Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Task 1. Read some notes about the structure of personal and business letters.Содержание книги
Похожие статьи вашей тематики
Поиск на нашем сайте
Nowadays people are used to write and send their correspondence with the help of computer. The Internet makes it possible for people to communicate by e-mail (i.e. electronic mail). But snail-mail still exists. The main types of business letters are: application, memorandum (used by the stuff of one firm), inquiry letter, letter of offer, letter of order, the letters of congratulations etc. The general scheme of any letter must have: 1. Heading (includes the sender's address and the date of' the letter. This is the rule both for business and private letters). 2. Inside address (the address of the person or company receiving the letter. it is typical for business letters). 3. Greeting. Most forms of salutation start with: - Dear Mr./Mrs./Miss Jones - Dear Sally - Dear mother - Му darling, - (in personal letters). - Dear Sir (s) - Dear Madam - Dear Sir/Madam - Dear Мr. Мrs./Miss Вrown - (in business letters). 4. Body of the letter (reference, purpose, conclusion):
5. Complimentary close (saying good-bye)
6. Signature (informal letters are usually signed by your first name).
Task 2. Look at the examples in Appendix 4 and answer the questions: 1) What form should a business letter have? 2) What parts are necessary in any business letter? 3) What parts are necessary in any personal letter? 4) What is the difference in the form of a snail-mail letter and e-mail letter? 5) Why is it important to observe the rules in writing business letters'?
Task 3. Choose the greetings that can be used in a personal letter and match the greetings with complimentary closes. Dear Sirs Yours truly Dear Mr Black Yours sincerely Dear Managing Director Cordially Dear Mrs Brown Yours faithfully Gentlemen Yours very sincerely Dear Sir Yours very truly Dear Richard Best wishes Dear President Dear Madam
Task 4. Write inside address (see Appendix 4).
Different types of business letters. Task 1. Name the types of business letters in Appendix 4. Task 2. Put the phrases from “the body of the letter” (task 1, 5.1) in the table according to the letter’s type:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-12-11; просмотров: 410; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.119.166.34 (0.006 с.) |