Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Раздел 1. Глобализация и структура компании
Тема 1. Globalization (Глобализация) ML, Unit 1 Лексика: преимущества и недостатки процесса глобализации, тенденции увеличения/снижения темпа развития экономики, индустрии, уровень жизни, стоимость труда. Основная лексика урока: 1. trend (n) 2. issue (n) 3. welfare benefits 4. welfare system 5. to go global 6. gather pace 7. rule the roost 8. inward-looking 9. to benefit from 10. acquisition 11. to expand overseas 12. remote working 13. flashpoint 14. infuriate 15. phone rage 16. to lose one’s temper 17. to refuse a consignment 18. to respond to customer needs 19. tight deadlines 20. low-pricing strategy 21. fashion-conscious buyer 22. to investigate the reason 23. to complain about, of 24. to observe regulations (cancellation of (the) order) 25. to be underpaid/undervalued 26. era 27. temporarily/permanent 28. attentive/ in attentive 29. concerned/ un concerned 30. sincere/ in sincere 31. efficient/ in efficient 32. helpful/ un helpful 33. patient/ im patient 34. confident 35. confidence 36. extend to Чтение (изучающее): “Flight Plan from Seattle”, “Bad Line on Behaviour”, “IKEA”: с.6-11 ML CB Аудирование: Business Communication: интервью с бизнес-консультантом; радио-программа; деловые разговоры по телефону: с. 6, 9, 10 ML CB Речевые образцы: обмен информацией по телефону (Could you, please, call back?)просьба перезвонить (He isn’t available at the moment. He is in conference, at a meeting…); объяснения (He can’t be disturbed at the moment. Which department does he work in? I’ll check with the personnel department); просьба соединить с адресатом (Could you put me through, please. I’ll put you through to his secretary. He’s on another/the other line.)
Говорение: телефонные диалоги между секретарем и клиентом; менеджером и продавцом; менеджером и покупателем. Грамматические структуры: повторение структуры английского предложения, видо-временных форм английского глагола и их функций (GW4: Unit 1); Решение проблемных ситуаций: Case Study 1, c. 12-13 ML CB Письмо: служебная записка c.144-145 ML WF. Самостоятельная работа: Домашнее чтение: около 30 страниц (аутентичная книга англоговорящего автора). Найти доп. инф-цию о ВТО Unit 1, ML PF; компьютерная программа International Sales: a) Arriving at the Company; b) Their overseas markets. работа с прессой в читальном зале; найти дополнительную информацию http://www.wto.com http://www.washingtonpost.com http://www.ft.com http://www.guardian.com http://www.hbr.harvardbusiness.org http://www.iht.com http://www.timesonline.co.uk http://www.culturalstudies.net
Контрольные вопросы по теме: 1. What is globalization? 2. What are the advantages of globalization? 3. What are the disadvantages of globalization? 4. What are the effects of globalization for Russia/ our region? 5. Which countries – business partners of Russia/ our region can you name? 6. What are the goods imported/exported to Russia/ our region? Тема 1. Company Structure (Структура компании) NIB, Unit 1 Лексика: деятельность компании; структура компании; акционеры; рабочая сила; организационная схема; совет директоров; председатель; управляющий директор; отделы компании; дочерние предприятия
Основная лексика урока: 1. account (n), accountant (n), accounting (n) 2. appoint to the post, position 3. approve of sb/sth 4. at the top of 5. be headed by 6. be employed as 7. benefit from 8. respond (v), response (n), responsible, be responsible to sb for sth 9. Board of Directors 10. to carry out 11. Chief Executive Officer 12. concentrate on (v) 13. contract out (v) 14. contribute (v) to sth 15. decline (v), decline (n) in prices 16. decrease (v), (n) 17. diversification (n) 18. division (n) 19. establish (n) 20. headquarters (n) 21. hierarchy (n) 22. implement (v) 23. launch (v), (n) 24. legal department, - affairs 25. location (n) 26. monitor (v) 27. multinational (adj) 28. negotiation(s) (n), negotiate (v) 29. organization chart, - structure 30. personnel (n) 31. staff (n) 32. position (n) 33. promote (v) 34. public relations 35. range, assortment 36. reduce (v), reduction (n) 37. redundancy (n), make sb redundant 38. report to sb on sth 39. research and development (R&D) 40. result in 41. rise (v), rise (n) 42. run a business, start a business, go into business 43. senior manager, top executive 44. outlet (n) 45. share (n) 46. shareholder (n) 47. policy (n), 48. insurance policy 49. company strategy 