Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
В кінці танцю чоловік дослухається до жінки і разом з неї вирушає в поле до роботи.Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Лексика. Частину рухів подано в тексті, а. в танці-імпровізації -рухи від простих до найскладніших залежно від можливостей виконавців. Композиція - довільна. Музика. Заспів - розмір 3/8, темп помірний; приспів - розмір 2/4, темп швидкий. Виконання. Танець, хоч і виконувався на оглядах художньої самодіяльності, проте не одержав справжнього сценічного втілення, як, скажімо, "Горлиця" П.Вірського. Принагідно зауважимо, що тематично він -споріднений з жартівливими "Гречаниками", у яких жінка докоряє чоловікові -ледацюзі: Сидить тато в кінці стола, Опустивши вуха,-Усякому так буває,-А хто жінок не слуха. Танок схожий з "Василихою" ще й тим, що заспів виконується помірно, а приспів у темпі козачка (швидко). Не можна тут не згадати образ дотепного й хитруватого козака Івана Карася з опери Гулака - Артемовського "Запорожець за Дунаєм", який над усе побоювався й дослухався жінки. ЧУМАК. Це один із варіантів сольної пари у загальному колі. У тексті пісні, що супроводжує танець, йдеться про турботливу кохану чумака: Ой.продала дівчина курку Та й купила чумакові люльку,-Люльку за курку купила, Бо чумака вірно любила. Далі заради коханого дівчина продає юбку, сало і, нарешті, власну душу: Як продала дівчина душу Та купила тютюну папушу, Папушу за душу купила,-Бо чумака вірно любила. Не витримав чумак і ніжно цілує дівчину. По закінченій парного танцю виконавці запрошують наступну пару.
Лексика носить імпровізаційний характер, жіночих та чоловічих рухів. Композиція. Замкнене коло з солістами всередині. Музика, Розмір 2/4. Два періоди по шість тактів; темп швидкий. ЧЕРЕВИЧКИ З РОГОЗИ. Надзвичайно популярний парний танець у Центральній Україні (на Полтавщині, Дніпропетровщині, Черкащині), у якому чітко виділяється хизування черевичками з рогози та панчішками з осоки: Черевички з рогожі Не бояться морозу, А панчішки з осоки, Щоб любили козаки, Мені батько купив, Щоб козак полюбив, Мені мати дала, Щоб хороша була. Лексика. Елементи польки, що побутують у тім чи іншім етнографічнім регіоні. Композиція. В основному колова, як дівчата чи хлопці хизуються своїм взуттям. Музика. Розмір 2/4; полька. Виконання. Перша постановка досить цікаво зроблена балетмейстером Н.Увароаою в ансамблі танцю Кобеляцького районного Будинку культури Полтавської області. .КУЧЕРЯВА КАТЕРИНА. Як і "Василиха". цей танець дуетний. Він побутує в усій Україні.
Зміст танцю: воїн-козак Мартин не боїться нікого, сильний, завзятий, але як залицяльник до кучерявої Катерини - невдаха: В Катерини кудрі в'ються, А за неї хлопці б'ються. Бідолашному Мартину Обірвала всю чуприну. Отака-то красуня Катерина - весела, дівчина, що визнає і Мартин: Катерино, люба, мила, Сватав тебе б, так несила. Не до жартів, до любові -В Катерини чорні брови. Цікавий, трохи жартівливий сюжет визначає ідейно-тематичний і емоційний зміст танцю, його мелодію. На відміну від "Василихи", де маємо повільний заспів і швидкий приспів, цей танець вирішений у яскраво вираженому козачковому характері, життєствердний, оптимістичний. Внутрішні суперечки між закоханими, врешті - решт, лиш для того, аби Мартин зрозумів, що Катерина його варта і звернув на неї увагу: Кучерява Катерина Чіплялася до Мартина: "Ой, Мартине, добродію, Сватай мене у неділю". Лексика найрізноманітніша, залежно від технічних можливостей виконавців. Композиція - довільна, залежить від канви сюжету. Музика. На відміну від попереднього танцю, в якому помірний заспів (для виконання широких рухів) і швидкий приспів "Кучерява Катерина" виконується у досить швидкому темпі на рахунок 2/4. Виконання. Маються вдалі постановки в самодіяльних колективах. ШАЛАНТУХ - один з небагатьох сюжетних танців Рівненщини (Полісся), які мають кадрильну форму, тісно пов'язану з народними іграми. Виконувався на весіллях, гуляннях. Записаний у селі Маринин Соснівського району О.Капустіною та М.Задорськокх У зав'язці танцю хлопці грають, вибираючи "шалантуха", тобто хлопця, якому не дісталося дівчини до танцю, а тому вій "шалається", вештається, блукає межи танцюристами. Потім хлопець-витівник виходить у центр кола і на останні чотири такти оголошує фігуру, з якої розпочинається танець. Перші три фігури всі танцюють веселої польки у парах, а "шалантух"- у центрі кону та біля троїстих музик. І знову на останні чотири такти витівник оголошує нову фігуру (назви фігур.іодано у композиції танцю). На кінець шостої фігури "шалантух" (він у центрі кону - вглибині), кидає березовий ціпок хлопцеві, який стоїть біля перших правих лаштунків (виконавці стоять у двох вертикальних лініях, обличчям до центру кону). Таким чином,'упродовж 16 тактів відбувається цікава гра і нарешті, на 16-му такті хлопець, який стоїть біля третіх правих лаштунків не в змозі зльоту упіймати ціпка і, отже, стає "шалантухом". Жвавий хлопчина намагається втекти, знаючи, що йому доведеться перетанцювати з кожною дівчиною. Та де там! - дівчата заступають йому шлях. Протанцювавши з однією дівчиною тур "польки", хлопець-"шалантух" не встигає оговтатись, як біля нього вже друга дівчина, яка вимагає виконати присядку-"м'ячик". Хлопці виручають "шалантуха", пропонуючи йому гру у "битки" (або"відгадай"). "Шалантух" стає обличчям до глядача, а один з хлопців, прикладає праву руку "шалантуха" до його правого вуха, ліву підкладає долонею назовні під праву. Інший хлопець сильно ударяє "шалантуха"по долоні лівої руки. Від цього удару "шалантух" залітає аж до дівчат, а ті відштовхують його знову до центру кону. Хлопці показують "шалантухові" великого пальця, він указує ка одного з хлопців, аж тут висовується з-за спини в хлопця ціпок, і "шалантух'' змушений танцювати з дівчиною та ціпком танець. Як тільки відтанцювали, підбігає ще одна дівчина - танцюй з нею, далі ще й ще. На кінець танцю дівчина садовить"шалантуха" на підлогу у центрі кону (вглибині), а один з хлопців подає йому ціпка й вимагає, аби "шалантух" перестрибнув через нього. Врешті - решт, "шалантух"
|
||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-07; просмотров: 207; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.118.30.153 (0.007 с.) |