Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Визначте ідейну спрямованість казки Гофмана “малюк цахес на прізвисько циннобер” та розкрийте її філософський зміст.Содержание книги
Поиск на нашем сайте
У творах гофмана показані два взаємововязані світи: реальний і фантастичний. У реальному мешкають звичайні люди – філістери, коло інтересів яких обмежене грошима і кар’єрою. Напр., «Золотий горщик»: реальний світ – місто Дрезден, філістери: Вероніка (мріє лише про те, що вона була дружиною статського радника), коректор Паульман; фантастичний світ – там діють інші закони, це світ поезії і краси, у якому мешкають чарівники і до якого можуть потрапити тільки ентузіасти, ентузіаст – натхненний богом, романтичні особистості, поети, музиканти – студент Ансель; фантастична – Атлантида. Комічне: 1. Сатира – сатиричне осміяння філістерів. «Крихітка Цахес» професор Мош Терпін – образ псевдопрофесора. 2. Гумор – зображення ентузіастів, їм він симпатизує. Милі диваки, які не пристосовані до реальності. «Золотий горщик»: зображення студента Анселя. 3. Іронія – Типова романтична іронія, яка виникає внаслідок усвідомлення романтиком неможливості досягнення його ідеалу. «Цахес» - романтик Бальтазар, одружившись із Кандідою замість омріяного романтичного ідеалу отримує звичайне міщанське щастя.
Філістери та енузіасти у творчості Гофмана. У творах гофмана показані два взаємововязані світи: реальний і фантастичний. У реальному мешкають звичайні люди – філістери, коло інтересів яких обмежене грошима і кар’єрою. Напр., «Золотий горщик»: реальний світ – місто Дрезден, філістери: Вероніка (мріє лише про те, що вона була дружиною статського радника), коректор Паульман; фантастичний світ – там діють інші закони, це світ поезії і краси, у якому мешкають чарівники і до якого можуть потрапити тільки ентузіасти, ентузіаст – натхненний богом, романтичні особистості, поети, музиканти – студент Ансель; фантастична – Атлантида. «Крихітка Цахес» Герої Гофмана теж поділені на два табори — філістерів та ентузіастів. Філістери — це люди, що цілком задоволені життям і всім, що їх оточувало; вони не знали і не хотіли знати ніяких високих поривань, їх більшість. Вони володарі і мешканцісвіту реального, у якомуцінувалилишевисокіжиттєві блага, а все інше для них нічого не варте. Усіцігероїдоситьпрозаїчні, реалістичні, бездуховні й обмежені люди, їхнєжиттянуднейнецікаве. Таке «хворесуспільство» і породжувало «Цахесів», щовтратилидуховні та моральніорієнтири. Світфілістерів Гофман викрив за допомогоюіронії: • «просвітницька» діяльністьПафнутіяВеликогомала псевдо-просвітительськінаслідки, порушуючизвичайнегармонійнежиття людей; • князь Барзануфполюбляв нагороди, такізахопленнясвідчили про обмеженість і пихатість правителя; • професорМошТерпін — жалюгіднийраціоналіст, йогодослідження і відкриттябезглузді і нічогоспільного з наукою та освітою не мали; • Кандіда (коханаБальтазара) — вродлива, доситьзвичайна і дещолегковажнадівчина, не дужеосвічена, полюблялалишевеселірозваги. Філістерам Гофман протиставивентузіастів. Вони жили наче в іншомувимірі, їхнійсвітнабагатоширший, складніший, протепрекрасніший. Над ними не маливладитіцінності, щохвилювалифілістерів. Глибокадуховність і щиревідчуттякраси — ось їхнівизначальніриси. Основнийконфлікттвору — протистояннямитця (Бальтазара), якийбачив і цінувавпрекрасне, жив і творив за законами вищоїдуховності, і філістера (Ціннобера), якийпоклонявся золоту, втративціннішіорієнтири, жив за законами голого практицизму. УпершеБальтазар і Цахес несподіваноперетнулисясередуніверситетського люду. Усізахоплювалисявитонченістю і спритністюЦіннобера (так теперназивали Цахеса), вінзачарувавнавітьКандіду, вякупонад усе бувзакоханийБальтазар. ЧариЦінноберадіяли на всіх людей, стан їхбув схожий на масовий психоз. Якщохтось у присутності Цахеса говорить щосьдотепне, усівважали, щоце сказав Ціннобер, але якщовінмерзеннонявчав, обвинувачували не його, а когосьіншого. Тільки два студенти — Бальтазар (за задумом автора, вінревноохоронявказковийсвітприроди й поезіївідвторгненнявульгарності й повсякденності) і Фабіан — помітили, що карлик насправдіпотворний і лихий. Глибокийзадум автора утілений у незвичайнійдоліпотвори Цахеса, яка зумовленатимзагадковим для романтика законом, за якимматеріальні й духовні блага в буржуазному суспільствірозподілені не рівноцінно: той, хтомаввладу, присвоювавсобі плоди розуму й рук тих, хтонічого не мав.