50. subsidiary (n) 51. supervise (v), supervisor (n) 52. trademark (n) 53. turn out (v) 54. workforce (n) Чтение (просмотровое): The Phillips Story. С. 6. NIB SB Аудирование: Business Communication: описание отделов компании; интервью с менеджером по производственным отношениям. c. 5, 7, 11. NIB SB; Речевые образцы: введение информации: общей и детальной; описание функций отделов; описание организационной структуры компании ее стратегии. Говорение: презентация компании (монолог). Грамматические структуры: повторение существительных и артиклей, порядка слов в английском предложении, местоимения. (GW4: Units 4, 11); Перевод: Re-engineering the Corporation. Business Matters. Письмо: профиль компании Tesco. c. 13. NIB SB), отчет по данным графикам о компании Mannesmann AG. С. 7 NIB WB). Домашнее чтение: около 30 страниц (аутентичная книга англоговорящего автора). Самостоятельная работа: Найти доп. инф-цию о Phillips http://www.phillips.com. Unit 1 NIB WB; компьютерная программа International Sales: a) Arriving at the Company; b) Their overseas markets. работа с прессой в читальном зале; найти дополнительную информацию http://www.wal-mart.com http://www.washingtonpost.com http://www.ft.com http://www.guardian.com http://www.hbr.harvardbusiness.org http://www.iht.com http://www.timesonline.co.uk Контрольные вопросы по теме. 1. Describe the organizational chart of Phillips. 2. What are the main areas of activity of this company? 3. What are its main competitors?
4. Name three different company departments. Describe their functions in the company and their role in the organizational chart. 5. What does CEO do in the company? 6. Who are senior managers or company officers? 7. What’s their role in the company? 8. What should they contribute to the company? 9. What might be the key to company’s success? Give examples. 10. You are one of the senior managers of the company. Tell about your company from the point of view of your position in it. 11. What industry do you see yourself working in? Why? What do you think will be your probable position? 12. Describe changes in the company according to the graphs.
Раздел 2. Найм на работу Тема 3.Recruitment (Найм на работу) NIB, Unit 2 Лексика: отбор, найм, назначение на работу/должность, подавать заявление, резюме, список кандидатов на должность, интервью, принимать на работу, агентство по найму. Основная лексика урока: Activity (ties) (n) 2. ambitious (adj) 3. analyse (v) 4. applicant (n) 5. application (n) 6. apply for (v) 7. appointment section 8. assess (v) 9. assessment (n) 10. base a decision 11. basic (technical) skills 12. capable of doing sth 13. familiarize sb with sth 14. be satisfied with 15. be suitable for 16. be worth (worthy) of 17. blue/white collars 18. bonus (n) 19. bring the wrong person on board 20. career 21. challenge (v), (n) 22. challenging (adj) 23. clerical workers 24. complete a standard application form 25. corporate downsizing 26. curriculum vitae (CV) (BrE), resume (US) 27. do background checks 28. employ (v) 29. employment/unemployment (n) 30. employment agency 31. enclosed CV 32. experience in a job/ job experience 33. hire an employee 34. fire an employee 35. fit for work 36. fit the corporate culture 37. flexible (adj) 38. flexibility (n) 39. headhunter 40. intern/ trainee (n) 41. job interview 42. land a better job 43. law breaker 44. lead and coach 45. letter of application (BrE)/ covering letter (US) 46. look for/seek for (v) 47. mother tongue 48. patterns of behaviour 49. personality traits 50. post/position (n) 51. probation (n) 52. propel up a corporate ladder 53. select/choose (v) 54. recruit (v), (n) 55. reference(s) (n)
Чтение (изучающее): Fit fir Hiring? It’s Mind Over Matter, c.16 NIB SB Аудирование: Business Communication:обсуждение объявления о найме на работу; мнеджер по персоналу отвечает на вопросы о способах интервьюирования и отбора кандидатов. С.20, 23. NIB SB; Речевые образцы: представление себя, обсуждение должностных обязанностей, представление компании, ознакомительная беседа; уточнение информации; знакомство и приветствие. Говорение: диалог: a) между менеджером отдела и кандидатом на должность; b) между менеджером по кадрам и кандидатом на должность; с) представить двух людей друг другу; d) представить новичка коллективу. Грамматические структуры: герундий и инфинитив; их функционирование и употребление (GW4: Unit 2); Перевод: Job Ads: Reading between the lines, c.8, NIB WB. Письмо: резюме и письмо-заявление о приеме на работу, c.23 NIB SB Домашнее чтение: около 30 страниц (аутентичная книга англоговорящего автора). Самостоятельная работа: Газета “The Financial Times”, отдел Recruitment. компьютерная программа International Sales. http://www.washingtonpost.com http://www.ft.com http://www.guardian.com http://www.hbr.harvardbusiness.org http://www.iht.com http://www.timesonline.co.uk http://www.culturalstudies.net
