Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Read Appendix 2 on Cognitive map. Find out how easy it is to retell the text if you base your retelling on its cognitive map. Discuss it in the classroom.Содержание книги
Поиск на нашем сайте
1Ñ 2.4. Read the texts, draw cognitive maps for them and render the texts with the help of the cognitive maps build by you. № 1. In Middle ages with the help of the word ‘ universitas’ (in Latin “sets of universus” that is holistic combination of many) different communities were called, such as comradeships, merchants‘ guilds, trade-production shops etc. On analogy other newly appearing communities, such as open schools started to be called ‘ universitas magistrorum et sholarium’ (as corporation of teachers and students); and only with time the educational establishments started to be called u. First ‘ studium ’ school, then ‘ stadium generale ’ or general school; the attribute ‘ generale ’ pointed out at international character of the educational establishment; later the term started to mean the curriculum of higher schools which unite the whole set of sciences (‘ universitas literarum ’).
(From “Russian higher school: on the way to new institutions” by S.A. Smirnov in: http://www.antropolog.ru/doc/persons/smirnov/smirnov17) № 2. University institution of higher education, usually comprising a liberal arts and sciences college and graduate and professional schools and having the authority to confer degrees in various fields of study. A university differs from a college in that it is usually larger, has a broader curriculum, and offers graduate and professional degrees in addition to undergraduate degrees.
“ Chart is - · a simple outline map on which information can be plotted or written. · a sheet giving information in the form of diagrams, tables and illustrations.”
“ Table is - · a compact, systematic list of details, contents, etc.; hence · a compact arrangement of related facts, figures, values, etc. in orderly sequence, and usually in rows and columns, for convenience of reference: as, the multiplication table.” (Webster’s New World of the American language)
Ñ 3.1. Read the charts presented below (1) the structure of Vilnius University, (2) the structure of the Belarusian State University, (3) Faculty structure. Draw your own сhart on 4 level structure of the university as a higher educational establishment.
Chart 1. The structure of Vilnius University
Chart 2. The structure of the Belarusian State University
Chart 3. Faculty structure 1 3.2. Using your chart as a semantic map (see Appendix 3) and charts 1-3 as Vocabulary map retell who work and study at the university. 3.3. Examine Chart 4 and comment on a possible career of a student, if one chooses the academic field. Use the following structure in your comments:
Chart 4. Academic Career ² 3.4. Listen to and repeat after the speaker the names of sciences registered by academician structures (Table 1) and fill the right column of the table with the names of the faculties at which these sciences are being studied at your university Table 1.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-12-12; просмотров: 409; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.147.42.34 (0.007 с.) |