Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Загальна характеристика філософії Нового Часу. Протистояння емпіризму раціоналізму (Бекон, Декарт).Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Найсуттєвіша особливість філософії Нового часу - принципова орієнтація на науку, її тісний зв'язок із проблемами наукового пізнання. Філософія Нового часу стверджувала свої засадні принципи в боротьбі із середньовічною схоластикою, виступаючи як продовження і духовний наслідок доби Відродження - Реформації. Творці нової філософії Ф.Бекон, Р.Декарт, Б.Спіноза та інші теоретично підсумували здобутки Відродження та Реформації. Однак нова філософія мала власний зміст: науку, що за часів середньовіччя посідала останнє місце у системі духовних вартостей, новий час висунув її на перший план як вищу духовну цінність.Вся діяльність Френсіса Бекона (1561-1626), одного з перших філософів Нового часу, була спрямована на філософське обґрунтування наукового знання нового типу, розробку нових поглядів на межу наукового пізнання, його методи, утвердження першорядного значення науки в житті суспільства. У центрі уваги Ф.Бекона - проблема Людина і Природа, особливо такі її аспекти: можливість пізнання природи людиною і формування наукового методу пізнання. На його думку, схоластика - це спосіб філософствування в епоху середньовіччя, в основу якого лежить схильність до традиційного мислення, посилення на авторитети при пошуках істини. Тому* спираючись на експерименти, необхідно критично переосмислити все існуюче знання про природу та людину. У своїх творах („Нова Атлантида", „Велике оновлення наук", „Про гідність та примноження наук") Ф.Бекон дає нищівну критику всієї схоластичної філософії і науки, засуджує її за неплідність. „Ми бажаємо, - пише він, - застерегти усіх взагалі, щоб вони пам'ятали про істинні цілі науки і прагнули до неї не для розваги і не для змагання, <...> а на користь життя і практики." Емпіричний метод Ф. Бекона. Вчення про ідоли і про очищення від них людського інтелекту. Ф. Бекон англійський філософ, основоположник емпіризму й індуктивного методу. Бекон наводить чотирьох «ідолів», які заважають людині пізнавати світ: 1) Ідоли роду- вони притаманні всьому людському роду, тому, що в усіх людей не досконалі органи чуттів. Характерне інертне мислення, яке піддається владі звички. 2) Ідоли печери- поширені суб*єктивні перекручування і деформації процесу пізнання через особисті пристрасті і антипатії людей. 3)Ідоли площі- полягають з прихильності забобонам, що заявляються у словесній плутанині. 4) Ідоли театру- виникають з помилкових філ. вченнь. Очищення розуму від помилок- лише перший крок, наступним повинен стати вибір продуктивного методу відкриттів. По Бекону існує 3 можливі шляхи пізнання: 1- шлях «павука»-спроба вивести всі істини тільки з власної свідомості. 2- шлях мурашки- це вузький емпіризм, що безладно тягне в мурашник усі факти, що трапляються на його шляху, але не здатний ні на які узагальненя; 3- шлях бджоли- поєднує в риси перших двох, він полягає у розумовій переробці матеріалів, які нагромаджуються з досвідом. Методичний сумнів і раціоналізм гносеологічної концепції Р, Декарта. Декарт був основоположником дедуктивно- раціоналістичного методу пізнання. Роздуми від загального до часткового. Дедукція- це ланцюг достовірних логічних висновків, що спираються на «абсолютно достовірні положення»(аксіоми). В теорії пізнання Декарт-засновник раціоналізму. Висунув на перше місце розум, а роль досвіду звів до перевірки даних інтилекту. За Декартом чуття часто вводить нас в оману. Все, що викликає сумні має бути відкинуте. Найхарактерніша риса раціоналізму- це ототожнення реальної причини і логічної основи. Завдяки інтуїції і дидукції розум здатний досягти пізнання всього. Правила дедуктивно-раціоналістичнтого методу: 1) приймати за істинне лише те, що з*являється розуму в ясному і чіткому вигляді; 2) ділити кожне досліджуване явище на стільки частин, на скільки це потрібно для подолання труднощів; 3) дотримування певного порядку мислення; 4) складати перелік і огляди так повно, щоб була впевненість у тому, що нічого не пропущено. Декарт прихильник «вроджених ідей», до них належать ідеї Бога, принципи логіки, категорії. Світ у філ. системі Декарта має розподіл на дві першооснови, що існують незалежно одна від одної: 1) природна, матеріальна субстанція (ознакою є протяжність, кількісна вимірюваність); 2) духовна, мисляча субстанція (ознака- мислення).Він вважав, що людина є зв*язком між між тілесним механізмом і розумною душею,Ю інакше кажучи між двома першоосновами.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-02-10; просмотров: 289; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.142.198.148 (0.006 с.) |