Формуючий етап експериментальної роботи. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Формуючий етап експериментальної роботи.






Додаток № 2

Дата: 23.03.14.

 

Кількість дітей: 20

Музичний керівник: Балабан Наталья Олексіївна


«Весело - сумно»

Мета. Розвивати у дітей уявлення про характер музики (весела - спокійна - сумна).

Опис дидактичного посібника. Картка, розділена на три квадрати: на першому зображена дитина з веселим, усміхненим обличчям, на другому - зі спокійним виразом обличчя; на третьому - з сумним. Три фішки з цифрами 1, 2, 3.

Методика проведення. Діти слухають п'єсу веселого, сумного або спокійного характеру і з допомогою посібника визначають їїхарактер (закривають фішкою відповідне зображення на одному з квадратів картки в такій послідовності, в якій змінювався характер музики), пояснюють свої дії. Цифри на фішках показують цю послідовність.

На наступному занятті діти прослуховують незнайому п'єсу, заздалегідь знаючи про це. Вони визначають її настрій і придумують назву, пояснюючи при цьому свої дії. Решта доповнюють відповідь, висловлюючи свої почуття. Потім діти виконують такі завдання: з допомогою посібника визначають характер незнайомій п'єси і передають його в русі. Після, за бажанням діти індивідуально складають колискову мелодію на слова: «Сплять і трави і квіти, баю, баю, спи і ти». Діти пробують імпровізувати на музичних інструментах.

Музичний репертуар. «Три настрої» Г. Левкодімова.

Дата: 27.03.14. Кількість дітей: 20

Музичний керівник:


 

«Голосно - тихо»

Мета. Закріплювати вміння в розрізненні динамічних відтінків музики: тихо (p), голосно (f), не дуже голосно (mf).

Опис дидактичного посібника. Картка, розділена на три квадрати. Три маленьких картки-квадрата одного кольору, але різних за насиченістю, (одна оранжевого кольору, інша - рожевого, третя - бардового), які умовно відповідають певному динамічному відтінку. Картка помаранчевого кольору відповідає тихому звучанню музики; рожевого - більш гучному звучанню і картка бардового кольору - голосному звучання музики.

Методика проведення. Дітям роздають картки, пояснюється їх призначення. Потім вони слухають музичний твір, де динамічні відтінки змінюються послідовно: від неголосного (меццо форте) звучання першої частини до тихого (піано) другий і гучному (форте) - третьою. П'єса виповнюється двічі. Спочатку діти слухають музику. При повторному виконанні вони викладають на картці квадрати, відповідні за кольором динамічним відтінкам музики.

Для підвищення інтересу й емоційної активності у дітей була використана музично-дидактична рухлива гра, інсценівка невеликийказки, де діти, зображуючи різних героїв, повинні були розрізняти слова «голосно», «тихо», «трохи тихіше", "трохи голосніше» і зображати це. Кожного разу героїв грали діти з різним рівнем сформованості динамічного слуху, і день від дня можна було спостерігати щось нове з елементами творчості дітей.

"Кіт і миші"

Жив кіт Василь. Лінивий був кіт!

Гострі зуби і товстий живіт.

Дуже тихо завжди він ходив.

Голосно наполегливо їсти просив.

Та трохи тихіше на печі хропів.

Ось Вам і все що він робити вмів.

Кот як-то раз бачить сон ось такий

Ніби затіяв з мишами він бій.

Голосно кричучи, він їх всіх подряпав

Своїми зубами, пазуристу лапою.

У страху тут миші тихо кликали:

- Ой, пожалій, пощади, зроби милість!

Тут трохи голосніше вигукнув кіт «Тпрусь!»

І врозтіч вони помчали.

Поки кіт спав, відбувалося ось що:

Миші тихо вийшли з норки,

Голосно хрустячи, з'їли хлібні кірки,

Потім трохи тихіше сміялися над котом

Вони йому хвіст зав'язі бантом.

Василь прокинувся і голосно чхнув;

До стіни повернувся і знову заснув.

А миші ледареві на спину забралися,

До вечора голосно над ним потішалися.

Для вдосконалення динамічного сприйняття дітям пропонується пограти у гру «Принц та Принцеса».

