Жанр подорожі в англійській та європейській літературах. Л. Стерн «Сентиментальна подорож». О. М. Радіщев «Подорож з Петербурга до Москви» 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Жанр подорожі в англійській та європейській літературах. Л. Стерн «Сентиментальна подорож». О. М. Радіщев «Подорож з Петербурга до Москви»



ПЛАН

1. Жанр подорожі в англійській та європейській літературах. Л. Стерн «Сентиментальна подорож». О. М. Радіщев «Подорож з Петербурга до Москви».

2. Жанрова специфіка роману-подорожі.

3. Риси сентименталізму в романах Л. Стерна і О. М. Радіщева.

4. Принциписюжетно-композиційної побудови творів.

5. Ідейне новаторство О. М. Радіщева.

Література:

1. История зарубежной литературы XVIII века: учебник для филол. спец. ВУЗов [Текст] / З. И. Плавскин, А. В. Белобратов, Е. М. Апенко и др.; под ред. З. И. Плавскина. – М.: Высш. шк., 1991. – 335с.

2. Орлов, П. А. История русской литературы XVIII века: учебник для ун‑тов [Текст] / П. А. Орлов. – М.: Высшая школа, 1991. – 320 с.

3. Артамонов С.Д. История зарубежной литературы 17-18 веков. – М., 1967.

Завдання: прочитати роман Стерна та окремі розділи роману Радіщева («Выезд» – до «Тверь» и от «Городня» до «Слова о Ломоносове»).

 

Питання для самоперевірки:

1. Що протиставляли «культу розуму» сентименталісти?

2. Як вони розуміли людину?

3. Як ви розумієте роман-подорож?

 

 

СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ №6.

Європейський вертеризм

ПЛАН

1. Роман «Страждання молодого Вертера» І. В. Гете у духовній свідомості європейців кінця XVIII століття.

2. Вертеризм як світоглядний та естетичний феномен.

3. Традиції І. В. Гёте у повісті М. М. Карамзіна «Бідна Ліза». Розробка вертеріанського сюжету на російському грунті.

4. Ідейна єдність творів І. В. Гёте та М. М. Карамзіна.

Література:

1. История зарубежной литературы XVIII века: учебник для филол. спец. ВУЗов [Текст] / З. И. Плавскин, А. В. Белобратов, Е. М. Апенко и др.; под ред. З. И. Плавскина. – М.: Высш. шк., 1991. – 335с.

2. Артамонов С.Д. История зарубежной литературы 17-18 веков. – М., 1967.

3. Волков И. «Фауст» Гете и проблемы художественного метода. – М., 1970.

4. Писаренко Ю.М., Мухін В.О., Вітренко А.О. І.В. Гете «Фауст»: матеріали до варіативного вивчення // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. - 1999. - №8.

 

Завдання: складіть усний виступ на тему «Гете-«громадянин світу».

 

 


СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ №7

«Собор Паризької Богоматері» В. Гюго як вальтерскоттівський тип історичного роману.

ПЛАН

1. Основні риси історичного роману В. Скотта.

2.Специфіка поєднання історичної правди та художньої вигадки. Історичні та вигадані герої. Поліконфліктність.

3. Фольклорні традиції у творах В.Скотта.

4.«Собор Паризької Богоматері» В. Гюго як вальтерскоттівський тип історичного роману.

5.Реалізація принципів В. Скотта в творі В. Гюго.

Література:

1.История зарубежной литературы XIX века: учеб. для студ. вузов / 2.Н. А. Жирмунская, З. И. Плавскин, М. В. Разумовская и др.; под ред. 3.М. В. Разумовской. – 2-е изд., испр. и доп. – М.: Высш. шк., 2001. – 254 с.

4.История зарубежной литературы XIX века [Текст] / Под ред. 5.Н. А. Соловьевой. — М.: Высш. шк.: Академия, 2000. — 558 с.

6.Броковский Л.И. Романтизм в Германии. – Л., 1973.

