Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Слави», «Пташина рада», «Троїл та Кре-Содержание книги Поиск на нашем сайте
ссіда», «Книга про добрих жінок». Гумор, сатира, психол.глибина. Вплив італ.Ренесан- су(«Б.К.» Данте, «Декамерон» Бокаччо). «Кентерберійські оповідання» - підсумковий твір англ.середньов.л-ри, принцип реаліст.зоб- раження дійсності. Це збірка поет.новел, яким передує пролог – це розповідь про паломників, які зібралися на прощу до Кентербері. Майстер- ні портретні характеристики. Містить перекази христ.легенд, куртуазних повістей, лицарських романів, їхнє пародіювання, фабльо. Тут Чосер використав всі можливі жанри середньов. л-ри. Висуває нове гуманістичне розуміння людини. Це дає змогу назвати 1 нац.поета Англії пер- шим представником англ.гуманізму. 6. Літ.процес в Англії ХVст. 100-літня війна з Францією, міжусобна війна Червоної та Білої Троянд, криза в сфері ідеології гальмували ку- льт.розвиток. з ін.боку культ.життя в нових фор- мах розвивалось не лише про королівському дво- рі, а й у містах і селах. Розвиток англ.університе- тів. Вільям Кекстон відіграв значну роль у стано- вленні нової гуманіст.культури. він – 1 англ.дру- кар, реформатор книги. Започаткував широку програму друку – переклади лицарських романів, античної л-ри, творів Чосера. Видав прозову книгу Томаса Мелорі «Смерть Артура», в якій зібрано всі відомі сюжети про короля Артура та його лица- рів, показано розквіт і занепад лицарської утопії. Надрукував прибл. 400 книг. Народна поезія: жанр балади (ліро-епічні, поетичні, гостросюжетні), в них втілено істор.досвід і поет.геній англ.народу. Найвищі досягнення – балади про Робіна Гуда. В 15ст найпопулярнішими були 2 цикли «Мала пісня Про Робіна Гуда», «Діяння Робіна Гуда».
7. Заг.хар-ка англ.літ. доби Відродження. Це цілісна культурно-історична доба переходу від Середньов. до Нового Часу, яка відзначається потужним злетом інтелект. Діяльності і стрім- ким розвитком усіх видів мис-ва. Це новий тип культури, в центрі якого – земне життя людини -величної і прекрасної у своїй індивідуальності. На зміну теоцентризму приходить антропоцен- тризм. Гуманізм – гол.ідеологія, проголосив свободу мислення, звільнення від церковних догматів. 2 періоди літ-ри доби Відродження: 1) ранній: І пол.16ст. (Томас Мор, поети Уайст, Серрей). 2) зріле В.: 2га пол.16ст.-поч.17ст. (поезія, Спенсер, Сідні, Шекспір; проза: рома- ністи Лілі, Сідні, Неш, Грін), розквіт драматургії (Марло, Шекспір, Джонсон). Риси гуманізму: антифеодальна спрямованість, людина – центр Всесвіту, відокремлення світського життя від церкви, прагнення абсолютної монархії, стрем- ління оволодіти знаннями.
8. Англ.поезія доби Відродження. Завдання – підняти англ.метрику, яка після Чосера по- над століття мала наслідувальний хар-тер. По- ети: Томас Уайєт, Генрі Серрей (перекладачі сонетів Петрарки, добре обізнані з італ.поезі- єю) хотіли перенести її на британський грунт. Їхні поезії увійшли до 1-ої збірки англ.ренес. поезії – Тоттелевський збірник. Ост.декада 16ст. – найкращі досягнення – сонет. Збірка Сідні «Астрофель і Стелла», пасторальний роман «Аркадія». Едмунд Спенсер: сучасни- ки вважали його «поетом поетів». Його твори: «Календар пастуха».Для нього суть поезії полягає у відтворенні ідеального, вивільненого від минулої емпірики світу. Тому у творі є вел. ступінь пасторальної умовності, відсутність реальних англ.селян, відсутність реальних по- дій. Також поема «Королева фей» - про леген- дарних лицарів короля Артура і прекрасну фею Глоріану (це алегор.зображення кор.двору Єли- завети і її найбл.оточення). Її написано 9-ряд- ковою строфою, яка увійшла в л-ру як «спенсе- рівська строфа». Найважл.– сонети Шекспіра!!!