Хід гри: діти сідають на килимку обличчям до центру кола, руки прибирають за спину. Вибирається принц, який закриває очі, і в цей час у долоньки однієї з дівчаток кладуть гарний бантик. Вона принцеса. Принц повинен дізнатися принцесу за гучної музики.

Звучить "Вальс" Г. Левкодімова, принц повільно йде під музику по колу поруч з дітьми дорослий регулює динаміку: від тихого звучання до гучного. Чуючи голосно звучну музику, принц вказує на принцесу. Дівчинка розкриває долоньки, показує бантик.

Музичний репертуар. «Гучний і тиха музика» Г. Левкодімова.

(Додаток № 3)

«Хто як співає»

Мета. Розвивати у дітей здатність розрізняти регістри (високий, середній, низький).

Опис дидактичного посібника. Три картки з картону, на яких зображені мама, тато і маленький синочок.

Методика проведення. Діти слухають розповідь про музичній сім'ї (при цьому музичний керівник показує відповідні картинки), в якій всі люблять музику і пісню, але співають різними голосами. Папа - низьким, мама - середнім, синочок - тоненьким, високим голосом. Діти прослуховують виконання трьох п'єс, які звучать в різних регістрах і отримують їх роз'яснення. П'єса, яка звучить в низькому регістрі називається "Розповідь папи" (тато розповідає про воєнний похід); п'єса, яка звучить в середньому регістрі, називається "Колискова пісня" (мама співає колискову своїй дитині); п'єса, яка звучить у високому регістрі, називається "Маленький марш "(хлопчик, наспівуючи, марширує під музику). Після повторного виконання кожної з п'єс діти відгадують, чия музика звучала, вибирають потрібну картку і показують її, пояснюючи свій вибір. Завдання виконується всією групою дітей, потім індивідуально, при цьому "музичні загадки" виконуються в різній послідовності.

Для закріплення знань про регістрах, діти грають в гру "Дізнайся по голосу".

Хід гри. Дорослий каже: "А чи можна пізнати людину по голосу? Давайте закриємо очі і будемо відгадувати, чий же це голос, хто говорить ". Діти на слух визначають тембр голосу співаючого:" Цю пісеньку свою я тобі, друже заспіваю. Ти очі не відкриєш, хто я - ну-ка, вгадай ".

Так, виявляється можна впізнати людину по голосу. А як поет нам розповів про це у віршах? ".

Зачитуються вірші.

Виходжу я в коридор, Без праці можу я сам

А за дверима розмову. Їх дізнатися за голосами:

Чую: мама каже. Мамин - дзвінкий, сріблястий;

Чую: тато каже. Татів - низький і басовитий.

Дорослий каже: "А композитор склав цілу музичну сценку. Тепер постарайтеся дізнатися в музиці голоси мами і тата. Підніміть руку, коли почуєте «мамин голос» і опустіть на коліна, коли зазвучить «татів голос". Зверніть увагу: у кінці твору звучать відразу два голоси - татів і мамин ".

Музичний репертуар. "Хто співає» Г. Левкодімова; «Тато і мама розмовляють» І. Арсе.

 

(Додаток № 4)

"До нас гості прийшли"

Мета. Розвиток тембрового сприйняття, вдосконалення знань про музичні інструменти.

Опис дидактичного посібника. Діти знайомляться з музично-дидактичним посібником «Музичний будиночок».

Методика проведення. Діти дізнаються, що цей будиночок незвичайний, в ньому живуть музиканти, що грають на різних музичних інструментах. Що якщо добре прислухатися, то можна визначити, звуки яких інструментів чути з різних вікон будиночка. За ширмою заховані музичні інструменти, на яких по черзі звучить знайома дітям пісенька-поспівки «Півник». Діти викликаються по одному.Дізнавшись інструмент, дитина підходить до столу з картками, на яких зображені різні музичні інструменти, вибирає потрібну йому картку і вставляє її в віконце будиночка. Потім вони самі виконують завдання: один з дітей виконує пісеньку-попевку на якому-небудь інструменті.Решта відгадують і закривають віконечка «Музичного будиночка». Після цього дітям роздають музичні інструменти, і вони виконують знайому попевку.

Для досягнення високих результатів у поставлених цілях, використовується наступна дидактична гра, в якій прихід «живих гостей» викликав активність і сприяв емоційному підйому.

