Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Сімя та розмаїття спроб її концептуального осягнення.

Поиск

Соціобіологія. Основні визначення та принципи.

1.Дарвін під час своїх досліджень дійшов до висновку, що вибір сексуального партнера являється формою естественного отбора.

Чоловіки крупніші за жінок; Це дозволяє припустити, що в ході еволюції був період чоловічої конкуренції, що вказує на тенденцію до многожонства. В людських суспільствах існує різноманітність шлюбів. Ця різноманітність пояснюється тим,що чоловіки по можливості шукають сексуального різноманіття, але якщо пошуку заважає жінка, то вони неохоче йдуть на моногамні відносини. А жінки в свою чергу,навпаки, загалом наполягають на моногамних відносинах, крім випадків, коли між підходящими для неї чоловіками існує велика різниця, як в моральному так і в фізичному планах. Точно така тенденція поведінки і снує між лесбійками і геями. Геї мають зазвичай велику кількість сексуальних партнерів, а лесбійки зазвичай є моногамними. Ці факти стверджують, що саме вибір жінки завжди обмежує чоловіка.

Як відомо, чоловіки звертають більше уваги на молодість жінки та її фізичну привабливість, так як вони асоціюють ці фактори зі здоровям і репродуктивними можливостями. Але жінки звертають свою увагу на статус чоловіка і фінансові можливості, якими він володіє. Дана теорія також прогнозує,що жінки повинні обирати чоловіків, виходячи із їх генетичної приспособленности.

2.Як відомо, коли народжується дитина родичі завжди оцінюють схожість малюка з батьком, тому для чоловіків особливо важливо, щоб дитина була його. Тому ревнощі виникають у чоловіка до жінки саме з цієї причини, ніхто не хоче бути «рогоносцем». У чоловіків ревнощі повинні бути пов’язані з обмеженим сексуальним доступом до жінки, з неможливістю упевнитись у своєму батьківстві, тоді як жіночі ревнощі повинні бути пов’язані з передачею чоловічих ресурсів іншій жінці. Тобто для чоловіків зрада- це фізична близькість, а для жінки-закоханість.

Структурно-функціональний аналіз.

Згідно з цією теорією сімя виконує загальноважливі функції, тобто сімя являється основою суспільства.

1.Соціалізація.Даний процес починається саме в сімї., і саме вона відіграє найважливішу роль. Ідеальний випадок-сімя, в якій батьки допомагають своїм дітям повноцінними і корисними членами суспільства. Звісно, соціалізація продовжується протягом всього життя людини.

2.Регулювання сексуальної активності. Всі культури регулюють сексуальну активність з метою підтримання установленої системи спадкування і права на власність. Табу на інцест- одна з універсальних культурних норм.А вже хто саме підпадає під табу залежить від культури. Потомство, що народилось від союзу близьких родичів може бути фізично або розумово відсталим. Але навіщо контролювати інцест? 1.Це табу обмежує сексуальну конкуренцію в сімях винятково між чоловіком та жінкою.2.Завдяки цьому табу суспільство стає більш інтегрованим і більшим. 3. Шлюби між близькими родичами могли бі назавжди спутати всі рідні зв’язки.

3.Соціальне розташування сил. При народженні діти наділяються соціальною ідентичністю батьків, вони отримують расову, етнічну, класову і регіліозну приналежність.

4.Матеріальній та соціальний захист. Багато вважають сімю «прибежищем в жестоком мире».

АЛЕ, структурно-функціональний аналіз пояснює чому суспільство залежить від сімей. І ця теорія також не бере до уваги, що в нашому суспільстві існує велике розмаїття сімей, і не тільки благополучних.

Теорія соціального обміну.

Романс вважає,що соціальні системи, які складаються із людей і знаходяться в неперервних процесах матеріального і нематеріального обміну один з одним пояснюються 5 взаємнозвязаними положеннями.

1.Положення про успіх. Чим частіше певні вчинки людини винагороджуються, тим дедалі більше вона схиляється до них.

2.Положення про стимул. Якщо винагорода за певні дії залежить від певних умов, людини знову прагне відтворити ці умови.

3.Положення про цінність.Чим цінніший для людини результат її дії, тим наполегливіше вона прагнутиме його, тим більше ладна заплатити,щоб його досягти.

4.Положення «насиченності». Чим частіше в минулому людина одержувала певну винагороду, тим менше вона цінуватиме її серед низки наступних винагород.

5.Положення «справедливості-розподілу» Люди роблять розрахунок «Справедливості-розподілу» оцінку того чи відповідають одержані в певній ситуації винагороди витратам і вкладенням.

