Karl Pavlovich Bryullov (1799-1852) 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Karl Pavlovich Bryullov (1799-1852)



When Bryullov was born in 1799, the Neoclassical style in Russia still reigned, but the period of its greatest productivity and popularity was over.


Bryullov Karl: Self-Portrait Bryullov K. Italian Midday 1827

Perhaps this influenced Briullov's early distaste for the return to classicism; at any rate, despite his education at the St.Petersburg Academy of Arts (1809-1821), Bryullov never fully embraced the style taught by the Academy. After distinguishing himself as a promising and imaginative student and finishing his education, he left Russia for Rome. Here he worked until 1835 as a portraitist and genre painter, though his fame as an artist came when he got involved in historical painting. His most famous work, “ The Last Day of Pompeii(1830-1833), created a sensation of Italy and established Bryullov as one of the finest painters of his day.

The topic is classical, but his dramatic treatment and generous use of chiaroscuro render it somewhat farther advanced from the neoclassical style. In fact, “The Last Day of Pompeii” exemplifies many of the characteristics of romanticism as it manifests itself in Russian art, including drama, realism tempered with idealism, increased interest in nature, and a zealous fondness for historical subjects. According to Hamilton, Sir Walter Scott is reported to have looked at the painting for an hour and declared afterwards that it "wasn't a painting, but an epic". Although by today's standards we may find the painting somewhat theatrical and lacking in life, it is certainly an important achievement for an artist in the early nineteenth century, and a significant step in the development of historical painting in Russia.

Soon after “The Last Day of Pompeii”, Bryullov returned to Russia, where he was joyously received. While teaching at the Academy (1836-1848) he continued his own artistic efforts, but was unable to produce a work comparable to his "masterpiece." His portrait painting, however, was more successful, at least in retrospect. His portrait style combined a neoclassical simplicity with a romantic tendency that fused well, and his penchant for realism was satisfied with an intriguing level of psychological penetration. A transitional figure between Russian neoclassicism and romanticism, Bryullov may be considered the first Russian artist of international fame

Some other Brulov’s pictures are: “Rider” (1832), “Bahchisaraiskiy Fountain”, “Portrait of Sisters Alexandra and Olga Shishmarevy” (1839), etc.

 

zealous – рьяный, усердный

Translation Practice.

Карл Павлович Брюллов -русский живописец, профессор Петербургской академии художеств (с1836 г.), почётный член Миланской, Болонской, Флорентийской, Пармской академий. Учился у отца, академика орнаментальной скульптуры, в академии художеств. В 1823-1834 гг. Брюллов жил в Италии, создал ряд жанровых картин (" Итальянское утро ", " Итальянский полдень "), в которых решал проблемы осветления, показывал взаимосвязь человека с природой. Черты романтизма имеют автопортрет, портреты Брюллова, Г.Гагарина и одна из лучших работ - "Всадница". Широко известно полотно " Последний день Помпеи " (1830-1833 гг., золотая медаль в Париже). Трагическая гибель людей во время извержения Везувия, поэтика чувств, величие человеческого духа перед слепой стихией иллюстрировали драматическое восприятие художником жизни.

С 1843 г. Брюллов более четырех лет расписывал Исаакиевский собор. Главное достижение этого времени - портреты деятелей русской культуры (Кукольника, Витали, Жуковского, Крылова). В 1849 г. из-за болезни уехал на остров Мадейру, в 1850 г. переехал в Рим, там написал портреты архитектора Ланчи и членов семьи Титони. Творчество Брюллова - одна из вершин русской живописи 30-40-х гг. 19 века. В искусство классицизма он внёс жизненность и непосредственность. Реализм его произведений имел преимущественно романтическую окраску. Последние годы жизни постоянно жил в Италии, с которой Брюллова связывала близкая дружба.

В картине “Всадница” важно не столько повествование, сколько действие. Старшая из сестер резко останавливает разгоряченного коня, но сама остается абсолютно спокойной. Дикая сила, покоряющаяся хрупкой красоте, – один из излюбленных мотивов романтизма. Лицо девушки идеально прекрасно. Итальянский тип внешности считался во времена Брюллова совершенным, и художник с удовольствием его обыгрывает. Изысканные переливы красок, искрящиеся ткани – каждая деталь словно провозглашает великолепие этого полотна.

 

К. Брюллов. Всадница,1832

Изображены сестры Джованнина и Амацилия Пачини, воспитанницы

графини Ю.П.Самойловой

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-04-08; просмотров: 170; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.226.251.22 (0.006 с.)