ТОП 10:

Раздел 4. Продукция компании и человеческие ресурсы



Тема 7. Products (Продукция)

FIB, Unit 7

Лексика: отличительные характеристики продукта; реклама продуктов; потенциальный покупатель; преимущества товара;

Основная лексика урока:

1. unique selling points (USPs); to describe the USPs; description (n)

2. be different from; make sth different from sth

3. be similar to; similarity (n)

4. advertisement (n); to advertise; advertising (n); advertising campaign; advertising agency

5. to bring the product to the public’s attention

6. marketing department; marketing tool (n)

7. customer profile (n)

8. features/characteristics (n,pl)

9. to emphasise; put an emphasis (n) onsth

10. sales presentation for/on a product

11. a product’s benefits tothe customer

12. to label; label (n)

13. convenient (adj)

14. vacuum cleaner (n); vacuum cleaning technology

15. the target customer; target audience (n)

16. to resemble; resemblance (n)

17. to highlight sth

18. to invent ; invention (n); inventor (n)

19. prototype (n)

20. working model (n)

21. to manufacture undersomeone’s name

22. best-selling (adj)

23. be delighted to do sth

24. to win an award for sth; to win a prize against strong competition

25. appliance (n); domestic/household appliances (n,pl)

26. to convert sth

27. a ‘can’t do’ attitude

28. to steal an idea

29. to innovate; innovation (n); innovator (n)

30. withdraw a product from shops

31. faulty (adj)

32. turnover (n)

33. raw materials (n, pl)

34. manufactured goods (n, pl)

35. to set the price

36. demand (n)

37. colour preferences (n, pl)

38. luxury (adj)

39. fast moving consumer goods (fmcgs)

40. consumer durables (n, pl)

41. be aimed at

42. eye-catching/ attention getting advertising

43. product sector (n)

44. to concentrate on sth

45. user-friendly (adj)

46. appearance (n)

Чтение (просмотровое): Dyson product launch c.73 FIB SB

Аудирование: реклама продуктов c.79 SB

Речевые образцы: похвала; сомнения; убеждение; уверенность.

Говорение: презентация продукта; диалог между покупателями; диалог между продавцом и покупателем.

Грамматические структуры: страдательный залог (GW3: Unit 6);

Перевод: Key vocabulary c.70, James Dyson c.73, Interpreter c.81 FIB SB.

Письмо: мини-релиз о выгоде приобретения какого-либо товара.

Домашнее чтение: рассказ из сборника Life Melodies.

Самостоятельная работа:

Найти доп. инф-цию о Dyson: http://www.dyson.com,

Unit 7, c.30-34 WB;

компьютерная программа Professor Higgins (Units 42-45);

работа с дополнительными текстами в читальном зале.

Контрольные вопросы по теме.

1. What are USPs of a product, and why is it important to make customers aware of them?

2. What is the correct order of adjectives describing a product’s characteristics?

3. What have you learnt about James Dyson’s business? Is it successful? Why?

4. What are fmcgs and consumer durables?

5. Choose three products from this unit. What are the features of each?

6. What linking words of cause and effect do we use?

 

Тема 8. People (Люди)

FIB, Unit 8

Лексика: отношение к работе; взаимоотношения на работе; люди как основное достояние; стили руководства;

Основная лексика урока:

1. to earn (a salary/money)

2. motivation (n); motivating / inspirational (adj)

3. job satisfaction (n)

4. achievement (n)

5. to value; value (n); (in)valuable (adj)

6. asset (n)

7. to lead to

8. productivity (n)

9. to respond to

10. style of management

11. professional qualification

12. a position of responsibility

13. to have job security

14. to work overtime

15. to perform; performance (n); performance appraisal (n); appraisee (n)

16. line manager

17. to set targets

18. to be pleased with

19. time management

20. to prioritise

21. to set deadlines

22. objective (n); to meet an objective

23. career (n); a unique career (n); careers consultant (n); career opportunities

24. an action plan

25. recruitment advertisement; to recruit; recruiter (n); recruit (n)

26. to develop one’s skills

27. interpersonal skills; communication skills; management skills

28. analytical mind

29. confidence (n) to make critical decisions

30. self-discipline

31. drive (n)

32. to discriminate on grounds of gender or race

33. training; to offer/ receive training

34. to be hands-off

35. workplace culture (n)

36. forceful (adj)

37. challenging

38. collaborative (adj)

39. male (n); female (n)

40. ‘The end justifies the means’

41. status (n); personal status

42. lateral thinking

43. personal achievement

44. goodwill

45. body language

46. to encourage discussion

48. to welcome contributions

Чтение (изучающее): Management styles c.89 FIB SB

Аудирование: Business Communication:аспекты работы с.92 SB

Речевые образцы: оценка работника; оценка работы; постановка цели; удовлетворение работой.

