Тема 1. Суб’єкти права інтелектуальної власності 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Тема 1. Суб’єкти права інтелектуальної власності



РОЗПОРЯДЖЕННЯ ПРАВАМИ

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ

ТА ЇХ ЗАХИСТ

Навчально-методичний посібник

для студентів денної та заочної форм навчання

за фахом «Інтелектуальна власність»

 

Харків 2015


 

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

«ХАРКІВСЬКИЙ ПОЛІТЕХНІЧНИЙ ІНСТИТУТ»

 

А.М. Гаряєва

 

РОЗПОРЯДЖЕННЯ ПРАВАМИ

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ

ТА ЇХ ЗАХИСТ

Навчально-методичний посібник

для студентів денної та заочної форм навчання

за фахом «Інтелектуальна власність»

 

Затверджено

редакційно-видавничою

радою університету,

протокол №2 від 24.06.2015р.

 

 

Харків 2015

НТУ «ХПІ»

2015

УДК 347.77/.78(075)

ББК 67.404.3 я7

Г21

 

Рецензенти:

І.С. Яковець, д. ю.н, Науково-дослідний інститут вивчення проблем злочинності імені академіка В.В. Сташиса НАПрН України;

Ю.І. Панфілов, к. психол. н., доц., Національний технічний університет «ХПІ»

 

 

Гаряєва Г. М.

Г 21 Розпорядження правами інтелектуальної власності та їх захист: навч.-метод. посіб. / Гаряєва Г.М. – Х.: НТУ «ХПІ», 2015. – 152с.

ISBN

У навчально-методичному посібнику розглянуто необхідний для студентів матеріал, що включає в себе теоретичний матеріал для підготовки семінарських занять, плани семінарських занять, питання для самостійної роботи, термінологичний словник основних понять курсу, тематику рефератів, завдання для контрольних робіт, додатки містять витяг з Цивільного кодексу України та таблиці з нормативно-правовими актами, що регулюють питання пов’язані з охороною авторського права і суміжних прав, охороною прав на об’єкти промислової власності, міжнародні конвенції, угоди та договори. Особливу увагу приделено процедурам отримання правової охорони об’єктів інтелектуальної власності та їх захисту від правопорушень.

Призначено для студентів денної та заочної форм навчання за фахом «Інтелектуальна власність».

 

 

Бібліогр. 24

УДК 347.77/.78(075)

ББК 67.404.3я7

ISBN © Г. М. Гаряєва 2015 р


ВСТУП

Сучасна концепція вищої освіти в Україні виходить з того, що майбутній спеціаліст в тій чи іншій сфері знань обов’язково повинен мати високий рівень знань з правового регулювання суспільних відносин, особливо якщо йдеться про спеціаліста в економічної галузі, значною мірою побудованою на правових засадах. Спеціальність «інтелектуальна власність» належить саме до таких, які неможливі без суттєвого вивчення значної кількості спеціальних нормативно-правових актів, що регулюють цей напрямок діяльності та об’єднуються в спеціальну навчальну дисципліну з аналогічною назвою.

Високі знання в спеціальній області права допоможуть майбутньому фахівцю захистити не тільки свої особисті інтереси, але й права колективу чи підприємства або ж і держави в цілому.

Вивчення даного курсу побудовано на останніх досягненнях юридичної науки в області теорії права, підприємницького права, цивільного права та його підрозділу – права інтелектуальної власності.

Дисципліна «Розпорядження правами інтелектуальної власності та їх захист» як самостійна правова дисципліна розглядає найважливіші питання практичного застосування права інтелектуальної власності України в галузі його використання в вигляді товару, який має високу ціну.


 

Тема 5. Торгівельна марка

1. Торгівельна марка як об’єкт інтелектуальної власності.

2. Ознаки торгівельної марки.

3. Реєстрація торгівельної марки для товарів та послуг

 

Семінарське заняття повинно початися з визначення загального поняття торгівельна марка як об’єкт інтелектуальної власності. Слід ретельно розглянути ознаки торгівельної марки. Особливої уваги при підготовці до заняття потребує питання реєстрації торгівельної марки для товарів та послуг.

 

Питання для самостійної роботи:

1. Порядок отримання свідоцтва на торгівельну марку.

