Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Раздел 4. Продукция компании и человеческие ресурсыСодержание книги
Поиск на нашем сайте
Тема 7. Products (Продукция) FIB, Unit 7 Лексика: отличительные характеристики продукта; реклама продуктов; потенциальный покупатель; преимущества товара; Основная лексика урока: 1. unique selling points (USPs); to describe the USPs; description (n) 2. be different from; make sth different from sth 3. be similar to; similarity (n) 4. advertisement (n); to advertise; advertising (n); advertising campaign; advertising agency 5. to bring the product to the public’s attention 6. marketing department; marketing tool (n) 7. customer profile (n) 8. features/characteristics (n,pl) 9. to emphasise; put an emphasis (n) on sth 10. sales presentation for/on a product 11. a product’s benefits to the customer 12. to label; label (n) 13. convenient (adj) 14. vacuum cleaner (n); vacuum cleaning technology 15. the target customer; target audience (n) 16. to resemble; resemblance (n) 17. to highlight sth 18. to invent; invention (n); inventor (n) 19. prototype (n) 20. working model (n) 21. to manufacture under someone’s name 22. best-selling (adj) 23. be delighted to do sth 24. to win an award for sth; to win a prize against strong competition 25. appliance (n); domestic/household appliances (n,pl) 26. to convert sth 27. a ‘can’t do’ attitude 28. to steal an idea 29. to innovate; innovation (n); innovator (n) 30. withdraw a product from shops 31. faulty (adj) 32. turnover (n) 33. raw materials (n, pl) 34. manufactured goods (n, pl) 35. to set the price 36. demand (n) 37. colour preferences (n, pl) 38. luxury (adj) 39. fast moving consumer goods (fmcgs) 40. consumer durables (n, pl) 41. be aimed at 42. eye-catching/ attention getting advertising 43. product sector (n) 44. to concentrate on sth 45. user-friendly (adj) 46. appearance (n) Чтение (просмотровое): Dyson product launch c.73 FIB SB Аудирование: реклама продуктов c.79 SB Речевые образцы: похвала; сомнения; убеждение; уверенность. Говорение: презентация продукта; диалог между покупателями; диалог между продавцом и покупателем. Грамматические структуры: страдательный залог (GW3: Unit 6); Перевод: Key vocabulary c.70, James Dyson c.73, Interpreter c.81 FIB SB. Письмо: мини-релиз о выгоде приобретения какого-либо товара. Домашнее чтение: рассказ из сборника Life Melodies. Самостоятельная работа: Найти доп. инф-цию о Dyson: http://www.dyson.com, Unit 7, c.30-34 WB; компьютерная программа Professor Higgins (Units 42-45); работа с дополнительными текстами в читальном зале. Контрольные вопросы по теме. 1. What are USPs of a product, and why is it important to make customers aware of them? 2. What is the correct order of adjectives describing a product’s characteristics? 3. What have you learnt about James Dyson’s business? Is it successful? Why? 4. What are fmcgs and consumer durables? 5. Choose three products from this unit. What are the features of each? 6. What linking words of cause and effect do we use?
Тема 8. People (Люди) FIB, Unit 8 Лексика: отношение к работе; взаимоотношения на работе; люди как основное достояние; стили руководства; Основная лексика урока: 1. to earn (a salary/money) 2. motivation (n); motivating / inspirational (adj) 3. job satisfaction (n)
4. achievement (n) 5. to value; value (n); (in)valuable (adj) 6. asset (n) 7. to lead to 8. productivity (n) 9. to respond to 10. style of management 11. professional qualification 12. a position of responsibility 13. to have job security 14. to work overtime 15. to perform; performance (n); performance appraisal (n); appraisee (n) 16. line manager 17. to set targets 18. to be pleased with 19. time management 20. to prioritise 21. to set deadlines 22. objective (n); to meet an objective 23. career (n); a unique career (n); careers consultant (n); career opportunities 24. an action plan 25. recruitment advertisement; to recruit; recruiter (n); recruit (n) 26. to develop one’s skills 27. interpersonal skills; communication skills; management skills 28. analytical mind 29. confidence (n) to make critical decisions 30. self-discipline 31. drive (n) 32. to discriminate on grounds of gender or race 33. training; to offer/ receive training 34. to be hands-off 35. workplace culture (n) 36. forceful (adj) 37. challenging 38. collaborative (adj) 39. male (n); female (n) 40. ‘The end justifies the means’ 41. status (n); personal status 42. lateral thinking 43. personal achievement 44. goodwill 45. body language 46. to encourage discussion 48. to welcome contributions Чтение (изучающее): Management styles c.89 FIB SB Аудирование: Business Communication:аспекты работы с.92 SB Речевые образцы: оценка работника; оценка работы; постановка цели; удовлетворение работой. Говорение: диалог между работниками разных профессий, обсуждение вопросов возраста и пола. Грамматические структуры: закрепление конструкций страдательного залога; каузативные глаголы и конструкции (GW3: Unit 11); Перевод: Key vocabulary p.82 FIB SB, p.37 WB. Письмо: сочинение о том, какие шаги Вы предпримите, чтобы получить повышение по службе / новую работу. Домашнее чтение: рассказ из сборника Life Melodies. Самостоятельная работа: Unit 8, c. 35-39 WB; компьютерная программа Professor Higgins (Unit 46), подготовка докладов к студенческой конференции; работа с дополнительными текстами в читальном зале. Контрольные вопросы по теме. 1. Name 5-8 factors that could motivate people to work? 2. Do you agree that employees should be considered the company’s main asset? Why? 3. What characteristics of male and female management styles are given in the text in this unit? 4. What words do we use to introduce a clause of contrast?
