Else If RadioButton2.Checked 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Else If RadioButton2.Checked



Then Form1.Color:= clRed

Else begin

Form1.Width:= 600;

Form1.Height:= 300;

end;

Розпочинатися виконання цієї команди буде з визначення значення властивості RadioButton1.Checked.

Якщо при настанні події OnClick кнопки вибраним буде перший перемикач, то RadioButton1.Checked = true. Тому виконається команда змінення заголовка форми, а інші частини всієї цієї команди виконуватися не будуть.

Якщо при настанні події OnClick кнопки вибраним буде другий перемикач, то RadioButton1.Checked = false. Тому будуть виконуватися команди після першого ключового слова Else, тобто внутрішня команда розгалуження. При її виконанні визначається значення властивості RadioButton2.Checked. Оскільки вибраний другий перемикач, то це значення дорівнює true. Тому виконається команда змінення кольору форми, а інші частини команди виконуватися не будуть.

Якщо ж при настанні події OnClick кнопки вибраним буде третій перемикач, то RadioButton1.Checked = false. Тому будуть виконуватися команди після першого ключового слова Else, тобто внутрішня команда розгалуження. При її виконанні визначається значення властивості RadioButton2.Checked. Оскільки другий перемикач не вибраний, то її значення false. Тоді будуть виконуватися команди після другого ключового слова Else, тобто дві команди змінення розмірів форми.

 

Якщо перед запуском проекту на виконання у жодного перемикача не змінювати значення властивості Checked, встановлені за замовчуванням, то при запуску проекту жоден з них не буду вибраним. Якщо і під час виконання проекту не вибрати жоден з перемикачів і вибрати кнопку, то зміняться розміри форми (подумайте самостійно, чому відбудуться саме такі змінення). Щоб так не сталося, потрібно або обов’язково вибирати один з перемикачів, або після другого ключового слова Else вставити ще одну команду розгалуження:

If RadioButton1.Checked

Then Form1.Caption:= ‘Заголовок змінений’

Else If RadioButton2.Checked

Then Form1.Color:= clRed

Else If RadioButton2.Checked

Then

Begin

Form1.Width:= 600;

Form1.Height:= 300;

end;

 

Поясніть, як виконуватиметься ця команда, якщо жоден з перемикачів не буде вибраний, і чому.


Розглянемо тепер, як можна використати прапорці для реалізації розгалуження.

Нехай, наприклад, нам потрібно в ході виконання проекту змінювати значення або тільки однієї з властивостей форми (або заголовок, або колір, або розміри), або кількох з них, або не змінювати значення жодної з них.

Для цього розмістимо на формі кнопку і три прапорці (рис. 2.52). При розміщенні прапорців на формі для кожного з них за замовчуванням автоматично встановлюється значення властивості CheckedFalse. Оскільки при виконанні проекту позначка жодного прапорця може бути не встановлена, то доцільно залишити такі початкові значення властивості Checked усіх прапорців.

Створимо процедуру для опрацювання події OnClick кнопки, і до її тексту помістимо такі три послідовні (не вкладені одна в одну) команди розгалуження:

If CheckBox.Checked

Then Form1.Caption:= ‘Заголовок змінений’;

If CheckBox.Checked

Then Form1.Color:= clRed;

If CheckBox.Checked

Then begin

Form1.Width:= 500;

Form1.Height:= 200;

end;

Кожна з цих команд незалежно одна від одної буде визначати, чи вибраний відповідний прапорець, і залежно від цього кожна з них буде чи не буде виконувати відповідні команди зміни значень властивостей форми.

З розглянутих вище прикладів можна зробити такі висновки:

  • перемикачі використовуються тоді, коли потрібно вибрати один і тільки один варіант дій з кількох можливих;
  • для опрацювання стану перемикачів у процедуру включають команди розгалуження, які вкладені одна в одну;
  • прапорці використовуються тоді, коли може бути вибраний або один, або кілька, або не вибраний жоден варіант дій з кількох можливих;
  • для опрацювання стану прапорців у процедуру включають послідовні команди розгалуження, які незалежні одна від одної.