2. Порядок припинення свідоцтва на торгівельну марку.

3. Знак для товарів та послуг як об’єкт інтелектуальної власності.

4. Ознаки знака для товарів та послуг.

 

Проблемні питання:

1. Співвідношення поняття торгівельної марки і товарного знаку.

2. Застосування торгівельної марки і промислового зразка у комерційної діяльності.

3. Реєстрація знаків для товарів та послуг

 

Ключові поняття теми:

1. Словесні знаки

2. Зображувальні знаки

3. Об’ємні товарні знаки

4. Знаки обслуговування

5. Колективні товарні знаки

 

Тема 7. ліцензійні договори

1. Класифікація ліцензійних договорів.

2. Види ліцензійних договорів.

3. Виключні та невиключні ліцензії.

4. Локальні, темпоральні та евентуальні умови договорів.

5. Патентні та безпатентні договори.

 

Для повного освоєння цієї теми необхідно надати класифікацію ліцензійних договорів. Особливої уваги при підготовці до заняття потребує види ліцензійних договорів. Слід ретельно розглянути специфіку виключної та невиключної ліцензії. Локальні, темпоральні та евентуальні умови договорів. Патентні та безпатентні договори.

 

Питання для самостійної роботи:

1. Загальна характеристика цивільно-правових договорів: а) поняття; б) види.

2. Умови цивільно-правових договорів.

3. Стадії підписання ліцензійного договору.

 

Ключові поняття теми:

· Ліцензія;

· Види ліцензійних платежів;

· Ліцензіар.

 

Проблемні питання:

1. Порівняйте обсяг прав з виключної та невиключної ліцензії.

2. Авторські ліцензійні договори: поняття, характеристика та види.

 

 

Тема 10. Франчайзинг

1. Поняття франчайзинга та його види.

2. Моделі та методи франчайзинга.

3. Зміст угоди на франчайзинг.

 

При підготовці до цього семінару слід визначити поняття франчайзинга та його види. Відповідь на питання семінарського заняття не буде повною без розгляду моделі та методів франчайзинга. Окремого аналізу потребує зміст угоди на франчайзинг.

 

Питання для самостійної роботи:

1. Еволюція франчайзингу у цивільному праві.

2. Характеристика сторін за договором франчайзингу.

3. Обов’язкові умови франчайзингу.

 

Ключові поняття теми:

· Франчайзинг;

· Виробнича франчиза;

· Дистриб’юторська франчиза;

· Лацюнговоподібна франчиза;

· Франчизний контракт.

 

Проблемні питання:

1. Франчиза як інструмент репресії в руках франчизіарів.

2. Наведить приклади трьох видів франчизи.

3. Наскількі франчиза обмежує франчизіата у здійсненні ним підприємницької діяльності за власним роздумом?

4. Як у Європейському Співтоваристві суміщають франчизу з економічною конкуренцією?

5. Як Ви вважаєте в Україні франчиза-все ще терра інкогніто?

 

Рекомендації

до написання й оформлення контрольних робіт

Контрольні роботи займають важливе місце в навчальному процесі на заочному та денному факультетах вищих навчальних закладів. Основна мета – з’ясування студентами теоретичних положень, надбання ними навичок самостійної роботи із законодавчими актами, навчальною і науковою літературою, уміння застосовувати отримані знання для рішення конкретних життєвих ситуацій.

Відповідь на поставлене питання необхідно викласти в письмовій формі, аналізуючи відносини, що становлять суть справи, визначаючи, у чому укладається порушення. Винесене рішення повинне базуватися на чинному законодавстві, опиратися на відповідні статті. Нормативні документи, навчально-методичні матеріали й інші джерела повинні бути зазначені відповідно до загальних вимог. Список джерел додається наприкінці роботи.

Контрольна робота має бути виконана в учнівському зошиті або надрукована. На кожній сторінці мають бути залишені поля для зауважень. Всі сторінки повинні бути пронумеровані. Наприкінці роботи студент мусить поставити свій підпис і дату виконання контрольної роботи.

На титульному аркуші роботи необхідно вказати найменування університету, факультету, групи, номер варіанта, своє прізвище, ім’я, по батькові.


 

Варіанти контрольних робіт

 

Контрольна робота 1

Варіант 1

1. Поняття та види ліцензійного договору.

