Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Інтертекстуальність і т.п.).↑ ⇐ ПредыдущаяСтр 4 из 4 Содержание книги Поиск на нашем сайте
Оповідь ліричний герой звертається до озера, яке було свідком його минувшого щастя(він+кохана, яка вже померла), природа може зберегти те, що забирає час, любов/пам'ять може зберегти Час уповільнений ритм(засипляючий), циклічність(дерева,гори,хвилі,місячне світло нагадують про неповторні побачення з коханою, яка вже мертва.) Простір природа, що жива. Озеро(див. в інтертекстуальності) Метафорика вода=час, хвилі=ритмічність життя, природа(не людина)=вічність, що може берегти те, що забирає час, любов=вічна сила, та, що поза часом, озеро(див. в інтертекстуальності) Інтертекстуальність У багатьох давніх культурах, озеро - священне місце, де живуть боги. Жіноче начало. Занурення означало, з одного боку, смерть і руйнування, а з іншого - відродження й відновлення. Озеро - очі землі, крізь які жителі підземного світу можуть бачити наш світ. Озеро символізує ідею "рівнів" - вода завжди пов'язується з відношення між глибоким і поверхневим, зовнішнім і внутрішнім. У грецькій міфології давні божества природи, німфи, володіють давньою мудрістю, таємницями життя та смерті Німфи джерел і озер - охоронниці вод, що дають зцілення від хвороб. Самі озера мали здатність пророкування і дарування безсмертя. Одна з німф - Мента - була пов'язана з водою царства мертвих і була коханою Аїду.
19+20 Історико-культурна ситуація/художнє явище (особливості літературного Французький романтизм 1789-1794рр – Французька революція 1830-1848рр - наступні революції і Паризька Комуна -Змінювалося сприйняття історичного процесу і ролі людини в історії. -формування прославленої французької історичної школи (яка висунула в якості вирішального чинника суспільного прогресу боротьбу класів + активну роль особистості в прогресивному русі людства.) → літературознавство як наука розвинулося під впливом нової історичної школи. Вона безперечно вплинула і на художню літературу. -письменники відчули необхідність заглянути в глиб власної душі, пояснивши її протиріччя і складності. -Народження в 20-х роках історичного роману -Літературне життя Франції виразно демонструвало свою залежність від суспільної боротьби. -після 1830-х рр - блискуче-стрімкий розвиток реалістичної прози -нові угрупування «малих романтиків» - літературне співтовариство «Новий Сенакль» (або «Молода Франція») *ненависть до «напудрених перук» класиків і схиляння перед генієм Гюго. *взяли участь в знаменитій романтичній «битві» за «Ернані» Гюго(вважали це революцією мало не важливішою за політичну) * післяреволюційний період виділилися демократично і республіканськи налаштовані представники угрупування Реалізм 1 етап – кін 20рр – 40рр - становлення і утвердження реалізму як провідного напряму в літературі 2 етап – 50-70рр - пов'язаний з ім'ям Флобера - починається з пісенної творчості Беранже - у період становлення реалізму пісня поступається першістю соціальному романом (Стендаль, Бальзак) - ще один жанр – новела (Меріме) - представники реалізму починають творчість ще в руслі романтизму - разом з романтиками беруть активну участь в їх боротьбі з класицистами. - передмова до драми «Кромвель» Гюго і естетичний трактат Стендаля «Расін і Шекспір» активно критикують класицизм * за розширення предмета зображення в мистецтві, *за скасування заборонних сюжетів і тем, *подання життя у всій її повноті і суперечливості. *авторитет- Шекспір - перших реалістів Франції з романтиками 20-х років зближує і спільність соціально-політичної орієнтації (опозиції монархії Бурбонів, гострокритичний сприйнятті стверджує на їхніх очах буржуазних відносин. - Після революції 1830 р.