Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Самостійна робота № 2. Традиції італійської комедії дель арте в комедії Ж. Б. Мол’єра «Тартюф».

Поиск

СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ №1.

 

Семінарське заняття № 1. Картина світу у давньогрецькій та скандинавській міфології.Поняття про міф та його наукові дефініції. Основні цикли давньогрецьких та скандинавських міфів. Родова община як основна ланка світоустрою. Своєрідність пантеону давньогрецьких та скандинавських богів. Уявлення про створення і загибель світу. Явище самозаперечення міфології. Контрольна точка № 1. Усні відповіді студентів.  

 

План заняття.

 

1. Поняття про міф та його наукові дефініції.

2. Основні цикли давньогрецьких та скандинавських міфів.

3. Родова община як основна ланка світоустрою.

4. Своєрідність пантеону давньогрецьких та скандинавських богів.

5. Уявлення про створення і загибель світу.

6. Явище самозаперечення міфології.

 

 

Питання для самоконтролю.

1. Дайте визначення про міф? (використовуйте кілька джерел)

2. Що таке міфологія?

 

Література.

1. Кун Н. А. Легенды и мифы Древней Греции (любое издание).

2. Пащенко, В. І. Антична література [Текст] / Пащенко В. І, Пащенко Н. І. – К.: Либідь, 2001. – 718 с.

3. Словарь античности. (любое издание)

4. Тронский, И. М. История античной литературы [Текст] / И. М. Тронский. – М.: Высш. школа, 1988. – 463 с.

 

 

СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ №2.

 

 

Семінарське заняття № 2. Національні епоси у Західній та Східній Європі.«Пісня про Роланда». «Слово про похід Ігорів». Порівняльний аналіз ідейного змісту творів. Жанрова специфіка. Християнство і язичництво в художньому світі поем. Контрольна точка № 3. Усні відповіді студентів.  

 

План заняття.

  1. Історична основа «Пісня про Роланда».
  2. Східнослов'янський героїчний епос «Слово про похід Ігорів».
  3. Основа ідейного змісту творів.
  4. Жанрова специфіка творів.
  5. Християнство і язичництво в художньому світі поем.

Література.

1. Література західноєвропейського середньовіччя [Текст] / за ред. Н. О. Висоцької. — Вінниця: Нова книга, 2005. — 450 с.

2. Зарубіжна література ранніх епох. Античність. Середні віки. Відродження / Сост. Ф.І. Прокаєв. – К., 1994.

3. Шалагінов Б. Література середніх віків у Західній Європі // Всесвітня література і культура.- № 9. – 2003. – С.47-53.

4. Фрасенюк Л.А. Середньовічний героїчний епос. «Пісня про Роланда» // Всесвітня література. - №9. – 2002. – С.24-25.

5. Пащенко, В. І. Антична література [Текст] / Пащенко В. І, Пащенко Н. І. – К.: Либідь, 2001. – 718 с.

6. Шаповалова М.С., Рубанова Г.А., Моторний В.А. Історія зарубіжної літератури.-Львів, 1993р.

7. Куцевол О.М. Світло й темрява дванадцяти століть // Відродження: 1995.-№1.- с.36-39

8. http://www.liveinternet.ru/community/4432237/post168741758

 

Завдання для студентів: Скласти типологічну таблицю за зразком:

  Пісня про Роланда Слово про похід Ігорів
історична основа    
тема    
ідея    
образна система    
проблематика    

 

СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ №4.

 

 

Семінарське заняття № 4. Жанрові традиції іспанського крутійського роману у французькій літературі. Лєсаж «Кульгавий біс».Образи іспанських пікаро і головний герой французького роману, їх ідейно-художнє навантаження. Принципи панорамного зображення соціальної дійсності. Філософські висновки творів. Контрольна точка № 6. Усні відповіді студентів.  

 

План заняття.

  1. Жанрові традиції іспанського крутійського роману у французькій літературі.
  2. Лєсаж «Кульгавий біс». Образи іспанських пікаро і головний герой французького роману, їх ідейно-художнє навантаження.
  3. Принципи панорамного зображення соціальної дійсності в творі.
  4. Філософські висновки в творі.

 

Література.

1. История зарубежной литературы XVII века: учеб. для филол. спец. вузов [Текст] / Н. А. Жирмунская, З. И. Плавскин, М. В. Разумовская и др.; Под ред. З. И. Плавскина. – М.: Высш. шк., 1987. – 248 с.

2. Артамонов С.Д. История зарубежной литературы 17-18 веков. – М., 1967

3. Мацапура В.І. Це загадкове примхливе бароко // Зарубіжна література в навчальних закладах. – 1999. – №2.

 

 

Питання для самоперевірки:

1. Дайте визначення поняття крутійського роману?

2. Визначте риси крутійського роману в творі Лесажа?

 

 

ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ.

 

Самостійна робота № 1. Куртуазні традиції у героїчному епосі пізнього феодалізму. Скласти конспект-аналіз поеми «Пісні про Нібелунгів», у якому відобразити риси лицарської літератури на ідейному, сюжетному, стилістичному рівнях художнього світу твору.

Контрольна точка № 2. Перевірка письмової роботи студентів(виконується до другого семінарського заняття).

Самостійна робота № 2. Традиції італійської комедії дель арте в комедії Ж. Б. Мол’єра «Тартюф».