2. Дайте визначення авторського договору.

3. Захист прав суб’єктів авторського права.

 

Варіант 2

1. Умови авторського договору заказу.

2. Проаналізуйте та охарактеризуйте об’єкти винаходів.

3. Охарактеризуйте способи захисту патентовласника.

 

Варіант 3

1. Авторський договір заказу на створення кінофільму.

2. Проаналізуйте правовий статус суб’єктів суміжного права.

3. Обгрунтуйте процес подачі позову про захист авторських прав.

 

Варіант 4

1. Спадкування прав нв об’єкти інтелектуальної власності.

2. Визначити правовий статус перекладача.

3. Охарактеризуйте способи захисту прав суб’єктів суміжного права

 

Варіант 5

1. Поступка майнових прав на об’єкти інтелектуальної власності.

2. Охарактеризуйте критерії патентоздатності корисної моделі.

3. Неюрисдикційні способи захисту комерційної таємниці.

 

Варіант 6

1. Поняття та умови договору депонування рукописи.

2. Відмінність промислового зразка від товарного знаку.

3. Форми захисту об’єктів інтелектуальної власності.

 

Варіант 7

1. Поняття та умови договору між співавторами.

2. Охарактеризуйте умови охороноздатності комп’ютерної програми.

3. Охарактеризуйте адміністративну відповідальність за порушення прав інтелектуальної власності.

 

Варіант 8

1. Поняття та умови договору на створення об’єкта інтелектуальної власності між робітником та роботодавцям.

2. Охарактеризуйте кримінальну відповідальність за порушення прав інтелектуальної власності.

3. Визначити порядок отримання примусової ліцензії.

 

Варіант 9

1. Загальна характеристика цивільно-правових договорів на створення об’єктів інтелектуальної власності.

2. Проаналізуйте відповідальність патентних повірників.

3. Поняття та форми захисту об’єктів інтелектуальної власності.

 

Варіант 10

1. Поняття та умови договору про використання патенту.

2. Охарактеризуйте обов’язки та права патентних повірених.

3. Охарактеризуйте способи захисту прав суб’єктів прав на торгівельну марку.

 

Варіант 11

1. Поняття та умови договору виконнання науково-дослідних робіт.

2. Охарактеризуйте майнові і немайнові права автора об’єкта патентного права.

3. Проаналізуйте юрисдикційну форму захисту патентних прав.

 

Варіант 12

1. Дайте поняття та види ліцензійної угоди.

2. Проаналізуйте порядок виявлення промислової придатності винаходу.

3. Охарактеризуйте способи захисту прав майнових та немайнових прав автору.

 

Варіант 13

1. Поняття та умови договору на виконнання технічних робіт.

2. Дайте визначення та умови ліцензійного договору.

3. Судовий захист прав автору.

 

Варіант 14

1. Поняття та умови договору на створення компютерної програми.

2. Майнові права виробників фонограм і виробників відеограм.

3. Охарактеризуйте неюрисдикційну форму захисту прав авторів патентовласників.

 

Варіант 15

1. Поняття та умови договору про колективне управління майновими правами автору.

2. Обгрунтуйте право патентовласника на використання об’єкту патентрого права.

3. Охарактеризуйте юрисдикційну форму захисту прав на об’єкти інтелектуальної власності.


 

Контрольна робота 2

Варіант 1

1. Класифікація ліцензійних угод.

2. Загальні та спеціальні вимоги правосуб’єктності.

 

Варіант 2

1. Види ліцензійних угод.

2. Автори.

 

Варіант 3

1. Виключні та невиключні ліцензії.

2. Співавтори.

 

Варіант 4

1. Локальні, темпоральні та евентуальні умови угод.

2. Працедавці.

 

Варіант 5

1. Патентні та безпатентні угоди.

2. Попередні користувачі.

 

Варіант 6

1. Ліцензійна угода.

2. Правопреємники та колективні повірені.

 

Варіант 7

1. Загальні вимоги до ліцензійних угод.

2. Момент перетворення об’єкта інтелектуальної власності в товар.

 

Варіант 8

1. Реквізити та преамбула угоди.

2. Засоби перетворення об’єкта інтелектуальної власності в товар.

Варіант 9

1. Предмет угоди.

