ТОП 10:

Раздел 1. Глобализация и структура компании



Тема 1. Globalization (Глобализация)

ML, Unit 1

Лексика: преимущества и недостатки процесса глобализации, тенденции увеличения/снижения темпа развития экономики, индустрии, уровень жизни, стоимость труда.

Основная лексика урока:

1. trend (n)

2. issue (n)

3. welfare benefits

4. welfare system

5. to go global

6. gather pace

7. rule the roost

8. inward-looking

9. to benefit from

10. acquisition

11. to expand overseas

12. remote working

13. flashpoint

14. infuriate

15. phone rage

16. to lose one’s temper

17. to refuse a consignment

18. to respond to customer needs

19. tight deadlines

20. low-pricing strategy

21. fashion-conscious buyer

22. to investigate the reason

23. to complain about, of

24. to observe regulations (cancellation of (the) order)

25. to be underpaid/undervalued

26. era

27. temporarily/permanent

28. attentive/inattentive

29. concerned/unconcerned

30. sincere/insincere

31. efficient/inefficient

32. helpful/unhelpful

33. patient/impatient

34. confident

35. confidence

36. extend to

Чтение (изучающее): “Flight Plan from Seattle”, “Bad Line on Behaviour”, “IKEA”: с.6-11 ML CB

Аудирование: Business Communication: интервью с бизнес-консультантом; радио-программа; деловые разговоры по телефону: с. 6, 9, 10 ML CB

Речевые образцы: обмен информацией по телефону (Could you, please, call back?)просьба перезвонить (He isn’t available at the moment. He is in conference, at a meeting…); объяснения (He can’t be disturbed at the moment. Which department does he work in? I’ll check with the personnel department); просьба соединить с адресатом (Could you put me through, please. I’ll put you through to his secretary. He’s on another/the other line.)

 

Говорение: телефонные диалоги между секретарем и клиентом; менеджером и продавцом; менеджером и покупателем.

Грамматические структуры: повторение структуры английского предложения, видо-временных форм английского глагола и их функций (GW4: Unit 1 );

Решение проблемных ситуаций: Case Study 1, c. 12-13 ML CB

Письмо: служебная записка c.144-145 ML WF.

Самостоятельная работа:

Домашнее чтение: около 30 страниц (аутентичная книга англоговорящего автора).

Найти доп. инф-цию о ВТО

Unit 1, ML PF;

компьютерная программа International Sales: a) Arriving at the Company; b) Their overseas markets.

работа с прессой в читальном зале;

найти дополнительную информацию

http://www.wto.com

http://www.washingtonpost.com

http://www.ft.com

http://www.guardian.com

http://www.hbr.harvardbusiness.org

http://www.iht.com

http://www.timesonline.co.uk

http://www.culturalstudies.net

 

Контрольные вопросы по теме:

1. What is globalization?

2. What are the advantages of globalization?

3. What are the disadvantages of globalization?

4. What are the effects of globalization for Russia/ our region?

5. Which countries – business partners of Russia/ our region can you name?

6. What are the goods imported/exported to Russia/ our region?

Тема 1. Company Structure (Структура компании)

NIB, Unit 1

Лексика: деятельность компании; структура компании; акционеры; рабочая сила; организационная схема; совет директоров; председатель; управляющий директор; отделы компании; дочерние предприятия

Основная лексика урока:

1. account (n), accountant (n), accounting (n)

2. appoint to the post, position

3. approve of sb/sth

4. at the top of

5. be headed by

6. be employed as

7. benefit from

8. respond (v), response (n), responsible, be responsible to sb for sth

9. Board of Directors

10. to carry out

11. Chief Executive Officer

12. concentrate on (v)

13. contract out (v)

14. contribute (v) to sth

15. decline (v), decline (n) in prices

16. decrease (v), (n)

17. diversification (n)

18. division (n)

19. establish (n)

20. headquarters (n)

21. hierarchy (n)

22. implement (v)

23. launch (v), (n)

24. legal department, - affairs

25. location (n)

26. monitor (v)

27. multinational (adj)

28. negotiation(s) (n), negotiate (v)

29. organization chart, - structure

30. personnel (n)

31. staff (n)

32. position (n)

33. promote (v)

34. public relations

35. range, assortment

36. reduce (v), reduction (n)

37. redundancy (n), make sb redundant

38. report to sb on sth

39. research and development (R&D)

40. result in

41. rise (v), rise (n)

42. run a business, start a business, go into business

43. senior manager, top executive

44. outlet (n)

45. share (n)

46. shareholder (n)

47. policy (n),

48. insurance policy

49. company strategy

50. subsidiary (n)

51. supervise (v), supervisor (n)

52. trademark (n)

53. turn out (v)

54. workforce (n)

Чтение (просмотровое): The Phillips Story. С. 6. NIB SB

Аудирование: Business Communication: описание отделов компании; интервью с менеджером по производственным отношениям. c. 5, 7, 11. NIB SB;

Речевые образцы: введение информации: общей и детальной; описание функций отделов; описание организационной структуры компании ее стратегии.

