Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Варіанти картографування простору героєм-просвітником різних творів. Чи можна говорити про певний спільний знаменник в картографуванні просто героєм-просвітником.Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Пригоди героя-просвітника можуть розгортатись у різному просторі, близько чи далеко від його домівки, у звичних суспільних умовах чи в неєвропейському суспільстві, а то й поза суспільством взагалі. Але незмінно мандрівки просвітницьких героїв загострюють та порушують, показують крупним планом проблеми державного та суспільного устрою, місце особистості в суспільстві та вплив суспільства на окрему особистість. Дискурс подорожі робить її більш тривалою, перетворюючи траєкторію маршруту з кола на спіраль. В просвітницві подорож починає розумітися як рух, який не має кінцевої точки, адже навіть кінець одного шляху стає початком нового. Все це зводиться до однієї проблеми – конструювання самоідентичност і. Картографуання у творі Свіфта майже всі уявні (окрім Японії). У «Юлії або Новій Елоїзі», «Сентимнтальній подорожі», «Кандиді» (окрмі країни Ельдорадо) та «Пригодах Робінзона Круто» - змальовані правдиві, реально існуючі місця. 22. В дискурсі подорожі героїв яких художніх творів епохи Просвітництва увага мандрівника зосереджується на пейзажі (розкрийте функціональне значення пейзажу в художньому тексті XVIII ст.)? Пейзаж-це новий простір для роздумів. В першу чергу, це роман «Листи до Юлії». Пейзаж з одного боку зображує почуття Сен-Пре до коханої. Кульмінацією роману стає лист XVII четвертої частини, у якому Сен-Пре описує мілорду Едуардові Бомстону свою прогулянку з Юлією плесом Женевського озера і навколишніми горами. Величезну роль у цьому епізоді відіграє образ природи. У романі Р. пейзаж вперше набув першорядного значення. Таким чином, письменник став фундатором ліричного пейзажу. Опис природи у творі суцільно пронизаний почуттями та настроями героїв. І серед цих почуттів особливим і самостійним стає «почуття природи», яке проймає всі інші емоції та пристрасті героїв Руссо. З іншого боку, озеро відіграє роль оніричного. Юлія у 6 част. Рятує сина, що впав у озеро, застуджується і помирає. Опис саду Вольмарів- переосмислення Сен-Пре його почуттів до Юлії. Він бачить її іншою-гарною доглядальницею саду, дітей, вона створила чудовий квітник, природні навіси з гнучких віт дерев, немає екзотичних квітів, лише польові. Кандід у однойменному творі зображує природній простір уявної утопічної країни Ельдорадо, яка існує ізольовано від світу.
Йорик описує себе як «чуттєвого мандрівника», своєрідного шукача почуттів - не нові країни, вдачі й чудності далеких земель цікавлять його, а почуття - їхній прояв уважний спостерігач може відзначити в дріб’язках побуту, у ледь уловимому жесті. Йорик навіть описує навантаженого пожитками ослика, що один раз загородив йому дорогу у вузькому проході. І знову ж таки, ту бідну тварину він бачить крізь призму почуттів, переймаючись нескінченною симпатією до його незлобливості й терпіння.. Головний герой іноді патетично грає соціальну роль філантропа. Підкреслюючи суперечливість людської натури, автор робить свого героя носієм одночасно крайньої чутливості, душевної тонкості і егоїзму. Йорик дуже часто проливає сльози і пишається цим: «Я слабкий, як жінка, і прошу читачів не посміхатися, а пожаліти мене! О, мила чутливість! Невичерпне джерело всього дорогоцінного в наших радощах і всього піднесеного в нашому жалі. Я тепер йду слідами твоїми - ти і є те божество, що рухається в мені». Почуття героя завжди помірні й пофарбовані легкою іронією стосовно дійсності, до інших людей, до себе. Чутливість Йорика має ледь вловимий відтінок скепсису. Роблячи основою свого оповідання зображення найменших відтінків переживань героя, їх переливи й модифікації, зміну настроїв і боротьби суперечливих відчуттів, думок і почуттів, автор навмисно доводить зображення до абсурду, самопародії. Особливо відчутно це в сцені опису зустрічі Йоріка з дівчиною, що зійшла з розуму від любові: «Я сів поруч з нею, і Марія дозволила мені витирати сльози моєю хусткою, коли вони падали, - потім я змочив його власними слізьми, потім слізьми Марії - потім своїми - потім знову втер її сльози - і коли я це робив, я почував у собі невимовне хвилювання, яке неможливо пояснити ніякими сполученнями матерії і руху.» Душа сентиментального мандрівника відкрита не лише для просто піднесених, але і легковажних вражень. Портрет героя неоднозначний, але психологічно точний. Йорик сприймає протиріччя людської натури як щось неминуче й неминуще. Бачачи обмеженість людських можливостей і ще більшу обмеженість здатності пізнання людини, він може лише гірко посміятися над цими протиріччями, але не намагається нічого виправити - непотрібним і марним вважає він і сатиричне осміяння дійсності. Самоаналіз у Йоріка завжди змішується з насмішкою над собою, а його почуття завжди забарвлені легкою іронією стосовно дійсності, інших людей і себе. Оптика Йорика є суто просвітницькою тому, що насамперед скерована на вияв почуттів і їх детальний опис. Йорик - типовий сентиментальний герой і одночасно його заперечення. Почуття його завжди помірні й завуальовані легкою іронією стосовно дійсності, до інших людей, до самого себе. Чутливість Йорика має ледь уловимий відтінок скепсису. Він імпульсивний і часто починає діяти по раптовому пориву душі. Але до кожного такого вибуху почуттів у нього домішується відома частка егоїзму. І він відразу різко обсмикує себе. Герой Стерна бачить більше, ніж нарратор. Особливістю його бачення є те, що він не помічає визначних місць, біля яких опиняєтья, для Йорика найважливіше те, як створюється світ його уяви. Йорик пильно спостерігає за собою. Часто він аналізує свої вчинки й почуття, їх супровідні. Можна відзначити, що такий аналіз ніколи не буває раціоналістичним. Це, скоріше, сплав розчуленої чутливості, самозамилення й лукавого глузування над собою. І все це завуальовано гумором, за допомогою якого автор коментує описуване. Перед читачем розкривається душа людини в процесі переживань минулого й побаченого. Такий опис "зсередини" з'являється в англійській прозі XVІІІ ст. уперше. Однак герой часто засуджує себе поверхово. Точніше, Йорик не завжди хоче судити себе "по совісті". Адже його вчинки суперечать тому ідеалу, за який він стоїть. Так, його чванлива цнотливість постійно приходить у зіткнення зі спокусами, що зустрічаються йому на шляху. А в страху перед Бастилією він готовий принизитися до лестощів знатному вельможі. Сам Йорик часом почуває ці протиріччя. "Мені було б неприємно, - зізнається сентиментальний герой, - якби мій недруг заглянув мені в душу, коли я збираюся просити в кого-небудь заступництва"... "Скільки низьких планів мерзенного обігу склало по дорозі моє раболіпне серце! Я заслужив Бастилії за кожний з них!". Поверховість самоаналізу в Йорика пояснюється не тільки тим, що герой бреше самому собі, намагаючись здаватися краще, ніж він є. Іноді Стерн свідомо не до кінця досліджує причини поведінки, надаючи читачеві самому розв'язати те або інше складне психологічне завдання. Так, у книзі виникає своєрідний підтекст. Персонаж схожий на Дон Кіхота, він використовує його метафору: «Побачити світ, не намочивши черевиків».
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-08-26; просмотров: 172; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.117.232.108 (0.01 с.) |