Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Розділ 2. Вогонь у довідковій літературі , Біблії та народних уявленнях
Вогонь - одна із чотирьох стихій: земля, повітря, вода, вогонь. У "Великому тлумачному словнику сучасної української мови" поняття вогонь трактується за допомогою семи значень (зокрема і переносних), серед яких перше і провідне є таким: "1. Розжарені гази, що виділяються під час горіння і світяться сліпучим світлом. Синонім - полум’я" [20, с. 153], а також: "3. Те саме, що вогнище. 4. Світло сонця, опалювальних приладів" [20, с. 153]. Отже, в довідниковій літературі термін "вогонь" використовується в кількох значеннях, означаючи полум'я, світло, багаття тощо. У Біблії (першій книзі Мойсея Буття) читаємо від початку: 1. "На початку Бог створив небо та землю. . А земля була пуста та порожня, і темрява була над безоднею, і Дух Божий ширяв над поверхнею води. . І сказав Бог: "Хай станеться світло!" І сталося світло. . І побачив Бог світло, що добре воно, - і Бог відділив світло від темряви. . І Бог назвав світло: "День", а темряву назвав: "Ніч". І був вечір, і був ранок, - день перший" [2, с. ]. Тобто вже в першій книзі Мойсея Буття використовується поняття "вогонь" у значенні "світло", того, що протиставляється темряві. У цій Книзі знаходимо низку згадок про вогонь, який також має різне смислове навантаження в контексті певної розповіді. Так, у книзі Вихід 13, 21-22 говориться: " Господь ішов перед ними …вночі в стовпі огню, щоб світити їм … " [2, с. ].Отже, у цьому тексті зустрічаємо Бога у стовпі вогню як провідника, того, хто прокладає шлях у темряві, де такий опис вжито, вважаємо, і в прямому, і в переносному значенні: вивести людей із неволі, тобто із темряви. Яскравим символом у Біблії є неопалима купина - терновий кущ, що горів і не згорав, життєдайна сила, звідки Мойсей почув голос Бога. Зішестя Святого Духа до апостолів на п’ятдесятий день після воскресіння Ісуса Христа також пов’язане з вогнем: " І з’явилися їм язики огненні поділені та й на кожному з них по одному сів " [2, с. ].Сповнені Святим Духом, апостоли почали говорити різними мовами і пішли світом проповідувати Слово Боже. Про народження Ісуса Христа, як вказано в Євангілії від св.. Матвія, 2, 9 Біблії, також було сповіщено за допомогою зорі: " Вона ішла перед ними, аж прийшла й стала зверху, де Дитятко було " [2, с. ].
Отже, вогонь як символ світла, як дороговказ, як вказівка, як показник Божої могутності й доброти неодноразово використано в Біблії та інших релігійних книгах. Власне, вогонь і є ознакою та символом і Божого благословення, і дороговказу, і чистоти та світла (на противагу темряві як духовній, так і соціальній). Думаємо, саме тому люди увірували в небесну силу вогню, в його могутність та символічність, що відтворено і в фольклорі. Вогонь праукраїнці вважали святим творінням бога Сонця, він був виявом сонячного бога на землі, земним послом неба на землі [13].Вогонь мав неабияку очищувальну силу. Недаремно у церквах, де збирається на покаяння багато грішного люду, горять свічки - живий, святий вогонь, який очищає людські душі. Про Сонце як небесний вогонь в різні часи люди мали своє уявлення, але завжди шанували й возвеличували. Сонце оживляє, пробуджує увесь світ, дає тепло, світло, життя і силу всьому живому. Навесні Сонце знищувало холод, ламало крижані мости, відмикало своїм промінням (золотими ключами) небо і землю, випускало птахів із вирію, кликало до життя зелену траву, яру пшеницю. Ці народні уявлення ґрунтовно розкрито в повісті М.Стельмаха "Щедрий вечір" [22]. В українській обрядовості вогонь - це й засіб, що оберігає людину і допомагає їй. Але Вогонь, як і Сонце, може бути добрим або небезпечним залежно від ставлення до нього людей. Отже, його потрібно шанувати і не розгнівити, бо тоді він може жорстоко покарати. Існують суворі заборони плювати у вогонь, кидати сміття тощо. У християнстві сонце також стало символом Бога, оскільки Бог - це світло. Чимало народних прислів’їв складено про вогонь: "Не боїться вогонь коцюби", "З вогнем не жартуй, бо опалишся", "На злодієві шапка горить" та інші (додаток А).
|
|||||
Последнее изменение этой страницы: 2020-03-26; просмотров: 81; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.223.134.29 (0.006 с.) |