IV. Повторение изученных и введение новых слов по теме «досуг». 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

IV. Повторение изученных и введение новых слов по теме «досуг».



T: Let’s do the first exercise from your sheets with tasks.

 Sveta, read the task, please.

(ученик читает задание по-английски)

T: What should we do?

Ch: Weshould say what the posters advertise.

T: Read the example, please.

(ученик читает образец)

T: What do the posters advertise?

(ответы учащихся по образцу)

T: Now we do the next exercise (1b).

What can we do at each place? 

(ответы учащихся по образцу)

Развитие диалогической речи

T: Do you like going shopping?

Ch: Yes, I do.

T: Listen to the dialogues and guess the shop, please.

(3-4 пары рассказывают диалоги)

T: What shop is it? Where is it?

T: Good, thank you.

Развитие монологической речи

T: What shop do you like going to?

Ch: 3 Monkeys

T: Who can tell about the shop “3 Monkeys”?

Sveta and Lena come here and tell about the shop “3 Monkeys”.

T: Good, thank you.

T: Say, please what shop is the main shop in Russia, in Moscow.

Ch: I don’t’ know.

Ch: It is GUM in Moscow.

T: Who can tell about the shop centre GUM in Moscow?

Albina come here and tell us about the shop centre GUM in Moscow.

(рассказ ученицы про магазин ГУМ в Москве)

T: Good, thank you.

Работа на интерактивной доске

- Закрепление лексики по теме «Магазины».

T: This is a Word search. Find 11 names of the shops.

 What should we do here?

Ch: We should find 11 names of the shops.

(ученики находят и выделяют 11 магазинов)

T: Repeat after me all together, please.

(произношение всех магазинов в хоре)

- Повторение и закрепление неопределённых и определённого артиклей в упражнении.

T: Fill in a/an or the. What should we do here?

Ch: We should fill in a/an or the.

(ученики вставляют артикли на интерактивной доске)

T: What should we remember about these articles?

Ch: Неопределенный a/an артикль употребляется перед исчисляемыми существительными в единственном числе, когда предмет или лицо упоминается впервые, а также в значении «один». Пример из упражнения.

Ch: Определенный артикль the употребляется, когда речь идет об определённом, уже известном предмете или лице. (Пример из упражнения)

T: Good, thank you.

VI. Физкультминутка     

T: Boys and girls, it’s time to have a rest.

Stand up, please! Let’s do exercises!

Anya, come here and do it with the class, please!         

(под музыку с песенкой проводит ученик физкультминутку с одноклассниками)

 

Hands up! Clap! Clap! Clap!

Hands down! Shake! Shake! Shake!

Hands on hips! Jump! Jump! Jump!

Hop! Hop! Hop! Stand still!

Very good! Sit down, please!

 

T: Good, thank you! Sit down, please!

VII. Аудирование

Прослушивание диалога, понимание его и выполнение задания.

Развитие умения выборочно понимать на слух необходимую иформацию с опорой на контекст (заполнение пропусков).

T: Now we do the 7 th exercise.You havethe dialogue. Look at it, listen to the dialogue, try to understand it and complete gaps 1-5. (Unit 9b, ex. 7 (p. 109)

(ученики слушают диалог, понимают на слух необходимую информацию с опорой на контекст и заполняют пропуски)

Emma: Look at this, Sam — a fireworks display to celebrate York’s 500th birthday! Do you want to go?

Sam: Ooh, yes, Emma, it sounds great! Where is it?

Emma: It’s in Green Palace Park. That’s opposite Green Palace School, isn’t it?

Sam: Yes, it is! When is it? Ah, here it is — it’s on the 17th March. Is that a Saturday?

Emma: No, it’s next Friday night. Why don’t you come to my house and we can go together?

Sam: OK! What time does it start?

Emma: It says here 8 pm.

Sam: Right … and how much does it cost?

Emma: Err … let’s see … oh, look! It doesn’t cost anything. It’s free entry for everybody!

Sam: Fantastic! Oh... just a minute....

Emma: What?

Sam: It says children must be with an adult. Oh no!

Emma: Don’t worry, my dad can come with us. He’s really cool!

T: Listen to the dialogue once more / the second time and do the task, please.

T: Read the poster, please.

(ученик читает плакат)

T: What is this poster for? (Что это за плакат?)

Ch: This poster is an invitation to a fireworks display.

T: Good, thank you! 

T: Where does it take place?

Ch: In Green Palace Park.

T: When is it?

Ch: On Friday, 17th March.

T: What time does it start?

Ch: At 8 pm.

T: How much does it cost?

Ch: Nothing. It’s free.

T: Good, thank you! 

VIII. Релаксация для глаз

IX. Работа с диалогом

Развитие умений прогнозирования содержания текста с опорой на первую фразу (ознакомительное чтение).

T: Look at the 3rd exercises, listen to the dialogue between Alex and Sarah. Then you read, translate and do the task about it.

(включается запись, ученики слушают, опираясь на диалог в учебнике)

Прослушивание диалога



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2019-08-19; просмотров: 113; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.118.0.240 (0.005 с.)