Говорение: диалог между работниками разных профессий, обсуждение вопросов возраста и пола.

Грамматические структуры: закрепление конструкций страдательного залога; каузативные глаголы и конструкции (GW3: Unit 11);

Перевод: Key vocabulary p.82 FIB SB, p.37 WB.

Письмо: сочинение о том, какие шаги Вы предпримите, чтобы получить повышение по службе / новую работу.

Домашнее чтение: рассказ из сборника Life Melodies.

Самостоятельная работа:

Unit 8, c. 35-39 WB;

компьютерная программа Professor Higgins (Unit 46),

подготовка докладов к студенческой конференции;

работа с дополнительными текстами в читальном зале.

Контрольные вопросы по теме.

1. Name 5-8 factors that could motivate people to work?

2. Do you agree that employees should be considered the company’s main asset? Why?

3. What characteristics of male and female management styles are given in the text in this unit?

4. What words do we use to introduce a clause of contrast?

 

Раздел 5. Деловая среда

Тема 9. Business Environment (Деловая среда)

FIB, Unit 9

Лексика: факторы, влияющие на бизнес обстановку; влияние состояние бизнеса на торговлю и цены; сырье, доставка, производство; описание тенденций на графике;

Основная лексика урока:

1. environment (n); business environment

2. to affect sth / sbd; be affected by; to have an effect on sth

3. to influence sth / sbd; influence (n)

4. labour (n); availability of labour; labour costs (n)

5. tax (n)

6. state of economy

7. economic recession (n); economic growth (n)

8. to suffer (from)sth

9. to make cuts

10. unemployment (n); the unemployed (n, pl.)

11. trend (n)

12. shopping basket (n)

13. to be due to sth

14. exchange rate (n)

15. shipping costs (n, pl.)

16. to charge (sbd) sth

17. wage (n); salary (n)

18. the average (adj)

19. to have a global presence in around … (30) countries.

20. to expand

21. to account for

22. total sales (n)

23. market share (n)

24. supplier (n)

25. loss (losses) (n)

26. purchases (n, pl.)

27. infrastructure (n)

28. inflation (n)

29. international trade (n)

30. foreign investment (n); inward investment

31. index (n); indexes / indices (n, pl.)

32. be at the top (of the index); be in the top five/ten/three

33. restructuring

34. technologically advanced

35. an impact of sth on sth

36. to describe a graph/ a trend

37. to show signs of improvement; to improve; to boost

38. figure (n)

39. to stabilize

40. to remain stable

41. to maintain

- to maintain sales growth

42. to decline

- a decline

43. to fall/rise/drop/increase etc. from … to …/ by …%

44. a rise/a fall/a decline of …%

45. to be … % ahead

46. a downturn (n)

47. to fall dramatically (adv); a dramatic (adj) fall

48. to increase steadily (adv); a steady (adj) increase

49. to decrease slightly (adv); a slight (adj) decrease

50. to rise considerably (adv); a considerable (adj) rise

51. to fall/drop sharply (adv); a sharp (adj) fall/drop

Чтение (изучающее): Marks and Spencer p.102 FIB SB

Аудирование: Business Communication:график показателей конкуренции между различными компаниями, с.97 SB

Речевые образцы: предположение; причины каких-то факторов; дополнение к информации; возможности.

Говорение: тенденции в бизнесе, описание графиков.

Грамматические структуры: типы условного наклонения; относительные придаточные предложения (GW3: Units 8, 9);

Перевод: Key vocabulary c. 94, ex. 2, p.95 FIB SB, c.41 WB

Письмо: заявление о приеме на работу c.46 WB.

Домашнее чтение: рассказ из сборника Life Melodies.

Самостоятельная работа:

Найти доп. инф-цию о любой из данных компаний: Rover: http://www.rovercars.com, Nissan: http://www.nissan-europe.com, Peugeot: http://www.peugeot.com,

Unit 9, c.40-47 WB;

Review 3, c. 106-107 SB;

компьютерная программа Professor Higgins (Units 36-41; 88-90)

работа с дополнительными текстами в читальном зале.

Контрольные вопросы по теме.

1. What factors normally affect businesses and prices of their goods?

2. Why do you think the cost of the shopping basket is different in different countries? What can you say about prices of other goods?

3. Which of the following aspects can make a country or a business the most competitive: political stability, labour costs, infrastructure, international relations (trade), low rate of inflation, foreign investment, tax benefits, advanced technology? Why?

4. What countries does Marks & Spencer operate in?

5. What connectors do we use to show addition of information?

6. What verbs can you use to describe a) a downward trend; b) an upward trend?

 







Последнее изменение этой страницы: 2017-02-09; Нарушение авторского права страницы

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 54.144.24.41 (0.016 с.)