Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Раздел I. Вводно-фонетический курс↑ Стр 1 из 12Следующая ⇒ Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Раздел II. Бытовая сфера общения
Раздел III. Учебно-познавательная сфера общения
Раздел IV. Социально-культурная сфера общения
Раздел V. Деловая сфера общения
Примерные темы для написания рефератов, докладов, эссе
Учебным планом дисциплины написание рефератов, докладов, эссе не предусмотрено.
6.3. Варианты контрольных работ и тестовых заданий, необходимых для проведения текущего контроля успеваемости обучающихся по дисциплине. Контрольные работы Контрольная работа 1 (1 курс, 1 семестр очная форма обучения) (1 курс заочная форма обучения (зимняя сессия) Вариант 1 EXERCISE 1 In this exercise you have to write what you would say in these situations. Each time begin in the way shown Example: Your friends have just arrived at the station. You can't see any suitcases or bags. You say: Have you got any luggage? 1. You go into the tourist office. You want to know about places to see in the town. You say: I'd like........................................................................................................ 2. The weather is beautiful. You say: What..........................................................................! EXERCISE 2 Now you have to read about someone's job and then write what his or her job is. Example: Ron flies aeroplanes. He’s a pilot. 1. Vera types letters etc. in an office. She is.............................................................. 2. Tim arranges people's holidays for them. He....................................................... EXERCISE 3 Now you have to put in a/an or some or leave a space (without a word). Examples: I've seen some good films recently. Have you got a headache? Are most of your friends — students? 1. Have you got....................camera? 2. Would you like to be....................actor? 3. Bill's got....................big feet. 4. Do you collect....................stamps? 5. Tom always gives Ann....................flowers on her birthday. EXERCISE 4 In this exercise you have to put in a/an or the. Example: There was a man and a woman in the room. The man was English but the woman looked foreign. She was wearing a fur coat. 1. This morning I bought....................newspaper and..................magazine. ..............newspaper is in my bag but I don't know where....................magazine is. 2. My parents have................cat and...............dog. .............dog never bites................cat but...............cat often scratches.............dog. 3. Would you like....................apple? 4. Could you close....................door, please? 5. We live in....................small flat near....................centre of the city. 6. Have you finished with....................book I lent you last week? 7. We went out for............meal last night.............restaurant we went to was excellent. 8. Did....................police find....................person who stole your bicycle? 9. This is a nice house. Has it got....................garden? EXERCISE 5 Complete these sentences using the with these adjectives: rich sick Example: Braille is a system of reading and writing by touch the blind. 1. Many people were killed in the plane crash. The bodies of..................were taken away. ………..............were taken to hospital. 2. Every English child knows the story of Robin Hood. It is said that he robbed.................................and gave the money to.................................. 3. Those people with jobs have enough money but life is not so easy for................. 4. Agnes has been a nurse all her life. She has spent her life caring for..................... EXERCISE 6 In this exercise you have to choose the correct form, with or without the. Examples: I'm afraid of dogs / 1. Apples / The apples are good for you. 2. Look at apples / the apples on that tree! They're very large. 3. Are you interested in art / the art or architecture / the architecture? 4. All books / All the books on the top shelf belong to me. 5. Don't stay in that hotel. Beds / The beds are very uncomfortable. EXERCISE 7
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-12-17; просмотров: 328; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.226.17.3 (0.009 с.) |