Поняття класичної утопії. «Утопія» Т.Мора. Він є засновник соц.утопії. Виступив проти Рефор- мації (рух, опозиційний до католицизму), за його звинуватили в держ.зраді і стратили. Багатовікову славу принесла «Утопія»(1516), нап.латиною. Це твір про держ.устрій, що не існує і не існуватиме ніколи. Це зразо класичної утопії. Утопія – доклад- ний, послідовний опис уявного, локалізованого в часі та просторі сусп., побудованого на основі аль- тернативної соц-істор.гіпотези, суспільства доско- налішого, ніж сусп., в якому живе автор. «Утопія» Т.Мора скл. з 2-х частин. І-ша част. Про Англію 16ст., її економ. І соц. життя. У період становлен- ня капіталістичних відносин автор бачить, як зане- падає землеробство, розорюються і стають жебрака- ми селяни; пише про моральний занепад англ.знаті: свавілля, марнотратство. Причиною усіх бід є при- ватна власність. Оповідь і 1част. побудовано у фор- мі діалогу автора з моряком Рафаїлом Гітлодеєм, учасником навколосвітньої експедиції Амеріго Вес- пуччі. ІІ част. – розповідь Гітлодея про острів Уто- пію. Побут утопійців простий і раціональний, займа- ються землеробством, кожен опановує якесь ремесло. Вражаючий є демократизм політ.і соц.с-ми, в основі якої – поняття свободи волі, ідея справедливості як сусп. блага. Шлях до соц.гармонії – скасування приватної власності. Розквіт англ.театру доби Відродження. Бурхливий розквіт! В англ.універах культиву- вались шкільні театри, при королівському дво- рі – видовищні маскаради. Міські театри Лон- дона «Троянда», «Либідь», «Куртина», «Гло- бус». 3 типи театрів: загальнодоступний, при- ватний і придворний. 2 традиції англ.драми: вчено-гуманістична(спиралась на античність) і народна (на фольклорі). Ранній період – етап становлення англ.ренес.драми («університет- ські уми»: Лілі, Ніл, Лодж, Неш, Грін), ідейно близький Крістофер Марло. Істор.хроніки, ко- медії і ранні трагедії пише Шекспір. К.Марло: засновник англ.трагедії! Трагедії: «Тамерлан Великий», «Трагічна історія доктора Фауста» , «Мальтійський єврей». Зрілий період: Шекспір створює вел.трагедії. Бен Джонсон, Джон Чеп- мен, Хейвуд, Деккер, Бомонд, Флетчер. Посту- повий перехід від поетичної драми (з фантастич- ністю і умовністю) до реалістичної драми (де пе- реважають побутові, прозаїчні теми).
11. Творчість В.Шекспіра (1564-1616) спів- власник театру «Глобус». 3 періоди творчості: 1) 1591-1601. поеми «Венера і Адоніс», «Лук- реція», сонети і майже всі істор.хроніки: «Ген- ріх 6», «Річард 3». 3 трагедії: «Тіт Андронік», «Ромео і Джульєтта», «Юлій Цезар». Весела світла комедія «Приборкання норовливої», «Ба- гато галасу з нічого». 2) 1601-1608. Трагедії «Гамлет», «Отелло», «Король Лір», «Макбет». Комедії, нап.в цей період містять трагічні інто- нації, в них посилюється сатир.елемент. 3) 1608-1612. Трагікомедії «Перикл», «Цимбелін», «Зимова казка», «Буря». Шекспір залишається вірним ідеалам гуманізму, хоча трагічно пережи- ває занепад ренесансної віри в людину.
Історичні хроніки Шекспіра. Для Шекспіра історія – наставниця життя, минуле – урок для сучасності. Його хроніки мають державно-історичну проблематику – відтворення політ. життя нації, істор. ста- новлення англ. державності. Діючі особи – політики, правителі, радники, заколотники. В цих хроніках немає місця приватному життю. В основі усіх істор.хронік – реальні події з істо- рії Англії. Ідея нац.єдності як найвищого блага для країни. Окрема група хронік – трилогія римських хронік – "Юлій Цезар","Антоній і Клеопатра", "Коріолан". В них автор висту- пив за ідею політ. свободи. "Антоній і Клео- патра" – Цезар та Марк Антоній на порозі конфлікту, Цезар вирішує одружити Антонія зі своєю сестрою, вважаючи, що родинні зв"язки врятують їх від війни. Антоній та Октавія одру- жуються, Клеопатра "божеволіє" відревнощів. Цезар пропонує Клеопатрі позбутись Антонія та залишитись правитильницею Єгипту. Антоній про- грає війну Цезарю і думаючи, що Клеопатра заги- нула, накладає на себе руки. Клеопатра теж нак- ладає на себе руки, не знайшовши підтримки в Цезаря. Основою твору вважають твір Плутарха "Життя Марка Антонія". Персонаж Клеопатри вважають одним із найскладніших жіночих харак- терів у творчості Ш. Твір побудований на опозиції – кохання/хіть, Рим/Єгипет, чоловік/жінка.
13. Комедії В.Шекспіра. Комедії: «2 шляхетні Веронці», «Комедія помилок», «Приборкання Норовливої», «Сон літньої ночі», «Венеціан-
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-23; просмотров: 350; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.145.166.223 (0.007 с.) |