Скласти конспект, в якому відобразити наступні питання: 1) художня характеристика середньовічного італійського театру дель арте. 2) риси комедії дель арте в п’єсі «Тартюфа» Ж. Б. Мольєра.

Контрольна точка № 7 Перевірка конспектів. (виконується до п’ятого семінарського заняття).

Самостійна робота №3. Переосмислення античної традиції у новелі Ф. Кафки «Перетворення».

Написати домашній твір-роздум «Нове світоглядне наповнення ідеї метаморфоз у творі».

Контрольна точка № 19. Перевірка твору.(виконується на тринадцяте семінарське заняття).

ХУДОЖНІ ТЕКСТИ ДЛЯ ОБОВ’ЯЗКОВОГО ЧИТАННЯ

· Легенди та міфи Давньої Греції. Пісні Едди.

· Пісня про Роланда.

· Пісня про мого Сіда.

· Пісня про Нібелунгів.

· Слово про полк Ігорів.

· Дж. Боккаччо. «Декамерон».

· Дж. Чосер «Кентерберійські оповідання».

· Т. Мор «Утопія».

· Лєсаж «Кульгавий біс».

· Ж. Б. Мол’єр «Тартюф».

· Л. Стерн «Сентиментальна подорож».

· О. М. Радіщев «Подорож з Петербурга до Москви».

· Й. В. Гете «Страждання молодого Вертера».

· М. М. Карамзін «Бідна Ліза».

· В. Гюго. «Собор Паризької богоматері».

· М. Ю. Лєрмонтов «Нет, я не Байрон…», «Герой нашого часу».

· Ф. Стендаль «Червоне та чорне».

· О. Бальзак «Батько Горіо».

· О. С. Пушкін «Євген Онєгін».

· І. С. Тургенєв. «Батьки і діти».

· М. В. Гоголь. «Шинель».

· Ф. М. Достоєвський. «Бідні люди».

· Г. Флобер. «Пані Боварі»

· Л. М. Толстой. «Анна Кареніна».

· Ф. Кафка «Перетворення».

· Е. М. Ремарк «На західному фронті без змін».

· В. Некрасов «В окопах Сталінграду».

· Д. Селінджер «Над прірвою у житі».

· Ж. Ануй «Антігона».

· Й.Бродський «Двадцять сонетів до Марії Стюарт».

· У. Голдінга «Володар мух», «Шпиль» (на вибір).

· Н. Мейлер «Євангеліє від сина Божого».

· Т. Уільямс «Орфей спускається до пекла».

· Дж. Фаулз «Подруга французького лейтенанта».

· П. Зюскінд «Парфумер».

ОСНОВНА ЛІТЕРАТУРА

1. Алексеев М. П. Сравнительное литературоведение / М. П. Алексеев. – Л., 1983.

2. Балашов Н. И. Понятие системы связей в сравнительном литературоведении / Н. И. Балашов // Вестник АН СССР. – 1971. ‑ № 5.

3. Будний В., Ільницький М. Порівняльне літературознавство. [Підручник для студентів вищих навчальних закладів] / Василь Будний, Микола Ільницький. – К.: Видавничий дім «Києво-Могілянська академія», 2008. – 430с.

4. Дима А. Принципы сравнительного литературоведения / А. Дима. – М.: Прогресс, 1979. – С. 21-35.

5. Дюришин Д. Теория сравнительного изучения литературы / Д. Дюришин. – М., 1979.

6. Жирмунский В. М. Сравнительное литературоведение: Восток и Запад / В. М. Жирмунский. – Л., 1979.

7. Ильин И. П. Современные концепции компаративистики и сравнительного изучения литератур / И. П. Ильин. – М., 1987.

8. Историческая поэтика: Литературные эпохи и типы художественного сознания. – М., 1994.

9. Касперський Е. Про теорію компаративістики / Е. Касперський // Література. Теорія. Методологія. – К.: Видавничий дім «Києво-Могилянська Академія», 2008. – С. 518-540.

10. Лексикон загального та порівняльного літературознавства / Керівник проекту Анатолій Волков. – Чернівці: Золоті литаври, 2001. – 624с.

11. Літературознавча компаративістика: Навчальний посібник / Наук. ред. Р. Т. Гром’як – Тернопіль, 2002. ‑356с.

12. Літературознавча рецепція і компаративний дискурс. – Тернопіль, 2004.

13. Наливайко Д. С. Теорія літератури й компаративістика / Д. С. Наливайко. – К., 2006.

14. Неупокоева И. Г. История всемирной литературы: проблемы системного и сравнительного анализа / И. Г. Неупокоева. – М., 1976.

15. Нямцу А. Є. Загальнокультурна традиція у світовій літературі / А. Є. Нямцу. – Чернівці, 1997. – 267с.

 

 

ДОДАТКОВА ЛІТЕРАТУРА

1. Аникст А.А. О трагедии Шекспира // Шекспир У. Избранное. – М., 1984. – Ч.1.

2. Артамонов С.Д. История зарубежной литературы 17-18 веков. – М., 1967.

3. Бальзак О. Передмова до «Людської комедії» // Оноре де Бальзак. Твори: В 10 Т. – К., 1989.

4. Броковский Л.И. Романтизм в Германии. – Л., 1973.

5. Бакула Б. Кілька міркувань на тему інтегральної компаративістики / Б. Бакула. – Слово і час. – 2002. ‑ № 3. – С. 50-58.

