Вихідні дані для ділової гри 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Вихідні дані для ділової гри



Макроекономічний прогноз

Очікується, що в наступному році країна N буде знаходитися в складній економічній ситуації. Через спад виробництва зменшуються податкові надходження до бюджету. Вихід світової економіки з рецесії і пожвавлення ділової активності інвесторів передбачається на грудень наступного року. Ріст цін на світовому ринку на 15 – 20% на основну товарну статтю експорту країни N припадає на ІІ квартал року, однак у цей період значно збільшиться (в 2 рази) собівартість виробництва продукції у зв'язку зі збільшенням цін на енергоносії.

Разом з цим, прогнозується змінення структури споживання домогос­подарств у бік скорочення частки імпортованих товарів і товарів, на прид­бання яких раніше використовувалися кредити. Унаслідок девальвації відбу­деться процес імпортозаміщення (частка імпортної продукції у споживанні скоротиться на 6,9 відсоткових пунктів), а споживчий попит буде задоволь­нятися за рахунок внутрішнього виробництва. Споживання сектору загально­державного управління скоротиться на 5,7%. За підсумками року прогнозу­ється ріст ВВП у цілому на рівні 0,4%. Основні прогнозні макроекономічні показники країни N наведені в електронному додатку.

Задекларована бюджетна політика на наступний рік спрямована на формування сприятливого макроекономічного середовища економічного росту в країні N. Основними завданнями бюджетної політики є:

– забезпечення реальної збалансованості бюджету;

– виконання програм енергозбереження;

– сприяння розвитку підприємницької діяльності;

– удосконалювання механізмів соціального страхування;

– забезпечення реалізації соціальних гарантій і соціального захисту вразливих верств населення.

Основними факторами макроекономічної стабільності і поступового економічного росту повинні стати передбачувані помірні інфляційні процеси. Стабільна монетарна, бюджетна і боргова політика і жорстка фінансова дисципліна.

Пріоритетними завданнями і головними параметрами бюджетної політики є:

1) створення рівних умов для розвитку реального сектора економіки і досягнення макроекономічної стабільності;

2) забезпечення реалізації державної політики, яка сприяє підвищенню ефективності соціального захисту і соціального забезпечення населення;

3) реформування бюджетної сфери.

Завдання групи 1 (парламент). Наприкінці наступного року стартує вибірна компанія, тому вони повинні забезпечити для себе підтримку населення шляхом підвищення соціальних гарантій і платежів для населення (виборців). Партія, яка становить більшість у парламенті, у передвиборній програмі ставить метою підвищення заробітних плат, соціальних виплат і соціальних гарантій для населення, створення робочих місць.

Завдання групи 2 (Кабінет міністрів). З метою мінімізації втрат національних товаровиробників у складних умовах господарювання, необхідно застосовувати заходи для створення стимулів для розширення внутрішнього попиту, насамперед, інвестиційного, активізації процесів просування українських товарів на зовнішні ринки, стимулювання розвитку нових високотехнологічних виробництв, аграрного сектора, будівельної галузі, вугільної і нафтопереробної промисловості. Зважаючи на те, що бюджетні ресурси обмежені, це можливо тільки шляхом зниження соціальних виплат, скорочення видатків державного апарату і залучення іноземних кредитів.

Завдання групи 3 (Президент). Президент опікується питан­нями національної самосвідомості, національної ідеї, збереження історичної пам'яті і культурної спадщини. У пріоритеті бачить розвиток духовності і відродження історико-культурних центрів, на що і робить акцент у складе­ному проекті бюджету.

Форма, за якою слід скласти проект бюджету, наведена в електронному додатку.

Система оцінки результатів ділової гри

Гра включена в загальну програму практики студентів, тому оцінка за гру є частиною загальної оцінки, максимальна кількість якої складає 100 балів. Кількість балів за результатами проведення гри максимально складає 10 балів. Максимальна кількість балів залежить від балів, одержаних за результатами проведення певного раунду гри:

– перший раунд – 5 балів;

– другий раунд – 1 бал;

– третій раунд – 4 бали.

Штрафні бали отримають гравці, які:

– порушують регламент проведення окремих етапів раундів – 0,1 бала за кожне порушення;

– отримають зауваження за порушення дисципліни – 0,1 бала за кожне зауваження.

За підсумками гри (після проведення всіх раундів) додаткові 0,5 бала може отримати один з гравців команди за неординарні якості, проявлені з метою досягнення найкращих командних результатів. Право надати додат­ковий бал має капітан команди на підставі відповідних аргументів. При відсутності зауважень з боку викладача капітан команди також має право отримати додаткові 0,5 бала. Право надати бал мають члени команди. Але сукупний бал не повинен перевищувати максимальну кількість балів за гру – 10 балів.

 

Оцінка результатів першого раунду

Кожний з членів команди може набрати від 0 до 5 балів: від 0 до 4 балів – за індивідуальну роботу; від 0 до 1 бала – за командну роботу. В оцінці індивідуальної роботи беруть участь викладач та капітан команди. В оцінці командної роботи – викладач.

Індивідуальна оцінка складається з двох компонентів:

1. Оцінка викладача – 0 – 3 балів.

2. Оцінка капітана команди – 0 – 1 бала.

Критерії індивідуальної оцінки з боку викладача

Від 0 – до 1 бала – завдання виконані не в повному обсязі, є помилки у розрахунках, в ілюстративному матеріалі, значні помилки в аналітичному огляді.