Контрольные вопросы по теме. 1. What are the ways of recruiting new people in a company? 2. What is curriculum vitae/resume for? 3. Who and why writes the letter of application/covering letter? 4. What’s the difference between a recruitment agency and a headhunting firm? 5. Characterize the stages of an interview. 6. What are the mistakes a candidate can make at an interview? 7. What are the ways companies can use to advertise for staff? 8. What’s the difference in the way companies advertise in different countries? 9. Describe your educational background. 10. Do you have any working experience? Tell about it. Раздел 3. Розничная торговля Тема 4. Retailing (Розничная торговля) NIB, Unit 3 Лексика: розничная торговля, торговые точки/магазины, торговые сети, супермаркеты, большое разнообразие товаров, ассортимент, предоставление парковочных удобств, местонахождение, продавать стандартный набор продуктов. Основная лексика урока: 1. retail (v) 2. retailing (n) 3. retail chain 4. retailer (n)
5. store (v), (n) 6. outlet (n) 7. single outlet retailer 8. range of products 9. wide variety of sth 10. advertise (v) 11. advertising 12. advertisement/ advert/ ad (n) 13. do advertising through sth 14. customer profile 15. customer satisfaction 16. customer attitudes 17. discount (v), (n) 18. do market research 19. do a deal 20. supply sb with sth 21. bargain (v), (n) 22. market (v), (n) 23. sale(s) (n), (adj) 24. sales pitch 25. stock turnover 26. stock control 27. abuse (v), (n) 28. approach (v), (n) 29. offer (v), (n) 30. be pushy 31. be stacked from floor to ceiling 32. buy/sell at a price 33. conduct a survey 34. controversial (adj) 35. convert (v) 36. customer receipts 37. end-of-line 38. surplus (n) 39. follow rules/ administrative procedures 40. install equipment 41. make a complain/enquiry/suggestion 42. make profit on sth 43. merchandise (v), (n) 44. mystery shopper 45. off-load 46. performance evaluation 47. perform above and beyond the call of duty 48. pickings 49. push the latest offer 50. tout (v) Чтение (изучающее): Richer Pickings. C.27. NIB SB Аудирование: Business Communication:интервью со специалистом о трудностях внедрения на новый рынок, причины расположения товаров в определенном порядке в супермаркете. С.25, 32. NIB SB; Речевые образцы: выражение рекомендаций; согласие / несогласие; возражения, предложение своей точки зрения на проблему, выражение альтернативного мнения. Говорение: диалоги – между продавцом покупателем; между продавцом и представителем компании-поставщика; между владельцем магазина и журналистом. Грамматические структуры: прилагательные, наречия, степени сравнения (GW4: Units 3, 5). Перевод: A US Grocer’s Embrace of Customer Service. C. 12. NIB WB. Письмо: опросник для исследования рынка, отчет по исследованию рынка. С. 33. NIB SB, описание магазина. Домашнее чтение: около 30 страниц (аутентичная книга англоговорящего автора). Самостоятельная работа: Газета “The Financial Times”, приложение. компьютерная программа International Marketing. Найти доп. инф-цию http://www.richer-sounds.com, http://www.bodyshop.com http://www.wal-mart.com http://www.washingtonpost.com http://www.ft.com http://www.guardian.com http://www.hbr.harvardbusiness.org http://www.iht.com http://www.timesonline.co.uk
Контрольные вопросы по теме. 1. What are different forms of retailing? 2. Describe the retail business in your country. How has the business changed in recent years? What are the reasons for that changes? 3. What are the problems of the retailers entering the new markets? 4. What are the advantages of a hi-fi British retailer Richer Sounds? 5. Comment on the phrase “Marketing is a key weapon”, characterizing Richer Sounds. 6. What do you think of the company approach to customer service? 7. What experiences have you had of good and bad service in shops? 8. What’s the key to Sefora’s success? 9. What’s the key to Wal-Mart success?
|
|||||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-02-09; просмотров: 334; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.209.209.28 (0.112 с.) |