Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Базові принципи виразності і актуальностіСодержание книги Поиск на нашем сайте
Соціальний плакат – перевірений часом об’єкт некомерційної реклами. Плакат, як особлива форма тиражної поліграфічної продукції, є одним з найстаріших видів оголошень. Соціальний плакат, який отримав масове розповсюдження на початку ХХ-го століття, під час першої світової війни, не втратив актуальність і до сьогодні. Слово «плакат» з’явилося в кінці дев’ятнадцятого століття, як калька з німецького “das Plakat”. В Англії та США використовувалася назва “poster”, що походить від слова «пошта». Вважається, що в цих країнах подібні листи з’являлися перш за все поблизу багатолюдних поштових станцій. У Франції прижилося слово “affiche” – афіша [22, с. 19]. Зараз у професійному рекламному середовищі «постерами» часто називають різноманітними за пропорціями та розмірами широкоформатні рекламні плакати, у тому числі і в зовнішній рекламі. Тому поняття «плакат» можна розуміти ширше, ніж це було прийнято на початку та в середині і минулого століття. Виразна мова соціального плакату має свої особливості. Існує декілька базових графічних принципів дизайну плакату, знання та володіння якими допоможуть створити дійсно яскравий, актуальний та ефективний продукт. Розглянемо ці формальні графічні принципи, а також деякі творчі прийоми в проектуванні соціального плакату: Однозначність. Найважливішим принципом плакатного дизайну є необхідність однозначного тлумачення створеного образу, інакше рекламний ефект не буде досягнутий. Те, що є перевагою художнього твору – глибина, багатозначність і багатоплановість значень та образів – абсолютно недопустиме в плакаті. Всі шуми та сторонні значення, що заважають сприйняттю основної думки, ідеї плакату, повинні бути безжально відкинуті. Частіше за все мірою, яка виключає багатогранність тлумачення, є додавання автором текстового коментаря: гасла чи слогана. Лаконічність. Цілком розумно використовувати у плакаті тільки лаконічну графіку, таку, що добре та швидко зчитується. Темпи сучасного життя вимагають ясних та яскравих образів, коротких та цікавих фраз, які люди здатні сприйняти буквально «на ходу», в «суматохе» сучасної міської вулиці дизайнеру варто розраховувати на можливість спокійного споглядання свого продукту. Середовище проживання соціального плакату – це не картинна галерея з глядачем, від початку налаштованим на вдумливе споглядання твору, – це насичене та агресивне недійне середовище. «Плакат – мистецтво міське. Він покликаний привертати наші бездумно автоматичні погляди, пробуджуючи від постійного поспіху, повертаючи на мить смисл життя», – пише Сергій Сєров [9, с. 57]. Сучасна реклама нав’язлива та активна, вона сама знаходить та «нападає» на людину. Для того, щоб творчі зусилля дизайнера не були витрачені дарма, не залишилися непоміченими, розробник повинен знати сучасні ергономічні вимоги в області візуально сприйняття графічних об’єктів, уміло використовувати весь арсенал композиційних та креативних засобів для створення плакату конкурентоздатного, лаконічного і, такого що запам’ятовується. Принцип синхронності. Основа ефективності плакату – використання в ньому сучасної по відношенню до адресата естетичної системи, іншими словами, актуальний плакат вимагає, щоб естетична система дизайнера була синхронна та одночасна з естетичною системою реципієнта повідомлення. Не випадково, так тісно до соціального плакату прикріпилося висловлювання «на злобу дня», по-перше, тому, що «злоба дня» ніяк не закінчується, завжди є нагальні та гострі проблеми сучасності, а по-друге, специфіка плакату, як недовговічного рекламного об’єкту, вимагає від нього актуальності, гостроти та дзвінкого напруження, навіть у тих випадках, коли мова йде про поза сучасні, вічні проблеми людства. Сергій Сєров описує соціальний плакат наступним чином: «його вік короткий, потрібно поспішати – і тому він завжди на лезі, вловлює дух часу, а іноді і випереджує його, заглядаючи в майбутнє. Плакат – непідкупний свідок у ньому відбиваються ритми сучасності, втілюються життєві образи, стилі, цінності та значення. Плакат – частина візуально-символічного середовища, повітря, яким оживотворяється сучасний світ» [9,с. 65]. Для дизайнера слідування принципу синхронності дає можливість бути почутим та зрозумілим сучасниками, у випадку ігнорування цього принципу реципієнт не зможе правильно декодувати зміст рекламного повідомлення, що допустимо в мистецтві, але недопустимо в реальній рекламній діяльності. Професіонал, який займається розробкою соціального плакату для масового споживача, зобов’язаний уміти стримувати свої пориви творчого самовираження, які виливаються у використанні історичних стилізацій та графічних прийомів минулих епох, наскільки віртуозно чи грамотно він ними б не володів. Обізнаність та ерудованість спеціаліста