2. Охороноздатність як товарна якість.

 

Варіант 10

1. Зобов’язання Зобов’язання сторін.

2. Оборотоздатність як товарна якість.

 

Варіант 11

1. Застереження.

2. Оцінка та оплата об’єктів інтелектуальної власності.

 

Варіант 12

1. Ноу-хау та інжиніринг як об’єкти інтелектуальної власності.

2. Портфельна оцінка об’єкта інтелектуальної власності.

 

Варіант 13

1. Поняття та ознаки ноу-хау.

2. Паушальні платежі.

 

Варіант 14

1. Засоби передачі ноу-хау.

2. Роялті.

 

Варіант 15

1. Поняття інжинірингу.

2. Обмеження прав користування правовласника.

 

 

Варіант 16

1. Зміст угоди на консультативний інжиніринг.

2. Загальні принципи вільного використання об’єктів інтелектуальної власності.

 

Варіант 17

1. Франчайзинг.

2. Некомерційне використання об’єктів інтелектуальної власності в галузі навчання.

 

Варіант 18

1. Поняття франчайзинга та його види.

2. Некомерційне використання об’єктів інтелектуальної власності в засобах масової інформації.

 

Варіант 19

1. Моделі та методи франчайзинга.

2. Некомерційне використання об’єктів інтелектуальної власності в загальних інтересах.

 

Варіант 20

1. Зміст угоди на франчайзинг.

2. Вільне комерційне використання об’єкта інтелектуальної власності при надзвичайних становищах.

 

Варіант 21

1. Заявка на патент як підстава для виникнення права промислової власності.

2. Вільне комерційне використання об’єкта інтелектуальної власності, що не використовується.

 

Варіант 22

1. Суб’єкти уповноважені на подачу заявки.

2. Вільне комерційне використання об’єкта інтелектуальної власності попереднім користувачем.

 

Варіант 23

1. Зміст заявки на патент.

2. Вільне комерційне використання об’єкта інтелектуальної власності в інтересах держави.

 

Варіант 24

1. Умови реєстрації заявки та видачі патенту.

2. Знак для товарів та послуг як об’єкт інтелектуальної власності.

 

Варіант 25

1. Міжнародна заявка на товарний знак як підстава міжнародної охорони товарного знаку.

2. Ознаки знака для товарів та послуг.

 

Варіант 26

1. Патентні дослідження та їх правове значення.

2. Ліцензії: поняття, види, значення та фірма.


 

Контрольні запитання

1. Загальні та спеціальні вимоги правосуб’єктності.

2. Автори.

3. Співавтори.

4. Працедавці.

5. Попередні користувачі.

6. Правопреємники та колективні повірені.

7. Момент преобразування об’єкта інтелектуальної власності в товар.

8. Засоби преобразування об’єкта інтелектуальної власності в товар.

9. Охороноздатність як товарна якість.

10. Оборотоздатність як товарна якість.

11. Оцінка та оплата об’єктів інтелектуальної власності.

12. Портфельна оцінка об’єкта інтелектуальної власності.

13. Паушальні платежі.

14. Роялті.

15. Обмеження прав користування правовласника.

16. Загальні принципи вільного використання об’єктів інтелектуальної власності.

17. Некомерційне використання об’єктів інтелектуальної власності в галузі навчання.

18. Некомерційне використання об’єктів інтелектуальної власності в засобах масової інформації.

19. Некомерційне використання об’єктів інтелектуальної власності в загальних інтересах.

20. Вільне комерційне використання об’єкта інтелектуальної власності при надзвичайних становищах.

21. Вільне комерційне використання об’єкта інтелектуальної власності, що не використовується.

22. Вільне комерційне використання об’єкта інтелектуальної власності попереднім користувачем.

23. Вільне комерційне використання об’єкта інтелектуальної власності в інтересах держави.

24. Знак для товарів та послуг як об’єкт інтелектуальної власності.

25. Ознаки знака для товарів та послуг.

26. Реєстрація знаків для товарів та послуг.

27. Знак походження товару

28. Ознаки знаку походження товару.

29. Реєстрація знаків походження товарів.

30. Класифікація ліцензійних угод.

31. Види ліцензійних угод.

32. Виключні та невиключні ліцензії.