Перевірте себе

1. º Яке значення може бути результатом виконання команди перевірки умови (обчислення значення логічного виразу)?

2. º Як позначається команда перевірки умови в блок-схемі алгоритму?

3. º Назвіть характерні особливості розгалуження.

4. · Зобразіть блок-схеми повного і неповного розгалуження. Опишіть особливості їх виконання

5. · Поясніть відмінності повного і неповного розгалуження.

6. * Наведіть приклади правил з української мови, математики, інших предметів, що містять розгалуження.

7. *Наведіть приклади життєвих ситуацій, які можна описати алгоритмом з розгалуженням

8. º Наведіть загальний вигляд команд повного і неповного розгалуження в Delphi.

9. · Поясніть виконання команд повного і неповного розгалуження в Delphi.

10. º Які операції використовують для утворення складених логічних виразів у Delphi?

11. · Для чого використовують прапорці та перемикачі?

12. º Що визначає властивість Checked для перемикачів і прапорців?

13. ·. Поясніть відмінності використання команд розгалуження при складанні проектів з прапорцями та перемикачами.

14. · Поясніть хід виконання команди:

If <логічний вираз 1>

Then begin

<команди 1>

End

Else If < логічний вираз 2>

Then begin

<команди 2>

End

Else begin

<команди 3>

end;

15. · Поясніть хід виконання послідовності команд:

If < логічний вираз 1>

Then begin

<команди 1>

end;

If < логічний вираз 2>

Then begin

<команди 2>

end;

Виконайте завдання

1. º Виконайте алгоритм:

1. Задумати два цілих числа.

2. Обчислити суму задуманих чисел.

3. Порівняти "Знайдена сума більша, ніж 30?".

4. Якщо істина, то повідомити "Більше" і виконати команду 8; якщо хиба, то виконати команду 5.

5. Порівняти "Знайдена сума менша, ніж 30".

6. Якщо істина, повідомити "Менше" і виконати команду 8, якщо хиба і, виконати команду 7.

7. Повідомити "Дорівнює".

8. Закінчити виконання алгоритму

Які числа ви задумали і який результат отримали? Яку назву можна дати цьому алгоритму або яку задачу розв’язує цей алгоритм?

2. (ДЗ) · Складіть блок схему алгоритму, наведеного в № 1. Виконайте цей алгоритм для трьох різних пар цілих чисел. Підберіть ці пари так, щоб кожного разу виконання алгоритму йшло по-іншому.

3. · Складіть блок-схему алгоритму обчислення значення виразу: (a + b) – c: a. Виконайте його при різних значеннях a, b, c. Підберіть числа так, щоб кожного разу виконання алгоритму йшло по-іншому.

4. (ДЗ) · Складіть блок-схему алгоритму обчислення значення виразу: (a + b) – c: (a–2b). Виконайте його при різних значеннях a, b, c. Підберіть числа так, щоб кожного разу виконання алгоритму йшло по-іншому.

5. · Складіть блок-схему алгоритму знаходження x з рівняння: ax = b. Виконайте його при: 1) a = 2; b = –8; 2) a = 20; b = 0; 3) a = 0; b = 12; 4) a = 0; b = 0.

6. (ДЗ) · Складіть блок-схему алгоритму знаходження x з рівняння : ax + b = c. Виконайте його при: 1) a = 2; b = – 8; c = 18; 2) a = 20; b = 5; c = 5; 3) a = 0; b = 12; c = 3; 4) a = 0; b = 10; c = 10.

7. * Складіть блок-схему алгоритму розв’язування квадратного рівняння. Виконайте його при різних значеннях коефіцієнтів рівняння.

8. (ДЗ) * Є деяка кількість однакових на вигляд монет. Відомо, що серед них є одна фальшива і вона важча за справжню. Складіть алгоритм виявлення фальшивої монети найменшою кількістю зважувань на шалькових терезах без гир, якщо кількість монет дорівнює: 1) 3; 2) 9; 3) 27; 4) 30.

