Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
The indefinite tenses – Present, Past, future↑ Стр 1 из 3Следующая ⇒ Содержание книги
Похожие статьи вашей тематики
Поиск на нашем сайте
THE INDEFINITE TENSES – PRESENT, PAST, FUTURE Неопределенные времена – настоящее, прошедшее, будущее
Времена группы Indefinite (Simple) употребляются для сообщения о действии, которое произошло, происходит или будет происходить, когда ничего не говорится о том, является ли действие длительным или нет, закончено оно или нет.
Образование повествовательных, отрицательных и вопросительных предложений
Task 1. Fill in do or does. 1. Sharon … (not) study Japanese. 2.... your father smoke? 3. You … (not) like to come home late,... you? 4.... your friends like their new flat? 5.... you promise to help me? 6. My grandmother … (not) work now.... she keep house? 7.... you often go to the library? 8. I … (not) know his new address. 9 They … (not) visit their friends every weekend. 10.... it often rain in Spain? 11. Your watch … (not) tell the right time,... it? 12. The Browns … (not) often go to the theatre. Task 2. Open the brackets and form Present Simple. 1. Rivers (flow) towards the sea. 2. Students (buy) a lot of books at the beginning of each term. 3. Music (make) me forget my problems. 4. Mr. Hill (lecture) Philosophy at the University. 5. Don't shout. We (hear) you well. 6. I (see) that you understand us. 7. The teacher (ask) us a lot of questions in class every day. 8. There (be) four seasons in the year. Each season (last) three months and (bring) changes in the weather. 9. This house (belong) to Mr. Rich. 10. I (forget) where she (live). 11. Every weekend she (get) into her car, (drive) to her country house, and (work) in her garden. 12. The next bus (leave) at exactly two o'clock. 13. The ship (sail) every Tuesday. 14. We (to begin) our work at 10 o'clock. 15. Healways (to read) a wall newspaper in the library. 16. My sister (to study) Russian. 17. The child (to show) us his drawings every day. 18. Every day this young architect (to work) at the project оf a new building. 19. Every morning she (to hurry) to the Institute. 20. Children (to play) tennis on the sports ground after classes. Task 3. Translate from Russian into English. 1. Мой брат часто слушает эту музыку. 2. Многие люди любят путешествовать. 3. Я вас не понимаю. 4. Олег хорошо знает французский язык и редко делает ошибки. 5. Ольга часто смотрит на эту фотографию. 6. Мои родители обычно заканчивают работу в 5 часов. 7. Он много обещает, но мало делает. 8. Моя подруга всегда говорит правду. 9. Миша никогда не ходит на дискотеки. 10. Я ничего там не вижу. 11. Марк редко рассказывает о своей семье. 12. Они не говорят по-русски. 13. Я не пишу ему писем. 14. Мы не оставляем книги на полке. 15. Я не вижу его по понедельникам. Task 4. Answer the following questions. A. 1. Do you get up at nine o'clock? 2. Do you live in Nevsky prospect? 3. Do you like reading fashion magazines? 4. Do your parents work at school? 5. Do you spend weekends in town? 6. Do you go to the pictures every day? 7. Do your friends go to disco dances every evening? 8. Do you often write letters? 9. Do you go in bed al 10 o'clock? 10. Do you prefer ice-cream to candies? 11. Do you study Italian? 12. Does your boy-friend like football? B. 1. Where do you usually take walks if you have spare time? 2. What presents do you usually give your friends? 3. Does your mother often speak to you about family matters? 4. When do people usually send greetings cards? 5. What do you know about the poet Byron? 6. What films do many women like to watch? 7. When does he come home after work? 8. What do your parents usually bring home when they come from their country house? 9. What language does your teacher speak? 10. Who telephones you every day? Task 5. Make up alternative questions and let your fellow-students answer them. Example: study English / study French Does Ann study English or French? She studies English. 1. like pop music / jazz (you) 2. get up at 7 / 8 o'clock (your mother) 3. go to the pictures often / once a month (your friends) 4. watch TV every evening / at weekends (your family) 5. live in the centre of the city / in a new district (your friend) 6. borrow books from the University library / the local library (you) 7. write dictations every week / once a month (students) 8. like skiing / skating better (you) 9. make pies every day / on Sundays (your mother) Task 8. Complete the text with Past tense of the verbs. The Life of the Cavepeople Cavepeople (to live) more than 30,000 years ago. They (to walk) from place to place and they (to use) stones to make tools. They (to hunt) in big groups and (to kill) animals for their food. They (to cook) the meat on a fire in front of their cave. Often, they (to paint) pictures of the animals in their caves. Cave music Sometimes, the cavepeople (to make) music with bones from animals. They (to have) many pipes to blow and many things to bang. They (to play) with their fingers. They (to use) the pipes to tell each other about dangerous animals. They also (to use) the pipes when they (to go) hunting. If they (to see) an animal, they (to make) a lot of noise. Cave Painting The cavepeople had different methods for painting. They (to have) five colours – black, brown, red, yellow and white. Sometimes, they (to draw) pictures with their hands and fingers. They also (to have) paint brushes. They (to make) the brushes from small bones and animal hair. When they (to go) away from home they painted on stones. The cavepeople usually painted the animals they (to see). Questions 1. What did the old woman decide to do one day? 2. Where did she go? 3. What products did the old woman mix to form a gingerbread boy? 4. What did the gingerbread boy do when the old woman opened the oven door? 5. Did many animals try to stop the gingerbread boy? 6. Who ate the gingerbread boy? MY NATIVE CITY
Translate into English. 1. Мой родной город – Тверь. Я родился и вырос там. Я очень люблю этот город. 2. В Москве много достопримечательностей: памятников, музеев, театров. 3. Астрахань знаменита рыбой, арбузами, помидорами и баклажанами. 4. Санкт-Петербург, один из красивейших городов мира, был основан Петром Великим в 1703 году и назван его именем. 5. Экскурсию по городу лучше всего начать с центральной площади. 6. Вы часто ходите в Третьяковскую галерею? – Да, я хожу туда каждый месяц. Особенно мне нравятся полотна Шишкина.
THE INDEFINITE TENSES – PRESENT, PAST, FUTURE
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-08-15; просмотров: 1652; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.117.75.53 (0.008 с.) |