Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Read the text given below. Choose from the sentences (A-1) the one which fits each gap (1 -4). There is one extra sentence which you do not need to use. There is an example at the beginning (0).

Поиск

FOOTBALL MAKES HISTORY

The late Bill Shankly, one-time manager of Liverpool, insisted that football wasn't a matter of life and death - it was more important than that. Looking back at the history of football matches one would tend to agree with him. The history of football, in particular the World Cup, is marked by fights, bad sporting behaviour and even murder. (0) E

The year was 1914 and World War I had transformed much of Western Europe into a mass of battlefields and trenches. The area between the two sides at war was known as "no-man's-land" because if a soldier left a trench and walked into this area, he would be shot by the enemy. (1).....

The soldiers put down their weapons, met in the middle and played a game of foot­ball. The Scottish Seaforth Highlanders were positioned on the Franco-Belgian border with the enemy, the 9th Royal Saxon Infantry opposite. They were preparing to celebrate Christmas day. Next to the trenches they had put up simple trees decorated with candles.

(2).....The Germans did not return the gunfire. The Scots in turn stopped shooting and silence followed. Then the sound of German soldiers singing Silent Night could be heard.

(3).....At midnight, silence fell until the next morning when a few of the Saxon Infantry wandered into "no-man's-land". The Scots responded and went out to meet them. One report states that cigarettes, watches, rings and tins of meat were exchanged and photos of loved ones were shown.

(4).....An unorthodox match of football followed. Goal posts were marked with caps and teams were established. Finally the men shook hands and went back to their trenches and to war.

Since then there have been other matches that have made history.

A A few of the British soldiers started singing too, and slowly soldiers up and down both lines began to join in.

B Football has been invaluable in crossing cultural boundaries throughout the years.

C Then a Scotsman produced a football and kicked it to one of the Germans.

D However, one Christmas day, that changed.

E However, one particular incident showed how football can also cross national frontiers and unite people at a time of great disunity.

F The Highlanders reacted to this with gunfire, as they feared it was a trap

 

19 Футбол делает историю. (№ 76 по сборн)
Покойный Бил Шенкли, однажды будучи директором Ливерпуля, настаивал на том, что футбол не было делом жизни и смерти – а был более важным чем это. Посмотряев назад на историю футбольных матчей каждый может попытаться согласиться с ним. История футбола в особенности
Мировой Кубок отмечена драками плохим поведением и даже убийством.(0)Е

В 1914 Вторая Мировая война переместилась главным образом в западную Европу в массы сражений и траншей. Территория между двумя противниками была известна как нечеловеческая земля потому что если солдат покидал траншею и проходил по этой территории, он мог быть застрелен врагом.(1)…..
Солдаты откладывали свое оружие, встречались на середине и играли в футбол.Шотландцы из горной местности были поставлены на Франко-Бельгийскую границу с врагом, девятая королевская саксонская пехота на противоположной стороне. Они готовились отмечать Рождество. Рядом с траншеями они установили деревья украшенные свечками.
(2)…..Немцы не ответили стрельбой. Шотландцы в свою очередь прекратили стрельбу и последовала тишина. Затем звук пения немецких солдат песни Тихая ночь можно было услышать.
(3)…В полночь,тишина продолжалась до следующего утра пока несколько саксонских пехотинцев не попали на не человеческую землю. Шотландцы в ответ вышли чтобы встретить их. Один доклад оповещал,что сигареты, часы,кольца и банки с тушонкой были обменяны и фото любимых были показаны.
(4)……Неортодоксальный футбольный матч последовал.Цели сообщения были отмечены кепками
и команды были сформированы.В конце концов мужчины пожали руки и вернулись к своим траншеям и к войне.
С того времени они вступали в матч.который сделал историю.

 

 

20 Examination Card (80 по сборн)

1.Reading Read the text given below. For questions (1-4), choose the correct answer (A, B, C, D).

