Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Верстальнику: замінити після Початок блок-ромб на блок-прямокутникСодержание книги
Поиск на нашем сайте
Звертаємо вашу увагу: в алгоритмі розв’язування задачі 2 виконання або невиконання тих чи інших команд алгоритму залежить від того, в яку купку попаде фальшива монета. Наприклад, якщо при першому зважуванні терези будуть не в рівновазі, то команда «Узяти третю купку монет» не буде виконана. Але якщо монети розподілити на купки по-іншому, то може статися так, що при першому зважуванні терези будуть у рівновазі, і тоді не буде виконана команда «Узяти легшу купку монет». Розгалуження в Delphi Команда повного розгалуження в Delphi має такий загальний вигляд: If <логічний вираз> Then begin < послідовність команд 1> End Else begin < послідовність команд 2> end; (англ. if – якщо, then – тоді, else – інакше) Є в Delphi й команда неповного розгалуження: If <логічний вираз> Then begin <послідовність команд > end; Виконання команди повного розгалуження відбувається так: обчислюється значення логічного виразу; якщо це значення true, то виконується послідовність команд 1 і після цього виконується команда, наступна за командою розгалуження; якщо це значення false, то виконується послідовність команд 2 і після цього виконується команда, наступна за командою розгалуження. Виконання команди неповного розгалуження відбувається так: обчислюється значення логічного виразу; якщо це значення true, то виконується послідовність команд і після цього виконується команда, наступна за командою розгалуження; якщо це значення false, одразу виконується команда, наступна за командою розгалуження. Звертаємо вашу увагу:
Якщо записати в Delphi фрагмент програми розв’язування задачі 1 (блок-схема відповідного алгоритму наведена на рис. 2.46), то він виглядатиме так: a:= StrToFloat(Edit1.Text); b:= StrToFloat(Edit2.Text); c:= StrToFloat(Edit3.Text); d:= StrToFloat(Edit4.Text); x:= c–d; If x = 0 Then Label1.Caption:= 'Вираз значення не має: д ілення на нуль' Else begin y:= a–b; z:= y/x; Label1.Caption:= FloatToStr(z); end; Звертаємо вашу увагу: обчислення значення виразу можна було б записати не двома командами, а однією: z:= (a–b)/x.
Логічний вираз у команді розгалуження може бути простим або складеним. Складені логічні вирази утворюються з простих шляхом використання розглянутих у попередньому пункті операцій кон’юнкції (and), диз’юнкції (or), заперечення (not). Порядок виконання цих операцій в Delphi такий самий, як і в математичній логіці.
Наведемо приклад задачі з використанням складених логічних виразів. Задача 4. Обчислити значення заданої функції
Фрагмент програми для розв’язування цієї задачі виглядатиме так: x:= StrToFloat(Edit1.Text); If (x > –3) and (x <5) Then y:= 2*x – 12 Else y:= 7 – 8*x; Label1.Caption:= FloatToStr(y);
Команда розгалуження в Delphi може містити в собі іншу команду розгалуження. Ось як виглядатиме команда розгалуження для алгоритму, наведеному на рис. 2.49: If x = у Then Label1.Caption:= 'Числа рівні' Else If x > у Then Label1.Caption:= 'Перше число більше' Else Label1.Caption:= 'Перше число менше'; Перемикачі та прапорці Для реалізації розгалуження в проекті можна використати такі елементи керування як перемикачі та прапорці. Працюючи з текстовими і графічними редакторами, редактором презентацій, іншими програмами, ви неодноразово бачили, що при виборі перемикача всередині з’являється позначка , а при виборі прапорця – позначка . Нагадаємо, що з групи перемикачів може бути вибраний тільки один, а в групі прапорців позначка може бути встановлена або на одному з них, або на кількох, або на жодному. Перемикачі призначені для того, щоб у ході виконання проекту вибрати один з можливих варіантів. Наприклад, установити для певної властивості об’єкта одне значення з деякого визначеного набору значень. Прапорці призначені для того, щоб у ході виконання проекту вибрати або один з можливих варіантів, або кілька. Наприклад, установити значення однієї або кількох властивостей об’єкта з деякого визначеного набору властивостей. Для розміщення на формі перемикача потрібно встановити вказівник на рядок TRadioButton (англ. radio button – кругла кнопка) вікна Tool Palette і двічі клацнути ліву кнопку миші, а для розміщення прапорця – встановити вказівник на рядок TCheckBox (англ. check box – коробка для перевірки) і також двічі клацнути ліву кнопку миші. Перемикач і прапорець мають більшість властивостей, які ми розглядали для форми, поля, кнопки і напису, та ще деякі, серед яких розглянемо властивість Checked (англ. checked – вибраний), яка може набувати одне з двох значень True або False і яка визначає, встановлена позначка в даному об’єкті чи ні (вибраний цей об’єкт чи ні). Тому значення цієї властивості можна використовувати в команді розгалуження замість логічного виразу.
Розглянемо, як можна використати перемикачі для реалізації розгалуження в проекті. Нехай, наприклад, потрібно в ході виконання проекту змінювати значення тільки однієї з таких властивостей форми: або заголовок, або колір, або розміри. Для цього розмістимо на формі кнопку і три перемикачі (рис. 2.51). При розміщенні перемикачів на формі для кожного з них за замовчуванням встановлюється значення властивості Checked – False. До запуску проекту змінимо у першого перемикача значення цієї властивості на True. Після цього на формі він виглядатиме вибраним (рис. 2.51). Таким він буде і після запуску проекту на виконання. Створимо процедуру для опрацювання події OnClick кнопки, і до її тексту помістимо таку команду: If RadioButton1.Checked Then Form1.Caption:= ‘Заголовок змінений’
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-09-18; просмотров: 357; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.138.178.162 (0.009 с.) |