ТЕМА: Проектування з використанням AutoCAD 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

ТЕМА: Проектування з використанням AutoCAD



 

Мета: Отримати практичні навички складання електричних схем з використанням AutoCAD

 

Опис основних панелей інструментів AutoCAD

Кнопка ERASE

Команди стерти – стирає з екрана обрані об'єкти й видаляє їх з малюнка.

Можна використовувати «ручки».

1. виділити «ручками» об'єкт або мишею, і нажати на клавішу Delete.

Кнопка команди копіювати (COPY).

1. виділити об'єкт для копіювання.

2. указати базову крапку або переміщення, або трохи на об'єкті.

3. другу крапку переміщення або вважати переміщенням першу крапку.

У результаті утвориться копія обраних об'єктів, що зміщена щодо оригіналу на заданий вектор.


4. якщо замість вказівки 2ой крапки переміщення нажати на Enter, то координати уведеної першої крапки стають координатами переміщення. Цей варіант використовується, коли зрушення об'єкта заздалегідь відомий.

Наприклад: 2ая окружність копіюється по координатах x, y (50, -20)

Рис.5.1. Використання функції Copy

На запит першої крапки: 50, -20, на запит другої крапки нажати Enter.

Опція Трохи (Multiple) виконує багаторазове копіювання обраних об'єктів (вектори копіювання мають ту саму першу крапку, але різні другі крапки).

Копка команди Дзеркало (Mirror) – дозволяє відображати симетричні елементи щодо осі.

Рис.5.2. Використання функції Mirror

1. виділить об'єкти відображення (січною рамкою або лівою кнопкою миші), і нажати Enter

2. указати першу крапку на осі відбиття (використовувати прив'язку) лівою кнопкою миші

3. указати другу крапку на осі відбиття лівою кнопкою миші.

4. нажати клавішу Enter або праву кнопку миші (це відповідає відповіді «Так»- не видаляти об'єкти оригіналу)

Кнопка команди Перенести (MOVE) – дозволяє перемістити обрані об'єкти паралельно вектору, заданому двома крапками.

1. виділити об'єкт паралельно вектору, заданому двома крапками

2. на запит указати першу крапку (базову крапку)

3. на запит задати другу крапку або вважати переміщенням 1ую крапку

Якщо нажати на клавішу Enter, то координати 1ой крапки будуть розглядатися як координати переміщення.

4. перемістити об'єкт у потрібне місце на кресленні (відключивши ORTO)

1. ліва кнопка миші

2. виділити січною рамкою об'єкт (лівою кнопкою миші); об'єкт виділиться пунктирною лінією

3. указати базову крапку на об'єкті (із прив'язкою) лівою кнопкою миші, нажати Enter

4. підвести курсор миші до базової крапки й перемістити об'єкт у потрібне положення й нажати ліву кнопку миші

Кнопка команди Повернути (ROTATE) – дає можливість повернути обрані об'єкти щодо базової крапки на заданий кут.

Поточні установки відліку кутів у ПСК:

ANGDIR = проти годинникової стрілки

1. запит після вибору об'єктів: указати базову крапку.

2. кут повороту або опорний кут – указати уведенням із клавіатури або за допомогою миші

Замість уведення кута можна вказати кут повороту за допомогою опції Опорний кут (REFERENTECE)

Наприклад: повернути на такий кут, щоб напис став горизонтальної

1. нажати кнопку лівою кнопкою миші

2. вибрати об'єкт і нажати Enter

3. указати базову крапку (наприклад, крапку 1)

4. на запит: Кут повороту або Опорний кут вибрати опцію Опорний кут [R]

5. опорний кут <0>: вибрати крапку 1 і у відповідь на запит: Друга крапка

6. указати другу крапку

7. Новий кут (New Angle) із клавіатури: 0

Результат: розмір повернуть до горизонтального положення.

Кнопка команди Розірвати (BREAK) – наприклад, потрібно розімкнути лінію, щоб потім неї видалити.

1. указати об'єкт (це буде перша крапка розриву)

2. указати другу крапку розриву або, при натисканні клавіші Enter, нею стане перша крапка.

Кнопка команди Обрізати (TRIM)

 

Наприклад:


Рис.5.3. Використання функції Trim

1. поточні установки: проекція = ПСК Крайки = Без продовження

2. виберіть ріжучі крайки (видаляючи частину окружності, виберете й натисніть Enter)

3. вибрати обрізається объект, що, або Проекція/Крайка/Скасувати – вибирає об'єкт, якому потрібно обрізати – це частину дуги окружності

Потім повторюємо операцію Видалити для ліній, що залишилися, від паза

1. указати ріжучі крайки - це буде окружність

2. указати обрізається часть, що, ліній

Кнопка команди Фаски (CHAMFER) – якщо діючі параметри фаски (зняти по 10 мм із кожного) вас улаштовують, то можна прямо перейти до вказівки першого відрізка. Якщо ні, то встановлюємо свої параметри довжин фаски (5х5)

Наприклад:

Рис.5.4. Використання функції Chamfer

нажати на кнопку

1. у командному рядку: нажати клавішу d (Довжина/DISTANCE), натискаємо на клавішу Enter.