7.Наливайко Д.С. Искусство: направления, течения, стили. К., 1981

 

Завдання для студентів: Поясніть, чому автор сконцентровує всі дії і всіх персонажів навколо Собору Паризької Богоматері?

Випишіть у зошити літературознавчі поняття: гротеск, контраст, гіпербола, історичний роман.

 

СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ №8.

Російський байронізм

План

1. Особистість та творчість Дж. Г. Байрона в художньому осмисленні російських романтиків.

2. Байронізм О. С. Пушкіна.

3. Тип байронічного героя.

4. Російські віршовані відгуки на смерть Байрона. Здолання байронізму. Вірш М. Ю. Лєрмонтова «Нет, я не Байрон…».

 

Література:

1. История зарубежной литературы XIX века: учеб. для студ. вузов / Н. А. Жирмунская, З. И. Плавскин, М. В. Разумовская и др.; под ред. М. В. Разумовской. – 2-е изд., испр. и доп. – М.: Высш. шк., 2001. – 254 с.

2. История зарубежной литературы XIX века [Текст] / Под ред. Н. А. Соловьевой. — М.: Высш. шк.: Академия, 2000. — 558 с.

3. История западноевропейской литературы. ХІХ век: Франция, Италия, Испания, Бельгия: учеб. для вузов / Т. В. Соколова, А. И. Владимирова, З. И. Плавскин и др.; под ред. Т. В. Соколовой. – 2 – е изд. – М.: Высш. шк., 2003. – 357 с.

4. История русской литературы конца ХІХ – начала ХХ века: учебное пособие для студ. высш. учеб. заведений. В 2 т. / под ред. В. А. Келдыша.– 2-е изд., стер. – М.: Издательский центр «Академия», 2009.

 

Завдання для студентів: Вивчити напам'ять вірш М. Ю. Лєрмонтова «Нет, я не Байрон…». Прочитати поеми О. Пушкіна «Кавказький полонений» та «Бахчисарайський фонтан», поему Байрона «Корсар».

 

 

СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ №9

Національні типи реалістичних героїв крізь призму компаративного аналізу. Типи «син віку» (Стендаль, Бальзак) – «герой нашого часу», «зайва людина» (Пушкін, Лєрмонтов). Типи «проста душа» (Флобер) – «маленька людина» (Гоголь, Достоєвський).

ПЛАН

1. Типи «син віку» (Стендаль, Бальзак).

2. «Герой нашого часу» та «зайва людина» в творах О.Пушкіна, М. Лєрмонтова.

3. Типи «проста душа» (Флобер).

4. «Маленька людина» (М.Гоголь, Ф. Достоєвський).

Література:

1. История западноевропейской литературы. ХІХ век: Франция, Италия, Испания, Бельгия: учеб. для вузов / Т. В. Соколова, А. И. Владимирова, З. И. Плавскин и др.; под ред. Т. В. Соколовой. – 2 – е изд. – М.: Высш. шк., 2003. – 357 с.

2. История русской литературы конца ХІХ – начала ХХ века: учебное пособие для студ. высш. учеб. заведений. В 2 т. / под ред. В. А. Келдыша.– 2-е изд., стер. – М.: Издательский центр «Академия», 2009.

3. История зарубежной литературы ХХ века: учебник для ун-тов [Текст] / Под ред. Л. Г. Михайловой, Я. Н. Засурского. – М., 2003.

4. Бальзак О. Передмова до «Людської комедії» // Оноре де Бальзак. Твори: В 10 Т. – К., 1989.

Завдання: прочитати роман М. Лєрмонтова «Герой нашого часу», Стендаля «Червоне та чорне», «Проста душа» Г. Флобера, «Шинель» М. Гоголя.


СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ №10

Тема «втрачених ілюзій» в європейських літературах доби реалізму. Втрата ілюзій в житті флоберівської героїні Емми Боварі. Роман «Анна Кареніна» Л. М. Толстого. Сімейна та соціальна проблематика романів, своєрідність індивідуально-авторської трактовки

ПЛАН

1. Тема «втрачених ілюзій» в європейських літературах доби реалізму.