20- (80 по сборн) DON'T CALL ME

You can't go anywhere these days without hearing the buzz of mobile phones. If that noise isn't enough to drive you mad, have you noticed that people who use mobile phones have louder voices than everyone else? When you shout that loudly, you don't need a phone, the person you are calling will probably hear you anyway!

People who have mobile phones say that they can't live without them, but they ma­naged quite well before they had them. You cannot escape them; you hear them on buses and trains, in the street, at the supermarket, even in places where you expect it to be quiet, like cinemas, theatres and libraries. Is there anything more annoying than having to listen to unnecessarily loud voices talking to people who aren't there, while you are trying to enjoy a pleasant dinner at a "quiet" restaurant? I find it rude and anti-social.

Even school kids have mobile phones now. A teacher I know told me not long ago that lessons were often interrupted by phones ringing.

More seriously, mobile phones can be dangerous. According to the police, about a quar­ter of all road accidents are caused by people driving while using mobile phones.

1. What is the writer's aim in the article?

□ A to give information about mobile phones

□ B to describe the benefits of mobile phones

□ C to express his/her dislike of mobile phones

□ D to say what the police think about mobile phones

What is the writer's main complaint?

□ A mobile phones are very dangerous

□ B mobile phones are anti-social

□ C you cannot have private conversations

□ D we cannot live without mobile phones

3. How does the writer feel about using mobile phones in public places?

□ A worried

□ B annoyed

□ C excited

□ D sick

What does the writer think?

□ A Children should not talk loudly during lessons.

□ B Children should not talk on the phone.

□ C Children do not go to lessons anymore.

□ D There are interruptions to lessons because of mobile phones.

       
       

 

 

20 (80по сборн)

I. Чтение

Прочитайте текст, данный ниже. из вопросов (1-4), выберите правильный ответ (A, B, C, D).

НЕ звони мне.

Вы не можете пойти куда-нибудь в наши дни, не слыша звонки мобильных телефонов. Если этот шум не достаточен, чтобы свести Вас с ума, не заметили ли вы, что у людей, которые пользуются мобильными телефонами, более громкие голоса чем у всех остальных? Когда Вы кричите так громко, вам не нужен телефон, человек, которого Вы называете, вероятно услышит Вас так или иначе!

Люди, у которых есть мобильные телефоны, говорят, что они не могут жить без них, но они ­справлялись весьма хорошо до того, как у них появились они. Вы не можете избежать их; Вы слышите их в автобусах и поездах, на улице, в супермаркете, даже в местах, где вы предполагаете, что будет тихо, как кино, театре и библиотеке. Действительно ли есть что-нибудь что является более раздражающим чем необходимость слушать излишне громкие голоса,разговоривая с людьми, которых там нет, в то время как вы пытаетесь наслаждаться приятным обедом в "тихом" ресторане? Я нахожу это грубым и антиобщественным.

даже у школьников теперь есть мобильные телефоны. Учитель, которого я знаю, сказал мне недавно, что уроки часто прерывались звоном телефонов.

Более серьезно, мобильные телефоны могут быть опасными. Согласно полиции, около четверти ­всех дорожных происшествий вызваны людьми за рулём, которые пользовались мобильные телефоном.

1. Какова цель автора в статье?

□, чтобы дать информацию о мобильных телефонах

□ B, чтобы описать льготы мобильных телефонов

□ C, чтобы выразить его/ее неприязнь к мобильным телефонам

□ D, чтобы сказать, что полицейские думают о мобильных телефонах

2. Какова главная жалоба автора?

□ мобильные телефоны очень опасны

□ B мобильные телефоны являются антиобщественными

□ C Вы не может иметь частных бесед

□ D мы не можем жить без мобильных телефонов

3. Как автор чувствует об использовании мобильных телефонов в общественных местах?

□ взволнованное

□ B раздражает

□ C взволнованн

□ D больной

4. Что думает автор?

□ Дети не должны говорить громко во время уроков.

□ B Дети не должны говорить по телефону.

□ C Дети не ходят на уроки больше.

□ D уроки прерываются из-за мобильных телефонов.

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-06-22; просмотров: 1599; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.21.105.46 (0.008 с.)