Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Examination Card (61 по сборн)Содержание книги
Поиск на нашем сайте
I. Reading Read the text given below. For questions (1-4), choose the correct answer (A, B, Cor D). ABOUT BRITAIN'S TEENAGERS School British teenagers can leave school at sixteen after taking their GCSE exams. They study for exams in as many as ten subjects, so they have to work pretty hard! Today's teens spend more time doing their homework than any teenagers in the past, studying for 2 1/3-3 hours every evening. Free Time It's not all work, of course. What do British teenagers do to have fun? They love watching TV, going out, meeting friends in the Internet cafes and listening to music. Researchers found that 99 % of teenagers questioned in a survey said their favourite activity was watching TV, while 98 % also liked listening to music. Some teens like the UK garage music, but others prefer to listen to hip-hop or nu-metal on their portable stereos, personal stereos and CD players. 89 % spend most of their free time online, e-mailing their 'mates' or making new friends in their favourite chat rooms. Technology As well as the Internet, teenagers in Britain use their computers to play games and do their homework. They also love their mobile phones, and spend hours texting their friends and chatting. Today, phones are getting smaller and lighter and you can do a lot more with them than just talk. Text messaging has taken over as the coolest and trendiest way to socialise. More than 90 % of 12- to 16-year-olds have a mobile, and experts say that this trend stops teens from spending their cash on sweets and cigarettes. The latest craze, mobile phones with built-in video cameras, is taking the country by storm, as these are digital cameras with which you can take photos that can be sent over the Internet. What is the writer's main purpose in writing the text? □ A to describe the social life of British teenagers □ B to give statistical facts about British teenagers □ C to describe preferences and trends among British teenagers □ D to complain about teenagers in Britain 2. What would a reader learn about communication between British teenagers? □ A that technology plays an important role in it □ B that they prefer to communicate face to face □ C that it is unimportant to most of them □ D that they have difficulty in communicating What does the writer suggest about British teenagers' attitudes to technology? □ A Mobiles are their favourite items of technology. □ B They only use technology to play games and socialise. □ C They are enthusiastic about new trends in technology. □ D They see technology as cool and fashionable. Which of the following best describes today's British teenagers? □ A All they can think about is going out and having fun. □ B They spend more time playing with computers than doing their homework. □ C They don't meet up with friends any more - they just call, text or email them. □ D. They seem to have more fun, but in fact they work harder than previous generations of teenagers.
15 (61 по сборн) ► я. Чтение Прочитайте текст, данный ниже. из вопросов (1-4), выберите правильный ответ (A, B, С, D). О БРИТАНСКИХ ПОДРОСТКАХ Школа Британские подростки могут покинуть школу в шестнадцать после сдачи своих экзаменов GCSE. Они готовятся к экзаменам по десяти предметам, таким образом они должны работать довольно усердно Сегодняшние подростки проводят больше времени, делая домашнюю работу чем подростки в прошлом,занимаясь в течение 2 1/ 2- 3 часа каждый вечер. Свободное Время Это не всё что делают, конечно. Что британские подростки делают, чтобы весело провести время? Они любят смотреть телевизор, гуляют, встречаются с друзьями в интернет-кафе и слушают музыку. Исследователи обнаружили, что 99 %опрошенных подростко при опросе, сказали, что их любимое занятие - смотреть телевизор, в то время как 98 % также нравится слушать музыку. Некоторые подростки любят британскую дворовую музыку, но другие предпочитают слушать хип-хоп или металлик на своих портативных стерео и СД компакт-дисках. 