Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Загальний висновок про поетику твору як ступінь письменницької майстерності та про стильову оригінальність твору в цілому.Содержание книги
Поиск на нашем сайте
ЗМІСТ ТВОРУ Рід твору ЛІРИКА – різновид лірики, основні ознаки й причини її домінування у творі та своєрідності. ЕПОС – зміст, основні ознаки та причини його домінування у творі, своєрідності. ДРАМА – тематика, основні ознаки й причини її домінування у творі та своєрідності. ПОЄДНАННЯ РОДОВИХ НАЧАЛ — причини, сутність та наслідки такого поєднання: місце кожного з наявних родових начал у художній тканині твору; значення такого поєднання для вияву майстерності та цінності твору в цілому. ПРОМІЖНИЙ ВИСНОВОК про родову визначеність твору й позиції автора Характери, художні моделі (хм) та образи (о) твору ОБРАЗИ (ХМ) ПРЕДМЕТІВ – наявність, основні ознаки (риси), ступінь персоніфікації, художня та змістовна функція. ОБРАЗИ (ХМ) ЯВИЩ – наявність, основні ознаки, ступінь змістовної наповненості (в тому числі й підтекстової), художні та змістові функції. ОБРАЗИ (ХМ) ПРОЦЕСІВ – наявність, масштабність,ступінь змістовності, функції... Образи людей Художні моделі (як достатньо творчо "сфотографовані" письменником люди) пишуться з реальної дійсності – перш за все це ті персонажі, що мають у реальній дійсності своїх прототипів. Змальовані у творі у всій багатогранності їх зв'язків з навколишнім чи й вигаданим світом – тут подається вся або майже вся гама найважливіших характеристик і стосунків людини з оточенням (а аналітик-дослідник має визначитися й з рівнем і масштабами свідомості). а) Природно-генетична (портретна) характеристика людини ü тип організму: жіночий чи чоловічий, здоровий чи хворий, потужний чи слабкий, енергетичний донор чи вампір і як усе це виливається в подальшій діяльності персонажа; ü будова організму: гарно чи потворно складене тіло, чи немає яких-небудь відхилень і чи впливає все це на поведінку персонажа; ü зовнішні ознаки спадковості здоров'я чи хвороби, інтелекту, обдарувань, етнічної приналежності і як усе це відбивається на характері й поведінці персонажа. Висновок про портретну характеристику персонажа в цілому – що передав автор у портреті персонажа. б) Темпераментна характеристика: ü ознаки темпераменту в діях і вчинках: ü як позначається тип темперамент (сангвінічний, флегматичний, холеричний чи меланхолічний) на поведінці й діях персонажа. Висновок про темперамент. в) Характеристика персонажа в праці ü ставлення персонажа до праці: працює, щоб жити. чи живе. щоб працювати; працює, щоб вижити, щоб нажитися, щоб принести іншим добро, щастя й задоволення, щоб одержати самому насолоду від процесу праці, щоб розвиватися тощо. Висновок про працю. г) Матеріально-побутова характеристика ü ставлення до їжі: їсть, щоб жити, чи живе, щоб їсти; яку їжу і як здобуває, чому і як оформляє процес приймання їжі, які риси характеру виявляє при прийманні їжі і як усе це характеризує персонажа: ü ставлення до одягу: чи розуміє, для чого призначений одяг; коли і як треба одягатися; чи є одяг засобом приниження, обману чи й навіть експлуатації інших людей та ін.; ü ставлення до житла: чи є воно у персонажа, як воно йому діставалося, як він його цінує, чи розуміє всі функції свого й чужого житла, чи прихистив когось у своєму житлі. як доглядає за своїм житлом тощо: ü ставлення до природи: як до джерела існування, як до майстерності, як до об'єкту грабування чи самовиявлення, як до об'єкту турботи, інше; ü ставлення до землі: як до об'єкта чи засобу наживи, як до засобу експлуатації інших людей, як до засобу свого власного й народного існування, як до національної цінності, як до об'єкта насолоди від спілкування з нею й праці на ній. ін.; ü ставлення до грошей, капіталів та інших матеріальних цінностей: чи розуміє персонаж призначеність наявних цінностей, чи осмислює він їх справжню цінність, для чого вони йому. та й чи с вони в нього взагалі і як це характеризує діючу особу; ü ставлення до побуту взагалі: як до середовища й умов свого існування, як до місця самовияву, як до за засобу насолоди і затишку тощо. Висновок про матеріально-побутовий рівень свідомої діяльності персонажа твору. д) Соціальна характеристика