Ігровий матеріал. Дорослі (вихователь, музичний керівник) і діти, що зображують гостей, ширма, картки, на яких зображені дитячі музичні інструменти.

Хід гри. Дорослий каже: "Сьогодні до нас мають прийти гості". Стукіт двері.

Приходить ведмідь (дорослий у костюмі ведмедя).

"Здрастуйте діти, я прийшов до вас у гості. Я дуже люблю танцювати і грати. Сьогодні я придумав таку гру: один з вас встає за ширму, вибирає там музичний інструмент, на якому він буде грати. А всі інші будуть вгадувати, який же це чарівний інструмент ".

Дитина проходить за ширму, і з допомогою дорослого вибирає інструмент, який найбільше підходить до незграбному ведмедеві. У даному випадку це був бубон. Ведмідь танцює під бубон, діти йому аплодують. Після закінчення танцю ведмедя діти повинні вгадати, під який музичний інструмент він танцював. (Попередньо лунають картки із зображенням музичних інструментів).

Після того як діти визначили музичний інструмент, під який танцював ведмідь, приходять інші гості, і кожного разу використовуються різні інструменти: зайчик стрибає під швидкі удари молоточком на металофоні, конячка - під чіткі удари дерев'яних ложок, пташка - під дзвін дзвіночок.

Музичний репертуар. «Півник» (російська народна пісня) та інші знайомі дітям пісеньки.

Список літератури

1. Арісменді А. Л. Дошкільна музичне виховання: Пер. з ісп. / заг. ред. М. Шуара; Встав. Стаття Ю. В. Ванникова; послесл. Л. І. Айдарова і Е. Є. Захарова. - М.: Прогрес, 1989. - 176с.: Іл.

2. Асафьев Б. В. Вибрані статті про музичну освіту та освіті. - 2-е вид. - Л.: музика, 1973. - 144с.

3. Ветлугіна Н. А. Музичний розвиток дитини. М.: Просвещение, 1967.

4. Ветлугіна Н. А., Кенеман А. В. Теорія і методика музичного виховання в дитячому садку / Учеб. посібник для пед. інститутів за спец.«Дошкільна педагогіка та психологія». М.: Просвещение, 1983.

5. Ветлугіна Н. А. Система естетичного виховання в дитячому садку. Київ: Рад. школа, 1977.

6. Ветлугіна Н. А. Музичний буквар. Вид. 5-е. М., 1989.

7. Ветлугіна Н. А. Розвиток музичних здібностей дошкільників у процесі музичних ігор. М., 1958.

8. Ветлугіна Н. А., Дзержинська І. Л., Комісарова Л. М. Методика музичного виховання в дитячому садку: Учеб. для учнів пед. уч-щ за спец."Дошкільне виховання"; / Под ред. Ветлугиной Н. А. - 3-тє вид., Испр. і доп. - М.: Просвещение, 1989. - 270с.: Нот.

9. Виховання і навчання в дитячому садку / За ред. А. В. Запорожця, Т. А. Маркової. - М.: 1976.

10. Генезис сенсорних здібностей / Под ред. Л. А Венгера. - М.: Педагогіка, 1976.

11. Дзержинська І. Л. Естетичне виховання засобами музики в дитячому садку. СБ «Питання естетичного виховання в дитячому садку". М., Учпедгиз, 1960.

12. Євдокимов В. І. Підвищення ефективності навчання засобами наочності: Учеб. посібник. - Харків: ХДПІ, 1989. - 72с.

13. Зіміна О. М. Основи музичного виховання і розвитку дітей молодшого віку: Учеб. для студ. вищ. навч. закладів. - М.: Гуманит. вид. центр ВЛАДОС, 2000. - 304с.: Ноти.

14. Ігри та ігрові вправи / За ред. Є. І. Коваленко. - К.: 1987.

15. Ільїна Г. А. Розвиток музичних вистав у дітей дошкільного віку. К., Рад. школа, 1958. - 87с.: Ноти.

16. Коміссарова Л. М., Костіна Е. П. Наочні засоби в музичному вихованні дошкільників / Посібник для вихователів та музичних керівниківдитячих садків. М.: Просвещение, 1986. - 141с.

17. Кононова Н. Г. Музично - дидактичні ігри для дошкільнят: З досвіду роботи муз. керівника. - М.: Просвещение, 1982. - 96с., Іл.

