Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Признаки сказуемого в форме настоящего (Present Simple)Содержание книги
Поиск на нашем сайте
И прошедшего (Past Simple) времени действительного залога
12-я форма неправильного глагола. Список основных неправильных глаголов находится в конце пособия. I. Give the meaning of the following predicates. Use the verb «делать» in the appropriate form instead of «х». Xs; xed; xes; ẍ; xed; xs; xed; x; xes; xed; ẍ; xed; xs; x; xed; xes; x; ẍ; xed; xs; xes; xed; x; ẍ; xed; xes; xs; ẍ; xed; x; ẍ; xes; xs; xed; ẍ; x; xs; xed; x; xes; xed; ẍ; xes; ẍ; xed; xs; x; xed; xes; ẍ; xed; xes; xs; xed; xes; ẍ; x; xs; xed; ẍ; xes; xed; xs; ẍ; x; xs; xed; xes; x; ẍ. II.Restore the Infinitive of the following predicates. Give their Russian equivalents. Beat; got; rang; thought; knew; said; rose; taught; bought; kept; lost; felt; broke; left; wrote; forgot; went; brought; cut; had; built; fell; caught; rang; chose; understood; hid; saw; led; came; shook; lay; fought; spoke; shut; took; stood; met; dealt; cost; did; found; drew; won; flew; told; laid; gave; spent; swam; threw; fed; won; began; drove; forecast; froze; grew; heard; made; sought. III.Compare the forms of the following predicates. Define their similarities and differences: a) 1. Nuclear forces hold the atoms together. 2. This hard disk holds more information than 100 floppies. b) 1. In the 1930s Carmas developed a successful wire recorder. 2. Companies develop commercial websites to sell products or services. c) 1. Two manuals always come with this computer. 2. This computer came with a printer yesterday. d) 1. They conducted another experiment in order to determine the properties of the matter. 2. He conducts research in the field of plasma physics now. e) 1. A system analyst spends much of a working day interviewing people. 2. To complete this experiment he spent much time in the laboratory last week.
IV.Find the predicates and name their specific features. Give the Russian equivalents of these predicates. 1. The researcher carries out the experiments at high temperatures. 2. Many companies introduced new software in the markets. 3. The second half of the twentieth century saw the start of the Computer Age. 4. The computer performs a lot of operations. 5. Bill Gates and Paul Allen wrote an operating program for the Altair, one of the world’s first microcomputers. 6. Nuclear power plants provide clean and cheap energy. 7. The specialists came here for aerodynamic tests. 8. The monitor displays text characters and graphics. 9. The invention of the transistor greatly changed the computer’s development. 10. Experiments require skill and effort. 11. The Internet began in the USA in 1969 as a military experiment.
V. Define which of the words below are verbs. Give their Russian equivalents (see Appendix). Beautiful, realize, misbehave, character, sympathy, rewrite, theory, badly, communicate, organize, advise, useful, lose, energy, basic, dislike, reread, criticize, heartless, economic, accelerate, electrify, specialist, transform, deepen, discontinue, experiment, special, enlarge, method, movement, complex, mispronounce, emphasize, decontrol, height, greatness, regulate, thicken, wide, unimportant, television, disconnect, reproduce, different, overwork, development.
VI. Match each English word with the correct Russian equivalent.
VII. In the text of task XIV find a word derived from the verb to inform. Give other derivatives of this verb. VIII. Arrange in pairs the words with а) similar meaning, b) contrary meaning: a) access, data, main, barrier, machine, information, develop, obstacle, eliminate, expand, device, principal, reduce, entrance; b) different, find, narrow, often, disappear, similar, permanent, seldom, expand, sophisticated, alterable, lose, primitive, emerge.
|
||||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-02-08; просмотров: 521; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.147.82.108 (0.009 с.) |