів сучасного фольклору. Засновано товариство 1988 р., видає часопис "Foaftale News" (Шеффілд). У назві його використано слово "foaf", скорочення виразу "friend of a friend" ("тобі як другу") – запропонований Р. Дейлом термін, що має відтворити особливу атмосферу довірчості, в якій оповідаються ці легенди. Перспективи участі українських дослідників у діяльності ISCLR поки що проблематичні: традиційно сприймаючи вітчизняний фольклор майже виключно як селянський (див.: 1.3), міську усну традицію у нас фактично не вивчали. Тож популярні свого часу й в Україні розповіді про "життя після смерті"117, про НЛО, про бультер'єра – охоронця квартири, якому грабіжники кинули ватянку й разом з нею підвісили на гачку вішалки та інші не сприймаються як об'єкти наукового дослідження. Утім, ця нехіть до вивчення "міської легенди" має причини доволі глибокі, підклад у неї світоглядний. Вона відбиває одну із суттєвих традицій нашої науки, на існування котрої не вплинула б і публікація у "Foaftale News" кількох розвідок про львівські, скажімо, плітки. Як воно завжди й буває, за дрібною, здавалось би, деталлю приховуються важливі відмінності в тенденціях розвитку фольклористики на Заході та в Україні.
ЗАПИТАННЯ Для самоперевірки.
FF IAEEF ISCLR ISFNR
Світовий фольклор Європейський фольклор "Міська легенда" …
Відмінникові. Чи обов'язково має відбутися синтез сучасних фольклористичних теорій?
Прогноз постання "нового традиціоналізм у". Методологія сучасної української фольклористики й питання
|
||||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-03-09; просмотров: 44; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.142.197.198 (0.007 с.) |