Говорение: презентация компании (монолог).

Грамматические структуры: повторение существительных и артиклей, порядка слов в английском предложении, местоимения. (GW4: Units 4, 11);

Перевод: Re-engineering the Corporation. Business Matters.

Письмо: профиль компании Tesco. c. 13. NIB SB), отчет по данным графикам о компании Mannesmann AG. С. 7 NIB WB).

Домашнее чтение: около 30 страниц (аутентичная книга англоговорящего автора).

Самостоятельная работа:

Найти доп. инф-цию о Phillips http://www.phillips.com.

Unit 1 NIB WB;

компьютерная программа International Sales: a) Arriving at the Company; b) Their overseas markets.

работа с прессой в читальном зале;

найти дополнительную информацию

http://www.wal-mart.com

http://www.washingtonpost.com

http://www.ft.com

http://www.guardian.com

http://www.hbr.harvardbusiness.org

http://www.iht.com

http://www.timesonline.co.uk

Контрольные вопросы по теме.

1. Describe the organizational chart of Phillips.

2. What are the main areas of activity of this company?

3. What are its main competitors?

4. Name three different company departments. Describe their functions in the company and their role in the organizational chart.

5. What does CEO do in the company?

6. Who are senior managers or company officers?

7. What’s their role in the company?

8. What should they contribute to the company?

9. What might be the key to company’s success? Give examples.

10. You are one of the senior managers of the company. Tell about your company from the point of view of your position in it.

11. What industry do you see yourself working in? Why? What do you think will be your probable position?

12. Describe changes in the company according to the graphs.

 

Раздел 2. Найм на работу

Тема 3 .Recruitment (Найм на работу )

NIB, Unit 2

Лексика: отбор, найм, назначение на работу/должность, подавать заявление, резюме, список кандидатов на должность, интервью, принимать на работу, агентство по найму.

Основная лексика урока:

Activity (ties) (n)

2. ambitious (adj)

3. analyse (v)

4. applicant (n)

5. application (n)

6. apply for (v)

7. appointment section

8. assess (v)

9. assessment (n)

10. base a decision

11. basic (technical) skills

12. capable of doing sth

13. familiarize sb with sth

14. be satisfied with

15. be suitable for

16. be worth (worthy) of

17. blue/white collars

18. bonus (n)

19. bring the wrong person on board

20. career

21. challenge (v), (n)

22. challenging (adj)

23. clerical workers

24. complete a standard application form

25. corporate downsizing

26. curriculum vitae (CV) (BrE), resume (US)

27. do background checks

28. employ (v)

29. employment/unemployment (n)

30. employment agency

31. enclosed CV

32. experience in a job/ job experience

33. hire an employee

34. fire an employee

35. fit for work

36. fit the corporate culture

37. flexible (adj)

38. flexibility (n)

39. headhunter

40. intern/ trainee (n)

41. job interview

42. land a better job

43. law breaker

44. lead and coach

45. letter of application (BrE)/ covering letter (US)

46. look for/seek for (v)

47. mother tongue

48. patterns of behaviour

49. personality traits

50. post/position (n)

51. probation (n)

52. propel up a corporate ladder

53. select/choose (v)

54. recruit (v), (n)

55. reference(s) (n)

 

Чтение (изучающее): Fit fir Hiring? It’s Mind Over Matter, c.16 NIB SB

Аудирование: Business Communication:обсуждение объявления о найме на работу; мнеджер по персоналу отвечает на вопросы о способах интервьюирования и отбора кандидатов. С.20, 23. NIB SB;

Речевые образцы: представление себя, обсуждение должностных обязанностей, представление компании, ознакомительная беседа; уточнение информации; знакомство и приветствие.

Говорение: диалог: a) между менеджером отдела и кандидатом на должность; b) между менеджером по кадрам и кандидатом на должность; с) представить двух людей друг другу; d) представить новичка коллективу.

Грамматические структуры: герундий и инфинитив; их функционирование и употребление (GW4: Unit 2);

Перевод: Job Ads: Reading between the lines, c.8, NIB WB.

