Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Что дэвид объясняет Кейт. Прочти диалог за 1 мин.

Поиск

Дэвид: Помести содержимое одного пакета в стакан и наполни очень горячей водой. Размешай до полного растворения. Можно добавить сахар.

Кейт: Я поняла про стакан и воду, но мог ли ты объяснить, что ты ска-зал потом?

Дэвид: У... Ты кладешь лекарство в горячую воду и размешиваешь его в воде ложкой, пока не увидишь, что оно исчезло.

Кейт: О, я поняла, а ты можешь объяснить о сахаре?

Дэвид: Ты можешь сделать свое лекарство более сладким. Положи в не-го меда или сахара.

Кейт: Хорошо, я поняла.

2) Просмотри диалог еще раз за 2 мин. и ответь на вопросы.

a) Kate is trying to understand how to use the medicine. She says that she understands about the glass and water.

b) David is giving another explanation. He says that Kate should put the medicine in the hot water and mix it into the water with the spoon until she see it's disappeared.

c) Kate is interested in what David is saying. She says could David explain about sweetening.

d) David says that she may make the medicine more sweet and to put honey or sugar in it.

КУЛЬТУРНОЕ ПРИМЕЧАНИЕ

У англичан не считается невежливым попросить дать больше информа-ции о чем-то, что тебе рассказывают. Это показывает, то ты заинтересован в том, что говорит тебе другой человек, и что ты пытаешься понять.

Если ты хочешь попросить более детального объяснения, ты можешь использовать следующие фразы:

Я понимаю это, но могли ли вы объяснить (другое, следующее, первое, последнее) что вы сказали?

Я понял, что вы сказали о первой части, но я не понял следующей части.

Вы имеете в виду, что...?

Вы имели в виду...?

Что конкретно вы имели в виду?

Вы можете привести пример?

Я не уверен, как/ когда /где /...

3) Какие из этих фраз могла бы использовать Кейт для того, чтобы
спросить более подробную информацию?

I understand this, but could you explain the next?


I got what you said about the first part, but I didn't get the next part. What exactly do you mean?

4) Послушайте фразы, которые были использованы в различных диалогах. Какие из них подходят для того, чтобы спросить подробное объяснение? Напишите номер фразы.

a); b); c); f); h); i)

2. Вы услышите короткие диалоги, в которых люди спра­шивают подробное объяснение. Как они это делают. (Какие фразы из вышеупомянутых вы слышите? Запишите их).

1) But can you explain the first thing you said?

2) What exactly do you mean?

3) Do you mean that I need to mix the dill and the butter first?

ПРОСЬБА О ТОЧНОМ ПОЯСНЕНИИ

4. Микроволновые печи очень популярны сегодня в России. Вы знаете, как пользоваться ими безопасно?

1) Используя слова внизу, попросите объяснить, как безопасно
готовить в микроволновой печи.

- Could you explain how to use a microwave safely?

- You shouldn't put something made of metal in it and to operate microwave if it is empty

- I got what you said about the first part, but I did not get the next part. What exactly do you mean?

- I mean that you can't switch on a microwave when there is nothing in it.

- I understand this, but could you explain what else I can't do?

- You can't cook food in sealed containers or use plastic containers.

- Do you mean that I should open container before cooking?

- Exactly. And please remove plastic wrap before heating food?

- Can you give me an example of this?

- For example, you buy hot dog in plastic wrap and want to heat it in micro­wave. So before heating you should remove plastic wrap.

2) Используя слова, составьте правила для безопасного использования
микроволновой печи.

To use microwave safely you can't do the following:

- to put something made of metal inside microwave oven;

- to operate microwave if it is empty;

- to cook food in sealed containers; You should open it before;

- to use plastic containers for cooking food;

- to dry clothes;

You must also remove plastic wrap before heating or cooking food.


5. Иногда вы не совсем понимаете инструкции.

1) Прочтите инструкции внимательно и напишите вопросы, кото­рые вы зададите для объяснений. Напишите возможные способы объяснения деталей. При необходимости пользуйтесь словарем. Затем прослушайте запись и проверьте.

a)

- I understand that styling mousse give extra volume, but could you explain how to put it on my hair?

- You should shake can well before use and then squeeze mousse on your palm of hand.

- Do you mean that I should first squeeze mousse on my palm, then to my hair?

- Yes, then apply it on your hair from front to back.

b)

- I don't quite understand when I should add tomato sauce and water?

- After a hamburger and onions are brown, you will add tomato sauce and water. After that you will add green beans, rice and corn.

- Do you mean that I cook it all together?

- You are right. Cook it until rice is tender.

- What exactly do you mean?