18. Кононова Н. Г. Навчання дошкільників грі на дитячих музичних інструментах: Кн. для вихователя і муз. керівника дет. саду: З досвіду роботи. - М.: Просвещение, 1990.

19. Костіна Е. П. Роль наочних засобів в музично-сенсорному розвитку дошкільників. - В кн.: Психолого-педагогічні проблеми дошкільного виховання і підготовки дітей до школи. Тези доповідей.- М.: Педагогіка, 1973. - С. 96-97

20. Костюк О. Г. Сприйняття музики і художня культура слухача. - К.: 1965.

21. Сб. Костюк Г. С. Музичне мистецтво і формування нової людини: I СБ ст. / Упоряд.. А. Г. Костюк; Редкол.: А. Г. Костюк (гол. ред.) Та ін I. - К.: Муз. Україна, 1982. - 238с.

22. Крутецкий В. А. Психологія. М.: 1980. - 236с.

23. Кулагіна І. Ю., Колюцкий В. М. Вікова психологія: Повний життєвий цикл розвитку людини. Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. М.: ТЦ «Сфера», за участю «Юрайт - М», 2001. - 464с.

24. Лабораторний практикум з дошкільної педагогіки та методиками: Учеб. Посібник для студентів пед. ін-тів / За ред. В. І. Логінової, П. Г. Саморукова. - М.: Просвещение 1981. - 159с.

25. Лозова В. І., Троцко А. В. Теоретичні основи виховання і навчання: Навчальний посібник / ХДПУ ім Г. С. Сковороди. - 2-е вид. іправл. і додатк. - Харків "ОВС", 2002. - 400с.

26. Михайлова Ф. А. Іграшки та посібники дитячого саду. М., Учпедгиз, 1951.

27. Михайлова Л. І., та Метлов Н. А. Музичне виховання в дошкільних установах: Уч. посібник для пед. технікумів. М., Учпедгиз, 1935.

28. Немов Р. С. Психологія: Учеб. для студ. вищ. пед. навч. закладів: У 3 кн. - 4-е вид. - М.: Гуманит. вид. центр ВЛАДОС, 2001. - Кн. 1: Загальні основи психології. - 688с.

29. Основи дошкільної педагогіки / За ред. А. В. Запорожця, Т. А. Маркової. - М.: Педагогіка, 1980. - 272с.

30. Психологія особистості та діяльності дошкільника / Под ред. А. В. Запорожця, Д. Б. Ельконіна. - М., 1964.

31. Радинова О. П. Слухаємо музику: Кн. для вихователя і муз. Керівника дет. саду. - М.: Просвещение, 1990. - 160с.

32. Сенсорне виховання в дитячому садку: Посібник для вихователів / Под ред. М. М. Поддьякова. - 2-е вид., Испр. і доп. - М.: Просвещение, 1981. - 192с.

33. Сенсорне виховання дошкільників / Под ред. Запорожця А. В., А. П. Усовой. - М., 1963.

34. Теплов. Б. Проблеми індивідуальних відмінностей. Видавництво академії педагогічних наук РРФСР, М.: 1961.

35. Теплов Б. М. Психологія музичних здібностей. М.: 1947.

36. Удальцева Є. О. Дидактичні ігри: Посібник для студентів-заочників дошкільних фак. пед. ін-тів. М., Учпедгиз, 1963.

37. Навчайте дітей співати. Посібник для вихователя і муз. керівника дет. саду / сост. Т. М. Орлова, С. І. Бекина. - М.: Просвещение, 1986. - 144с., Нот.

38. Шоломович С., Рудченко І., Зінич Р. Методика музичного виховання в дитячому садку. Київ «Муз. Україні», 1985. - 142с.

39. Ельконін Д. Б. Гра і психічний розвиток дитини - дошкільника. В зб.: «Праці Всеросійської наукової конференції з дошкільного виховання», М., Учпедгиз, 1949.

40. Естетичне виховання дітей у грі / Під ред. Г. М. Швидкая-Ейсмонт. - М., 1963.

41. Янковська О. П. Дидактичні ігри в дитячому садку: Науково - методичний посібник. К.: Рад. школа, 1985.

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-04-19; просмотров: 295; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.145.44.174 (0.041 с.)