30. Дайте визначення поняття „реалізм”. Розкрийте специфіку формування у 1830-х роках у Франції, Англії та інших європейських країнах реалізму нового типу. Визначте чинники (філософські, суспільні, естетичні) формування реалізму, а також риси реалізму як літературного напряму. Час появи англ реалізму- 90 рр 18 ст. Англійський класичний ралізм формувався у безпосередній спадкоємності від реалізму епохи просвітництва. 1789 – рік появи передмови Вордсворта та Колріджа до «Балад» 30-50 рр – вікторіанська епоха – розвиток реалізму. Королева Вікторія – 1837-1901 – роки правлення. Влияние просветительского реализма и сентиментализма на прозу второй половины 19 векаОсновной жанр – большая эпическая форма, романы, особ.жанр - роман-воспитание в контексте религиозно-философских идей английского общества. Основные черты: 1. Абсолютная оригинальность, мало влияния других литератур, консерватизм, высокая самооценка, АНГЛИЯ – основа старого света. 2. Социальная разделенность общества, иерархия. Понятии снобизма. 3. Историзм и социальность литературы, но психологизма почти нет. Интерес к философскому, философско-религиозному конфликту. Главное – проблемы воспитания мальчиков и девочек. Авантюрно-приключенческое начало (ДИККЕНС), детективное начало. Интерес к фольклорным архетипам. 4. Религиозная доктрина: взросление – путь покушений, страданий, в конце – вознаграждение. 5. Интерес к уличному театру. Типы, поведенческие модели. Идея куклы, рациональное построение. Морализаторское начало, дидактизм. Превалирование условного начала над реалистичностью изображения. Использование открытых антитез добра и зла в сюжетной основе. Понятие викторианства, связанное с викторианской эпохой, означает определенную идеологию, образ мыслей и жизни, духовную атмосферу. 30-50 рр – вікторіанська епоха – розвиток реалізму. Королева Вікторія – 1837-1901 – роки правлення. Вікторіанська епоха – час могутності і стабільності. Формується національна ідея (англ нац ідентичність) В В. епоху в свідомості англічан формується уявлення про непорушність традицій, значення духовних цінностей, особливості нац ідеї та менталітету. Набуває значення мраль (родина, затишок), традиціоналізм. Письменники-вікторіанці: Діккенс, Теккерей, сесри Бронте, Елізабет Гаскел, Джордж Мередіт, Джордж Еліот, Ентоні Троллон, Чарлзь Рід. Домінуючий жанр – роман. Існував у дешевих виданнях – розширення кола читачив. Література як асіб формвання ідеї. Вікторіанська мораль – досить сувора: дотримання традіцій, традиційний розподіл ролей. У В. романтизмі виділяють 2 періоди ровитку: 1. Ранньовікторіанський – 30-40 рр (залежало від літ-ри 18 ст, проблематика-морально навчальний характер) 2. Пізньовікторіанський 2 половина 19 ст. (звернення до актуальних питань сучасності-пава жінок, тема псих розладів, тема божевілля, тема сиріт. Життя, прийом нарк. речовин) Формуються різні літературні школи, нові жанрові різновидності роману: школа емоційного роману (детективний сюжет – 50 ті рр), школа роману світської хроніки (про життя аристократів), кримінальний роман (позитивне висвітлення)
31. Доведіть, що роман Стендаля „Червоне і чорне” є художньою панорамою історичного часу. Покажіть майстерність психологічного аналізу автора у висвітленні характерів героїв. Схарактеризуйте образ Жульєна Сореля як героя часу і визначте роль середовища у його формуванні. Ну такое:"Красное и черное" - это ранняя стадия реализма, и разработанная в этом романе система обусловленности существенно отличается от реалистических систем более поздних. В каждом поступке и помысле Жюльена Сореля отражена его социальная и историческая природа - пробивающего себе дорогу человека третьего сословия, молодого плебея 1820-х годов, завороженного образами Революции и Империи. Исторической ситуацией определены и окрашены свойства Жюльена: плебейская гордость и ненависть к власть имущим, пылкий нрав и расчетливый ум, честолюбие, вынужденное лицемерие. Но при всем историзме Стендаль еще не может и не хочет уйти от рационалистической бинарности в изображении человека, от понимания поведения как непрестанной работы двух элементов, из которых то один, то другой побеждает, с тем чтобы в свою очередь уступить дорогу противоположному. История и социальность приводят в движение героя с его пружинами; эти пружины история как бы унаследовала от XVII века с тем, чтобы приспособить их к другим временам и нравам. "Красное и черное" - своеобразный стык литературных процессов, коренящихся в прошлом и уходящих в будущее. Жюльен Сорель - романтический характер, включенный уже в строгую систему социальной и исторической обусловленности. В то же время исследованию душевной жизни героя присущи знакомые черты рационалистически-аналитического романа с его двучленной расстановкой сил, управляющих поведением человека. Четко: Принцип конкретно-исторического подхода: события в романе описываются теперешним временем. Герой романа Сорель – не индивидуалист (спорно), а представитель одной соц группы, отец его был подмастерьем, т.е. Жюльен из соц группы зачиточных крестьян. Прийомы реализации реальности присутствуют в романе: использование реальных фактов – в основе положена реальная история о Антуане Бернсе, который стал воспитателем детей состоятельного буржуа и влюбился в его жену. Потом он покинул дом и ему удалось стать женихом дочери дворянина. Для свадьюы отец попросил рекомендательное письмо, которое написала его бывшая работодательница, его выгнали, и он за это убил ее; авторский вымысел – Стендаль выдумал город Верьер и Безанон, наделил историю выдуманнми деталями от себя; детерминизм – в романе автор не едко ссылается на то, что причиной того или иного случая оказались окружение и события в жизни Сореля + реалистический психологизм, саморазвитие характера
|
||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-06-07; просмотров: 289; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.188.76.209 (0.01 с.) |