шляхи реалістів і романтиків розійдуться→ їх полеміка поч. 30-х рр. - подальша підтримка романтиками творчості реалістів, освоєння перших художнього досвіду останніх, і навпаки - реалісти другої половини XIX ст. будуть дорікати своїх попередників в «залишковому романтизмі» *Стендаля - в пристрасті до зображення яскравих індивідуальностей і виняткових за своєю силою пристрастей («Пармська обитель», «Італійські хроніки») * Бальзака - в тязі до авантюрних сюжетів («Історія тринадцяти») і використанні прийомів фантастики в філософських повістях і романі «Шагренева шкіра». ↑ ← між французьким реалізмом 1 періоду і романтизмом існує складні «родинні» і діалектичні зв'язки, виявляти (успадкування характерних для романтичного мистецтва прийомів і навіть окремих тем і мотивів (тема втрачених ілюзій, мотив розчарування і т. д.). +ще не відбулося розмежування термінів «романтизм» і «реалізм».(тільки після смерті Бальзака і Стендаля) - заслуга романтиків у розвитку реалізму: *відкриття нового типу героя, що вступає в протиборство з цим суспільством. *послідовна, безкомпромісна критика буржуазних відносин з високих позицій гуманізму, що з часом набула соціального характеру *мистецтво психологічного аналізу *принцип романтичної естетики – історизм (розгляд життя людства як безперервного процесу, в якому діалектично взаємопов'язані всі його етапи, кожен з яких має свою специфіку.) – ідеалістична основа у романт., матеріалістична – у реаліст. - інтерес до економічних структур суспільства та соціальній психології широких народних мас - зображення саме сучасності - розквіт французького реалізму – 30-40рр, так званий період Липневої монархії: країна переходить від феодалізму до буржуазії і анти буржуазна боротьба пролетаріату. - основна мета: * художнє відтворення дійсності * пізнання внутрішніх законів цієї дійсності, що визначають її діалектику і різноманітність форм. - відмова від плоского емпіризму (тому застосування таких романтичних прийомів, як фантастика, гротеск, символ, алегорія) - наявність суб’єктивної сторони – авторська концепція дійсності - теоретичні роботи, присвячені обгрунтуванню принципів реалістичного мистецтва - створений в період становлення реалізму памфлет Стендаля «Расін і Шекспір» і труди Бальзака 1840-х років «Листи про літературу, театр і мистецтво», «Етюд про Бейлі» і особливо - Передмова до «Людської комедії». Жанрова парадигма (особливості певного жанру в контексті -провідним жанром у літературі реалізму стає роман - жанр великого епічного оповідання -дозволяє досягти основних завдань реалізму - якомога ширше охопити життя, показати всі деталі суспільного устрою, всі типи людських відносин. - великий за обсягом - свіжий жанр→без тягара канонічної традиції - заснований одночасно на протиріччі між героєм і світом і на глибокій внутрішній спільності між ними. - збільшилася соціальна рухливість окремої людини – поява роману-карєри - ведення у сюжет роману реалістичним описом - позиція «всевидющого автора» - поєднання авторської точки зору на події та персонажів із зображенням тих же речей через сприймання героїв. -типові персонажі за типових обставин -протиставлення інтелектуальності героя недалекості суспільства Поетикальні особливості Бальзак Червоне і Чорне - фабула роману заснована на реальних подіях, пов'язаних з судовою справою Антуана Берте. - хронікально-лінійна композиція, організована біографією героя (подібно традиціям романістів 18 ст., зокрема Філдінгу) - сюжет побудований на історії духовного життя героя, становленні його характеру, представленого в складній і драматичній взаємодії із соціальним середовищем. - сюжет визначає не інтрига, а дія внутрішня перенесена на розум і душу Жюльєна. - особлива значимість внутрішніх монологів - стрімкий розвиток подій - відсутність ретроспективи - небагато описів - достовірність тексту - математично сувора, абсолютно природня мова - хроніка 19ст - придворна аристократія провінційне дворянство, вищі та середні верстви духовенства, буржуазія, дрібні підприємці і селяни. - антагоністичні начала у душі Ж. - діалектичність з «Ваніна Ваніні» Стендаля у рисах головних героїв - епіграф - слова діяча Французької революції Ж. Дантона: "Правда, гірка правда".