89 % проводят большую часть своего свободного времени в он-лайн, переписываясь по электронной почте с одноклассниками' или знакомясь с новыми друзьями на своих любимых чатах.. Технология Так же как Интернет, подростки в Великобритании используют свои компьютеры, чтобы играть в игры и сделать свою домашнюю работу. Они также любят свои мобильные телефоны, и проводят часы, отправляя смс друзьям и разговаривая. Сегодня, телефоны становятся меньше и более легкими, и имеют больше функций, чем просто разговор. Текстовая передача сообщений становиться более распространенным при общении.. У более чем 90 % из 12-- 16 летних есть мобильный телефон, и эксперты говорят, что эта тенденция мешает подросткам тратить их наличные деньги на конфеты и сигареты. Последнее повальное увлечение- мобильные телефоны со встроенными видео камерами, заполоняет страну, поскольку ‘это - цифровые камеры, с которыми можно фотографировать, можно входить в Интернет. 1. какова главная цель автора - при написании текста? □, чтобы описать общественную жизнь британских подростков □ B, чтобы дать статистические факты о британских подростках □ C, чтобы описать предпочтение и тенденции среди британских подростков □ D, чтобы жаловаться на подростков в Великобритании 2. Что читатель узнал об общении британских подростков? □, что технология играет важную роль в этом □ B, что они предпочитают общаться лицом к лицу □ C, что это незначительно к большинству из них □ D, что у них есть трудность в сообщении 3. Что автор говорит об отношениях британских подростков к технологии? □ Мобильные телефоны их любимые средства технологии. □ B Они только используют технологию, чтобы играть в игры и общаться. □ C Они восторгаются новыми тенденциями в технологии. □ D Они рассматривают технологию как удобнуюную и фешенебельную. 4. Какой из следующих пунктов лучше описывает сегодняшних британских подростков? □ Все они могут думать, как погулять и весело провести время. □ B Они проводят больше времени, играя с компьютерами, чем выполнение своей домашней работы. □ C Они не встречаются с друзьями больше - они только звонят, отправляют смс или общаются по электронной почте. □ D, кажется, что они больше развлекаются, но фактически они работают тяжелее чем предыдущее поколение подростков.
Examination Card (65 по сборн) ► I. Reading Read the text given below. For questions (1-4), choose the correct answer (A, B, Cor D). MY MEALS ON WHEELS Looking back on things now, perhaps my being a 'van-vendor' or a mobile canteen owner was meant to be. I've pretty much always been on the road. My father's work involved moving around a lot, so by the time I was fifteen, I had been to six different schools! When I was at college studying Hospitality, I began to work part-time for a programme called 'Meals On Wheels'. I was a volunteer who drove a van stocked with prepared food. I handed out the food to various elderly or ill people who couldn't prepare meals for themselves. The meals were really good. All well prepared, with hygiene and nutrition taking priority, and people even had choices of vegetarian, diabetic or particular types of ethnic cuisine, I had to stop working there when I got a full-time job for a catering business. I learnt many tricks of the food trade there as well, but my goal was to become my own boss. I didn't have enough money to open up a restaurant though, and I was still young and unsure of exactly what I wanted to do. A trip to Japan was the inspiration for my current mobile food business, I loved trying the variety of foods at the 'yatai' or street stalls. One of the owners told me that 'yatai' actually means a cart with a roof, and I even saw some of these traditional food pushcarts being towed around. What I also saw were the modern equivalents, large vans that had been converted into mobile kitchens with a large serving window in their side. Customers would line up by the dozens to buy their range of offerings. When I came back home, that was it - I finally knew exactly what I was going to do. I bought an old van, got it customized by a carpenter friend of mine and then by a plumber. My van ended up with benches, cupboards, a microwave, fridge and sink and a huge sign proudly sporting 'Fred's Food to You', I applied to the council for the relevant permits and in no time my business was up and running! I visit large companies and factories from early morning through to the afternoon selling sandwiches, fish and chips, cakes and more. I don't even advertise, as 'word of mouth' has my business flourishing. At night, I double up as a burger and pie stand in front of clubs. I open when I please and close when I want. My customers know me by name and I know most of them. Good food and service, that's what people want and that's what I'm about.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-06-22; просмотров: 859; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.22.130.228 (0.009 с.) |