ТОП 10:

Характеристика графічного, WIMP, SILK, мімічного та семантичного інтерфейсів операційних систем.



WIMP – інтерфейс:

1. Вся робота з програмами, файлами і документами відбувається у вікнах - певних окреслених рамкою частинах екрана.
2. Всі програми, файли, документи, пристрої та інші об'єкти представляються у вигляді значків - іконок. При відкритті іконки перетворюються у вікна.
3. Всі дії з об'єктами здійснюються за допомогою меню. Хоча меню з'явилося на першому етапі становлення графічного інтерфейсу, воно не мало в ньому чільне значення, а служило лише доповненням до командного рядка. У чистому WIMP - інтерфейсі меню стає основним елементом управління.
4. Широке використання маніпуляторів для вказівки на об'єкти. Маніпулятор перестає бути просто іграшкою - доповненням до клавіатури, а стає основним елементом управління. За допомогою маніпулятора вказує на будь-яку область екрану, вікна або іконки, виділяють її, а вже потім через меню або з використанням інших технологій здійснюють управління ними.
Слід зазначити, що WIMP вимагає для своєї реалізації кольоровий растровий дисплей з високою роздільною здатністю і маніпулятор. Також програми, орієнтовані на цей вид інтерфейсу, висувають підвищені вимоги до продуктивності комп'ютера, обсягом його пам'яті, пропускної здатності шини і т.п. Однак цей вид інтерфейсу найбільш простий у засвоєнні та інтуїтивно зрозумілий. Тому зараз WIMP - інтерфейс став стандартом де-факто.
Яскравим прикладом програм з графічним інтерфейсом є операційна система Microsoft Windows.
A.1.4. Мовленнєва технологія
З середини 90-х років, після появи недорогих звукових карт і широкого розповсюдження технологій розпізнавання мовлення, з'явився так званий "Мовленнєва технологія" SILK - інтерфейсу. При цій технології команди подаються голосом шляхом виголошення спеціальних зарезервованих слів - команд. Основними такими командами (за правилами системи "Горинич") є:
- "Прокинься" - включення голосового інтерфейсу.
- "Відпочивай" - вимкнення мовного інтерфейсу.
- "Відкрити" - перехід в режим дзвінка тієї чи іншої програми. Ім'я програми називається в наступному слові.
- "Буду диктувати" - перехід з режиму команд в режим набору тексту голосом.
- "Режим команд" - повернення в режим подачі команд голосом.
- І деякі інші.
Слова повинні жорстко чітко, в одному темпі. Між словами обов'язкове пауза. З-за нерозвиненості алгоритму розпізнавання мовлення такі системи вимагає індивідуальної попередньої установки на кожного конкретного користувача.
"Мовленнєва" технологія є найпростішої реалізацією SILK - інтерфейсу.
A.1.5. Біометрична технологія ( "мімічні інтерфейс.)
Ця технологія виникла наприкінці 90-х років XX століття і на момент написання книги ще розробляється. Для керування комп'ютером використовується вираз обличчя людини, напрямок його погляду, розмір зіниці і інші ознаки. Для ідентифікації користувача використовується малюнок радужной оболонки його очей, відбитки пальців та інша унікальна інформація. Зображення зчитуються з цифрової відеокамери, а потім за допомогою спеціальних програм розпізнавання образів з цього зображення виділяються команди. Ця технологія, по-видимому, займе своє місце в програмних продуктах і додатках, де важливо точно ідентифікувати користувача комп'ютера.
A.1.6. Семантичний (Громадський) інтерфейс.
Цей вид інтерфейсу виник наприкінці 70-х років XX століття, з розвитком штучного інтелекту. Його важко назвати самостійним видом інтерфейсу - він включає в себе і інтерфейс командного рядка, і графічний, і мовний, і мімічні інтерфейс. Основна його відмінна риса - це відсутність команд при спілкуванні з комп'ютером. Запит формується на природному мовою, у вигляді пов'язаного тексту та образів. По своїй суті це важко називати інтерфейсом - це вже моделювання "спілкування" людини з комп'ютером.
З середини 90-х років XX століття автор вже не зустрічав публікацій, що відносяться до семантичному інтерфейсу. Схоже, що у зв'язку з важливим військовим значенням цих розробок (наприклад, для автономного ведення сучасного бою машинами - роботами, для "семантичний" криптографії) ці напрямки були засекречені. Інформація, що ці дослідження тривають, іноді з'являється в періодичній пресі (зазвичай в розділах комп'ютерних новин).

28. Процес. Діаграма станів процесу. Часові характеристики. Класифікація процесів.

Процес. Найважливішою частиною операційної системи, що безпосередньо впливає на функціонування обчислювальної машини, є підсистема управління процесами. Процес (або по-іншому, завдання) - абстракція, що описує виконується програма. Для операційної системи процес являє собою одиницю роботи, заявку на споживання системних ресурсів. Або в загальному випадку процес-це певна діяльність, пов'язана з виконанням програми на процесорі.
Діаграма станів процесу. У ході життєвого циклу кожен процес переходить з одного стану в інше у відповідності з алгоритмом планування процесів, які реалізуються в цій операційній системі. Склад допустимих станів, а також допустимі переходи зі стану в стан зазвичай ставлять у формі графа існування процесу, приклад якого зображено на малюнку 5.1.
Для ОС процес у такому трактуванні розглядається як об'єкт, у відношенні якого потрібно забезпечити реалізацію кожного з допустимих станів а також допустимі переходи зі стану в стан у відповідь на події, які можуть стати причиною таких переходів. Такі події можуть ініціювати і самими процесами, які здатні вимагати процесор або який-небудь інший ресурс, необхідний для виконання программи.

Часові характеристики. У стан виконання в однопроцессорной системі може знаходитися тільки один процес, а в кожному з станів очікування і готовність - декілька процесів, ці процеси утворять черги відповідно очікують і готових процесів. Життєвий цикл процесу починається зі стану готовність, коли процес готовий до виконання і чекає своєї черги. при активізації процес переходить в стан виконання і знаходиться в ньому до тих пір, поки або він сам звільнить процесор, перейшовши в стан очікування якого-небудь події, або буде насильно "витіснений" з процесора, наприклад, внаслідок вичерпання відведеного даному процесу кванта процесорного часу . В останньому випадку процес повертається в стан готовності. В цей же стан процес переходить зі стану очікування, після того, як очікуване подія відбудеться.
Класифікація процесів. У відповідності з алгоритмами, заснованими на квантування, зміна активного процесу відбувається, в наступних випадках:
- Процес завершився і залишив систему;
- Відбулася помилка;
- Процес перейшов у стан очікування;
- Вичерпано Квант процесорного часу, відведений даному процесу.







Последнее изменение этой страницы: 2016-06-19; Нарушение авторского права страницы

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 34.205.93.2 (0.007 с.)