- Cook it for about 30 minutes.

c)

- I understand that I should fill coffeemaker with cold water. Could you ex­plain the next thing I should do?

- You should add coffee.

- I am not sure how much coffee should I add.

- If you want coffee of mild strength, you should add 1 level tablespoon of ground coffee per cup. If you prefer strong coffee then put slightly rounded table­spoon per cup.

Разыграйте диалоги.

a) Мусс для укладки придает дополнительный объем и облегчает уклад-ку волос. Подходит для всех типов волос. Применение: Вымойте и вытрите волосы. Перед использованием хорошо встряхните флакон. Держите его вертикально и выдавите немного мусса на ладонь. Нанесите равномерно на волосы. Расчешите и уложите по желанию.

b) Обжарьте гамбургер и лук в сковороде, добавьте немного томатного соуса и воды. Добавьте зеленого горошка, риса и кукурузы. Готовьте на медленном огне; добавьте кетчуп. Готовьте до тех пор, пока рис не будет мягким, около 30 мин.

c) Автоматическая кофеварка. Инструкции по приготовлению кофе:

1. Заполните кофеварку ХОЛОДНОЙ водой до нужного уровня, руко­водствуясь отметками на внутренней стороне кофеварки. (Минимально 4-5 чашек, максимально 8-9чашек.)


2. Добавьте одну мерную ложку молотого кофе на чашку для средней крепости, и 1 мерную ложку с верхом для приготовления более крепкого кофе.

6. Спроси и объясни своему иностранному другу:

• как готовить русский обед;

- Could you explain how to cook Russian dinner?

- It's not so easy. You can cook borsch and pelmeni.

- Do you mean that it's traditional Russian food?

- Yes, you are right. Borsch is a soup cooked of cabbage and other vegeta­bles. Pelmeni is like meat patties boiled in water.

• как приготовить ваш любимый пирог или пудинг;

- What exactly do you do when you make your favorite cake?

- I take two eggs, one glass of sugar, sour cream and flour. Then I mix all these ingredients. Then I take three apples, cut them into pieces and put on a pan together with paste. Cook in oven till it is ready.

- I understand this, but I am not sure when it will be ready. It will take 40 min.

• как использовать домашнее средство (лекарство) от кашля;

- When I have a cough I always use home remedy.

- What exactly do you mean?

- I take hot milk and add some mineral water "Borzhomi" and drink it all very slowly.

- Could you explain how much milk and mineral water should I take?

- You take one glass of milk and two tablespoons of mineral water.

• как использовать косметические средства;

- I have been using Nivea cream for one month. My skin is very smooth.

- Can you explain how do you use it?

- Every day in the morning and in the evening I clean my skin with lotion and then apply the cram.

- Do you mean that you use it two times per day?

- Yes, of course.

как приготовить традиционное семейное блюдо;

- My mother always make pancakes on Sundays. Our family likes them very much.

- Could you explain how to make pancakes. I have never done it myself.

- It's very easy. You mix milk, eggs and flour, add a bit of salt and sugar and make watery paste.

- Oh, I see. And I am not sure how much milk and how many eggs should I take?

- You should take 1 liter of milk and 3 eggs to make watery paste. Then you heat oil in frying pan and makes pancakes.

VII. Факты и мифы о вашем здоровье


1. Технология не только дает нам новую пищу, но приносит разного рода информацию о пище, питании, здоровье и диете. Кни­ги, газеты, радио и телевидение распространяют информацию бы­стрее, чем когда-либо. Не все из этого является достоверной ин­формацией. Мифы и фантазии также как и научные изучения появ­ляются в средствах массовой информации.

2) Мифы и фантазии о здоровье могут быть бесполезными, вредными для здоровья и даже опасными. Почему?

It is said that brown eggs are more nutritious than white eggs. I think that fad is useless, because when you eat them, you don't feel the difference.

It is said that eating raw goldfish helps to gain strength. I think that this myth is unhealthy, because raw fish is not very good for your stomach.

It is considered that cutting out certain foods is the fastest way to a healthy diet.

I think that fad is unhealthy, because when you cut out certain food, you don't get vitamins and minerals which these foods contain.

It's known that eating only one type of food, such as grapefruit, helps to loose weight.

I think that this myth is dangerous, because when you eat only one type of food, you can't get all necessary substances for you healthy life.

It is considered that eating healthy means trying to consume a little less than you'd like to. I think that this fad is unhealthy, because when you eat lees food than you need, it is bad for your health.

4) Почему нам нужны различные продукты?

Как они нам полезны?

Как часто ты их используешь?

Какие блюда ты можешь приготовить, используя эти продукты?