Від 1 до 2 балів – завдання виконані в повному обсязі, є суттєві помилки в окремих розрахунках, ілюстративному матеріалі, аналітичному огляді.

Від 2 до 3 балів – завдання виконані в повному обсязі, відсутні помилки в розрахунках, є несуттєві помилки в ілюстративному матеріалі та аналітичному огляді.

3 бали – завдання виконані в повному обсязі, відсутні помилки.

Критерії індивідуальної оцінки з боку капітана команди

Від 0 – до 0,5 бала – завдання виконувалися нестаранно, відмовлялися виконувати завдання капітана, є зауваження до участі у процесі виконання завдань.

Від 0,5 – 1 бала – завдання виконувалися старанно, але є окремі зауваження до участі у процесі виконання завдань.

1 бал – всі завдання виконувались старанно, відсутні зауваження.

Критерії оцінки командної роботи

1 бал – 1 місце на міні-конференції, відсутні зауваження з боку викладача до дій команди за час проведення гри.

Від 0,5 до 1 бала – 1 місце на міні-конференції, є окремі зауваження з боку викладача до дій команди під час проведення гри.

Від 0,3 до 0,5 бала – активна участь команди у проведенні гри, відсутні зауваження.

Від 0 до 0,3 бала – є зауваження до участі команди у проведенні гри.

 

Оцінка результатів другого раунду

Від 0 до 0,5 бала – завдання виконане не в повному обсязі, є суттєві помилки.

Від 0,5 до 1 бала – завдання виконане в повному обсязі, є несуттєві помилки.

1 бал – завдання виконано в повному обсязі, помилки відсутні.

Оцінка результатів третього раунду

Максимально за третій раунд кожний з гравців може отримати 4 бали в залежності від оцінки дій команди. Специфіку накопичення балів відоб­ражено в розділі „Етапи проведення ділової гри з визначенням регламенту” (Етап 2 третього раунду).

 

Ділова гра 2. „СТВОРЕННЯ СТРАХОВОЇ КОМПАНІЇ”

Вступ

Актуальність. У ринкових умовах страхування відноситься до потужних факторів стабілізації та розвитку економіки: зростають його можливості щодо інвестування коштів завдяки розвитку сфери страхування життя, підвищується його соціальна значущість.

Останнім часом страховий ринок України швидко розви­вається, зростає імідж страхування та попит на страхові послуги. А це, безумовно, висуває нові вимоги до інформаційного рівня населення, до професійного рівня фахівців, що працюють у сфері страхування, до освітнього рівня спеціалістів будь-якої еко­номічної професії. Тому найважливішим завданням вищої школи є створення ефективної системи підготовки фахівців з економічних спеціальностей та відповідного профілю.

Метою ділової гри є поглиблення знань і вмінь, отриманих у ході вивчення дисциплін, що формують професійні навички студентів і забез­печують підвищення їх практичного рівня.

Пропонована ділова гра заснована на зв'язку базових дисциплін, вивчених студентами спеціальності „Фінанси і кредит”: „Менеджмент”, „Маркетинг”, „Основи права”, „Страхування”, „Економічний аналіз”, „Економіка підприємств”, „Фінанси”.

Завдання для гри

1. Розвинути у студентів інтерес до вивчення питань організації страхової справи на основі закріплення теоретичних знань і набуття практичних умінь у процесі рішення ситуативних завдань, поставлених у діловій грі.

2. Розвинути творче мислення, реакцію на ситуативність, уміння формулювати та обґрунтовувати прийняття управлінських рішень.

3. Розвинути комунікативні здібності студентів, відповідальність за роботу в команді, професійні інтереси і переваги.

 

Тривалість і етапи гри

Ділова гра передбачає 12 годин аудиторних занять і самостійну позааудиторну роботу студентів.

Етапи гри

1. Аудиторне заняття 1: ознайомлення з умовами ділової гри, форму­вання команд з числа студентів, організація роботи груп, звіт групи про виконання завдання в аудиторії, розподіл завдань для позааудиторної роботи.

2. Позааудиторна робота виконується між двома аудиторними заняття­ми і передбачає збір інформації, її аналіз, виконання необхідних розрахун­ків, узгодження дій між учасниками команди, підготовку звіту і презентації.

3. Аудиторне заняття 2: захист звітів, підведення підсумків роботи груп і оцінювання результатів роботи кожного студента.

 

Організація ігрових команд

Залежно від кількості студентів навчальна група розбивається на підгрупи (ігрові команди) по 10 осіб у кожній команді.

Члени команди обирають керівника – капітана команди.

Під час аудиторного заняття кожна з підгруп повідомляє про обрану нею компанію, щоб виключити дублювання. Учасники кожної підгрупи розподіляють між собою ролі. Всі ігрові групи виконують однотипні завдання, але працюють відособлено.

Функції учасників

Керівник гри (викладач) інформує студентів про цілі гри і видає завдання. Він виконує роль адміністратора і експерта з організації страхової компанії: веде арбітраж у процесі гри, оцінює роботу ігрових команд, підводить підсумки гри, у необхідних випадках консультує учасників гри.

Учасники гри: вивчають вихідну інформацію для ділової гри і необхідну літературу; розподіляють ролі та завдання між учасниками групи; здійснюють збір необхідних даних і виконання завдання; готують загальний та індивідуальний звіти про роботу.

По закінченні кожного ігрового етапу капітани команд доповідають про результати групової роботи. Керівник гри за необхідністю проводить загальну дискусію, метою якої є колективне вироблення оптимального рішення.

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-08-16; просмотров: 162; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.116.36.192 (0.019 с.)