9. · (ДЗ) Створіть проект, який визначає більше з двох нерівних дійсних чисел. Створіть у власній папці папку Проект 2.8.9 і збережіть у ній проект.

10. · Створіть проект, який визначає менше з двох довільних дійсних чисел або виводить повідомлення, що числа рівні. Створіть у власній папці папку Проект 2.8.10 і збережіть у ній проект.

11. º (ДЗ) Створіть проект, який обчислює модуль довільного дійсного числа. Створіть у власній папці папку Проект 2.8.11 і збережіть у ній проект.

12. * Створіть проект, який визначає найменше число серед трьох нерівних чисел. Створіть у власній папці папку Проект 2.8.12 і збережіть у ній проект.

13. * Створіть проект, який за градусною мірою двох кутів трикутника обчислює градусну міру третього кута і визначає вид цього трикутника за його кутами (гострокутний, прямокутний або тупокутний). Створіть у власній папці папку Проект 2.8.13 і збережіть у ній проект.

14. * Створіть проект, в якому кнопка буде переміщуватися на 20 пікселів вправо при наведенні на неї вказівника. Після того, як кнопка зникне за правою границею вікна, вона повинна з’явитися біля лівої його границі. Створіть у власній папці папку Проект 2.8.14 і збережіть у ній проект.

15. * Створіть проект для визначення, чи можна з чотирьох відрізків з заданими довжинами скласти паралелограм. Створіть у власній папці папку Проект 2.8.15 і збережіть у ній проект.

16. · (ДЗ) Створіть проект, в якому можна обчислити значення функції.

Створіть у власній папці папку Проект 2.8.16 і збережіть у ній проект.

17. · Створіть проект, в якому можна обчислити суму, або різницю, або добуток або частку двох довільних дійсних чисел у залежності від вибраного перемикача. Створіть у власній папці папку Проект 2.8.17 і збережіть у ній проект.

18. · (ДЗ) Створіть проект, в якому можна обчислити суму, різницю, добуток, частку двох довільних дійсних чисел у залежності від встановлених позначок прапорців. Створіть у власній папці папку Проект 2.8.18 і збережіть у ній проект.

19. · Робітник виготовляє деталі. Відомо, скільки деталей він повинен виготовити за місяць (план), кількість реально виготовлених ним деталей і вартість однієї деталі. Якщо робітник виконує план, то він одержує премію в розмірі 10% від заробленої в результаті виготовлення деталей суми. Якщо робітник перевиконує план, то його премія становить 30% від заробленої суми. А якщо він недовиконає план, то з нього знімається 20% від заробленої суми. Створіть проект, який визначає суму, зароблену робітником за місяць. Створіть у власній папці папку Проект 2.8.19 і збережіть у ній проект.

Практична робота № 8

«Складання програм з розгалуженнями»

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.

 

1. Відкрийте середовище розробки Turbo Delphi 2006 і створіть новий проект.

2. Розмістіть на формі елементи керування для розв’язання задачі: Відомо довжини сторін двох прямокутників. Обчислити площі прямокутників та порівняти їх. Визначити, чи є прямокутники квадратами. З’ясувати, чи вміститься один прямокутник у середину другого. Повідомити визначені результати. У проекті:

а) складіть обробник події OnClick першої кнопки для обчислення площ прямокутників та виведення повідомлення про те, у якого прямокутника більша площа;

б) складіть обробник події OnClick другої кнопки, виконання якого залежно від встановлених прапорців приведе до визначення того, чи є відповідний прямокутник квадратом;

в) складіть обробник події OnClick третьої кнопки, виконання якого приведе до визначення, чи вміститься перший прямокутник у середину другого або другий прямокутник у середину першого залежно від вибраного перемикача;

г) виконайте складені процедури і переконайтеся, що результати їх роботи правильні.

3. Створіть у власній папці папку Практична 8 і збережіть у ній проект.


 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-09-18; просмотров: 395; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.23.101.60 (0.031 с.)