2. Втрата ілюзій в житті флоберівської героїні Емми Боварі.

3. Роман «Анна Кареніна» Л. М. Толстого і реалізація теми «втрачених ілюзій».

4. Сімейна та соціальна проблематика романів, своєрідність індивідуально-авторської трактовки.

 

Література:

1. 1. История западноевропейской литературы. ХІХ век: Франция, Италия, Испания, Бельгия: учеб. для вузов / Т. В. Соколова, А. И. Владимирова, З. И. Плавскин и др.; под ред. Т. В. Соколовой. – 2 – е изд. – М.: Высш. шк., 2003. – 357 с.

2. История русской литературы конца ХІХ – начала ХХ века: учебное пособие для студ. высш. учеб. заведений. В 2 т. / под ред. В. А. Келдыша.– 2-е изд., стер. – М.: Издательский центр «Академия», 2009.

3. Проскурин, Б. М. История зарубежной литературы XIX века [Текст] / Б. М. Проскурнин, Р. Ф. Яшенькина. — М.: Флинта: Наука, 2004. – 413 с.

4. Ревякин, А. И. История русской литературы XIX века. Первая половина [Текст]: учебник / Ревякин А. И. – М.: Просвещение, 1981. – 542 с.

 

СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ №11

 

Символізм в літературі Франції і Росії

ПЛАН

1. Естетика французьких символістів.

2. «Прокляті поети». Основні мотиви лірики.

3. Два покоління російських символістів. Французькі впливи.

4. Національна своєрідність російського символізму.

5. Релігійна філософія В. Соловйова в російській символістській поезії.

 

Література:

1. История западноевропейской литературы. ХІХ век: Франция, Италия, Испания, Бельгия: учеб. для вузов / Т. В. Соколова, А. И. Владимирова, З. И. Плавскин и др.; под ред. Т. В. Соколовой. – 2 – е изд. – М.: Высш. шк., 2003. – 357 с.

2. История русской литературы конца ХІХ – начала ХХ века: учебное пособие для студ. высш. учеб. заведений. В 2 т. / под ред. В. А. Келдыша.– 2-е изд., стер. – М.: Издательский центр «Академия», 2009.

3. http://www.ozon.ru/context/detail/id/1191451/

4. http://works.tarefer.ru/45/100162/index.html

 

Завдання для студентів: вивчити напам'ять один з віршів французьких або російських символістів.

Прочитати: «Осіння пісня», «Поетичне мистецтво» П. Верлена, «Голосівки», «П’яний корабель» А. Рембо, «Вірші про Прекрасну Даму» («Нейзнайома») О. Блока, «Човен томління» К. Бальмонта.

СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ № 12

Тема війни та «окопної правди» у творчості Е. М. Ремарка «На західному фронті без змін») та В. Некрасова («В окопах Сталінграду»).

ПЛАН

1. Тема війни та «окопної правди» в літературі.

2. Розкриття теми війни в романах. Тривожні роздуми письменників про долю землі, про майбутнє людства.

3. Внутрішня близькість героїв Е.М.Ремарка “Три товариші” та В.Некрасова.

4. Концепція людини у творах Е.М.Ремарка та В.Некрасова.

5. Проблематика та гуманістичний пафос творів.

6. Система образів.

7. Натуралістичність у зображенні батальних сцен.

 

Література:

1. История зарубежной литературы ХХ века: учебник для ун-тов [Текст] / Под ред. Л. Г. Михайловой, Я. Н. Засурского. – М., 2003.

2. Історія американської літератури ХХ століття / Под ред. Т. Н. Денисовой – К., 2002. – 318 с.

3. http://lib.ru/PROZA/NEKRASOW/stalingrad.txt

4. http://festival.1september.ru/articles/511789/

СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ № 13



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-04-18; просмотров: 193; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.118.200.136 (0.017 с.)