33. Локальні, темпоральні та евентуальні умови угод.

34. Патентні та безпатентні угоди.

35. Ліцензійна угода.

36. Загальні вимоги до ліцензійних угод.

37. Реквізити та преамбула угоди.

38. Предмет угоди.

39. Зобов’язання сторін.

40. Застереження.

41. Ноу-хау та інжиніринг як об’єкти інтелектуальної власності.

42. Поняття та ознаки ноу-хау.

43. Засоби передачі ноу-хау.

44. Поняття інжинірингу.

45. Зміст угоди на консультативний інжиніринг.

46. Франчайзинг.

47. Поняття франчайзинга та його види.

48. Моделі та методи франчайзинга.

49. Зміст угоди на франчайзинг.


 

Термінологічний словник

 

Автор - фізична особа, творчою працею якої створено твір. Автором може бути будь-яка особа, незалежно від віку і дієздатності. Перекладач або особа, яка адаптує твір, також вважається автором, чиї правомочності не зачіпляють прав на оригінальні твори.

Авторська винагорода(гонорар) – усі види винагород або компенсацій, що виплачуються авторам за використання їх творів, які охороняються у межах, встановлених авторським правом. Винагорода може здійснюватися у формі платежу (одноразова винагорода), відрахувань (відсотків) за кожний проданий примірник чи кожне використання твору або у формі змішаних платежів.

Асоціативний знак – це товарний знак, що є тотожним (аналогічним) або схожим зі знаками, вже зареєстрованими тією самою особою щодо однорідних товарів або послуг.

Аудіовізуальний твір - твір, що фіксується на певному матеріальному носії (кіноплівці, магнітній плівці чи магнітному диску, компакт-диску тощо) у вигляді серії послідовних кадрів (зображень) чианалогових або дискретних сигналів, які відображають (закодовують) рухомі зображення (як із звуковим супроводом, так і без нього), і сприйняття якого є можливим виключно за допомогою того чи іншого виду екрана (кіноекрана, телевізійного екрана тощо), на якому рухомі зображення візуально відображаються за допомогою певних технічних засобів. Видами аудіовізуального твору є кінофільми, телефільми, відеофільми, діафільми, слайдофільми тощо, які можуть бути ігровими, анімаційними (мультиплікаційними), неігровими чи іншими;

База даних (компіляція даних) - сукупність творів, даних або будь-якої іншої незалежної інформації в довільній формі, у тому числі електронній, підбір і розташування складових частин якої та її упорядкування є результатом творчої праці, складові частини якої є доступними індивідуально і можуть бути знайдені за допомогою спеціальної пошукової системи на основі електронних засобів (комп’ютера) чи інших засобів;

Бібліографічний опис патентного документа – це сукупність бібліографічних даних про патентний дакумент, наведених згідно з правилами, встановленими нормативно-технічними документами, необхідними і достатніми для загальної характеристики, ідентифікації та пошуку документа.

Благодійні гастрольні заходи - добровільні безкорисливі видовищні заходи закладів, підприємств, організацій культури, творчих колективів, окремих виконавців, що не передбачають одержання доходу їх організаторами та гастролерами, за винятком доходів, за рахунок яких покриваються витрати, пов’язані виключно з організацією та проведенням гастрольного заходу. Перелік та граничні обсяги таких витрат визначаються Кабінетом Міністрів України. Благодійними вважаються також гастрольні заходи, весь дохід від яких, за винятком доходів, за рахунок яких покриваються витрати, пов’язані виключно з організацією та проведенням гастрольного заходу, спрямовується на благодійництво згідно із законом.

Виключне право -майнове право особи, яка має щодо твору, виконання, постановки, передачі організації мовлення, фонограми чи відеограми авторське право і (або) суміжні права, на використання цих об’єктів авторського права і (або) суміжних прав лише нею і на видачу лише цією особою дозволу чи заборону їх використання іншим особам у межах строку, встановленого цим Законом;

Виконавець - актор (театру, кіно тощо), співак, музикант, танцюрист або інша особа, яка виконує роль, співає, читає, декламує, грає на музичному інструменті, танцює чи будь-яким іншим способом виконує твори літератури, мистецтва чи твори народної творчості, циркові, естрадні, лялькові номери, пантоміми тощо, а також диригент музичних і музично-драматичних творів;