2. запит: перша довжина фаски <10.000>: 5 (увести число 5)

3. запит: друга довжина фаски <5>: (тут можна нажати Enter)

4. команда закінчує на цьому роботу. Потрібно викликати її ще раз <Enter> - яка повторює останню команду

5. у відповідь на запит: виберіть перший відрізок або полИния/Довжина/Кут/Обрізка/Метод, відзначити перший відрізок

6. вибрати лівою кнопкою миші другий відрізок

Кнопка команди Сполучення(FILLET)

1. лівою кнопкою миші нажати кнопку

2. поточні настроювання: режим = З ОБРЕЗКОЙ, радіус сполучення = 10.000

3. у командному рядку: r - Enter

4. <10>: указати свій R сполучення: наприклад 4.5

5. <4.5> - Enter

6. Enter:

7. у командному рядку: укажіть першу лінію лівою кнопкою миші

8. у командному рядку: укажіть другу лінію лівою кнопкою миші

Кнопка команди Збільшити(LENGTHEN)

1. перший запит команди: виберіть відповідь Дельта/відсоток/Усього/

Наприклад: _Delta (число подовження)

_Dynamic (величина подовження вказується динамічно мишкою)

Наприклад: подовжити лінію вправо на 10 мм

Рис.5.5. Використання функції Lengthen

 

1. вибрати об'єкт

2. у командному рядку: DElta, і нажати Enter

3. збільшення довжини або Кут <0…>=

+10 -у випадку збільшення відрізка

-10 - у випадку зменшення відрізка

4. вибрати об'єкт для виміру – лівою кнопкою миші вказати на прямій ближче до того компонента, якому потрібно подовжити, і нажати Enter

Кнопка команди Масштаб(SCALE)

Приклад:

1. указати базову крапку

2. масштабим опорний відрізок

Для збільшення об'єктів потрібно ввести число більше 1(2; 2,5; 4; 5 (масштаб 2:1, 2:2,5; 4:1, 5:1).

Для зменшення менше 1Þ ½(0.5);?(0.25); (0.2) (масштаби 1:2; 1:4; 1:5)

При збільшенні об'єкта або його зменшенні потрібно враховувати масштаб при проставлянні розмірів. Якщо масштаб був застосований до проставляння розмірів, потрібно настроїти стиль розмірів з урахуванням масштабного коефіцієнта розмірного числа. Якщо цього не зроблене, то розмірне число також збільшиться або зменшиться (що буде помилкою).

Настроювання програми

Запускаємо програму Þ ярлик пакета: AutoCAD Þ активізуємо його Þ відбувається завантаження пакета (нажати лівою кнопкою миші два рази) і з'явиться діалогове вікно Початок роботи.

Необхідно підвести покажчик миші на кнопку з одним з варіантів роботи, зображених у верхній частині вікна:

 

Рис.5.6. Ярлик AutoCAD 2002

відкрити малюнок , найпростіший шаблон , по шаблоні й виклик майстра, а потім нажати лівою кнопкою миші по кнопці.

Креслення системи AutoCAD зберігаються у файлах з розширенням dwg. Імена файлів можуть містити російські й латинські букви, цифри, спеціальні знаки (@, #, $, &, -), а так само пробіли. Інші символи, як правило, не допускаються, тому що є службовими й можуть бути неправильно інтерпретовані операційною системою Windows.

Для зручності роботи бажано користувальницькі креслення зберігати в окремих папках і ні в ком випадку не записувати в основні й допоміжні папки AutoCAD, інакше такі файли будуть засмічувати програмне забезпечення, а так само можуть бути загублені при зміні версії.