у цих питаннях, особисті стильові вподобання не повинні домінувати над актуальною системою естетичних координат, зрозумілою цільовій аудиторії. З іншого боку – синхронія також не догма! Існує таке протирічне явище, як мода на різноманітні ретро-стилі, тематика плакату може диктувати необхідність в діахронному розрізі. Іноді зіткнення сучасної та історичної стилістики може дати неочікуване, яскраве та цікаве рішення соціального плакату. В даному випадку ключовим фактором успіху служить кваліфікація дизайнера, його культурна інтуїція, прагнення до пошуку нових виразних прийомів спільно з чітким та концептуально опрацьованим проектним прагматизмом. Будь-яке графічне «безумство» повинно бути осмисленим та спроектованим в рамках конкретної задачі, для визначеної цільової аудиторії. Вербальна (словесна) компонента плакату. Текстовому зверненню в соціальних плакатах, як правило, відводиться якщо не домінуюча, то дуже важлива роль. При цьому можливі будь-які варіанти його співвідношення з образотворчою графічною компонентою – від повної відсутності до повного домінування при відсутності графіки. Варіант перший – присутність тексту мінімальна чи прагне до нуля. За принципом емоційної дії такий плакат можна порівняти з творами сучасного мистецтва, головне, щоб принцип однозначності причитування рекламної ідеї був дотриманий та адекватно опрацьований графікою. Варіант другий – найпоширеніший, коли текстова частина та графічне зображення, доповнюючи та підсилюючи один одного, є необхідними та невід’ємними компонентами соціального плакату. Третій варіант – повне домінування в соціальному плакаті вербальної компоненти. В одному випадку мається на увазі надання шрифтовій композиції образної виразності за допомогою різноманітних графічних прийомів, без використання якихось активних графічних фонових елементів [43, с. 104]. Цікавий той факт, що плакат настільки міцно й органічно увійшов в наше повсякденне життя, що часом ми просто не усвідомлюємо його потужний вплив на структуру нашого інформаційного простору. Важливе значення набуває і розуміння комунікативної природи цього мистецтва. Комунікація, що здійснюється за допомогою плаката, характеризується трьома основними функціями. По-перше, ключовою є інформаційна функція. Плакат завжди передає яку-небудь інформацію, для цього він і створюється. По-друге, плакат, як засіб комунікації, в тому числі і образної, здійснює мотиваційну функцію, тобто його тенденція до переконання виражається у формуванні у людини мотивації до певних дій. По-третє, найважливіша функція плакатної комунікації – експресивна, або виразна. Здійснюється вона за допомогою художніх образно-виразних засобів і прийомів. Жанр соціального плаката різноманітний. Тут розкриваються такі теми, як соціальний захист, толерантність до інвалідів, охорона навколишнього середовища, розвиток культури і мистецтва, заклик до здорового способу життя раціональне використання природних ресурсів тощо. Також при створенні соціального плакату важливу роль відіграє кольорова гама. Кожен колір має свою дію: Ø зелений колір - заспокоює нервову систему, знижує біль, втому, нормалізує кров'яний тиск; Ø блакитний колір - знімає болі при невралгії, запаленнях, колір дружньої прихильності, колір миру; Ø помаранчевий - стимулює почуття й прискорення серцебиття, підвищує кров'яний тиск, створює атмосферу благополуччя і веселого настрою, додає активності і створює відчуття внутрішньої рівноваги; Ø жовтий - допомагає зосередитися, загострює сприйняття і сприяє вирішенню складних ситуацій, завдань і проблем, допомагає додати рівноваги емоціям, знайти внутрішній спокій, вгамувати душевне хвилювання; Ø червоний колір - теплий і дратівливий, стимулює мозок, поліпшує настрій, налаштовує на рішучість і здатний викликати у людей сильне бажання зробити певний вчинок, здатний швидко привернути до себе увагу; Ø фіолетовий - діє на серце і кровоносні судини, колір внутрішньої зосередженості, сприяє внутрішньому поглибленню: допомагає абстрагуватися від усього непотрібного й сконцентруватися на головній проблемі, добре стимулює роботу мозку й сприяє вирішенню творчих завдань; Ø рожевий – підсилює почуття у людей, робить їх більш уважними, ласкавими й чуйними. Ø синій – допомагає сконцентруватися на найнеобхіднішому: не розпорошуватися на дрібниці. Синя деталь у плакаті відразу приверне до себе увагу і на відміну від червоного ніколи не викличе негативних емоцій. Ø чорний – колір самозанурення: він допомагає сконцентруватися на вирішенні того або іншого завдання, приходить відчуття самотності й ізоляції від навколишнього світу. Ø білий – колір повної відкритості, не несе жодних неприємних відчуттів, створює нейтральний ефект [7, с. 186].
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-08-06; просмотров: 368; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.137.177.204 (0.008 с.) |