6. Верцман И. Эстетика Гете // Верцман И. Проблемы художественного сознания. – М., 1967.

7. Волков И. «Фауст» Гете и проблемы художественного метода. – М., 1970.

8. Грабовський А.В. З передмови до “Тартюфа” // Зарубіжна література в навчальних закладах. – 1999. - №5. – С.45.

9. Денисова Т. Н. Наука «компаративістика» в сучасному потрактуванні / Т. Н. Денисова // Літературна компаративістика. – Вип. І. – К.: Фоліант, 2005. – С. 10-26.

10. Долгов К.М. Эстетика Ж.П. Сартра / Глава «Воображение и свобода»/ - М.: Знание, 1990. - № 3.

11. Жирмунский В. Очерки по истории классической немецкой литературы. – Л., 1975.

12. Зарубіжна література ранніх епох. Античність. Середні віки. Відродження / Сост. Ф.І. Прокаєв. – К., 1994.

13. Зарубежная література ХХ века (1871-1917): Учебник для студентов филол. факультетов / Под ред. Богословського В.Н. – М., 1979.

14. Ивашева В.В. Литература Великобритании. ХХ век. – М., 1982.

15. История зарубежной литературы конца 19 – начала 20 века / Под ред. Л.Г. Андреева. – М., 1978.

16. История зарубежной литературы конца 19 – начала 20 века / Под ред. М.Е. Елизаровой. – М., 1970.

17. История зарубежной литературы XVII века: учеб. для филол. спец. вузов [Текст] / Н. А. Жирмунская, З. И. Плавскин, М. В. Разумовская и др.; Под ред. З. И. Плавскина. – М.: Высш. шк., 1987. – 248 с.

18. История зарубежной литературы XVIII века: учебник для филол. спец. ВУЗов [Текст] / З. И. Плавскин, А. В. Белобратов, Е. М. Апенко и др.; под ред. З. И. Плавскина. – М.: Высш. шк., 1991. – 335с.

19. История зарубежной литературы XIX века: учеб. для студ. вузов / Н. А. Жирмунская, З. И. Плавскин, М. В. Разумовская и др.; под ред. М. В. Разумовской. – 2-е изд., испр. и доп. – М.: Высш. шк., 2001. – 254 с.

20. История зарубежной литературы XIX века [Текст] / Под ред. Н. А. Соловьевой. — М.: Высш. шк.: Академия, 2000. — 558 с.

21. История западноевропейской литературы. ХІХ век: Франция, Италия, Испания, Бельгия: учеб. для вузов / Т. В. Соколова, А. И. Владимирова, З. И. Плавскин и др.; под ред. Т. В. Соколовой. – 2 – е изд. – М.: Высш. шк., 2003. – 357 с.

22. История русской литературы конца ХІХ – начала ХХ века: учебное пособие для студ. высш. учеб. заведений. В 2 т. / под ред. В. А. Келдыша.– 2-е изд., стер. – М.: Издательский центр «Академия», 2009.

23. История зарубежной литературы ХХ века: учебник для ун-тов [Текст] / Под ред. Л. Г. Михайловой, Я. Н. Засурского. – М., 2003.

24. Історія американської літератури ХХ століття / Под ред. Т. Н. Денисової – К., 2002. – 318 с.

25. Кулешов В. И. История русской литературы ХIХ века. (70-90-е годы): учебник для филологов спец. Вузов [Текст] / В. И. Кулешов. – М.: Высшая школа, 1983.- 400 с.

26. Кун, Н. А. Легенды и мифы Древней Греции (любое издание).

27. Література західноєвропейського середньовіччя [Текст] / за ред. Н. О. Висоцької. — Вінниця: Нова книга, 2005. — 450 с.

28. Листван С.М. Офелія і Гамлет в трагедії В. Шекспіра “Гамлет” // Зарубіжна література в навчальних закладах. - №3 – 2001. – С.19-21.

29. Литература Англии. ХХ век. / Сборник статей под ред. К.А. Шаховой. – К., 1987.

30. Лейтес Н.С. От «Фауста» до наших дней. – М., 1987.

31. Мацапура В.І. Це загадкове примхливе бароко // Зарубіжна література в навчальних закладах. – 1999. – №2.

32. Медвідь Н. О. Вивчення теми “Класицизм” і теми, присвяченій творчості Мольєра // Зарубіжна література в навчальних закладах. – 2002. - № 12. – С.34-38.

33. Мифы народов мира (любое издание).

34. Наливайко Д. Стан і завдання українського порівняльного літературознавства / Д. Наливайко // Літературознавство. Міжнародна асоціація україністів. – Кн. 2. – К.: Обереги, 2000. – С. 42-50.

35. Наливайко Д.С. Оноре де Бальзак: Життя і творчість. – К., 1985.

36. Наливайко Д.С. Искусство: направления, течения, стили. К., 1981.

37. Неупокоева И. Г. О понятиях типологического ряда / И. Г. Неупокоева // Контекст. – 1975.

38. Нефагина, Г. Л. Русская проза второй половины 80-х – начала 90-х годов XX века / Г.Л. Нефагина. – Воронеж, 1998.

39. Оляндер Л. К. Сучасна компаративістика: проблеми і перспективи / Л. К. Оляндер // Науковий вісник Волинського державного університету.

Філологічні наки. – Луцьк, 2001. – Ч. 9.

