Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Релігійні вірув.та міфологія східнослов. ПлеменСодержание книги
Поиск на нашем сайте Первісні релігійні вірування мали практичний, господарський характер, який необхідний людині на кожному кроці життя. Людина прагнула бути в найкр.стосунках з природою, вона на кожному кроці переховувалась у своїй залежності перед нею. Релігії слов. – анімістичні,людина вірила в те,що все навколо живе. Фетишизм – це віра в найдприр. властив.різних предметів або об’єктів. Магія – це віра в існування надприр.засобів впливу на природу і людину. Тотемізм – віра в те, що людина має зв'язок з певним видом тварин. Землеробські культи – це поклоніння богам-покровителям землеробства,твар-ва. Шаманство-віра в методи спілкування з надприродними силами. За допомогою релігій людина вчилася узагальнювати свій життєвий досвід, розвивати уяву про світ. Пантеон язичн.богів:Перун (бог-Громовержець), Хорс(бог Місяця), Дажбог(Сонця), Стрибог(війни), Лада(матір світу), Мокош(покровитель домашнього вогнища, любові і розмноження). Перехід до землеробства(матір Земля і Золотий плуг). Берегиня-це матір Земля. Старод.словяни мали реліг.календар,що пов'язаний з вшануванням Сонця і ін. Богів,боротьбі літа з зимою, тепла з холодом. Цей календар склався у полян. Сх. слов’яни вірили у безсмертя душі, у них же на думку вчених ніколи не домінувало зло, переважало добро. Особливу шану Сх.слов.віддавали деревам і птахам, що вважалися основоположниками або покровителями якогось роду племені. Вагомою складовою частиною світогляду Сх.слов.була міфологія. До вищого рівня слов.міфології віднос.найбільш узагальнюючі типи та функції богів. Середній рівень-віднос.божества,повяз. З господарчими циклами робіт і обрядами, а також боги-покровителі племен, різних родів. Нижчий рівень-віднос. різні групи нечистої сили, тварин, духів, що повяз. З усім міфолог.простором від дому до лісу. Дерево світу-це універсальний синтез рівнів слов. міфології: - Оживлення-це жива іскра; - Дерево-первісний матеріал створення, порівняно з жінкою; - Род – це творець світу; - Рожаниця-покровителька родючості, мала таємний зв'язок із зірками. Міфологія і реліг.уявленнякожного народу мають своє соціальне підґрунтя,оскільки вони форм.в конкретно історичних умовах, отже реліг.вірування сх..слов.максимально наближене до життєвих реалій і відображались у міфолог.формі. Велика шана деревам і птахам (дуб-міцність, береза-чиста матір-природа,Зозуля-провісниця майб.,голуб-символ кохання, ластівка-доля, сова-символ смерті, ворони-священні птахи). До священних також віднос.коні, воли, бджоли і сонечка.
15. Світоглядні та соціально-економічні передумови формування культури Київської Русі. КР – це східнослов.сережньовічна держава, що існує з 9 по 13 ст. Племена на тер.в 7-8ст. – поляни, древляни,дреговичі, волиняни, сіверяни, вятичі і т.д. Світогл.передумови: - Розвивалась в контексті світової середньов.культури з тяжінням до Візант.зразків(реліг.світогляд,синкретизм-це все єдине, людина не відділялась від світу). - Специф.риса – це поєднання міфолог.або язичницького та реліг.або християнського світоглядів з перевагою першого. Наслідок-вироблення специф. релігійної культури. Соц.-економ.передумови: - Формування на основі розкладу родоплем.ладу та зародження феод.відносин, - Майнова нерівність породжує відмінності між княжою(запозиченою) та народною культурами. Перша має багатто запозичень з Візант.культури. Остання-зберігає місцеву самобутність. - Прийн.християнства 988р. сприяло культурній консолідації сх..слов, посиленн. Ролі КР на політ.арені, зміцн.феодального ладу. - Через християнство КР засвоїла спадщину античності,тобто долучилась до найкр.європ.традицій.
