Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Управління Windows клавіатурою і маніпуляторомСодержание книги
Поиск на нашем сайте
Персональний комп’ютер (ПК) – універсальна технічна система. Термін “персональний” підкреслює ту його особливість, що він орієнтований на обслуговування одного робочого місця. Разом з тим, існує поняття базової конфігурації ПК, яку вважають типовою. Це поняття може змінюватись з часом. На даний час базова конфігурація включає такі пристрої:
· клавіатуру;
· маніпулятор миша;
· монітор;
· системний блок.
Клавіатура на даний час є основним пристроєм вводу даних. За допомогою неї можна вводити алфавітно-цифрову інформацію та подавати команди управління. Стандартна клавіатура містить більше 100 клавіш, функціонально розділених на групи.
Група алфавітно-цифрових клавіш призначена для введення знакової інформації та подачі команд, що задаються літерами. Кожна клавіша може працювати в декількох режимах, які визначаються регістрами. До алфавітно-цифрових клавіш відносять також деякі службові клавіші: Enter, Tab, Esc, Spacebar, BackSpace.
Група регістрових клавіш здійснює переключення регістрів клавіатури, а також в комбінації з клавішами алфавітно-цифрової групи розширяє можливості клавіатури по вводу символів та подачі команд. До неї відносять клавіші Alt, Ctrl, Shift, CapsLock, NumLock, ScrollLock, PrintScreen, Break.
Група функціональних клавіш розташована в верхній частині клавіатури. Ці клавіші призначені для подання команд. Функції клавіш не є жорстко детермінованими і можуть змінюватись для різних програм.
Група клавіш управління курсором виконує функції переміщення курсору по екрану. Курсором називають спеціальний екранний маркер, який показує місце введення знакової інформації (поточну позиції екрану). До цієї групи входять клавіші управління курсором (стрілки), PageUp, PageDown, End, Home. До цієї групи відносять також клавіші Insert (здійснює переключення між режимами вставки та заміни при введені тексту) та Delete (здійснює видалення символів рядка справа від позиції курсору).
Група клавіш додаткової цифрової клавіатури виконує дві функції. В одному режимі ці клавіші призначені для введення цифрової інформації, а в іншому - для управління переміщенням курсору. Переключення режимів здійснюється клавішею NumLock.
Для зручності роботи з клавіатурою деякі клавіші (Alt, Ctrl, Shift, Enter) дубльовані.
Маніпулятор миша призначений для подачі команд управління. Крім цього, за допомогою мишу можна також створювати графічні об’єкти, змінювати властивості деяких елементів інтерфейсу користувача, тощо. Робота з маніпулятором полягає у переміщенні миші по пласкій поверхні. При цьому синхронно на екрані переміщується графічний покажчик. Команди подаються за допомогою клацань кнопками миші, яких є дві. детальніше використання миші буде розглянуто при дослідженні роботи з операційною системою.
Маніпулятор “миша”
Поряд з клавіатурою миша є важливим засобом вводу інформації. Миші з'явилися в результаті появи графічних оболонок. Вибір, щелчок (чи подвійний щелчок) на об'єкті у вигляді піктограми, символа чи пунута меню робить клавіатуру майже не потрібною. Але її звичайно не можна замінити в тих додатках, де потрібно вводити дані (текст, цифри). Так що миша і клавіатура працюють у взаємозв'язку і доповнюють один одного.
Отже, миша - це пристрій керування маніпуляторного типу. Вона має вигляд невеликої пластмасової коробочки з двома (або трьома) клавішами. Переміщення миші по поверхні синхронізоване з переміщенням графічного об'єкта, який називається курсор миші, на екрані монітора. На відміну від клавіатури, миша не є стандартним пристроєм керування, тому для роботи з нею вимагається наявність спеціальної системної програми - драйвера миші. Драйвер миші призначений для інтерпретації сигналів, що поступають від миші, а також для забезпечення механізму передачі інформації про положення та стан миші операційній системі та іншим прикладним програмам. Драйвер миші встановлюється при першому підключенні миші або при завантаженні операційної системи.
Комп'ютером керують переміщення миші та короткочасні натиснення її клавіш (ці натиснення називаються кліками). Миша не може безпосередньо використовуватися для введення знакової інформації, її принцип керування базується на механізмі подій. З точки зору драйвера, всі переміщення миші та кліки її клавіш розглядаються як події, аналізуючи які, драйвер встановлює, коли відбулася подія і в якому місці екрану знаходився в цей час курсор миші. Ці дані передаються в прикладну програму, із якою працює користувач, і за цими даними програма може визначити, яку команду мав на увазі користувач, і приступити до її виконання.