40. Орлов, П. А. История русской литературы XVIII века: учебник для ун‑тов [Текст] / П. А. Орлов. – М.: Высшая школа, 1991. – 320 с.

41. Павлычко С.Д. Игра в действительность. Философское содержание «магического театра» в творчестве Дж. Фаулза // Литература и общественность в сознании Запада. – К., 1990.

42. Писаренко Ю.М., Мухін В.О., Вітренко А.О. І.В. Гете «Фауст»: матеріали до варіативного вивчення // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. - 1999. - №8.

43. Пащенко, В. І. Антична література [Текст] / Пащенко В. І, Пащенко Н. І. – К.: Либідь, 2001. – 718 с.

44. Проскурин, Б. М. История зарубежной литературы XIX века [Текст] / Б. М. Проскурнин, Р. Ф. Яшенькина. — М.: Флинта: Наука, 2004. – 413 с.

45. Ревякин, А. И. История русской литературы XIX века. Первая половина [Текст]: учебник / Ревякин А. И. – М.: Просвещение, 1981. – 542 с.

46. Ружевич Т.М. Соціальна дійсність у дзеркалі гротеску // Всесвітня література. – 1998. - № 1. – С. 26-28.

47. Рейман П. Основные течения в немецкой литературе 1750-1848. – К., 1959. Романтический метод и романтические тенденции в русской и зарубежной литературе: сб. статей / Под ред. Л.П. Юдкевич. – Казань, 1975

48. Словарь античности. (любое издание)

49. Султанов В.І. «Природна людина» // Зарубіжна література в навчальних закладах. – 2000. - № 10. – С.32-39.

50. Тронский, И. М. История античной литературы [Текст] / И. М. Тронский. – М.: Высш. школа, 1988. – 463 с.

51. Шалагінов Б. Література середніх віків у Західній Європі // Всесвітня література і культура.- № 9. – 2003. – С.47-53.

52. Фрасенюк Л.А. Середньовічний героїчний епос. «Пісня про Роланда» // Всесвітня література. - №9. – 2002. – С.24-25.

 

 

 

 

Інтернет-ресурси (І)

1. http://magazines.russ.ru/

2. http://feb-web.ru/

3. http://ru.wikipedia.org/wiki/Заглавная_страница

4. http://az.lib.ru/

5. http://books.google.com.ua

6. http://manuscrits-de-stendhal.org/

7. http://french-book.net/html/

8. http://www.library.ru/2/lit/sections.php?a_uid=68

9. http://noblit.ru/content/category/4/43/33/

10. http://www.ibsen.org.ru/

11. http://noblit.ru/content/category/4/52/33/

12. http://www.fdostoevsky.ru/

13. http://www.biblioweb.org/-ZOLA-Emile-.html

 

 

Графік

Поточного контролю

Курс ____ІІ_____

ІІІ семестр 2012 – 2013 навчальний рік

Факультет французької та німецької мови

Спеціальність французька мова, німецька мова

Кафедра зарубіжної літератури

Дисципліна Компаративні аспекти світової літератури

Кількість КТ - 25

Коефіцієнт КТ – 2,4

Кількість КРЗМ - 2

Коефіцієнт КРЗМ – 0,2

Кількість ЗМ – 2

Вид підсумкового контролю: залік

 

Вид контролю Форма контролю Термін проведення
  КТ № 1. Контрольна точка № 1. Усні відповіді студентів. Семінарське заняття № 1.
  КТ №2 Самостійна робота № 1 Семінарське заняття № 2.
  КТ №3 Контрольна точка № 3. Усні відповіді студентів. Семінарське заняття № 2.
  КТ №4 Контрольна точка № 4. Усні відповіді студентів.   Семінарське заняття № 3
  КТ№5 Контрольна точка № 5. Тест за лекцією.   Семінарське заняття № 3
  КРЗМ №1 Письмові відповіді студентів Семінарське заняття № 3
  КТ №6 Контрольна точка № 6. Усні відповіді студентів. Семінарське заняття №4
  КТ№7 Самостійна робота №2 Семінарське заняття №5
  КТ№8 Контрольна точка № 8. Усні відповіді студентів.   Семінарське заняття №5
  КТ№9 Контрольна точка №9. Тест за лекцією. Семінарське заняття №5
  КТ№10 Контрольна точка № 10. Усні відповіді студентів. Семінарське заняття №6
  КТ№11 Контрольна точка № 11. Усні відповіді студентів.   Семінарське заняття №7
  КТ№12 Контрольна точка №12. Тест за лекцією. Семінарське заняття №7
  КТ№13 Контрольна точка № 13. Усні відповіді студентів. Семінарське заняття №8
  КТ№14 Контрольна точка № 14. Усні відповіді студентів.   Семінарське заняття №9
  КТ№15 Контрольна точка №15. Тест за лекцією. Семінарське заняття №9
  КТ№16 Контрольна точка № 16. Усні відповіді студентів. Семінарське заняття №10
  КТ№17 Контрольна точка № 17. Усні відповіді студентів. Семінарське заняття №11
  КТ№18 Контрольна точка № 18. Усні відповіді студентів. Семінарське заняття №12
  КТ№19 Самостійна робота №3 Семінарське заняття №13
  КТ№20 Контрольна точка № 20. Усні відповіді студентів. Семінарське заняття №13
  КТ№21 Контрольна точка № 21. Усні відповіді студентів. Семінарське заняття №14
  КТ№22 Контрольна точка № 22. Усні відповіді студентів. Семінарське заняття №15
  КТ№23 Контрольна точка № 23. Усні відповіді студентів. Семінарське заняття №16
  КТ№24 Контрольна точка № 24. Усні відповіді студентів. Семінарське заняття №17
  КТ№25 Контрольна точка № 25. Усні відповіді студентів. Семінарське заняття №18
  КРЗМ №2 Письмові відповіді студентів Семінарське заняття №18

 

 

СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ №5.

