Reported commands, requests, suggestions 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Reported commands, requests, suggestions



Правила Примеры
Если придаточное предложение выражает просьбу или приказ в утвердительной форме, то глагол в придаточном предложении употребляется в форме инфинитива (с частицей to). Не asked her to stay and work for another hour. Он попросил ее задержаться и поработать еще час.
Если придаточное предложение выражает просьбу или приказ в отрицательной форме, то глагол в придаточном предложении употребляется в форме отрицательного инфинитива (not to do). She warned me not to miss the meeting tomorrow. I Она предупредила меня, чтобы я не пропустил завтрашнее заседание.

 

Translate sentences from Russian into English paying attention to Reported speech.

a) reported statements

1. Она подчеркнула, что статистические органы дают другие цифры.

2. Он добавил, что объем торговли с этой страной вернулся на свои прежние позиции.

3. Он сказал, что объем продаж за этот период возрос на 5%.

4. Он предупредил, что они примут самые серьезные меры.

5. Они полагали, что это сотрудничество будет взаимовыгодным.

b) reported questions

1. Мы спросили его, с какими странами они торгуют.

2. Мы поинтересовались, где они проводят выставки.

3. Он спросил, как они обычно готовятся к выставкам.

4. Журналист спросил, кто обычно участвует в таких выставках.

5. Он также поинтересовался, как они обычно рекламируют свой товар.

c) reported commands, requests, suggestions

1. Он попросил директора принять его отставку.

2. Он предупредил ее, чтобы она не делала таких ошибок.

3. Он попросил секретаря связаться с ними по телефону.

4. Он велел помощнику заняться сразу этим вопросом.

5. Поставщик просил прислать инструкции по отгрузке.

 

Role-play

FINDING A JOB

Situation

You start looking for a job and learn how to do it using every opportunity.

 

What you must decide

Find out where to start looking for a job, which documents should be presented/filled out, how to get ready for an interview.

Work in pairs (Student A and Student B)

Student A

You are a student involved in job-hunting. You discuss this problem with your friend, a final-year student. You wonder where you should start looking for job opportunities, what your first steps should be. If you were to begin looking for a job today, for what would be qualified? What kinds of jobs are open to students? Would you need a resume?

Student B

You are a final-year student. You have some experience in job-hunting as you have started looking for a job and had talks with managers in different places (supermarkets, fast-food restaurants, stores, shopping centres) in order to find out if any jobs are available. You explain to your friend that the market place does not hire just anyone.

Make use of the helpful hints on giving, accepting and rejecting advice.

Giving advice:

Personally, I would advise you to …

I think your best course would be to …

It might be a good idea if you did it.

I suggest you do …

Why don’t you do …

Accepting advice:

That sounds a good idea.

That seems like good advice. Thank you.

That’s certainly a possibility.

Rejecting advice:

I’m not sure I can do that. You see … (excuse)

Isn’t there anything else I could do?

I’m sure that’s excellent advice, only …

I’m afraid that’s out of the question.

 


ЧАСТЬ 4. Английский язык для студентов магистратуры по направлению «Торговое дело»

 

UNIT 1. CLIMBING A CAREER LADDER

Warm-up

1. Is being ambitious good or bad?

2. Who do we call 'social climbers'? What is the attitude to them in your society?

3. Can you prove that social climbers seek social prominence by obsequious behaviour?

4. In what way do they resemble 'parvenu1, the people who suddenly rise to a higher economic status without gaining social acceptance of others in a new class?

5. Would the accusation of being a social climber be considered an insult by most?

6. How do people get promoted? Do they rely on the 'old school tie'?

7. What do you consider to be the most important recommendation to interviewees?

8. What kind of attitude to interviews do you think is the most appropriate to adopt?

9. Why should people adopt a relaxed attitude to, personality and ability tests?

10. What is the function of group discussions?

Reading

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2017-02-08; просмотров: 763; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.12.41.106 (0.006 с.)