До числа параметрів миші, якими може керувати користувач, належать: чутливість (характеризує величину переміщення курсору миші на екрані при заданому переміщенні миші), функції лівої та правої клавіш, а також чутливість до подвійного кліку (визначає максимальний проміжок часу, протягом якого два окремих кліки клавіші розглядаються як один подвійний клік).
Ввід інформації здійснюється за допомогою клавіш. Більшість миш
має їх 3-х. Функціональне значення цих клавіш різне в залежності від додатків. Загальною властивістю миш є те, що при вказанні на об'єкт (піктограму) об'єкт стає управляючим. В цьому випадку при щелчку лівої клавіші миші він виділяється; якщо не відпускати ліву кнопку миші, то його можна переміщувати; при подвійному щілчку лівої кнопки об'єкт стає активним.
Принцип роботи
Мишу можна відкривати без особливих проблем і ризику, і навіть потрібно час від часу це робити, для її чистки. На оберненій стороні миші знаходиться отвір, який відкривається поворотом пластикової шайби. Далі йде круглий шарік діаметром біля 1,5-2 см., який можна вийняти і почмстити. Цей шарик виготовлений із металу і покритий резиною. Під ним розташовані три маленьких валика, які з ним контактують. Один служить для управління шариком, а два інші реєструють механічні рухи шаріка. Ці пластмасові валики на кінці осей зв'язані з диском з растровими отворами. (див. малюнок).
Найбільш поширеним є оптико-механічний принцип регістрації миші. Цей принцип полягає в слідуючому. При переміщенні миші шарик приходить в рух і крутить дотикаючі дл нього валики. Вісь обертання одного із них вертикальна, а другого-горизонтальна. На цих вісях встановлені диски з растровими отрворами, які обертаються між двома пластмасовими цоколями. На першому цоколі знаходиться джерело світла, а на другому фоточуттєвий елемент (фотодіод, фототранзистор). Цей фотосенсор визначає, де знаходиться джерело світла: перед отвором, чи за пластмасовою перегородкою диска. Оскільки таких отворів два, то порядок освітлення фоточутливих елементів визначає напрям переміщення миші, а частота імпульсів залежить від її швидкості.
Драйвер миші
Як і клавіатура, миша повинна бути зв'язана з РС. Без відповідного драйвера РС не буде отримувати інформацію від миші.
Тільки миші з шинним інтерфейсом, які підключаються до власної карти розширення, обходяться без відповідного програмного забезпечення.
В якості стандарту використовується Microsoft - сумісна миша (MS-mouse). За допомогою драйвера для цієї миші можна як правило управляти всіма сумісними мишами.
Якщо появився сумнів в сумісності вашої миші з MS-mouse, то найдіть на її корпусі перемикач, який позначений як MS чи РС і встановіть свою мишу в режим сумісності з MS-mouse.
В мишах старого взірця такий перемикач відсутній. Але якщо ваша миша все ще не працює в режимі Microsoft, то спробуйте на протязі деякого часу тримати натиснутою її ліву кнопку. Для деяких моделей це є ознакою переключення в режим MS-mouse.
Розглянемо деякі види миші.
1) Оптична миша - її принцип роботи трохи схожий до механічної миші, тільки переміщення миші реєструється не механічними важелями. Оптична миша отримує промінь світла на спеціальний коврик. Цей промінь відбивається від коврика і поступає в мишу та аналізується електрикою, яка в залежності від типу отриманого сигналу встановлює напрям руху миші.
Перевага таких миш в достовірності та надійності. Недолік - в тому, що коврик повинен бути спеціальним, і після стирання його поверхні миша на моніторі робить переміщення курсора хаотичним.
2) Інфрачервоні миші - базою для виникнення цих миш були відеомагнітофони. Поряд з коп'ютером встановлений приймач інфрачервоного світла, який з'єднаний з РС кабелем. Рух миші реєструється механікрю і перетворюється в інфрачервоний сигнал, який передається на приймач.
Недоліком використання такої миші є те, що для надійної передачі інфрачервоного сигналу завжди повинен бути встановлений контакт між приймачем і передатчиком сигналу. Не можна загорожувати відображувач сигналу книжками, теплопровідними матеріалами і т.д., тому що миша не буде мати можливість подавати сигнал в РС.
3. Радіомиші - передає інформацію від миші за допомогою радіосигналу.
В якості периферійних пристроїв вводу інформації використовують
- трекбол (як миша догори ногами, рух здійснюється рухом шарика, який треба крутити пальцем;
- джойстік (використовується в ігрових автоматах, ркх здійснюється за допомогою ручки при використанні також і кнопок).
- дигитайзери (схоже на мишу: використовують для графічних робіт; перетворює рух оператора в формат векторної графіки).
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-20; просмотров: 293; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.142.54.136 (0.01 с.) |