Corporate social responsibility 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Corporate social responsibility



Corporate social responsibility (CSR for short, and also called corporate conscience, citizenship, social performance, or sustainable responsible business) is a form of corporate self-regulation integrated into a business model. CSR policy functions as a built-in, self-regulating mechanism whereby business monitors and ensures its active compliance with the spirit of the law, ethical standards, and international norms. The goal of CSR is to embrace responsibility for the company's actions and encourage a positive impact through its activities on the environment, consumers, employees, communities, stakeholders and all other members of the public sphere. CSR is the deliberate inclusion of public interest into corporate decision-making, and the honouring of a triple bottom line: people, planet, profit.

The term "corporate social responsibility" came in to common use in the early 1970s, after many multinational corporations formed. Proponents argue that corporations make more long term profits by operating with a perspective, while critics argue that CSR distracts from the economic role of businesses. Others argue CSR is merely window-dressing, or an attempt to pre-empt the role of governments as a watchdog over powerful multinational corporations.

Development business ethics is one of the forms of applied ethics that examines ethical principles and moral or ethical problems that can arise in a business environment.

Some critics believe that CSR programs are undertaken by companies such as British American Tobacco (BAT), the petroleum giant BP (well-known for its high-profile advertising campaigns on environmental aspects of its operations), and McDonald's to distract the public from ethical questions posed by their core operations. They argue that some corporations start CSR programs for the commercial benefit they enjoy through raising their reputation with the public or with government. They suggest that corporations which exist solely to maximize profits are unable to advance the interests of society as a whole.

Another concern is that sometimes companies claim to promote CSR and be committed to sustainable development but is simultaneously engaging in harmful business practices. For example, since the 1970s, the McDonald's Corporation's association with Ronald McDonald House has been viewed as CSR and relationship marketing. More recently, as CSR has become mainstream, the company has beefed up its CSR programs related to its labor, environmental and other practices. All the same, in McDonald's Restaurants the observers ruled that it was fair comment to say that McDonald's employees worldwide 'do badly in terms of pay and conditions' and true that 'if one eats enough McDonald's food, one's diet may well become high in fat etc., with the very real risk of heart disease.'

Royal Dutch Shell has a much-publicized CSR policy and was a pioneer in triple bottom line reporting, but this did not prevent the 2004 scandal concerning its misreporting of oil reserves, which seriously damaged its reputation and led to charges of hypocrisy. Since then, the Shell Foundation has become involved in many projects across the world, including a partnership with Marks and Spencer (UK) in three flower and fruit growing communities across Africa.

Critics concerned with corporate hypocrisy and insincerity generally suggest that better governmental and international regulation and enforcement, rather than voluntary measures, are necessary to ensure that companies behave in a socially responsible manner. Others, such as Patricia Werhane, argue that CSR should be considered more as a corporate moral responsibility, and limit the reach of CSR by focusing more on direct impacts of the organization as viewed through a systems perspective to identify stakeholders.

Перевод:

Корпоративная социальная ответственность (CSR, если коротко, и также названный корпоративной совестью, гражданством, социальной работой или стабильным ответственным бизнесом) является формой корпоративной саморегуляции, интегрированной в бизнес-модель. стратегич функции CSR как встроенный, автономный механизм, посредством чего бизнес контролирует и гарантирует свое активное соответствие духу закона, этических норм и международных норм. Цель CSR состоит в том, чтобы приянть ответственность за действия компании и поощрить положительное воздействие через его действия на окружающую среду, потребителей, сотрудниках, сообщества, заинтересованные стороны и всех других членов публичной сферы. CSR - преднамеренное включение общественного интереса в корпоративное принятие решения и удостаивание тройного итога: люди, планета, прибыль.

Термин "корпоративная социальная ответственность" вошел в общее употребление в начале 1970-х, после того, как многие транснациональные корпорации сформировались. Сторонники утверждают, что корпорации получают больше долгосрочной прибыли, работая с перспективой, в то время как критики утверждают, что CSR отвлекает от экономической роли компаний. Другие утверждают, что CSR - просто оформление витрины или попытка покупать право на роль правительств как сторожевой пес по влиятельным транснациональным корпорациям.

Развитие деловой этики - одна из форм прикладной этики, которая исследует этические принципы и моральные или этические проблемы, которые могут возникнуть в деловой среде.

Некоторые критики полагают, что программы CSR предприняты компаниями, такими как British American Tobacco (BAT), нефтяной гигант BP (известный за его высококлассные рекламные кампании за действия в экологических аспектах), и McDonald's, чтобы отвлечь общественность от этических вопросов, поставленные их основными операциями. Они утверждают, что некоторые корпорации запускают программы CSR для коммерческого преимущества, которым они пользуются посредством повышения их репутации среди общественности или среди правительства. Они предполагают, что корпорации, которые существуют только, чтобы максимизировать прибыль, неспособны отстаивать интересы общества в целом.

 

Другая проблема - то, что иногда компании утверждают, что поддерживают корпор.ответственность и посвящают себя устойчивому развитию, но одновременно участвуют во вредной практике деловых отношений. Например, с 1970-х, связь McDonald's Corporation с Домом Рональда Макдональда была рассмотрена как CSR и маркетинг партнерских отношений. Позже, поскольку CSR стал господствующей тенденцией, компания увеличила свои программы CSR, связанные с ее трудовой, экологической и другой практикой. Все равно в Ресторанах McDonald's наблюдатели постановили, что это был справедливый комментарий, чтобы сказать, что сотрудники McDonald's во всем мире 'имеют проблемы с точки зрения платы и условий' и верный, что, 'если Вы едите еду из Мака в достаточном количестве, диета может стать высокой в жире и т.д. с очень реальным риском болезни сердца'.

Royal Dutch Shell проводит политику CSR получившую широкое освещение в прессе и была пионером в тройном сообщении итога, но это не предотвратило скандал 2004 года относительно его неверной передачи запасов нефти, которые серьезно повредили его репутацию и привели к обвинениям лицемерия. С тех пор Фонд Shell оказался замешанным во многих проектах во всем мире, включая сотрудничество с Marks and Spencer (Великобритания) в трех цветочных и фруктовых сообществах роста через Африку.

Критики, обеспокоенные корпоративным лицемерием и неискренностью обычно, предполагают, что лучше правительственное и международное регулирование и принуждение, скорее чем добровольные меры, необходимы, чтобы гарантировать, что компании вели себя в социально ответственном образе. Другие, такие как Патрисия Верхэйн, утверждают, что CSR нужно рассмотреть больше как корпоративную моральную ответственность, и ограничивать пределы CSR, сосредоточившись больше на прямых воздействиях организации, как взгляд через перспективу систем, чтобы опознать заинтересованные стороны.

 

Answer the following questions:

1. What does CSR mean?

2. What is the generallyaccepted definition of sustainable development and what does it entail in practice?

3. What is the difference between CSR and charity?

4. What are the views of CSR critics?

5. What kind of conflicts can arise with respect to companies that proclaim their commitment to CSR?

6. What do advocates of CSR say and what are their arguments in favor of this concept?

7. Does it pay to be a good corporate citizen?

8. What do you think is the proper role of business in society?

 

Ex.1. Complete these views on CSR with a suitable expression:

------------------------------------------------------------------------



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-12-14; просмотров: 605; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.222.69.152 (0.006 с.)