ПЛАН

1. Жанр подорожі в англійській та європейській літературах. Л. Стерн «Сентиментальна подорож». О. М. Радіщев «Подорож з Петербурга до Москви».

2. Жанрова специфіка роману-подорожі.

3. Риси сентименталізму в романах Л. Стерна і О. М. Радіщева.

4. Принциписюжетно-композиційної побудови творів.

5. Ідейне новаторство О. М. Радіщева.

Література:

1. История зарубежной литературы XVIII века: учебник для филол. спец. ВУЗов [Текст] / З. И. Плавскин, А. В. Белобратов, Е. М. Апенко и др.; под ред. З. И. Плавскина. – М.: Высш. шк., 1991. – 335с.

2. Орлов, П. А. История русской литературы XVIII века: учебник для ун‑тов [Текст] / П. А. Орлов. – М.: Высшая школа, 1991. – 320 с.

3. Артамонов С.Д. История зарубежной литературы 17-18 веков. – М., 1967.

Завдання: прочитати роман Стерна та окремі розділи роману Радіщева («Выезд» – до «Тверь» и от «Городня» до «Слова о Ломоносове»).

 

Питання для самоперевірки:

1. Що протиставляли «культу розуму» сентименталісти?

2. Як вони розуміли людину?

3. Як ви розумієте роман-подорож?

 

 

СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ №6.

Європейський вертеризм

ПЛАН

1. Роман «Страждання молодого Вертера» І. В. Гете у духовній свідомості європейців кінця XVIII століття.

2. Вертеризм як світоглядний та естетичний феномен.

3. Традиції І. В. Гёте у повісті М. М. Карамзіна «Бідна Ліза». Розробка вертеріанського сюжету на російському грунті.

4. Ідейна єдність творів І. В. Гёте та М. М. Карамзіна.

Література:

1. История зарубежной литературы XVIII века: учебник для филол. спец. ВУЗов [Текст] / З. И. Плавскин, А. В. Белобратов, Е. М. Апенко и др.; под ред. З. И. Плавскина. – М.: Высш. шк., 1991. – 335с.

2. Артамонов С.Д. История зарубежной литературы 17-18 веков. – М., 1967.

3. Волков И. «Фауст» Гете и проблемы художественного метода. – М., 1970.

4. Писаренко Ю.М., Мухін В.О., Вітренко А.О. І.В. Гете «Фауст»: матеріали до варіативного вивчення // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. - 1999. - №8.

 

Завдання: складіть усний виступ на тему «Гете-«громадянин світу».

 

 


СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ №7

«Собор Паризької Богоматері» В. Гюго як вальтерскоттівський тип історичного роману.

ПЛАН

1. Основні риси історичного роману В. Скотта.

2.Специфіка поєднання історичної правди та художньої вигадки. Історичні та вигадані герої. Поліконфліктність.

3. Фольклорні традиції у творах В.Скотта.

4.«Собор Паризької Богоматері» В. Гюго як вальтерскоттівський тип історичного роману.

5.Реалізація принципів В. Скотта в творі В. Гюго.

Література:

1.История зарубежной литературы XIX века: учеб. для студ. вузов / 2.Н. А. Жирмунская, З. И. Плавскин, М. В. Разумовская и др.; под ред. 3.М. В. Разумовской. – 2-е изд., испр. и доп. – М.: Высш. шк., 2001. – 254 с.

4.История зарубежной литературы XIX века [Текст] / Под ред. 5.Н. А. Соловьевой. — М.: Высш. шк.: Академия, 2000. — 558 с.

6.Броковский Л.И. Романтизм в Германии. – Л., 1973.

7.Наливайко Д.С. Искусство: направления, течения, стили. К., 1981

 

Завдання для студентів: Поясніть, чому автор сконцентровує всі дії і всіх персонажів навколо Собору Паризької Богоматері?

Випишіть у зошити літературознавчі поняття: гротеск, контраст, гіпербола, історичний роман.

 

СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ №8.

Російський байронізм

План

1. Особистість та творчість Дж. Г. Байрона в художньому осмисленні російських романтиків.

2. Байронізм О. С. Пушкіна.

3. Тип байронічного героя.

4. Російські віршовані відгуки на смерть Байрона. Здолання байронізму. Вірш М. Ю. Лєрмонтова «Нет, я не Байрон…».

 

Література:

1. История зарубежной литературы XIX века: учеб. для студ. вузов / Н. А. Жирмунская, З. И. Плавскин, М. В. Разумовская и др.; под ред. М. В. Разумовской. – 2-е изд., испр. и доп. – М.: Высш. шк., 2001. – 254 с.

2. История зарубежной литературы XIX века [Текст] / Под ред. Н. А. Соловьевой. — М.: Высш. шк.: Академия, 2000. — 558 с.