Дай рецепт, объясни, как готовить это блюдо.

We need different products to get all necessary things for our health, such as carbohydrates, protein, fat, fibre, vitamins and minerals. For example, fruits and vegetables are rich of vitamins and minerals. They are very good for our teeth, skin, hair and eyes. I try to use them as often as I can. You can make very many dishes of fruit and vegetables. My favourite dish is fruit salad. It's very easy to make. You just cut different fruits into pieces and mix all them. Then you add a bit of orange juice.

ДЛЯ РАЗВЛЕЧЕНИЯ И ПОЛЬЗЫ I.

1. Вы много знаете о вкусовых традициях англичан.

Подберите блюдо к соответствующему празднику.

On New Year's Day people eat haggis.


At Burns Night people eat haggis, turnips and potatoes.

On Shrove Tuesday people eat pancakes.

On Good Friday people eat hot-cross buns.

On Easter Sunday people eat chocolate eggs, boiled eggs, simnel cake.

On Halloween people eat shortbread

On Bonfire Night people eat potatoes, sausages and chestnuts cooked in the bonfire

On Christmas Day people eat roast turkey, roasted potatoes, Christmas pud­ding.

On New Year's Eve people eat hot soup, baked potatoes, toffee apple.

2. По каким случаям русские едят эти блюда.

Pelmeni and borchch are everyday food.

Kulebyaka and rasstegai can be ate not on specialocasions.

Karavai is bread which is made when you meet guests.

Kulitch and paskha are eaten on Easter Sunday.

Bliny is a truditional dish at Russian Holiday "Maslenitsa".

П. Запиши в дневник все, что ты ешь на этой неделе.

Monday: boiled eggs, coffee, chips, vegetable soup, hamburger and potatoes, chicken.

Tuesday: ham sandwich, coffee, apple an orange, grilled meat and rice, to­matoes, fried fish.

Wednesday: yogurt, cheese sandwich, tea, mushroom soup, meat and pota­toes, ice cream, coca cola, pelmeni.

Thursday: sausages, coffee, cake, pork-chop, cucumbers and tomatoes, bread, nuts, fried chicken.

Friday: yogurt, tea, sausage sandwich, banana, cabbage soup, meat cooked with vegetables, spaghetti, sweets, fried potatoes.

Saturday: sandwich with jam, fried eggs, juice, tea, hamburger, borsch, blinies with honey and sour cream.

Sunday: bread and butter, coffee with milk, fish soup, meat with mushrooms, ice cream, chips, pop-corn, hot dog.

III.

1. Эта пирамида показывает пять продуктовых групп.

1) Какие продукты могут быть отнесены к каждой группе? Напишите минимум по 5 в каждой группе.

The Fats-Sweets Group: butter, oil, ice cream, sweets, cakes.

The Milk-Cheese Group: milk, yogurt, cheese, sour cream, kefir.

The Meat-Poultry-Fish Beans-Nuts Group: meat. chicken, fish, corn, nuts.

The Vegetable-Fruit Group: tomatoes, cucumbers, oranges, apples, bananas.


The Bread-Cereal Group: bread, rice, flour, oatmeal, spaghetti.

2) Какое название схемы, указанной внизу? Выбери из списка.

The Fats-Sweets Group and The Fats-Sweets Group + The Meat-Poultry-Fish Beans-Nuts Group + The Milk-Cheese Group and The Vegetable-Fruit Group = a balanced daily diet.

3) Какие из продуктовых групп в Пирамиде считаются основными?
Почему?

The Milk-Cheese Group, The Meat-Poultry-Fish Beans-Nuts Group, The Vegetable-Fruit Group, The Bread-Cereal Group are referred to as the basic groups, because they give to us proteins, carbohydrates, vitamins and minerals. All these are necessary for a healthy life.

4) Продукты, какой группы рекомендуется употреблять в небольших
количествах?

Foods of the Fats-Sweets Group are rich of fat and sugar. They contain no vitamins and minerals. they are good for gaining weight, but bad for your health.

Foods of the Bread-Cereal Group are rich of carbohydrates. These products are good for energy. They are bad for losing weight.

IV.

1. Вы можете есть много вкусных вещей, если хотите. Но чтобы не набрать вес, вы должны сжигать лишние калории. Мно­гие люди, которые сбросили вес, пользовались различными метода­ми.

1) Посмотрите на схему на стр. 101 и сделайте свои комментарии.

To lose weight 42 per cent of people have been cutting out snacks and des­sert.

To lose weight 37 per cent of people have been eating less of everything.

To lose weight 32 per cent of people have been exercising more.

To lose weight 32 per cent of people have been cutting down on fat.