Виробник відеограми - фізична або юридична особа, яка взяла на себе ініціативу і несе відповідальність за перший відеозапис виконання або будь-яких рухомих зображень (як із звуковим супроводом, так і без нього);

Виробник фонограми - фізична або юридична особа, яка взяла на себе ініціативу і несе відповідальність за перший звукозапис виконання або будь-яких звуків;

Відеограма - відеозапис на відповідному матеріальному носії (магнітній стрічці, магнітному диску, компакт-диску тощо) виконання або будь-яких рухомих зображень (із звуковим супроводом чи без нього), крім зображень у вигляді запису, що входить до аудіовізуального твору. Відеограма є вихідним матеріалом для виготовлення її копій;

Відтворення примірників - виготовлення одного або більше примірників аудіовізуального твору, фонограми, відеограми, комп’ютерної програми, бази даних у будь-якій матеріальній формі, а також їх запис для тимчасового чи постійного зберігання в електронній (у тому числі цифровій), оптичній або іншій формі, яку може зчитувати машина;

Відтворювач - юридична чи фізична особа, яка змовила відтворення або самостійно здійснила таке відтворення на обладнання, що є її власністю або перебуває в її володіння чи користуванні;

Гастролери - заклади, підприємства і організації культури, творчі колективи, окремі виконавці, які здійснюють гастрольні заходи на території України.

Гастрольні заходи - видовищні заходи (фестивалі, концерти, вистави, лекційно-концертні, розважальні програми, виступи пересувних циркових колективів, пересувні механізовані атракціони типу «Луна-парк» тощо) закладів, підприємств, організацій культури, творчих колективів, у тому числі тимчасових, окремих виконавців за межами їх стаціонарних сценічних майданчиків.

Експортер примірників – український суб’єкт підприємницької діяльності, який здійснив продаж (у тому числі з оплатою в не грошовій формі) іноземному суб’єкту підприємницької діяльності примірників аудіовізуальних творів, фонограм, відеограм, комп’ютерних програм, баз даних із вивезенням або без вивезення їх з митної території України;

Здавання у майновий найм - передача права користування і (або) володіння оригіналом чи примірником твору, фонограми, відеограми на певний строк з метою одержання прямої чи опосередкованої комерційної вигоди;

Імпортер примірників – український суб’єкт підприємницької діяльності, який здійснив купівлю (у тому числі з оплатою в не грошовій формі) в іноземного суб’єкта підприємницької діяльності примірників аудіовізуальних творів, фонограм, відеограм, комп’ютерних програм, баз даних із ввезенням або без ввезення їх на митну територію України;

Інформація про управління правами - інформація, в тому числі в електронній (цифровій) формі, що ідентифікує об’єкт авторського права і (або) суміжних прав і автора чи іншу особу, яка має на цей об’єкт авторське право і (або) суміжні права, або інформація про умови використання об’єкта авторського права і (або) суміжних прав, або будь-які цифри чи коди, у яких представлена така інформація, коли будь-який із цих елементів інформації прикладений до примірника об’єкта авторського права і (або) суміжних прав або вміщений у нього чи з’являється у зв’язку з його повідомленням до загального відома;

Комп’ютерна програма – набір інструкцій у вигляді слів, цифр, кодів, схем, символів чи у будь-якому іншому вигляді, виражених у формі, придатній для зчитування комп’ютером, які приводять його у дію для досягнення певної мети або результату (це поняття охоплює як операційну систему, так і прикладну програму, виражені у вихідному або об’єктному кодах);

Контрафактний примірник твору, фонограми, відеограми - примірник твору, фонограми чи відеограми, відтворений, опублікований і (або) розповсюджуваний з порушенням авторського права і (або) суміжних прав, у тому числі примірники захищених в Україні творів, фонограм і відеограм, що ввозяться на митну територію України без згоди автора чи іншого суб’єкта авторського права і (або) суміжних прав, зокрема з країн, в яких ці твори, фонограми і відеограми ніколи не охоронялися або перестали охоронятися;

Контрольна марка – спеціальний знак, що засвідчує дотримання авторського і (або) суміжних прав і надає право на розповсюдження примірників аудіовізуальних творів, фонограм, відеограм, комп’ютерних програм, баз даних. Контрольна марка є самоклеючим знаком одноразового використання, зовнішній бік якого має спеціальний голографічний захист;

Маркування контрольними марками – позначення шляхом наклеювання контрольних марок на упаковку примірників аудіовізуальних творів, фонограм, відеограм, комп’ютерних програм, баз даних;

Музичні твори - це об’єкти права інтелектуальної власності і результат роботи багатьох людей: авторів слів та музики, виконавців і виробників фонограм.

