Раздел I. Вводно-фонетический курс 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Раздел I. Вводно-фонетический курс



  1. Нормативное произношение.
  2. Ударение: слова с одним и двумя ударениями.
  3. Ритмика английского языка: ударные и неударные слова в потоке речи.
  4. Интонационный строй английского языка.

Раздел II. Бытовая сфера общения

  1. Описание внешности, характера, профессий, увлечений человека.
  2. Распорядок дня. Учёба. Работа.
  3. Взаимоотношения в семье. Семейные обязанности. Семейные праздники.
  4. Досуг в будние и выходные дни. Планирование досуга и семейных путешествий.
  5. Активный и пассивный отдых.
  6. Устройство городской квартиры/ дома.
  7. Предпочтения в еде. Еда дома и вне дома.
  8. Осуществление покупок.
  9. Погода и времена года.

Раздел III. Учебно-познавательная сфера общения

  1. Роль высшего образования для развития личности.
  2. Уровни высшего образования.
  3. Высшее образование в России и за рубежом.
  4. Система высшего образования в странах изучаемого языка.
  5. Мой вуз.
  6. Научная, культурная и спортивная жизнь студентов.
  7. Моя будущая профессия.
  8. Проблемы современной молодежи.
  9. Мировые научные достижения

Раздел IV. Социально-культурная сфера общения

  1. Английский язык – язык международного общения.
  2. Международный туризм. Посещение стран изучаемого языка.
  3. Город. Транспорт. Осмотр достопримечательностей.
  4. Культура, традиции, обычаи стран изучаемого языка.
  5. Общее и различное в странах и национальных культурах.
  6. Мировые достижения в искусстве (музыка, танцы, живопись, театр, кино, архитектура).
  7. Мировая литература.
  8. Здоровье, здоровый образ жизни.
  9. Мир природы. Охрана окружающей среды.
  10. Глобальные проблемы человечества и пути их решения.
  11. Средства массовой информации.
  12. Информационные технологии 21 века.
  13. Государственное устройство стран изучаемого языка (США, Великобритании).

Раздел V. Деловая сфера общения

  1. Виды менеджеров. Обязанности менеджера на рабочем месте.
  2. Стресс на рабочем месте.
  3. Деловая поездка.
  4. Проживание в гостинице.
  5. Посещение ресторана, деловой ужин.
  6. Деловая встреча.
  7. Деловая переписка.
  8. Написание CV.

Примерные темы для написания рефератов, докладов, эссе

 

Учебным планом дисциплины написание рефератов, докладов, эссе не предусмотрено.

 

 

6.3. Варианты контрольных работ и тестовых заданий, необходимых для проведения текущего контроля успеваемости обучающихся по дисциплине.

Контрольные работы

Контрольная работа 1

(1 курс, 1 семестр очная форма обучения)

(1 курс заочная форма обучения (зимняя сессия)

Вариант 1

EXERCISE 1

In this exercise you have to write what you would say in these situations. Each time begin in the way shown Example: Your friends have just arrived at the station. You can't see any suitcases or bags.

You say: Have you got any luggage?

1. You go into the tourist office. You want to know about places to see in the town.

You say: I'd like........................................................................................................

2. The weather is beautiful. You say: What..........................................................................!

EXERCISE 2

Now you have to read about someone's job and then write what his or her job is.

Example: Ron flies aeroplanes. He’s a pilot.

1. Vera types letters etc. in an office. She is..............................................................

2. Tim arranges people's holidays for them. He.......................................................

EXERCISE 3

Now you have to put in a/an or some or leave a space (without a word).

Examples: I've seen some good films recently.

Have you got a headache?

Are most of your friends students?

1. Have you got....................camera?

2. Would you like to be....................actor?

3. Bill's got....................big feet.

4. Do you collect....................stamps?

5. Tom always gives Ann....................flowers on her birthday.

EXERCISE 4

In this exercise you have to put in a/an or the.

Example: There was a man and a woman in the room. The man was English but the woman looked foreign. She was wearing a fur coat.

1. This morning I bought....................newspaper and..................magazine.

..............newspaper is in my bag but I don't know where....................magazine is.

2. My parents have................cat and...............dog.

.............dog never bites................cat but...............cat often scratches.............dog.

3. Would you like....................apple?

4. Could you close....................door, please?

5. We live in....................small flat near....................centre of the city.

6. Have you finished with....................book I lent you last week?

7. We went out for............meal last night.............restaurant we went to was excellent.

8. Did....................police find....................person who stole your bicycle?

9. This is a nice house. Has it got....................garden?

EXERCISE 5

Complete these sentences using the with these adjectives:

rich sick blind poor injured unemployed dead

Example: Braille is a system of reading and writing by touch the blind.

1. Many people were killed in the plane crash. The bodies of..................were taken

away. ………..............were taken to hospital.

2. Every English child knows the story of Robin Hood. It is said that he robbed.................................and gave the money to..................................

3. Those people with jobs have enough money but life is not so easy for.................

4. Agnes has been a nurse all her life. She has spent her life caring for.....................

EXERCISE 6

In this exercise you have to choose the correct form, with or without the.

Examples: I'm afraid of dogs / the dogs Can you pass salt / the salt, please?

1. Apples / The apples are good for you.

2. Look at apples / the apples on that tree! They're very large.

3. Are you interested in art / the art or architecture / the architecture?

4. All books / All the books on the top shelf belong to me.

5. Don't stay in that hotel. Beds / The beds are very uncomfortable.

EXERCISE 7



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-12-17; просмотров: 297; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.191.171.235 (0.012 с.)