Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Listen again. What word is omitted twice?Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Bus stop, wet day, she's there I say Please share my umbrella Bus stop, bus go, she stays love grows Under my umbrella All that summer we enjoyed it Wind and rain and shine That umbrella we employed it By August she was mine
{Refrain} Every morning I _________ see her waiting at the stop Sometimes she'd shop and she __________ show me what she bought All the people stared as if we were both quite insane Someday my name and hers are going to be the same
That's the way the whole thing started Silly, but it's true Thinking of a sweet romance Beginning in a queue Came the sun, the ice was melting No more sheltering, now Nice to think that that umbrella Led me to a vow
{Refrain} Repeat the 1st verse
EL CONDOR PASA (IF I COULD) by SIMON AND GARFUNKEL Грамматика: условные предложения Level: intermediate Лексика: природные объекты, антонимы ♫ CD track 3 Teacher’s notes 1. Tell the students that they are going to listen to a song based on a (Peruvian) melody called El Condor Pasa (Flight Of The Condor). Ask them to write out more ‘nature’ words (animals, places, objects) while listening. Play the song. Possible answers: sparrow, snail, swan, ground, forest, the earth… 2. Now, let them practice ex. 1. Check the answers. 3. Do ex. 2. Play the song again. 4. Tel the group that this piece has another English name, which is not a literal translation. Ask them to guess it (If I Could). 5. Ask a question (it might be written on the board), ‘If you could chose how would you rather call it? Would you remain this name or give another one?’ While answering elicit the structure (If I could chose) I’d rather call it / I would call it… (you may also write it as a prompt). 6. Follow up. Explain to the students a construction of the lyrics. And ask them to write their own text using opposites and I’d rather structure. Lyrics and answers Ex. 1. 1) nail, 2) forest, 3) hammer, 4) sparrow, 5) snail, 6) street Ex. 2. Forest – street, sparrow – snail, hammer – nail. Ex. 3. I'd rather be a sparrow1 than a snail2 Away, I'd rather sail away I'd rather be a forest5 than a street6 EL CONDOR PASA (IF I COULD) by SIMON AND GARFUNKEL
a)_______ b)_______ c)_______ d)_______ e)_____ f)_______
Match the words which are thought to be the opposites. forest snail sparrow nail hammer street
|
||||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-01-20; просмотров: 164; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.218.128.229 (0.007 с.) |