3. История западноевропейской литературы. ХІХ век: Франция, Италия, Испания, Бельгия: учеб. для вузов / Т. В. Соколова, А. И. Владимирова, З. И. Плавскин и др.; под ред. Т. В. Соколовой. – 2 – е изд. – М.: Высш. шк., 2003. – 357 с.

4. История русской литературы конца ХІХ – начала ХХ века: учебное пособие для студ. высш. учеб. заведений. В 2 т. / под ред. В. А. Келдыша.– 2-е изд., стер. – М.: Издательский центр «Академия», 2009.

 

Завдання для студентів: Вивчити напам'ять вірш М. Ю. Лєрмонтова «Нет, я не Байрон…». Прочитати поеми О. Пушкіна «Кавказький полонений» та «Бахчисарайський фонтан», поему Байрона «Корсар».

 

 

СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ №9

Національні типи реалістичних героїв крізь призму компаративного аналізу. Типи «син віку» (Стендаль, Бальзак) – «герой нашого часу», «зайва людина» (Пушкін, Лєрмонтов). Типи «проста душа» (Флобер) – «маленька людина» (Гоголь, Достоєвський).

ПЛАН

1. Типи «син віку» (Стендаль, Бальзак).

2. «Герой нашого часу» та «зайва людина» в творах О.Пушкіна, М. Лєрмонтова.

3. Типи «проста душа» (Флобер).

4. «Маленька людина» (М.Гоголь, Ф. Достоєвський).

Література:

1. История западноевропейской литературы. ХІХ век: Франция, Италия, Испания, Бельгия: учеб. для вузов / Т. В. Соколова, А. И. Владимирова, З. И. Плавскин и др.; под ред. Т. В. Соколовой. – 2 – е изд. – М.: Высш. шк., 2003. – 357 с.

2. История русской литературы конца ХІХ – начала ХХ века: учебное пособие для студ. высш. учеб. заведений. В 2 т. / под ред. В. А. Келдыша.– 2-е изд., стер. – М.: Издательский центр «Академия», 2009.

3. История зарубежной литературы ХХ века: учебник для ун-тов [Текст] / Под ред. Л. Г. Михайловой, Я. Н. Засурского. – М., 2003.

4. Бальзак О. Передмова до «Людської комедії» // Оноре де Бальзак. Твори: В 10 Т. – К., 1989.

Завдання: прочитати роман М. Лєрмонтова «Герой нашого часу», Стендаля «Червоне та чорне», «Проста душа» Г. Флобера, «Шинель» М. Гоголя.


СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ №10

Тема «втрачених ілюзій» в європейських літературах доби реалізму. Втрата ілюзій в житті флоберівської героїні Емми Боварі. Роман «Анна Кареніна» Л. М. Толстого. Сімейна та соціальна проблематика романів, своєрідність індивідуально-авторської трактовки

ПЛАН

1. Тема «втрачених ілюзій» в європейських літературах доби реалізму.

2. Втрата ілюзій в житті флоберівської героїні Емми Боварі.

3. Роман «Анна Кареніна» Л. М. Толстого і реалізація теми «втрачених ілюзій».

4. Сімейна та соціальна проблематика романів, своєрідність індивідуально-авторської трактовки.

 

Література:

1. 1. История западноевропейской литературы. ХІХ век: Франция, Италия, Испания, Бельгия: учеб. для вузов / Т. В. Соколова, А. И. Владимирова, З. И. Плавскин и др.; под ред. Т. В. Соколовой. – 2 – е изд. – М.: Высш. шк., 2003. – 357 с.

2. История русской литературы конца ХІХ – начала ХХ века: учебное пособие для студ. высш. учеб. заведений. В 2 т. / под ред. В. А. Келдыша.– 2-е изд., стер. – М.: Издательский центр «Академия», 2009.

3. Проскурин, Б. М. История зарубежной литературы XIX века [Текст] / Б. М. Проскурнин, Р. Ф. Яшенькина. — М.: Флинта: Наука, 2004. – 413 с.

4. Ревякин, А. И. История русской литературы XIX века. Первая половина [Текст]: учебник / Ревякин А. И. – М.: Просвещение, 1981. – 542 с.

 

СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ №11

 

ПЛАН

1. Естетика французьких символістів.

2. «Прокляті поети». Основні мотиви лірики.

3. Два покоління російських символістів. Французькі впливи.

4. Національна своєрідність російського символізму.

5. Релігійна філософія В. Соловйова в російській символістській поезії.

 

Література:

1. История западноевропейской литературы. ХІХ век: Франция, Италия, Испания, Бельгия: учеб. для вузов / Т. В. Соколова, А. И. Владимирова, З. И. Плавскин и др.; под ред. Т. В. Соколовой. – 2 – е изд. – М.: Высш. шк., 2003. – 357 с.

2. История русской литературы конца ХІХ – начала ХХ века: учебное пособие для студ. высш. учеб. заведений. В 2 т. / под ред. В. А. Келдыша.– 2-е изд., стер. – М.: Издательский центр «Академия», 2009.

3. http://www.ozon.ru/context/detail/id/1191451/

4. http://works.tarefer.ru/45/100162/index.html

 

Завдання для студентів: вивчити напам'ять один з віршів французьких або російських символістів.

Прочитати: «Осіння пісня», «Поетичне мистецтво» П. Верлена, «Голосівки», «П’яний корабель» А. Рембо, «Вірші про Прекрасну Даму» («Нейзнайома») О. Блока, «Човен томління» К. Бальмонта.

СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ № 12

ПЛАН

1. Тема війни та «окопної правди» в літературі.

2. Розкриття теми війни в романах. Тривожні роздуми письменників про долю землі, про майбутнє людства.

3. Внутрішня близькість героїв Е.М.Ремарка “Три товариші” та В.Некрасова.

4. Концепція людини у творах Е.М.Ремарка та В.Некрасова.

5. Проблематика та гуманістичний пафос творів.

6. Система образів.

7. Натуралістичність у зображенні батальних сцен.

 

Література:

1. История зарубежной литературы ХХ века: учебник для ун-тов [Текст] / Под ред. Л. Г. Михайловой, Я. Н. Засурского. – М., 2003.

2. Історія американської літератури ХХ століття / Под ред. Т. Н. Денисовой – К., 2002. – 318 с.

3. http://lib.ru/PROZA/NEKRASOW/stalingrad.txt

4. http://festival.1september.ru/articles/511789/

СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ № 13

ПЛАН

1. Жанр утопії і антиутопії в літературі.

2. Антиутопія як жанр-попередження у творчості А. Платонова і О. Хакслі.

3. Зображення моделі державного устрою в романах письменників.

4. Морально-філософська проблематика творів.

5. Система образів.

Література:

1. Антиутопии ХХ века /Под. ред. В.Т.Бабенко. – М., 1989.

2. Гальцева Р., Роднянская И. Помеха – человек (Опыт века в зеркале антиутопий)/Р. Гальцева, И. Роднянская // Новый мир. - 1988. - №12. С. 217-230.

3. Зверев А. «Когда пробьет последний час природы…»/ А. Зверев //Вопросы литературы. 1989. - №1. - С.26-29.

4. Палиевский П.В. Непрощенный мир/ П.В. Палиевский //Иностранная литература. 1997. - №7.

5. Жантиева Д.Г. Английский роман XX века/ д.Г. Жантиева. – М., 1965.

Завдання для студентів: скласти порівняльну таблицю риси утопії і антиутопії.

Прочитати: роман О. Хакслі «О дивний новий світ!», повість А. Платонова «Котлован».

 


Список литературы по М. Турнье

 

1. Алташина В.Д. «Естественный человек» Д. Дефо и М. Турнье / В.Д. Алташина. – Режим доступу до статті: http://www.cross-kpk.ru/ims/files/sait/biblio/sborniki/XVIII/altashina_tournier.htm

2. Алхімія слова живого. Французький роман 1945-2000 рр.: навч. посіб. для вищ. навч. закл. / [М. Мільнер, Ж. Бесьєр, Б. Балкман та ін.]. – К.: Промінь, 2005. – 383 с.

3. Асанова Н.А. Философский роман Мишеля Турнье / Н.А. Асанова., А.С.Смирнов. – Казань, 1997. – 305 с.

4. Вулис А.З. В мире приключений: Поэтика жанра / А.З. Вулис. – М.: Сов. писатель, 1986. – 384 с.

5. Делёз Ж. Мишель Турнье и мир без Другого / Ж. Делёз // Турнье М. Пятница, или Тихоокеанский лимб. – М.: Радуга, 1999. – С. 282 – 302.

6. Зарубіжна література доби постмодернізму: навчальний посібник / Автори-укладачі: С.А. Пухната, С.А. Комаров, Л.М. Любимцева. – Горлівка, 2011. – 348 с.

7. Лебединская А.А. Апофатика героя в романе Мишеля Турнье «Пятница, или Тихоокеанский лимб» / А.А. Лебединская // Сборник научных трудов Московского государственного лингвистического университета. – 1997. – № 6. – С.64 – 79.

8. Нямцу А. Миф. Легенда. Литература (Теоретические аспекты функционирования / А. Нямцу. – Черновцы, 2007. – 520 с.

9. Ржевская Н.Ф. Мишель Турнье / Н.Ф. Ржевская // Французская литература. 1945-1990. – М., 1995. – С. 666 – 677.

10. Токарев Л. В плену мифов. Обзор творчества Мишеля Турнье / Л. Токарев // Современная художественная литература за рубежом. – М., 1986. – №6. − С. 88 – 93.

11. Фрай М. Робинзон и время / М. Фрай. – Режим доступу: http://micheltournier.ru/vendredi.php


СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ № 14

ПЛАН

1. Міфологічна основа у трагедії Ж. Ануя.

2. Філософський і конкретно-історичний сенс «Антігона».

3. Конфлікт Антігони і Креона – зіткнення двох життєвих позицій. Боротьба ідей як основа розвитку сценічної дії і авторської думки.

4. Специфіка авторського задуму. Нове смислове наповнення образів.

5. Риси інтелектуальної драми в поетиці «Антігони»:

· Своєрідність інтерпретації античного сюжету;

· Роль інтелектуального початку, співвіднесення дії і діалогу;

· Засоби зображення характерів;

· Своєрідність мови героїв.

 

 

Література:

1.Ануй Ж. Антигона / Пер. В. Дмитриева. М.: Гудьял-пресс, 1999; а также: [Электронный ресурс]: www.lib-drama.narod.ru/anui/antigona.html – 96k.