Опублікування твору, фонограми, відеограми - випуск в обіг за згодою автора чи іншого суб’єкта авторського права і (або) суміжних прав виготовлених поліграфічними, електронними чи іншими способами примірників твору, фонограми, відеограми у кількості, здатній задовольнити, з урахуванням характеру твору, фонограми чи відеограми, розумні потреби публіки, шляхом їх продажу, здавання в майновий найм, побутового чи комерційного прокату, надання доступу до них через електронні системи інформації таким чином, що будь-яка особа може його отримати з будь-якого місця і у будь-який час за власним вибором або передачі права власності на них чи володіння ними іншими способами. Опублікуванням твору, фонограми, відеограми вважається також депонування рукопису твору, фонограми, відеограми у сховищі (депозитарії) з відкритим доступом та можливістю одержання в ньому примірника (копії) твору, фонограми, відеограми;

Організатори гастрольних заходів - суб’єкти господарювання, що займаються організацією гастрольних заходів на території України і статутними документами яких передбачено таку діяльність.

Організація ефірного мовлення - телерадіоорганізація, що здійснює публічне сповіщення радіо- чи телевізійних передач і програм мовлення (як власного виробництва, так і виробництва інших організацій) шляхом передачі в ефір за допомогою радіохвиль (а також лазерних променів, гамма-променів тощо) у будь-якому частотному діапазоні (у тому числі й з використанням супутників);

Організація кабельного мовлення - телерадіоорганізація, що здійснює публічне сповіщення радіо- чи телевізійних передач і програм мовлення (як власного виробництва, так і виробництва інших організацій) шляхом передачі на віддаль сигналу за допомогою того чи іншого виду наземного, підземного чи підводного кабелю (провідникового, оптоволоконного чи іншого виду);

Організація колективного управління (організація колективного управління майновими правами) - організація, що управляє на колективній основі майновими правами суб’єктів авторського права і (або) суміжних прав і не має на меті одержання прибутку;

Організація мовлення - організація ефірного мовлення чи організація кабельного мовлення;

Примірник аудіовізуального твору, комп’ютерної програми, бази даних - копія аудіовізуального твору, комп’ютерної програми або бази даних на відповідному матеріальному носії, яка виконана безпосередньо чи опосередковано із цього аудіовізуального твору, комп’ютерної програми або бази даних і містить усі зафіксовані в аудіовізуальному творі, комп’ютерній програмі або базі даних рухомі зображення чи їх частину (як із звуковим супроводом, так і без нього);

Примірник відеограми - копія відеограми на відповідному матеріальному носії, яка виконана безпосередньо чи опосередковано із цієї відеограми і містить усі зафіксовані на ній рухомі зображення чи їх частину (як із звуковим супроводом, так і без нього);

Примірник твору - копія твору, виконана у будь-якій матеріальній формі;

Примірник фонограми - копія фонограми на відповідному матеріальному носії, яка виконана безпосередньо чи опосередковано із цієї фонограми і містить усі зафіксовані на ній звуки чи їх частину;

Публічна демонстрація аудіовізуального твору, відеограми - публічне одноразове чи багаторазове представлення публіці за згодою суб’єктів авторського права і (або) суміжних прав у приміщенні, в якому можуть бути присутніми особи, які не належать до кола сім’ї або близьких знайомих цієї сім’ї, аудіовізуального твору чи зафіксованого у відеограмі виконання або будь-яких рухомих зображень;

Публічне виконання - подання за згодою суб’єктів авторського права і (або) суміжних прав творів, виконань, фонограм, передач організацій мовлення шляхом декламації, гри, співу, танцю та іншим способом як безпосередньо (у живому виконанні), так і за допомогою будь-яких пристроїв і процесів (за винятком передачі в ефір чи по кабелях) у місцях, де присутні чи можуть бути присутніми особи, які не належать до кола сім’ї або близьких знайомих цієї сім’ї, незалежно від того, чи присутні вони в одному місці і в один і той самий час або в різних місцях і в різний час;