персонажа ü розуміння неминучості й необхідності поділу суспільства на групи та угрупування за станом матеріального й духовного забезпечення; чому і як діляться матеріальні та духовні блага у суспільстві; чому і як ділиться родина, рід, клан, колектив, громада на певні групи; які наслідки такого поділу можуть бути: які й чому має кожна з таких груп матеріальні та духовні інтереси; як ці інтереси гармонують чи дисгармонують стосунки між соціальними групами; у що виливається така гармонія чи дисгармонія і т. ін.; ü соціальна самосвідомість персонажа: рівень усвідомлення персонажем себе як окремої (фізичної) особи чи особистості; як члена родини чи роду. клану чи класу, етносу чи нації, народу чи народності, раси чи людства в цілому тощо. Висновок про соціальну свідомість і самосвідомість персонажа та про те, як усе це відбилося на характері його діяльності. Е) Етикетно-побутова характеристика ü ставлення до самого себе: самоповага, вміння повести себе так, щоб інші ставилися до тебе з повагою (дійсно заслужити таку повагу своїми вчинками і діями), самого себе хвалити безпідставно (чи й заслужено), хвалитися або просто хвастатися та ін.; ü ставлення до ближніх: дотримання усталеної системи правил та етикетних нормативів у ставленні до батьків, сестер і братів, рідних по крові, за шлюбними обов'язками тощо; ü ставлення до своїх дітей, до дітей своїх родичів та знайомих, до дітей взагалі, до сиріт тощо; ü ставлення до підлеглих та до начальства; до людей, що стоять нижче або вище за соціальним, адміністративним та іншим становищем; ü повага до інших: вміння оцінити окремі вчинки й ціле життя іншої людини та дати їй в цілому вірну оцінку; вміння визнати в іншій людині її недоліки, достоїнства і навіть перевагу перед собою, тобто навчитися поважати й шанувати інших людей; ü порядність і вихованість (як знання і дотримання системи правил етикету); ü захоплення іншою людиною: вміння осмислено й високо цінувати іншу людину (чи людей взагалі); або навпаки, таке напівосмислене чи й зовсім неосмислене високе поцінування в іншій людині якихось рис чи достоїнств, яке часом засліплює погляд на всі останні достоїнства й недоліки об'єкта захоплення. Висновок про етикетну характеристику. е) Родинно-інтимна характеристика: ü захоплення особою іншої статті - тут або захоплення, якщо воно осмислене і стає основою кохання й любові, або причина любовної трагедії, коли людина захоплюється «сліпо», несвідомо, інстинктивно; не дарма захоплення називають «любов'ю з першого погляду» і т. ін.; ü кохання: як процес пошуків та досягнення тілесно-статевої гармонії осіб різної статі, що приносить найвищу насолоду обом захопленим і закоханим; чи кохається персонаж з якоюсь особою іншої статі без свідомого чи навіть інстинктивного захоплення і т. ін.; ü любов: чи має персонаж у процесі кохання і спільного життя, окрім гармонії тіл, ще й гармонію душ; яка це гармонія, на чому вона будується; чи вміє персонаж любити особу іншої статі без тілесного кохання (без гармонії тіл) тощо. Висновок про сімейно-інтимну поведінку персонажа. Ж) Моральна характеристика ü осмислення персонажем відмінностей між правилом етикету і моральним принципом; ü наявність у персонажа своїх власних принципів моралі; ü які з принципів моралі персонаж знає, яких з них він ще й дотримується у своєму повсякденному житті: егоїзм-егоцентризм-альтруїзм; честь і нечесність; справедливість чи несправедливість; доброта чи злість; людяність чи людиноненависництво; ü який принцип моралі є для персонажа головним (визначальним...). Висновок про те, моральна (морально позитивна) ця людина, антиморальна (морально-негативна) чи взагалі аморальна, тобто така, що не має ніяких принципів моралі. Висновок про моральну характеристику. З) Звичаєва характеристика ü знання персонажем звичаїв, традицій, обрядів, ритуалів, свят та гулянь свого й інших народів: ü дотримання (свідомо, несвідомо чи вимушено) звичаїв...; ü свідоме чи несвідоме, вимушене порушення звичаїв...; ü використання звичаїв персонажем на свою користь чи на користь добра, інших людей тощо.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-06-19; просмотров: 207; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 52.15.42.61 (0.007 с.) |