2.http://istoriya-teatra.ru/books/item/f00/s00/z0000012/st012.shtml

http://www.ufalaw.narod.ru/2/htkult/kultur/p2_10g4.htm

3.«Антигона»: расстановка персонажей у Жана Ануя и Софокла http://lit.1september.ru/article.php?ID=200304713

4.Аникст А. Теория драмы на западе во второй половине ХХ века. – М., 1988. – С.381-400.

5. Бачелис Г. Драматургия // История французской литературы: 4 т. – Т.4. – М., Л., 1963. – С.230-253.

6. Гаевский В. Голоса Жанны// Гаевский В. Флейты Гамлета: Образы современного театра – М.. 1990. – С. 261-284.

7. Гозенпуд А. Ануй// Гозенпуд А. Пути и перепутья. – Л., 1967. – С.206-227.

8. Зонина Л. Послесловие (Ж.Ануй)// Ануй Ж. Пьесы. – Кн.2. – М., 1996. С.579-637.

9. Зонина Л.Жан Ануй// Современная зарубежная драма – М., 1962. – С.219-272.

СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ №15

План

1. Й. Бродський – як представник російського постмодернізму.

2. Інтертекстуальність поезії Й. Бродського. «Двадцять сонетів до Марії Стюарт».

3. О. С. Пушкін в художньому світі поета.

4. Модернізація жанру сонету.

5. Роль алюзій та ремінісценцій в поетиці Й. Бродського.

 

 

Література:

1.http://www.lib.ua-ru.net/diss/cont/221488.html

2.Безносов Э. ".Одна великолепная цитата" // Мир Иосифа Бродского. Путеводитель. СПб.: Издательство журнала "Звезда", 2003. С. 23-55.

3.Безносов Э. О смысле некоторых реминисценций в стихотворениях Иосифа Бродского // Иосиф Бродский: творчество, личность, судьба. СПб.: "Журнал "Звезда", 1998. С. 186-190.

4.Лотман М. Русский поэт лауреат Нобелевской премии по литературе // Дружба народов. - 1988.- № 8.- С. 184-186.

 

 


СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ № 16

План

1.Збірник Р.Рільке «Нові поезії». Основні мотиви лірики. Переосмислення давнього міфу у творі Р.Рільке "Орфей, Еврідіка, Гермес.

2.Образ Орфея в «Сонетах до Орфея».

3.Давній міф про Орфея в трактуванні Т.Уільямса «Орфей спускається до пекла».

 

 

Література:

1. Березина А. Г. Поззия и проза молодого Рильке.- Л., 1985.

2. Наливайко Д. С. Єдиним він зі світом був // Рільке P. M. Поезії.- К, 1974.

3. Литвинец Н. Забытое лицо вещей // Лит. обозрение.- 1979.- №3.

4. Новикова М. А. Орфей і пекло // Всесвіт.- 1975.- № 12.

5. Ратгауз Г. И. Послесловие // Райнер Мария Рильке. Новые стихотворения. Новых стихотворений вторая часть.- М., 1977.

6. http://karpenko-sasha.livejournal.com/35378.html

7. http://www.dslib.net/literatura-mira/gnezdilova.html

 


СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ № 17

План

1. Жанр робінзонади в світовій літературі.

2. «Робінзон Крузо» Д. Дефо як жанровий еталон для постмодерністських інтерпретацій.

3. Жанр робінзонади в творах У. Голдінга «Володар мух» і М. Турньє «П’ятниця, або Тихоокеанські лімби».

4. Традиція англійської класики та екзистенціальної літератури в романі Голдінга “Володар мух”. Мотив безлюдного острова в літературі.

5. Етапи моральної деградації персонажів. Система образів роману Голдінга.

 

 

Література:

1. Алташина В.Д. «Естественный человек» Д. Дефо и М. Турнье / В.Д. Алташина. – Режим доступу до статті: http://www.cross-kpk.ru/ims/files/sait/biblio/sborniki/XVIII/altashina_tournier.htm

2. Алхімія слова живого. Французький роман 1945-2000 рр.: навч. посіб. для вищ. навч. закл. / [М. Мільнер, Ж. Бесьєр, Б. Балкман та ін.]. – К.: Промінь, 2005. – 383 с.

3. Асанова Н.А. Философский роман Мишеля Турнье / Н.А. Асанова., А.С.Смирнов. – Казань, 1997. – 305 с.

4. Вулис А.З. В мире приключений: Поэтика жанра / А.З. Вулис. – М.: Сов. писатель, 1986. – 384 с.

5. Делёз Ж. Мишель Турнье и мир без Другого / Ж. Делёз // Турнье М. Пятница, или Тихоокеанский лимб. – М.: Радуга, 1999. – С. 282 – 302.

6. Зарубіжна література доби постмодернізму: навчальний посібник / Автори-укладачі: С.А. Пухната, С.А. Комаров, Л.М. Любимцева. – Горлівка, 2011. – 348 с.

7. Лебединская А.А. Апофатика героя в романе Мишеля Турнье «Пятница, или Тихоокеанский лимб» / А.А. Лебединская // Сборник научных трудов Московского государственного лингвистического университета. – 1997. – № 6. – С.64 – 79.

8. Нямцу А. Миф. Легенда. Литература (Теоретические аспекты функционирования / А. Нямцу. – Черновцы, 2007. – 520 с.

9. Ржевская Н.Ф. Мишель Турнье / Н.Ф. Рже<



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-04-18; просмотров: 266; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.15.10.139 (0.017 с.)