Операції над файлами зібрані в падаючому меню Файл:

Новий (New) Пункт Новий – відкриває в робочій області новий малюнок по найпростішому шаблоні або по спеціальному шаблоні відповідно до нашого вибору ® ідентично вікну Початок роботи.
Відкрити (Open) Пункт Відкрити – викликає діалогове вікно Вибір файлу. У цьому пункті потрібно знайти папку й ліву кнопку миші вибрати ім'я файлу, що відкривається, з розширенням dwg. Переглянути в області Попередній перегляд відзначений малюнок, після чого нажати кнопку Відкрити.
Часткове завантаження При необхідності можна відкрити по черзі відразу кілька малюнків, причому будь-які з них можуть бути відкриті не повністю (часткове завантаження малюнка).
Закрити (Close) Кожної з відкритих малюнків може бути закритий за допомогою пункту Закрити. AutoCAD аналізує, чи збережені зміни малюнку, і якщо ні, те ставить запитання Зберегти зміни в _ім'я файлу_(Save changes to …)... Рис.5.7. Вікно збереження змін Необхідно за допомогою миші клацнути по кнопці Так, якщо зміна потрібно зберегти, чи Ні, якщо зміни не потрібні.
Зберегти (Save) Пункт Зберегти дозволяє зберігати зміни відкритого малюнка у файлі з тим же ім'ям.
Зберегти як…(Saveas…) Пункт Зберегти як…-це запис в інший файл. Відкриється вікно, у якому потрібно для збереження вибрати папку й увести ім'я файлу (розширення dwg не вказується, воно буде додано автоматично). У даному вікні є також можливість за допомогою поля Тип файлу збереження малюнка в одному з додаткових форматів, які розуміє AutoCAD 2000(2002). При створенні нових малюнків AutoCAD дає їм умовні імена: Drawing1, Drawing2,…Користувач може дати їм свої імена (Вал, штуцер, корпус і т.д.).
Експорт (Export)  
Печатка (Print)  
Утиліти (Utilities)  
Очистити (Clear)  
Вихід (Exit) Для виходу із сеансу редагування скористаємося пунктом Вихід
Властивості малюнка Як і Microsoft Office, AutoCAD дає можливість зберегти разом з малюнком деяку авторську інформацію. Для цього вибрати пункт Властивості малюнка, що відкриває однойменне діалогове вікно. У цьому вікні є кнопки 4х вкладок, які вибираються клацанням лівої кнопки миші. Вкладки Загальні й Статистика містять дані, що заносяться системою AutoCAD, а вкладки Документи та Інші заповнюються безпосередньо автором креслення. Всі ці дані охороняються разом із кресленням.

Найпростіший шаблон

Вибираємо одиниці виміру Метричні, і натискаємо по кнопці Ok

Використовувати шаблон

Цей вид шаблона використовується після того, як виконане креслення, використовуючи вкладку Модель, і при виводі його на печатку потрібно перемикатися в простір аркуша.

Цей вид шаблона використовується для технічних креслень, які будуть виводиться на печатку. Креслення деталей виконується в просторі моделі, а потім вибравши потрібної шаблон (наприклад Формат A4_ЕСКД.dwt), використовуючи вертикальну лінійку прокручування, потім нажати Ok, перейти в простір аркуша Layout1.

Вибір майстра.

У цьому вікні можливий вибір з 2-х режимів:

· швидка підготовка (з формою 210х297)

· детальна підготовка

У режимі Швидкої підготовки будуть запитаний тільки тип лінійних одиниць і розміри зони малювання.

Більше докладне Настроювання детальна.

Настроюються

Ø Одиниці виміру – вибрати десяткові (поставивши крапку напроти назви - ); можна вибрати точність із контекстного меню .

Ø Кут – вибрати тип кутових одиниць і їхня точність, вибираємо десяткові градуси з точністю до цілих (0).

Графический предпросмотр
Точность показываемых значений угла

Стиль отображения единиц и самих углов

 

Ø Нульовий кут – вибрати напрямок нульового кута, вибираємо схід.

Ø Відлік кутів – вибираємо проти годинникової стрілки.

Ø Область малюнка (Area) – ширина 420, довжина 297

 

В основному вікні треба визначити початкові розміри зони малювання, що називається зоною лімітів. Вона відзначена сіткою. Лівий нижній кут цієї прямокутної зони має нульові координати, а верхній правий кут визначається користувачем. За замовчуванням ця зона формату А3 (420х297), але можна вибрати й інші розміри, використовуючи поля Ширина й Довжина.

У лівому нижньому куті графічного екрана зображена піктограма осей координат. Вісь Х спрямована уздовж горизонтальної крайки екрана, вісь В – уздовж вертикальної. Основна система координат, у якій, за замовчуванням, починаємо роботи, називається Світовий (МСК). Вісь Z спрямована від площини екрана до вас (це важливо, якщо працювати не на площині, а в просторі).

Хоча задані розміри зони лімітів, не обов'язково строго дотримуватися цих обмежень. Вихід за межі лімітів допустимо.

При необхідності розміри області креслення (малювання) можна в будь-який момент змінити:

Нажати Сітка, потім через меню дати команду Формат® Обмежено, указати лівий нижній кут, а потім правий верхній кут (на екрані) – сітка переміниться.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-04-21; просмотров: 101; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.135.198.49 (0.047 с.)