Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
VOR system - frequency transfer and instrument switchingСодержание книги
Поиск на нашем сайте
Frequency Transfer Switch The frequency transfer switch on the NAV control panel transfers the frequency in the standby window display, to the active window display. The transfer switch also provides a discrete to the FCCs. The FCCs use the discrete to disengage the autopilot when the autopilot system is in the VOR mode and the crew changes the VOR frequency. Instrument Switching Module The instrument switching module on the P5 overhead panel provides discretes to the display electronics unit (DEU) for display switching when you move the switch to the both on 1 or both on 2 position. With the switch in the both on 1 position, the DEU’s use VOR data from VOR/MB receiver 1 for display. With the switch in the both on 2 position the DEU’s use VOR data from VOR/MB receiver 2 for display. The instrument switching module also sends discretes to the FCC when you move the switch out of the normal position. E VOR SYSTEM - CONTROLS FIS Controls To show VOR displays on the captain’s and F/O’s secondary EFIS display, set the mode selector on the EFIS control panel to the VOR position. VOR data shows when the mode selector is in the VOR position and a valid VOR frequency is active on the NAV control panels. The VOR/ADF switches make the NAV display bearing pointers show either VOR or ADF station bearing. In the OFF position, the bearing pointers go out of view. DFCS Controls The digital flight control system (DFCS) mode control panel (MCP) supplies course data to the display electronics unit (DEU) for VOR displays. You use the DFCS MCP course select control to enter a course for the VOR station. The DEU uses the course input and VOR bearing data from the VOR/MB receiver to calculate the airplane deviation from the VOR course. Audio Control Panel Controls The audio control panels (ACP) permit the crew to listen to VOR station audio or the morse code station identifier. You use the ACP volume control switches to select the VOR/MB system you want to listen to. The NAV 1 volume control selects the VOR/MB receiver 1 audio and the NAV 2 volume control selects VOR/MB receiver 2 audio. The voice/range selector permits you to listen to only voice audio in the voice (V) position. The range ® position permits you to listen to the station morse code identifier. With the selector in the both (B) position, you can listen to both the voice audio and the morse code station identifier.
VOR SYSTEM - RADIO MAGNETIC INDICATOR DISPLAYS General The radio magnetic indicator (RMI) shows bearing data to a VOR or ADF station with reference to the airplane magnetic heading. The RMI has two bearing pointers. There is a fail flag for bearing pointer 1, and a fail flag for bearing pointer 2. The bearing pointer 1 and flag 1 show bearing and status from the VOR/MB receiver 1 or ADF receiver 1. The bearing pointer 2 and flag 2 show bearing and status from the VOR/MB receiver 2 or ADF receiver 2. Set the bearing pointer VOR/ADF selectors to VOR to show VOR bearing on bearing pointers 1 and 2. With the VOR/ADF selectors in the VOR position, the fail flags show for invalid data from the VOR/MB receivers.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2019-11-02; просмотров: 91; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.117.232.108 (0.007 с.) |