To lose weight 29 per cent of people have not been eating at night.

To lose weight 20 per cent of people have been eating more fruit and vegeta­bles.

To lose weight 19 per cent of people have been counting calories.

To lose weight 19 per cent of people have been eating less red meat.

To lose weight 12 per cent of people have been using low-calorie foods

To lose weight 1 per cent of people have been following a diet.

2) Какими методами пользовались ваши друзья и родственники, чтобы
похудеть? (Обратись к схеме в разделе II на стр. 101).

My mother has been cutting out snacks and dessert.

My sister has been exercising more.

My best friend has not been eating at night.


Most of my friends have been using low-calorie foods. My mother's friend has been following a diet.

VI. Это рецепт нашей бабушки.

1) Вставьте нужные глаголы. Пользуйтесь словарем при необхо­димости.

Whip 0.4 litre of cream and two tablespoons of sugar. Remove the stems from 200 g of strawberries, wash them under the tap, then put them in a dish and cover them with four tablespoons of sugar. Before serving, sprinkle them with whipped cream.

ПОДГОТОВКА К ТЕСТУ II. Понимание текста

Обычный аспирин считается одним из наиболее популярных лекарств. Ка-кова его история и применение?

1. Аспирин одно из наиболее безопасных и эффективных лекарств, изо­бретенных когда-либо. Многие люди принимают аспирин, когда у них болит голова. Оно также эффективно при снятии других болей. Коро­че, аспирин, по настоящему чудесное лекарство 20-го века. Но он так­же основная причина отравления среди детей. Он имеет побочные эф­фекты, которые относительно слабые, и на которые не обращают вни­мания большинство потребителей.

2. Хотя аспирин впервые был продан немецкой фирмой в 1899 году, хотя был известен за долго до этого. Гиппократ в древней Греции понимал медицинское значение листьев и древесной коры, которые, как теперь известно, содержат соль салициловой кислоты, химиката, который со­держится в аспирине. В 19 веке в Европе было много экспериментов с этим химическим веществом, и это привело к созданию аспирина. К 1915 году в США можно было приобрести таблетки аспирина.

3. Небольшое количество аспирина может уменьшить незначительные боли. Он также понижает температуру, вмешиваясь в некоторые реак­ции организма. В основном, аспирин замедляет образование химиче­ских веществ, которые вызывают боль и химических реакций, которые вызывают жар.

4. Аспирин очень раздражает желудок и многие, употребляющие аспи­рин, жалуются на расстройство желудка. Существует правильный и неправильный способ употребления аспирина. Лучший способ это разжевать таблетки перед тем, как запить их водой, но не все могут вынести их горький вкус. Некоторые предлагают размельчать таблет­ки с молоком или апельсиновым соком и пить это.


1. Почему аспирин называют чудесным лекарством 20-го века согласно
параграфу 1?

B

2. Что рассказывает параграф 2 об истории аспирина?

В

3. Как действует аспирин согласно параграфу 3?

A

4. Что плохого в аспирине согласно параграфу 4?

С


UNIT 5. Какими вы будете? I. Школы в британии

1. Систему образования Великобритании не легко понятъ.Она отличается в Шотландии и Северной Ирландии.

1) Посмотрите на таблицу, показывающую систему образования в Англии и Уэльсе и ответьте на вопросы.

a) Какие типы школ есть в Англии?

There are nursery school or kindergarten, primary school and secondary school.

b) Какие типы школ включает в себя начальная школа? Primary school includes infant school and junior school.

c) Средняя школа имеет какое-нибудь деление? The secondary school is divided into classes.

d) В каком возрасте дети идут в школу? They start school at the age of 5.

e) Все дети посещают ясли или детский сад? Not all children go to nursery school or kindergarten.

f) Сколько лет ученик учится в начальной школе? A pupil learns at primary school for 7 years.

g) Сколько лет учится ученик в начальной школе? A pupil learns for 5 years at secondary school.

h) Когда ученики заканчивают школу? Pupils leave school at the age of 16. i) Могут ли ученики закончить школу раньше? Pupils can't graduate from school earlier. j) Что они делают после окончания школы? They can continue their education.

k) Какие школы называются общеобразовательными? Comprehensive schools are schools which take children of all abilities with­out entrance examinations.

2) Послушайте интервью и найдите необходимую информацию для ответов на вопросы.

Mr. Daymond said that at secondary school pupils studied for 5 years. He answered that at about 11 or 12 children entered the secondary school. He explained that comprehensive schools were schools which took children of all abilities without entrance examinations.

He added that after secondary school pupils could continue their education.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2017-02-05; просмотров: 398; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.221.217.100 (0.007 с.)