Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Complete the sentences by translating the words and word combinations in brackets. Translate the passage in writing.Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Among the duties of the restaurant steward is (вести учет)and to count all items (на складе). Inventories kept on a regular basis help control (расточительное использование) of food, supplies, and equipment and (обнаруживать недостачу). Inventories also help (предотвратить мелкие кражи) from the restaurant's supplies. Another way to organize the work in the storeroom is to use (товарная накладная) indicating the date and issued quantity. The individual who (забирает товар) and (кладовщик) who issues it both sign the document.
Translate into English.
1. Многие рестораны имеют два помещения для хранения продуктов: сухой склад и холодильную камеру, которая иногда вмещает морозильную камеру. 2. Помещения для хранения продуктов следует содержать в чистоте. 3. Холодильная камера оборудована полками для хранения скоропортящихся продуктов питания. 4. Одна из основных обязанностей кладовщика заключается в ведении учета на складе и выдаче накладных. 5. Следует ограничить доступ на склад и выдать ключи только ограниченному количеству рабочих.
Speech Exercises. Match the storage areas on the left with their main characteristics on the right.
Agree or disagree to the following. Correct wrong statements.
1. Most restaurants have several storage areas for keeping foods. 2. The dry storeroom is equipped with shelves for foods, cleaning supplies and poisons. 3. The dry storeroom should be kept locked to prevent pilferage. 4. A refrigerated room contains shelves for perishable products and special ice-filled boxes for fish and seafood. 5. A refrigerator may include a freezer. 6. Regular inventory rarely help control wasteful use of food, supplies, and equipment.
Answer the questions on the text.
1. What are the main characteristics of a restaurant dry storeroom? 2. Where should cleaning supplies and poisons be kept? 3. What are the usual features of a large restaurant refrigerator? 4. What is one of the main duties of a steward? 5. Why should the steward take a regular inventory? 6. What is an issue form used for?
Arrange the sentences according to the text.
1. This storeroom should be kept locked and only a few employees should have an access. 2. The usual temperature here is just above the freezing point. 3. This helps control wasteful use of food, supplies, and equipment, reveal shortages and prevent pilferage. 4. There are two kinds of food storage areas in a restaurant. 5. A refrigerated room sometimes contains hooks for meat cuts and shelves for perishable products. 6. They are dry storage and refrigerator-freezer. 7. It is necessary to maintain regular inventories in the storage areas and to use an issue form when items are withdrawn. 8. The first one is usually cool and equipped with shelves on which the items most frequently used are the easiest to reach. 9. Cleaning supplies and poisons for insects or rodents should be stored in a separate place, often in or near the dishwashing area.
Formulate the theme of each paragraph and make up a plan of the text. 12. Say what you have learnt about:
1. Dry storeroom. 2. Refrigerated storeroom. 3. Methods of effective control in the storerooms. Task on the Unit. Using the plan below describe the system of purchasing and storage in the foodservice industry: 1. The duties of a purchasing agent. 2. A need for a purchase order form. 3. Three forms of purchasing. 4. Three types of foodstuffs that must be purchased for a restaurant. 5. The system of storage.
Unit 6. Principles of Menu Planning.
|
||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-12-30; просмотров: 485; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.117.156.84 (0.005 с.) |