Раздел 5. Деловая среда Тема 9. Business Environment (Деловая среда) FIB, Unit 9 Лексика: факторы, влияющие на бизнес обстановку; влияние состояние бизнеса на торговлю и цены; сырье, доставка, производство; описание тенденций на графике; Основная лексика урока: 1. environment (n); business environment 2. to a ffect sth / sbd; be a ffected by; to have an e ffect on sth 3. to influence sth / sbd; influence (n) 4. labour (n); availability of labour; labour costs (n) 5. tax (n) 6. state of economy 7. economic recession (n); economic growth (n) 8. to suffer (from) sth 9. to make cuts 10. unemployment (n); the unemployed (n, pl.) 11. trend (n)
12. shopping basket (n) 13. to be due to sth 14. exchange rate (n) 15. shipping costs (n, pl.) 16. to charge (sbd) sth 17. wage (n); salary (n) 18. the average (adj) 19. to have a global presence in around … (30) countries. 20. to expand 21. to account for 22. total sales (n) 23. market share (n) 24. supplier (n) 25. loss (losses) (n) 26. purchases (n, pl.) 27. infrastructure (n) 28. inflation (n) 29. international trade (n) 30. foreign investment (n); inward investment 31. index (n); indexes / indices (n, pl.) 32. be at the top (of the index); be in the top five/ten/three 33. restructuring 34. technologically advanced 35. an impact of sth on sth 36. to describe a graph/ a trend 37. to show signs of improvement; to improve; to boost 38. figure (n) 39. to stabilize 40. to remain stable 41. to maintain - to maintain sales growth 42. to decline - a decline 43. to fall/rise/drop/increase etc. from … to … / by …% 44. a rise/a fall/a decline of …% 45. to be … % ahead 46. a downturn (n) 47. to fall dramatically (adv); a dramatic (adj) fall 48. to increase steadily (adv); a steady (adj) increase 49. to decrease slightly (adv); a slight (adj) decrease 50. to rise considerably (adv); a considerable (adj) rise 51. to fall/drop sharply (adv); a sharp (adj) fall/drop Чтение (изучающее): Marks and Spencer p.102 FIB SB Аудирование: Business Communication:график показателей конкуренции между различными компаниями, с.97 SB Речевые образцы: предположение; причины каких-то факторов; дополнение к информации; возможности. Говорение: тенденции в бизнесе, описание графиков. Грамматические структуры: типы условного наклонения; относительные придаточные предложения (GW3: Units 8, 9); Перевод: Key vocabulary c. 94, ex. 2, p.95 FIB SB, c.41 WB Письмо: заявление о приеме на работу c.46 WB. Домашнее чтение: рассказ из сборника Life Melodies. Самостоятельная работа: Найти доп. инф-цию о любой из данных компаний: Rover: http://www.rovercars.com, Nissan: http://www.nissan-europe.com, Peugeot: http://www.peugeot.com, Unit 9, c.40-47 WB; Review 3, c. 106-107 SB; компьютерная программа Professor Higgins (Units 36-41; 88-90) работа с дополнительными текстами в читальном зале. Контрольные вопросы по теме. 1. What factors normally affect businesses and prices of their goods? 2. Why do you think the cost of the shopping basket is different in different countries? What can you say about prices of other goods? 3. Which of the following aspects can make a country or a business the most competitive: political stability, labour costs, infrastructure, international relations (trade), low rate of inflation, foreign investment, tax benefits, advanced technology? Why? 4. What countries does Marks & Spencer operate in? 5. What connectors do we use to show addition of information? 6. What verbs can you use to describe a) a downward trend; b) an upward trend?
|
||||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-02-09; просмотров: 319; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.223.195.30 (0.011 с.) |