Публічне сповіщення (доведення до загального відома) - передача за згодою суб’єктів авторського права і (або) суміжних прав в ефір за допомогою радіохвиль (а також лазерних променів, гамма-променів тощо), у тому числі з використанням супутників, чи передача на віддаль за допомогою проводів або будь-якого виду наземного чи підземного (підводного) кабелю (провідникового, оптоволоконного та інших видів) творів, виконань, будь-яких звуків і (або) зображень, їх записів у фонограмах і відеограмах, програм організацій мовлення тощо, коли зазначена передача може бути сприйнята необмеженою кількістю осіб у різних місцях, віддаленість яких від місця передачі є такою, що без зазначеної передачі зображення чи звуки не можуть бути сприйняті;

Публічний показ - будь-яка демонстрація оригіналу чи примірника твору, виконання, фонограми, відеограми, передачі організації мовлення за згодою суб’єктів авторського права і (або) суміжних прав безпосередньо або на екрані за допомогою плівки, слайда, телевізійного кадру тощо (за винятком передачі в ефір чи по кабелях) або за допомогою інших пристроїв чи процесів у місцях, де присутні чи можуть бути присутніми особи, які не належать до кола сім’ї чи близьких знайомих цієї сім’ї особи, яка здійснює показ, незалежно від того, чи присутні вони в одному місці і в один і той самий час або в різних місцях і в різний час (публічний показ аудіовізуального твору чи відеограми означає також демонстрацію окремих кадрів аудіовізуального твору чи відеограми без дотримання їх послідовності);

Розповсюдження об’єктів авторського права і (або) суміжних прав - будь-яка дія, за допомогою якої об’єкти авторського права і (або) суміжних прав безпосередньо чи опосередковано пропонуються публіці, в тому числі доведення цих об’єктів до відома публіки таким чином, що її представники можуть здійснити доступ до цих об’єктів з будь-якого місця і в будь-який час за власним вибором;

Розповсюдження примірників аудіовізуальних творів, фонограм, відеограм, комп’ютерних програм, баз даних – введення в обіг примірників аудіовізуальних творів, фонограм, відеограм, комп’ютерних програм, баз даних шляхом їх продажу чи іншої передачі права власності;

Стаціонарний сценічний майданчик - сценічний майданчик, який належить закладу, підприємству чи організації культури, творчому колективу, виконавцю на правах власності або регулярно використовується ним не менше одного року на підставі інших цивільно-правових угод.

Суб’єкт майнових авторських і (або) суміжних прав – фізична або юридична особа, якій на законних підставах належать майнові авторські і (або) суміжні права на аудіовізуальні твори, фонограми, відеограми, комп’ютерні програми, бази даних.

Суспільне надбання - твори і об’єкти суміжних прав, строк дії авторського права і (або) суміжних прав на які закінчився;

Фонограма - звукозапис на відповідному носії (магнітній стрічці чи магнітному диску, грамофонній платівці, компакт-диску тощо) виконання або будь-яких звуків, крім звуків у формі запису, що входить до аудіовізуального твору. Фонограма є вихідним матеріалом для виготовлення її примірників (копій);


 

ДОДАТКИ

Додаток 1

Стаття 436. Співавторство

1. Авторське право на твір, створений у співавторстві, належить співавторам спільно, незалежно від того, становить такий твір одне нерозривне ціле чи складається з частин, кожна з яких може мати ще й самостійне значення. Частина твору, створеного у співавторстві, визнається такою, що має самостійне значення, якщо вона може бути використана незалежно від інших частин цього твору.

2. Кожен із співавторів зберігає своє авторське право на створену ним частину твору, яка має самостійне значення.

3. Відносини між співавторами можуть бути визначені договором. У разі відсутності такого договору авторське право на твір здійснюється всіма співавторами спільно.

Додаток 2

Нормативно-правові акти, що регулюють питання, пов’язані з охороною авторського права і суміжних прав.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-12-27; просмотров: 258; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 52.14.240.178 (0.182 с.)