Письмо: резюме и письмо-заявление о приеме на работу, c.23 NIB SB

Домашнее чтение: около 30 страниц (аутентичная книга англоговорящего автора).

Самостоятельная работа:

Газета “The Financial Times”, отдел Recruitment.

компьютерная программа International Sales.

http://www.washingtonpost.com

http://www.ft.com

http://www.guardian.com

http://www.hbr.harvardbusiness.org

http://www.iht.com

http://www.timesonline.co.uk

http://www.culturalstudies.net

 

Контрольные вопросы по теме.

1. What are the ways of recruiting new people in a company?

2. What is curriculum vitae/resume for?

3. Who and why writes the letter of application/covering letter?

4. What’s the difference between a recruitment agency and a headhunting firm?

5. Characterize the stages of an interview.

6. What are the mistakes a candidate can make at an interview?

7. What are the ways companies can use to advertise for staff?

8. What’s the difference in the way companies advertise in different countries?

9. Describe your educational background.

10. Do you have any working experience? Tell about it.

Раздел 3. Розничная торговля

Тема 4. Retailing (Розничная торговля)

NIB, Unit 3

Лексика: розничная торговля, торговые точки/магазины, торговые сети, супермаркеты, большое разнообразие товаров, ассортимент, предоставление парковочных удобств, местонахождение, продавать стандартный набор продуктов.

Основная лексика урока:

1. retail (v)

2. retailing (n)

3. retail chain

4. retailer (n)

5. store (v), (n)

6. outlet (n)

7. single outlet retailer

8. range of products

9. wide variety of sth

10. advertise (v)

11. advertising

12. advertisement/ advert/ ad (n)

13. do advertising through sth

14. customer profile

15. customer satisfaction

16. customer attitudes

17. discount (v), (n)

18. do market research

19. do a deal

20. supply sb with sth

21. bargain (v), (n)

22. market (v), (n)

23. sale(s) (n), (adj)

24. sales pitch

25. stock turnover

26. stock control

27. abuse (v), (n)

28. approach (v), (n)

29. offer (v), (n)

30. be pushy

31. be stacked from floor to ceiling

32. buy/sell at a price

33. conduct a survey

34. controversial (adj)

35. convert (v)

36. customer receipts

37. end-of-line

38. surplus (n)

39. follow rules/ administrative procedures

40. install equipment

41. make a complain/enquiry/suggestion

42. make profit on sth

43. merchandise (v), (n)

44. mystery shopper

45. off-load

46. performance evaluation

47. perform above and beyond the call of duty

48. pickings

49. push the latest offer

50. tout (v)

Чтение (изучающее): Richer Pickings. C.27. NIB SB

Аудирование: Business Communication:интервью со специалистом о трудностях внедрения на новый рынок, причины расположения товаров в определенном порядке в супермаркете. С.25, 32. NIB SB;

Речевые образцы: выражение рекомендаций; согласие / несогласие; возражения, предложение своей точки зрения на проблему, выражение альтернативного мнения.

Говорение: диалоги – между продавцом покупателем; между продавцом и представителем компании-поставщика; между владельцем магазина и журналистом.

Грамматические структуры: прилагательные, наречия, степени сравнения (GW4: Units 3, 5).

Перевод: A US Grocer’s Embrace of Customer Service. C. 12. NIB WB.

Письмо: опросник для исследования рынка, отчет по исследованию рынка. С. 33. NIB SB, описание магазина.

Домашнее чтение: около 30 страниц (аутентичная книга англоговорящего автора).

Самостоятельная работа:

Газета “The Financial Times”, приложение.

компьютерная программа International Marketing.

Найти доп. инф-цию http://www.richer-sounds.com,

http://www.bodyshop.com

http://www.wal-mart.com

http://www.washingtonpost.com

http://www.ft.com

http://www.guardian.com

http://www.hbr.harvardbusiness.org

http://www.iht.com

http://www.timesonline.co.uk

 

Контрольные вопросы по теме.

1. What are different forms of retailing?

2. Describe the retail business in your country. How has the business changed in recent years? What are the reasons for that changes?

3. What are the problems of the retailers entering the new markets?

4. What are the advantages of a hi-fi British retailer Richer Sounds?

5. Comment on the phrase “Marketing is a key weapon”, characterizing Richer Sounds.

6. What do you think of the company approach to customer service?

7. What experiences have you had of good and bad service in shops?

8. What’s the key to Sefora’s success?

9. What’s the key to Wal-Mart success?

 







Последнее изменение этой страницы: 2017-02-09; Нарушение авторского права страницы

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 54.144.24.41 (0.035 с.)