(підкреслює небувалу правдивість, зв'язок проблематики твору з революцією) - Загальних літературних корінь героя можна спостерігати в образі індивідуаліста з «Сповіді» Ж.-Ж. Руссо (1770) - посилання на легенду про Маргариту Наварську, яка поховала голову свого страченого коханого, що пізніше зробила й Матільда де Ла-Моль з Ж. - оповідь від третьої особи - доба Реставрації, післянаполеонівський період, Франція, Вер’єр, Париж… - три основних місця дії - будинок пана де Реналя, безансонська семінарія і паризький особняк маркіза де ла Моля. - символ яструба – асоціація з Наполеоном кумиром Ж. - червоне –колір мундирів наполеонівської армії, чорне – колір вбрання кліриків (постійне метання героя від одного до іншого) - філософія Стендаля – концепція Гельвеція - концепція «особистого інтересу» як природної основи людини, для якого «прагнення до щастя» є головним стимулом усіх діянь. - Бейлізм - оригінальний стиль і композиція Стендаля - герой протилежний своєму суспільству Персонажі: Жюльен Сорель, пані де Реналь, Матильда де Ла-Моль та ін Стендаль Шагренева Шкіра - конфлікт - зіткнення молодої людини зі своїм часом. - центр проблематики роману зміщується в філософську площину: яка ціна, яку людині належить заплатити за здійснення її бажань? - проблема кар’єри - французьке слово chagrin означає водночас вид віслюка й біль. - символіка талісмана - в шагреневій шкірі з'єднані «могти і бажати», але за його могутність покладена єдино можлива ціна - людське життя. - шагренева шкіра - символ фатальної приреченості особистості на шляху угамування егоїстичних бажань і пристрастей. - дві системи, два типи буття: життя, повне прагнень і пристрастей, що вбивають своєю надмірністю людини, і життя аскетичне, єдине задоволення якої в пасивному всезнанні і потенційній всемогутності. Якщо в міркуваннях старого-антиквара міститься філософське обгрунтування і прийняття другого типу буття, то апологією першого є пристрасний монолог куртизанки Акіліни (у сцені оргії у Тайфера). - антикварна лавка ніби вміщає у собі всю історію людства - форма філософської притчі - три розділи й епілог - динамічна примхлива композиція - лаконізм характеристик - подекуди дотепність - описовий стиль, з фантастикою. - широка парадигма образів - містичний, фантастичний елемент – зв'язок з естетикою романтизму - характер проблем і спосіб їх постановки – суто реалістичні риси - дії - 1829р кінець Реставрації - оповідь від 3 особи Персонажі: Рафаель де Валантен, Еміль, Поліна, пані Годен, Графиня Феодора, Растіньяк, антиквар, Тайфер та ін Бальзак Батечко Горіо - історія Горіо обрамляється багатьма сюжетними лініями - тема доль молодого покоління дворянства - ціла система персонажів, прямо або опосередковано пов'язаних з Горіо як центром цієї системи - приділяється увага історії кожного з персонажів - бальзаківський принцип «повернення персонажів» (використання одних і тих же персонажів у різних творах)- Анатазі Ресто із «Гобсека», пані де Босеан з «Покинутої жінки», «Червоний готель» і Растіньяк з «Шагреневої шкіри» - прототипом батечка Горіо став шекспірівський КорольЛір - паралель між Растіньяком та Рафаелем де Валантеном - типові герої у типовій для того часу ситуації - філософія імморалізму - новий тип романного дії з яскраво вираженим драматургічним початком. - обширна експозиція заповнена речами, деталями побуту, вбраннями героїв - одна з проблем – трагедія сім’ї (для автора початковим елементом суспільства є не індивідум, а сімя, стан якої визначає рівень розвитку суспільства) - період Реставрації - сюжет вкладається у декілька напружених днів - події відбуваються в Парижі, пансіоні під назвою «Дом Воке» - оповідь від 3 особи - Персонажі:Отец Горио, Эжен де Растиньяк, Дельфина де Нусинген, Анастази де Ресто, Вотрен Виконтесса де Босеан, мадам Воке
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-07-14; просмотров: 281; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.119.117.122 (0.008 с.) |