Ці 5 положень добре пояснюють поведінку людей (соц обмін) тільки тоді,коли взаємодія індивідів являється взаємовигідною, або симетричною. Для пояснення несиметричних відносин між людьми Хоманс видвигає принцип найменшого інтересу. Суть його полягає в тому, що особа, що має найменший інтерес до продовження тієї чи іншої соціальної ситуації диктує правила та умови соц.ситуації іншим її учасникам. Результатом цього є влада.

Теорія соцобміну являється дуже раціоналізовану модель людської поведінки. Раціоналізація заключається в наслідуванні правил соціального обміну, і звісно свобода людини є лише «ілюзією вибору», що подчиненная психологічним правилам. Теорія обміну-це загальна теорія, яка трактує людську поведінку,як процес у якому індивіди задовольняють один одного значущими послугами та вигодами. Для того,щоб обмін стався обидві сторони повинні оцінити користь, яку забезпечує партнер для обміну.

Критика. Хоманс зосередив увагу на мікро-явищах, але основним своїм завданням вважав розкриття механізмів формування макроструктур: соцінститутів, норм,ролей. Критики вважають, що дана теорія не дає задовільної відповіді на питання: як існує суспільство?як можливий соцпорядок?

Економічний підхід.

Беккер розглядав майже всі аспекти сімейного життя з економічної точки зору(розподіл труда між полами; діяльність механізмів шлюбного ринку; вибір між кількістю дітей та їх «якістю»;динаміка розлучень; роль альтруїстів і т.д.)

1. Розподіл труда у сімї.

Він вважає, що ефективність людських інвестицій залежить від тривалості періоду, на який їх вкладують. Найбільше впливає на розподіл обов’язків час. Якщо час працюючого чоловіка коштує дорожче ніж жінки, то звичайно господарством повинна займатись жінка. Згідно з Беккером, сімейні обов’язки не повинні розподілятись у сімї порівну, адже з економічної точки зору це не вигідно, і привело б до неефективного розподілу ресурсів у сімї.\

2.Аналіз шлюбного ринку.

Люди вступають в шлюб лише в тому випадку, коли об’єм благ, що вони створюють окремо буде меншим ніж об’єм совместно производимых ими благ. Шлюб- це рішення, пов’язане з очікуваним чистим виграшем (витрати-вигоди) для тих,хто його заключає. Ймовірність вступу в шлюб залежить від розміру цього виграшу.

Створенню сімї завжди передує пошук. Іноді він буває інтенсивний(краще знайомство з тими кандидатами,що існують) та екстенсивним(збільшення кількості кандидатів). Пошук на шлюбному ринку аналогічний пошуку на ринку праці. На шлюбному ринку перевага надається партнерам схожим за національністю, росту, кольору шкіри,але якщо вони відрізняються за рінем заробітку. Им вище з/п чоловіка відповідно до з/п жінки, тим більше можливостей до розподілу обовязкв між ними, тим більші вигоди, і тим сильніші стимули до вступу в шлюб.І навпаки, чим вище з/п жінки, тим дорожче виходить її неучасть у робочій силі і тим нераціональніший шлюб.

За Беккером розлучення виникають тоді,коли полезность від збереження шлюбу менше очікуваних благ, пов’язаних з його расторжением. Чим довший шлюб тим нижче імовірність розлучення. Збільшення кількості розлучень в розвинутих країнах спричинена збільшенням з/п у жінок.

Економічна теорія народжуваності. Діти-блага тривалого використання: для батьків вони джерело задоволення, але їх виховання потребує великих затрат. Виховання дітей – процес часозатратний, ефект ціни перевищує ефект доходу, так що з підвищенням з/п попит на народженність зменшується.Також важливим фактором планування сімї-є вибір між кількістю дітей і їх якістю(стан здоровя, рівеня освіти) Якість і кількість взаємозамінні, і вони пов’язані нелінійно функцією.Виховання великої кількості дітей-процес набагато часозатратний ніж забезпечення їх кращою якістю.

Теорема про ЗІПСОВАНОЇ ДИТИНИ. Вона розкриває роль альтруїзма у родині.Вона говорить, що якщо голова сімї альтруїст, то навіть испорченный ребёнок(егоїстичний) все одно буде демонструвати альтруїстичну поведінку Ця теорема ще стверджує,що у альтруїстів більше шансів на виживання у процесі природного відбору


Отменен!!!



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-04-08; просмотров: 185; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.223.159.143 (0.008 с.)