Язичницька культура Київської Русі. У 5 ст.Правобережна Україна від Києва до Карпат буула густо заселена слов.племенами, які створили самобутню культуру,система яз.вірувань свідчить про розвинуті світогл.уявлення слов’ян, спроба пояснити явища оточуючого світу реалізувалась в ієрархію богів, що відповідали за певні прир.явища. Головний Сварог – Бог неба, основа усього, владика світу. У 10ст. на перше місце виходить Перун-бог блискавки і грому, Дажбог-бог сонця, Велес або Волос – найважлив.бог скоту, господарства,бог багатства, торгівлі, берегиня – матір Земля. Джерело формув.КР – це Черняхівська культура давньослов. Племен та культури попередників кочовиків. Світогляд народу формувався на основі міфолог.вірування (політеїзм, синкретизм). Розвиток давньослов. мови та писемності. Остання (кирилиця) – це наслідок поєдн. грецьких та слов. літер. була поширена до прийн. християнства. Перун (бог-Громовержець), Хорс (бог Місяця), Дажбог(Сонця), Стрибог (війни), Лада (матір світу), Мокош (покровитель домашнього вогнища, любові і розмноження). Перехід до землеробства (матір Земля і Золотий плуг). Берегиня-це матір Земля. Старод. словяни мали реліг.календар,що пов'язаний з вшануванням Сонця і ін. Богів,боротьбі літа з зимою, тепла з холодом. Купайло-бог доброго врожаю, достатку, любові, злагоди.
17. Християнство як чинник нових культурних процесів в Київській Русі. «Хрещення Русі» князем Володимиром 988р. Прийн.Християнства – одна із найважлив.подій в історії України, воно піднесло народ релігійно, морально і відкрило шлях до тогочасної європ.цивілізації,долучило народ до європейського соціокультурного процесу. Прийняття Християнства несло за собою: - піднесло моральний та релігійний дух народу - сприяло виникненню нових мистецтв та ремесел, їх розквіту в поєдн.візант.та місцевих традицій. - пожвавились соціокультурні зв’язки з Візантією, країнами центр.та зх.Європи. -під патронатом держави та церкви почала розвиватись освіта, література, переважно церковна, книгописання. За Ярослава було впорядковану найважлив.юр.збірник держави «Руську правду»,яка упорядкувала соціальні та майнові стосунки в КР, у ній зафіксовано функціонування грош.системи, що є важливою ознакою розв. господарства та державності. З’явилась гривня. Розвивається давньоруська література: Кирило Туровський – протиставлення позитивного негативному, злагода між душею і тілом, Нестор Літописець-«Повість минулих літ»-розгортання широкої картини розвитку словян у системі тогочасного світу, засудження міжусобиць, В.Мономах у «Повчанні…» робить наголос на високій моралі, розвивається усна нар. творчість, яскравий зразок - «Слово..»невідомого автора, що зараз використовується як джерело історії, розвивається музично-театральне мист-во на Русі(фрески Софіївського Собору), живопис, архітектура, мозаїки, ювелірна справа, керамічне мист-во. Отже, культура КР 9 ст.-13ст.була надзвич.високою,сягала європ.рівня.але монголо-татарська навала перервала яскравий період вітчизн.історії. духовний розвиток країни.
18. Розвиток освіти та науки в Київській Русі. Ппотреби церкви та держави спричинили утворення перших шкіл після хрещення Русі. Свідчення про шкільну освіту в домрист.Русі немає, є відомості про наявність писемності та окремих освічених громадян, особливо серед знаті. Володимир створив першу школу при церкві для дітей аристократів у 10 ст. Бурхливий розвиток економіки спричинив виникнення спеціальних ремісничих шкіл. Ярослав у 1037р.при Софії Київській створив першу вищу школу з європ. рівнем викладання. При церквах створювались школи для простих людей. В них вчились не лише хлопці, а і дівчата. З 11ст.освітнім осередком стає Києво-Печ.монастир, започатковано традицію літописання. Отже,осв.система КР склалась під впливом Візант.традицій і поступово поширювалась від центрального Київського регіону на пн.Новгородські та Московські землі. Центри науки – Київ, Новгород. Наукова парадигма базувалась на теології та реліг.філософії в поєдн.з античною традицією. Галузі науки:богословя, історія. Право, природознавство, матем., астрономія, медицина. Наука явл.собою поєдн. візантійських джерел (переклади) та власних досліджень. Наукові праці: - Теологія: Смолятич – полеміка з Хомою; - «Ізборники князя Святослова» - «Велесова книга» і «Руська правда».
|
||
Последнее изменение этой страницы: 2016-07-14; просмотров: 258; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.219.25.226 (0.01 с.) |